Gezondheid alle pijlers

Echo buikklachten vind het eng

16-01-2012 22:52 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit me hier op te vreten voor een echo die ik woensdag a.s moet ondergaan. Heb al een tijdje buikklachten, hoge ontstekingswaarde in mn bloed en krijg nu een echo van mn onderbuik. Ik vind het zoo eng, bang dat ze wat engs vinden. Ben normaal de rust zelve maar als het om mn eigen gezondheid gaat... Echt hoor stresskip eerste klas! Hoe gaan jullie met dit soort dingen om en hoe hou je jezelf rustig?
Ga vooral niet googelen. Want dan kom je van alles tegen en maak je jezelf helemaal gek. En verder rustig afwachten.
Probeer mezelf altijd rustig te houden door zoveel mogelijk afleiding te zoeken. Het helpt niet altijd maarja blijven piekeren werkt ook zo slecht. Of ik herhaal, als het al iets is dan zijn ze er op tijd bij en gaan ze me helpen.

Je kan nu vanalles en nog wat bedenken maar uiteindelijk zul je toch de echo en vervolgens de uitslagen af moeten wachten.

Heel veel sterkte TO!
Waar ben je bang voor TO .

Bij mij helpt het om na te denken waar ik bang voor ben, en dan die kans te gaan bekijken .
*Tenzij de kans op iets ernstigs heul groot is. Maar dat is het vaak niet.
Hier exact hetzelfde verhaal, alleen de echo al achter de rug, met niets bijzonders als uitslag. Maar waarom dan toch die buikpijn? Morgen een wordt vervolgd bij de huisarts
Thx voor de reacties; helaas heb ik al gegoogle-ed. Rond kerst al toen ik klachten kreeg. Is inderdaad niet aan te raden.

Waar ik bang voor ben? Ik ben bang dat er iets is met mn eierstok. Bang voor mogelijk onder het mes moeten.

Huisarts denkt aan ingekapselde blindedarm maar weet het eigenlijk ook niet. Dus daarom echo.
Ik wens je heel veel succes maryssa..

Ik heb zelf een knobbel langs me navel zitten

Toen ik naar de ha was zei hij dat t van me riem kwam maar welke gek draagt nu zijn riem thv zijn navel

In februari heb ik nu een buikwandecho.

Van t zelf googlen word ik niet echt wijzer

Heb er nog steeds last van.

Succes
Succes woenag ipv morgen
@ Annicka: Naar is dat als ze niet kunnen vinden waardoor je die buikpijn hebt. Heb je het al lang? Hier vanaf iets voor kerst en had ook echt koliekaanvalletjes (dat je moet bewegen om de pijn door te komen zeg maar) Ik hoop dat je in overleg met je huisarts verder onderzoek kunt laten doen. Sterkte meis morgen.

@moedergans22: Eh volgens mij draag ik wel eens een riem hoor ter hoogte van mn navel... Hoezo denkt je huisarts dat je daar een knobbel van krijgt? Wel goed dat je je niet laat wegsturen en dat ze verder kijken. Pijn is echt naar, hopelijk valt het mee de echo en de uitslag. Sterkte ook voor jou!
Het spreekwoord:

Een mens lijdt het meest,door het lijden dat hij vreest.

Dit is meestal het geval. Maar ik snap wel dat jij daar nu niks aan hebt.

Probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken en voor woensdag wens ik je sterkte.

Laat je nog weten wat de uitslag is?
Bedenk wat leuk voor jezelf voor een uurtje erna.

Heb je nog iets om naar uit te kijken.

(bijv wat lekkers uit een automaat, tijdschrift of online shoppen voor een tientje.) Ben helaas daar ook al eens, meer dan eens geweest.
Ja dat klopt zeker Manji, dank je ook voor de knuf. Ik gooi er zo maar eens een valeriaan in hier

De uitslag krijg ik pas na een week dus overmorgen over een week. Ik laat het wel even weten.
Het kan echt een blindedarm zijn hoor, die heb ik ook onstoken gehad zo'n 3-4 maanden. Is natuurlijk ook geen pretje maar van alles wat je op google tegenkomt is deze toch wel de meest voor de hand liggende misschien en makkelijk op te lossen ;)

Komt écht allemaal goed hoor!
quote:3407xxx schreef op 17 januari 2012 @ 00:12:

Bedenk wat leuk voor jezelf voor een uurtje erna.

Heb je nog iets om naar uit te kijken.

(bijv wat lekkers uit een automaat, tijdschrift of online shoppen voor een tientje.) Ben helaas daar ook al eens, meer dan eens geweest.Dat is op zich een goed idee. Helaas zit mn werk om de hoek van het ziekenhuis dus is het na de echo weer terug naar mn werk.
Ha Maryssa,

Het is helemaal geen gek idee om daarna even een paar uurtjes of de rest van de dag vrij te plannen/vragen hoor. Zoiets geeft je toch stress en dan is het niet vreemd even niet op werk te kunnen/willen concentreren maar lekker naar huis te gaan, napraten met familie of vrienden, even de stoom eraf.

Wat de echo zelf betreft: die is natuurlijk niet écht eng. Duizenden zwangere vrouwen ondergaan lachend elke dag zo'n onderzoek. Daarmee bedoel ik niet te zeggen dat je je geen zorgen mag maken, maar als je zorgen zich nu op het onderzoek zélf concentreren (zoals ik lees in je post): dan helpt het misschien om te bedenken dat dit onderzoek voor velen niet eng is. Waarschijnlijk krijg je zelfs ook niet direct te horen wat er gezien wordt (als er al iets gezien wordt). Het onderzoek is juist een middel om de angsten en onzekerheden weg te nemen: daarna kan er misschien een diagnose gesteld worden en kun je aan de slag met je klachten.

Ik besef wel dat ik een beetje al te happy-de-pappy nu klink misschien maar ik meen het echt. Overigens heb ik zelf begin volgende week een echo, vanwege darmklachten, en mijn grootste angst is dat mensen in de wachtkamer me zullen feliciteren omdat ze zullen aannemen dat ik zwanger ben

Heel veel sterkte, ik hoop dat de echo duidelijkheid schept over je klachten!
Ik loop al een maand met buikpijn. De echo inmiddels gehad, scan gehad en zijn nog bezig met allerlei andere onderzoeken. Ik zou willen dat ze wat vonden, dan kan er wat aan gedaan worden. Oftewel, wees blij dat ze een echo gaan doen, mocht er wat mis zijn, dan weten ze het op tijd.
Lieverd, geen raad hier, ben helaas geen dokter,

Echter, straks héél veel sterkte,

En je weet het hè,

De mens lijdt dikwijls het meest........

Door het lijden dat hij vreest................

Dikke knuf voor jou
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Kwam even kijken, of je al terug was van de echo.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Bedankt voor de reacties had er echt wat aan! Ook zo fijn dat ik het even kwijt kon hier. Lief.

Ik ben geweest en had hele aardige echoscopist. Die gewoon zei wat ie zag. Helaas was mijn blinde darm niet zichtbaar, die lag waarschijnlijk achter de dikke darm. Rechter eierstok heeft hij goed bekeken en hier geen afwijkingen. Ben aan de ene kant opgelucht aan de andere kant heb ik zoiets van ja maar wat zit er nou? Kan nog steeds voelen dat aan die kant het anders voelt in mn buik en heb zo nu en dan nog pijnsteekjes. Minder vaak dan eerst dat wel. Volgende week woe naar de huisarts voor definitieve uitslag echo en uitslag ontstekingswaarde in mn bloed.

@Annicka:Hoe was het vandaag bij de huisarts?

@Eindeloos:Wat lief dat je even kwam kijken hier!
Sterkte alvast Zenniiba met jouw echo begin volgende week! En bedankt voor je peptalk!

Silvvy, ik hoop dat je snel meer weet. Snap heel goed dat het naar is dat je niet weet wat het is.
Daar ben ik weer.

Fijn dat het achter de rug is, meis.

En zo op het 1ste gezicht, geen nare dingen.

Geloof mij, die mensen, hakken dagelijks met dat bijltje, die zien echt niks over het hoofd.

Hopelijk gaat je huisarts dat bevestigen.

Vaak is het zo, dat als je zeker weet, dat er "niks aan scheelt".

Je pijnklachten ook verdwijnen.

Goed gedaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven