Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
sterkte Mirjam, t zit jullie ook niet echt mee he. Maar dan wel weer oke dat jullie "op 2 keer struikelen" van het ziekenhuis wonen.

@inentingen, mayte heeft ze ook allemaal gewoon gehad, maar toevallig allemaal net ff wat later dan gebruikelijk omdat het toevallig zo liep op het CB, Zij krijgt haar BMR prik op 1 april dan is ze net even wat ouder dan 14 maanden.

Weet je wat ik een heel nare geur vind.....de geur van verrotte bloemen.......BAH dat zoiets moois zulke tegenstellingen kan verspreiden zeg. Ha en Mayte kan d'r eigen naam zeggen!

verder geen nieuws, mot weer werken......
@mirjam: wat vervelend! Een blindedarmontsteking kan flink pijn doen volgens mij. Ik ben benieuwd hoe het vanmorgen (of vannacht natuurlijk) gegaan is.

Komt ook lekker uit met dat weekendje weg. Heb je geen doorlopende annuleringsverzekering toevallig?

@ringel: wat knap van Mayte dat ze haar naam kan zeggen, dat moet heel leuk klinken. Wat een verassing dat je gaat werken vandaag, dat ben ik nou niet van je gewend .

Ik heb Floor na het zwemmen net toch nog maar even op bed gelegd want ze kon haar ogen niet meer open houden. Ik maak haar straks wel wakker als Mmmoi en Jasmijn komen, dan slaapt ze hopelijk vanmiddag ook nog even.

Mmmoi mag nu wel komen van mij, ik heb zin in appeltaart
Is er niemand geweest na mij?? Wat rustig hier zeg.

Het was erg gezellig vandaag met Mmmoi en Jasmijn. Het ging ook al een stuk beter tussen Floor en Jasmijn als de vorige keer en ze hebben zelfs samen de slappe lach gehad.

We hebben ook weer heerlijk gewinkeld en geluncht. We hadden allebei hetzelfde setje van Noppies gekocht omdat het er zo leuk uitzag maar bij Jasmijn zat het broekje niet mooi en bij Floor het bloesje niet dus die ga ik weer terug brengen.

Ik heb ook een ongelofelijke blunder gemaakt in een winkel. We hebben hier in de buurt een winkel waar gehandicapte mensen spullen maken waaronder babyspullen. Hele leuke boxkleden, slabbetjes, handdoekjes enzo. Ook heel schattig houten speelgoed. Mmmoi heeft een super leuk kinderfornuisje gekocht met een oventje en 4 gaspitjes, in het roze natuurlijk.

Toen ik hem optilde pakte Mmmoi hem van mij af omdat ik van haar niet mocht tillen nu ik zwanger ben. Ik reageerde dus met mijn standaard "ik ben zwanger, ik ben niet gehandicapt"............................... totaal niet erbij stilstaand dat die hele zaak dus vol gehandicapten zat die daar aan het werk waren. Ik had het ook pas door toen Mmmoi het buiten tegen me vertelde, ik schaamde me rot. Wat een blunder! Gelukkig hebben we er vooral hard om gelachen.

Morgen ga ik een poging doen om wat positiemode te kopen. Mijn broeken passen nog wel maar vooral aan het einde van de dag zit het steeds minder lekker. De broeken die ik nog had zijn veel te groot omdat ik vorige keer zoveel ben aangekomen.

@Pebbles Ja suf zo'n blunder. Kan me helemaal voorstellen dat je je dan behoorlijk lullig voelt. Mij zou dat dus ook zo kunnen overkomen. Hahaha

@Mirjam hoe is het nu?

Vannacht voor het eerst echt een slechte nacht gehad. Hoewel het voor iemand als Mmmoi met haar spookje wel mee zal vallen. De jongens wisselden elkaar af. Of ze door hadden dat we net een paar uur daarvoor tegen de kraamvisite (collega's van N-man) hadden opgeschept hoe goed ze 's nachts wel niet slapen. GGGRRRR We lagen om elf uur in bed. Myrddin honger om half twaalf. Daarna zijn bedje onder gekotst. Pas om een uur weer slapen. Kyran wakker rond twee uur met huilen enzo (doet hij echt bijna nooit). Om vier uur Myrddin weer een fles. Om vijf uur Kyran wakker want honger. Om zes uur wekker want N-man naar werk....

Kyran heb ik vandaag naar mijn ouders gebracht en daar blijft hij ook een nachtje logeren. Dat hadden we al eerder afgesproken dus dat komt nu wel mooi uit. Kunnen we morgen nog een paar uurtjes extra slapen.
Mirjam. Sterkte dit weekend meis!
he dames,

nu eindelijk een wat langere reactie.

@niniane. Je hebt al heel veel tips gehad voor een voorkeurshouding. Wij hebben toen Roan klein was (eehhh, hij is ook al zo groot) een kinderfysio thuis gehad die dezelfde tips gaf. Vooral het bedje andersom opmaken zodat hij met zijn goede kant richting het licht kijkt, en een handdoek onder het matrasje zodat zijn hoofd automatisch de goede kant op moet.

@moldames, zijn jullie eruit? Wie is het nu geworden? Of komen jullie er toch pas volgende week achter.

@pebbs en mmoi. Mooi dat het een leuke dag was. En wat een blunder pebbles. Hahaha. Zoiets zou mij ook kunnen overkomen. Hadden ze de setjes niet in een maat groter?

Inenten. Wij enten volgens het schema dat je van het cb krijgt. Nooit over nagedacht eigenlijk om het niet te doen.

@ringel, wanneer neem je eens gewoon een week vrij ofzo. Mens, zoveel overuren draaien.

@babba, wat grappig inderdaad, dat Aimee de boel zo aan het inhalen is. Zo zie je maar dat die lengtes uiteindelijk allemaal wel wat gemiddeld worden. Behalve Max natuurlijk. Hahaha.

@pepiet. Hoe is het nu met je kindertjes. Alles weer rustig thuis?

@mirjam, moet je nu opgenomen worden? Ze hebben bij mij ooit gedacht dat ik een blindedarmontsteking had maar dat bleek een cyste te zijn op een eierstok. Allemaal goedaardig, maar was ook schrikken.

Ik had net de schrik van mijn leven. Lief ging even hardlopen en ik ging douchen. ALs ik douche laat ik Roan altijd rondscharrelen in de gang. Met het traphekje dicht is er niets aan de hand. Kom ik de douche uit, heeft lief het traphekje niet dicht gedaan. En ik zag Roan nergens. Heb de hele boel bij elkaar geschreeuwd. Bleek hij in een slaapkamer te zijn en hij had de deur dichtgeduwd. Pffff. Heb een potje staan janken van schrik.

Verder weinig plannen vandaag. Even boodschappen doen, misschien de stad in. Morgen even zwemmen.

Tot later!
@Krokus kan me voorstellen dat je enorm geschrokken bent zeg! Stom van je man om het hekje te vergeten. Doen jullie dat normaal altijd wel dicht. Bij ons staat het gewoon open en ik doe het pas dicht als ik Kyran boven laat rondscharrelen. Wat ondeugend van Roan om de deur dicht te doen en jou in de waan te laten dat er iets ergs gebeurd kan zijn. Wij hebben van mijn tante voor de geboorte van Myrddin o.a. een boekje gekregen (het dagboek van een ettertje) dat gaat over een bb-tje dat vanaf dag en het leven van zijn ouders zuur maakt. Dit zou precies zo'n streek van hem kunnen zijn. Achter de deur luisteren naar moeder in paniek.
Niemand weggewaaid vannacht?

Floor was helemaal bang van de wind en ging wel weer slapen als je er even bij zat maar dan werd ze steeds weer wakker. Uiteindelijk heeft ze vanaf een uur of 4 bij ons in bed gelegen en nadat ze eerst strak tegen me aan lag is ze daarna wel wat lekkerder gaan liggen en heeft ze tot 8 uur geslapen. Toen ze wakker werd was ze helemaal blij en kregen we allebei een dikke knuffel.

Floor kennende gaat ze vannacht waarschijnlijk wel drama maken omdat ze weer bij ons in bed wil dus dat beloofd weinig goeds.

@niniane: beter geslapen vannacht?

@krokus: Ik zou me ook rotgeschrokken zijn! Wat fijn dat Roan de trap toch niet zo heel intressant vondt en gewoon op de slaapkamer is gaan spelen.

De maat van die kleren was niet echt het probleem trouwens, de pasvorm was gewoon niet helemaal goed.

De mol wodt pas volgende week bekend dus we weten nog niks helaas.

Die vriendin die vandaag zou komen om wat zwangerschapskleding mee te gaan kopen heeft afgebeld dus ik moet me nog even in mijn eigen broeken persen. Misschien dat manlief vanmiddag nog zin heeft om even de stad in te gaan.

Goedemiddag!!!

Eindelijk, eindelijk, ein-de-lijk heb ik dan even tijd voor het forum. We hebben gisteren een ontzettend leuke dag gehad, vond ik zelf. Jasmijn heeft voor het eerst een visstick gegeten bij Pebbs thuis en ze vond het heerlijk. Na het eten pyama aan en in de auto. Maar daarna een verschrikkelijke terugreis gehad vanaf Pebbs' huis. Jasmijn was wel heel lief, ook al was ze het 1e uur wel nog steeds wakker. Ze zat stil om zich heen te kijken en op haar speen te zuigen, net als Maggie Simpson

Maar het goooooooot van de regen en het stormde verschrikkelijk. De ruitenwissers stonden in adhd-stand heen en weer te zwiepen en ik moest echt tegensturen, anders blies ik van de weg af. Daarbij komt nog dat ik tot aan Amersfoort geen verlichting boven de weg had, pikkedonker dus en rijden op de strepen en de hm-paaltjes. Ik vond het zwaar vermoeiend en ik was heel bang dat er iets mis zou gaan. Ook viel de Tomtom nog een keer van de ruit af (schrok me dood) en toen kon ik hem niet meer vinden, toen moest ik op zo'n enge donkere parkeerplaats eruit om hem te zoeken. Gelukkig wel weer gevonden. Halverwege de reis van 2 uur is Jasmijn in slaap gevallen, dus 1 uur geslapen. Toen we thuis kwamen gelijk in bed en toen ging ze weer lekker verder. Heb haar niet meer gehoord tot half acht vanochtend. Ik was heel blij dat we veilig waren. Wat een noodweer zeg.

Ik wilde toen gisterenavond gelijk op de pc komen maar toen deed de pc het weer eens niet... vanochtend ook nog steeds niet en nu opeens weer wel. Wordt hoog tijd dat we een laptop gaan kopen, manlief is vanochtend naar de Dixons geweest voor een lappie uit het krantje, was 'ie uitverkocht...helaas...

Weet je waar ik de laatste tijd veel last van heb, Jasmijn slaapt de afgelopen week weer prima (meestal) maar ik word nu zélf halverwege de nacht wakker en dan kan ik niet meer slapen!!! Afgelopen nacht was dat ook weer zo, werd wakker omdat ik heel nodig moest plassen maar kon daarna de slaap niet meer vatten. En dan is Jas stil!! Zo irritant!!! Ik had trouwens ook wel een mega heftige allergische reactie van de kat van Pebbs Rode traanogen, overal jeuk, een loopneus en ontzettend benauwd. Ik had zo'n onwijze piep in mijn ademhaling die ik alleen weg kon hoesten, dus manlief lag ook lekker wakker van me Nu is het alweer een stuk beter. Haha, eens te meer bewezen dat ik echt NIET tegen katten kan, hoe leuk ik ze ook vind. Kom al niet eens meer in de verleiding om ze te aaien en dan nog zo'n reactie.

Pebbs heeft trouwens een mooi huis! Moest ik ff kwijt, haha, vond het echt een cool huis en een mooi stadje ook trouwens. Leuke vakantie omgeving, beetje heuvelachtig zelfs. Leuke route ook om naar toe te rijden vanaf mijn opa en oma vandaan, ook al was het bijna 1 uur rijden, echt genieten (toen was het nog mooi weer en licht )

Zo, nu nog even reageren op iedereen.

@Niniane: Jasmijn gaat altijd in het babybad en dat zet ik in het grote bad. Dan ga ikachter de pc zitten en vanaf daar kan ik haar zien zitten in de spiegel die in de badkamer hangt (en horen trouwens, TATTAATAA, hihi). Zo kan er eigenlijk niets gebeuren en zit ik me niet zo te vervelen, want zij speelt altijd heel lang en lief maar dan heb ik niets te doen Het is één keer gebeurd dat ik een hoop geplons en gespetter hoorde en toen was ze dus gaan staan en onderuit gegleden, maar toen was ik ook in 3 sec. bij haar. Mevrouw was zelf alweer overeind gekomen en was totaal niet onder de indruk (ze is nogal een bikkel vergeleken bij mezelf). Blijf dus erg alert op geluiden als ze erin zit, maar dan kan het best. Overigens gaat ze meestal met een van ons in bad of onder de douche, of ik sproeier haar alleen even af. Maar soms is dit wel handig. Wat een horrornacht had jij trouwens, zo erg heeft Jasmijn het nog nooit gemaakt hoor. Hoop dat je vannacht wat meer rust zal krijgen...

@Pebbs: Balen dat je vriendin heeft afgezegd, en je had er al niet zoveel zin in. Is manlief nu met je gegaan?

@Ris: Mooi een tevreden internist. Ik wist ook niet dat je Ella niet had laten enten. Jasmijn krijgt woensdag de volgende prikken, dat is BMR geloof ik. Ben benieuwd. Ze heeft tot nu toe alles gewoon gekregen en ik zou ook niet weten waarom ik dat niet zou doen. Wel veel voor-argumenten maar eigenlijk geen tegen. Diabetes komt in de familie niet voor.

@Babba: Aimee groeit flink zeg, super. Blijft een mooi slank poppetje maar dat heeft ze vast van haar moeder, haha!

@Mirjam: Jeetje, wat een schrik, weet je nu al meer? Ik hoop niet dat je intussen geopereerd bent ofzo... en ik dacht al dat ik gelijk had met je man. Maar het kon natuurlijk ook zo zijn dat jij er gewoon heel jong uit ziet, of dat hij er wat ouder uit ziet dan hij is, weet ik veel. Hoeveel schelen jullie dan?

@Allen: Hoeveel schelen jullie met jullie mannen? Wij hier maar een half jaar!

@Pebbs: Heeee, je komt online
Even gepost zodat Pebbs wat te lezen heeft, hihi. Kan ik het ook niet kwijt raken, was toch al lang stuk!

@Krokus: Wat een schrik, heb je nog geluk dat Roan de deur dicht had gedaan en dus de kamer niet meer uit kon, voor hetzelfde geld was hij lekker terug de overloopo op gegaan en naar beneden gekukeld. Over zulke dingen wil je niet nadenken. Jasmijn had trouwens allang beneden gelegen... ik douche trouwens ook wel eens op die manier, doe ik alle deuren dicht behalve Jas' kamer en badkamer en kan ze spelen en komt ze regelmatig even bij mij kijken, zo schattig.

@Ringel: Leuk dat Mayte haar naam kan zeggen, is het ook echt goed verstaanbaar? Jasmijn zegt tegen zichzelf zoiets als 'Jijntje' omdat ik toch best vaak Jasmijntje zeg kennelijk... enneh, ook een paar dagen vrij nemen want jij raakt nog overwerkt!

@Annie: Hoe wast bij VK? Kun je niet een keer een foto op de groep zetten van je mooie buikje? Hoeveel weken ben je nu?

@Pepiet: Die series die jij noemt kijk ik allemaal nooit...misschien eens proberen. Ik vind de Mol echt superleuk en vind het heeeeel jammer dat het volgende week afgelopen is! Maar ik vind die laatste uitzending wel altijd heel leuk om te zien hoe de Mol gesaboteerd heeft.

Mijn schoonouders komen zo op de koffie. Kunnen ze naar Jasmijns fornuisje kijken. Hij is echt lief. We moeten er nog pannetjes bij kopen, heb vanochtend al gezocht in het dorp maar zag niet echt mooie. Of ze waren enorm duur. Jasmijn vindt hem helemaal super. Heeft er met onze kleinste 'echte' pan op gespeeld, papa heeft haar roeren en proeven met een lepel geleerd.

O, Jasmijn is weer wakker, uurtje geslapen. Komt mooi uit voor opa en oma zo. Heb geloof ik ook iedereen gehad. Vanavond Idols finale!! Voor wie zijn jullie? Ik was helaas voor Charlene... nu maar Nikki denk ik. Hoewel ik van beide Idols geen cd zou kopen eigenlijk. Maar vind Nathalie te schreeuwerig, hoe goed ze ook zingt. Vrienden van ons komen hier kijken. Ik heb lekker taart en stokbrood met saladetjes gehaald, jummie

Later!
Hier heeft het vast ook gestormd maar bijna niets van gehoord. Met de dubbelle beglazing in dit huis hoor je dus van buiten echt bijna niets. En nu Myrddin bij ons op de kamer slaapt hebben we 's nachts het raam dicht en de kamerdeur open. Wel een stuk beter geslapen om half vier een fles en toen weer om half 8. Dat is dus wel te doen. Daarna is N-man boodschappen gaan doen en heb ik Geprobeerd Myrddin rustig te krijgen. Alleen maar huilen. Waarschijnlijk had hij nog honger want toen ik toch maar weer een fles probeerde heeft hij die ook helemaal op gedronken. Daarna ben ik de zolder op gaan ruimen. Dat moest nodig gebeuren. Nog van de verhuizing dingen die nog uitgepakt moesten worden. Het was echt veel meer werk dan ik dacht. Dus nog lang niet klaar maar het begin is er. Straks Kyran ophalen bij mijn ouders en daar blijven we dan meteen eten.

@Mmmoi Aaaah zo doe je dat dus. Nou wat ik al zei dat hoef ik dus bij Kyran zo niet te proberen. Die wil ik bad echt vermaakt worden anders gaat hij staan en roept hij: uit uit! Samen vind ik altijd het makkelijkst. Dan hoef ik niet zo over de badrand te hangen om hem bezig te houden. En hij vind het dan ook veel leuker. Het ''uit, uit'' komt dan pas als het water koud wordt.

Ik scheel 8 maanden met mijn man, hij is jonger dan ik.

Ik las net een topic over uitdelen van een opvoedkundige tik als de kinderen iets stout doen. Geven jullie wel eens een tik op de vingers oid? Ik had dat pas een keer gedaan bij Kyran. Hij zat nl. voor de tigduizendste keer aan de ficus (plant). En hij weet dat dat niet mag maar hij weet ondertussen ook dat ik minder mobiel ben als ik Myrddin een fles geef. Toen heb ik drie keer gezegd dat ie er mee op moest houden en toch ging hij nog een keer aan die plant zitten en ondertussen heel ondeugend lachen. Toen heb ik Myrddin ontkoppeld van de fles in de box gelegd en Kyran een pets op zijn vingertjes gegeven. Heb hem nog nooit zo verbaasd zien kijken en daarna brullen natuurlijk en toen ik nog steeds boos keek gaat ie met een pruillip wat anders doen. Later toch weer naar die plant maar nu hoef ik alleen maar nee te zeggen en hij gaat er direct vandoor. Het heeft dus wel geholpen maar echt lekker zit het me ook niet want ik ben eigenlijk niet zo'n voorstander van uitdelen van tikken.
Annie: Gefeliciteerd!!!!!!!! zag op hyves dat je jarig bent vandaag. veel taart eten en veel kadoos uitpakken he!
O ja tuurlijk, Annie is jarig. Even een mooie taart voor je uitzoeken:

n

Ik hoop dat je een hele leuke dag hebt.

@mmmoi: fijn dat je veilig bent thuis gekomen. Ik zag het gisteren in het nieuws vlak nadat je weg was dus ik hoopte nog dat je er niet teveel last van had gehad.

Je zal wel heel moe zijn geweest na 2 uur heel intensief autorijden.

Manlief vond het fornuisje ook wel leuk dus ook al was het door gehandicapten gemaakt ?

@niniane: gelukkig weer een betere nacht bij jullie. Ik heb eigenlijk nog nooit een tik uitgedeeld en hoop dat ook niet nodig te hebben. Ik ben wel heel consequent met wat niet mag en zorg dan ook dat ik het langer volhoud dan Floor. Hoe vaak ze het ook probeert ik blijf nee zeggen en haar hand weghalen. Ik ben wel een beetje bang hoe dat gaat als er nog een kleintje bij is want dan heb je die tijd gewoon niet altijd.

Ik zou me over die ene tik maar niet te druk maken als ik jou was maar als je jezelf er niet prettig bij voelt misschien toch proberen om het anders op te lossen.

Vanmiddag toch nog maar even met manlief gaan shoppen naar positiemode maar het was weer drama. 75% van de spijkerbroeken hadden ze niet meer in mijn maat en de broeken die er wel waren kostte meteen 90 euro en waren niet eens zo heel mooi. Ondertussen had Floor het ook helemaal gehad en gilde de hele tent bij elkaar dus toen zijn we maar weer weggegaan.

Nog wel een geweldige actie toen we wegreden. Ik had Floor uit de kinderwagen in de autostoel gezet en manlief had ondertussen de kinderwagen in de achterbak gedaan. Een paar straten verder wil ik mijn zonnebril opzetten en vraag ik aan manlief waar mijn handtas is die aan de kinderwagen hing. Zit ie me heel verbaasd aan te kijken en zegt voor de grap "op het dak". Toch maar even gestopt en in de achterbak gekeken maar hij zat dus echt niet in de auto. Snel teruggereden en daar stond mijn tas dus nog heel gezellig in zijn eentje op de parkeerplaats. Ik vond het wel heel grappig eigenlijk.

Ik ga vanavond ook Idols kijken en ben denk ik voor Nathalie. Eigenlijk vond ik Nigel en Charlene het leukst maar die zijn er niet meer en Nikki vind ik niks aan. Stemmen doe ik toch nooit en groot kans dat ik al voor de uitslag in bed lig maar ik ga wel naar de optredens kijken.
hola, daar was ik weer even langs stormen.....hahahaha jullie hebben mijn razende vaart dus wel gemerkt (en mmmoi sorry dat je er zo'n last van hebt gehad)

ben maandag en dinsdag vrij en met pasen ben ik 5 dagen vrij, dus dat zit wel snor....(maar vooralsnog zit ik met m'n oogleden halverwege m'n wangen)

@Annie, van harte gefliciteerd met je verjaardag! Hoop dat je een leuke dag hebt gehad!

@Pebbles, je krijgt echt al van die heerlijke zwangerschapsblunders, hihihihi....maar wel erg grappig. Vooral die opmerking in die winkel! had graag je gezicht erbij gezien.

@Niniane, niet teveel inzitten over die tik hoor, ik heb Mayte ook wel eens eens een tik op d'r vingers gegeven (en die lacht me dan vierkant uit) dit was vooral nadat ze voor de zoveelste keer de duim en wijsvinger in m'n neusgat zette en begon te krabbelen (aan de binnenkant!) en op dat moment erg scherpe nageltjes had, want net geknipt. Lief en ik hebben dus beiden wondjes van die acties en ik ben daarmee snel klaar. Wil niet zeggen dat ik een voorstander ben van de pedagogische tik, maar ik kan me heel goed voorstellen dat er een heel duidelijke grens moet worden gesteld en als je dan een dreumes naast een baby hebt rondlopen die je gewoonweg loopt uit te dagen......sja. Staat trouwens in de Vivamama een leuk artikel over driftbuien bij moeders, Moet helaas bekennen dat ik daar ook wel last van heb (ben een redelijk temperamtentvol typje, moet een hoop gebeuren maar als ik dan ook explodeer berg je maar.

@Krokus, wat een schrik! Ik zet Mayte zelf altijd in d'r ledikant met een doos speelgoed als ik ga douchen en dan kan ik haar via de spiegel zien, zij kan mij dan ook zien (zo grappig dat ze dit door heeft) en dan maken we rare geluiden naar elkaar (en buiten kun je ons dan horen kiekeboeen en andere maffe geluiden maken, wat een lol voor de buren) Heb je trouwens zin om binnenkort eens te gaan shoppen? (ik moet hoognodig nieuwe kleren)

@Mirjam hoest bij jullie?

@FF wo bist du?

Zat me een tijdje geleden ook af te vragen hoe het met Tine en Svante is.....die is nu ook alweer een jaar, staat de site nog steeds op de groep, ofzijn die vewijderd?

@Niniane, wat dapper dat je de zolder bent gaan opruimen! Wij wonen hier nu een jaar en de zolder staat nog steeds vol met puin! Staat er mooi en ik heb er geen last van!
Ha goedemorgen allemaal, een stralende zondag (met veel wind) en een zwempartij voor de boeg.

In het kader van de voorjaarsvakantie hebben we vandaag dus een activiteit die zwemmen inhoudt, en wij (als begeleiders) moeten dus mee zwemmen, voor het geval er iemadn verzuipt. maar ik heb geen zwempak!!!! en om nou m'n witte zwabber lijf in een bikini te gaan hijsen....(op dit moment lijkt een boerkini me dus echt ideaal!)

Nog ff over meeting, ik kan dus niet op 24 mei. wel op 5 en 19 april en de weekenden in mei die Pebbles dus niet kan.

anuhoe, ga nog ff verder rondneuzen en daarna douchen en da nHoera, wat 1 verrassing, werken!
Annie alsnog van harte. Heb je een leuke verjaardag gehad en veel mooie cadeaus gekregen?

Gisternacht had Kyran bij mijn ouders ook slecht geslapen. Wel sneu voor hen want daar slaapt hij altijd heel goed. Hij kon niet slapen want verkouden en hij was bang voor de wind dus hebben ze hem maar bij hun op de kamer gezet. Ook nog even bij hun in bed geprobeerd maar toen ging hij alleen maar feesten. Afgelopen nacht hebben beide mannen en dus wij ook geslapen van half elf tot half 8 (Kyran van 9 uur tot half 8). Geen touw aan vast te knopen dus. Maar wij zijn in ieder geval weer redelijk fit.

Vandaag lekker een dagje niets doen oh nee alleen de was.

Nu Kyran uit bad halen want die is het zat...
Oh en voor ik het vergeet. Kyran kan eindelijk los staan! En trots dat ie daarop is. Elke keer zit ie op de grond en gaat dan heel voorzichtig staan. En wij maar zeggen hoe goed dat wel niet is. En hij glunderen... Zo lief!
@Annie: Van harte met je verjaardag nog meis. Helemaal vergeten. Heb je een gezellig feestje gehad?

@Ringel: Ik heb nergens last van hoor, is gewoon in jouw belang

@Niniane: Huh? Jij achter de compu en Kyran in bad? Hoe doe je dat?

@Pebbs: Manlief vond het fornuisje heel leuk maar toen ik hem liet schatten wat het gekost had zei hij bloedserieus 10 euro?!?!?!?!

@Pepiet: Jij hebt het druk zeker, zo'n kort maar krachtig berichtje!

Hier een rustige dag. Gaan straks bij oma van manlief langs en verder nog niets. Ja, oppasspullen inpakken, that's it. Ik moet deze week op maandag en vrijdag werken ipv maandag en dinsdag. Dit omdat mijn ouders tot en met dinsdag op vakantie zijn en ik dinsdag dus geen oppas heb. Nu gaat Jasmijn vrijdag naar mijn schoonzus toe, lekker met Eva spelen. Of beter gezegd, over Eva de baas spelen vrees ik...

Heeee Pebbs komt weer online... en ik ga off... groetjes!
Heu meiden,

Mirjam, hoe gaat het nu? Wat een buikpijn zul je hebben! Ik hoop dat alles goed is!

Niniane, wij geven Mats ook wel eens een tik op zijn vingers, kopjes thee, de kachel die uit is, en 10 keer op de TV meppen zijn dingen die gevaarlijk zijn (onze TV staat enigzins wankel en Mats is zo sterk). In dat soort gevallen geven we een pets op zijn handen, om aan te geven dat het gevaarlijk is. Overigens laten we heel duidelijk weten waarom het gevaarlijk is door bv het kopje aan te raken en dan auw te zeggen.

Pebbels, hahahaha, lekkere blunder idd. Hier gaat het ook de goede kant op, schudden met een fles diksap zonder de dop erop is daar voorbeeld van. Ik kom iedere keer weer een nieuwe plek tegen waar nog druppels hangen.

Ringel, geur van verrotte bloemen??? Is dat een hint naar je lief toe? Gewoon de bloemen een maand laten staan in de hoop dat hij een bos meeneemt!! Hihihi

Mmmoi, klinkt leuk dat fornuisje! Gaan jullie kindjes ook steeds meer echt spelen? Mats begint echt te puzzelen, met auto;s te spelen door ze te laten rijden, met de vormenstoof enz. Zo mooi om hem zo bezig te zien!

Hier gaat het goed, gisteren een leuke en drukke dag gehad. Van lief een mooie telelens voor op de Canon gekregen!!!! Van Mats een bos tulpen.

Verder seizoen 3 van Desperate Housewifes, theekan, pan, handdoeken, dingen voor in de tuin, chocola, boek en geld. Flink verwent dus!

Bij de verloskundige was alles goed, alleen HB veels te laag, 5,8. Moet dus verder met de staalpillen!

Oja, Mats heeft gisteren zijn eerste 3 stapjes gezet! Hij staat ook steeds vaker los. dat duurt dus ook niet lang meer!!!!

Toedeloe!
wat aso van mij. Heb annie niet eens gefeliciteerd. Fijn dat je een mooie dag hebt gehad meis! Moest je bij Mats ook aan de staalpillen? Ik meen me zoiets te herinneren.

@ringel. Shoppen lijkt me leuk. Wanneer?

@mmoi, wat kostte het fornuisje dan? Heb je het bedrag eerlijk aan je man verteld? Hahaha. En jasmijn de baas spelen. Je hebt ook wel een doordouwertje als ik je verhalen zo lees.

@pebbs, je hebt wat met blunders op het moment. Een andere keer dus weer shoppen voor nieuwe kleren. Je kent de truuk met het elastiekje door het knoopsgat vast wel. Misschien kun je het dan nog wat langer volhouden.

Vanochtend wezen zwemmen met Roan. Hij moest wel wennen. Heeft eerst een kwartier lopen brullen en zich wanhopig aan lief en mij vastgeklemd. Daarna was het wel nog een kwartiertje leuk. Nu ligt hij uitgeput op bed. Lekker ding is het.

Vanmiddag even naar mijn zwager en schoonzus. Ze wonen een straat achter ons maar we zien ze eigenlijk heel weinig. Gewoon omdat we het druk hebben. Jammer is dat eigenlijk.

Heb een leuke vacature gezien waar ik een brief op ga schrijven. 24 uur. Daar wordt ik gewoon aangenomen!!!
@annie: je bent lekker verwend hoor, jij kan straks lekker op de bank met je chocola naar desperate housewifes kijken. Volgens mij heb ik dat seizoen ook nog niet gezien.

Knap he, dat stappen en los staan. Ik sta ook nog steeds elke keer te juichen.

@mmmoi: dan mag hij me gaan vertellen waar ik dat soort dingen voor 10 euro kan vinden, zo'n winkel zoek ik al tijden!! Ga alleen al wat planken bij de bouwmarkt kopen dan ben je al zeker dat bedrag kwijt.

@niniane: knap hoor dat losstaan van Kyran. Gaat hij ook zonder steun staan? Dat doet Floor nog niet.

@ringel: bedenk je je ook lekker op tijd dat je geen badpak hebt. Toch maar je bikini aangetrokken?

Het was jouw idee van die meeting dus dan is het wel leuk om een datum te pakken dat jij ook kunt. Ik ben op alle twee al geweest dus met mij hoeft geen rekening gehouden te worden maar als het bij mij wordt is het wel zo handig als ik ook kan. Die andere twee weekenden in mei kan je ook niet? (10 of 17 mei). 19 april kan wat mij betreft ook wel maar dat is zo kort dag dat ik bang ben dat er weinig mensen kunnen.

Het stappen van Floor gaat steeds beter. Niet met grote sprongen maar elke paar dagen een stapje meer. Een stap of 6 tot 8 los is nu wel zo'n beetje het maximum en ze gooit zich ook niet zo voorover meer zodat wij haar op moeten vangen. Erg leuk met de lente in aantocht, dan kan ze lekker buiten spelen.

Mijn appelboom begint al blaadjes te krijgen, daar kan ik echt van genieten als alles weer gaat groeien en bloeien (en de dagen langer worden, en de zon meer schijnt en het warmer wordt en de barbeque weer afgestoft kan worden en de tuinmeubels uit de schuur etc. etc.)

Even voor de duidelijkheid: die tas op de parkeerplaats was dus een blunder van manlief en niet aan mijn zwangerschapsdementie te wijten. Hij heeft mijn tas eraf gehaald en toen de kinderwagen ingeklapt en in de achterbak gedaan maar daarna vergeten de tas weer op te pakken.

De gehandicapten blunder is wel volledig aan mij toe te schrijven.

@krokus: ik had je berichtje net gemist. Dat elastiekje heb ik wel vaker van gehoord maar geen idee hoe dat in de praktijk werkt. Ik heb ook vrij veel korte shirtjes en dan zie je het meteen als je met elastiekjes gaat rommelen.

Hebben jullie geen babyzwemmen bij jullie of moet je dan werken? Het water is bij ons dan warmer en het is een stuk minder druk. Floor vindt het helemaal leuk en begint al te glunderen als we bij het zwembad aankomen.

Ik heb trouwens net zitten genieten van de eerste duidelijke trapjes/plopjes van de nieuwe baby.
he pebbs,

Je maakt met een elastiek een lusje door je knoopsgat, die kun je dan om je knoop heenhaken als je je broek dicht wilt doen. Heb je niet nog van die buikdoeken? Dan doe je die onder een truitje en is het net of je een extra truitje aanhebt onder je normale shirtje.

Wat leuk trouwens, dat je zo duidelijk leven voelt.
Ja, daar was ik ook weer even. We hebben al met al toch nog een drukke dag gehad met veel visite, maar het was ook wel erg gezellig. Jasmijn is lekker gaan slapen en nu rest ons: rust!

@Pebbs: Dat van die planken zei ik ook al tegen manlief, en toen gaf hij gelijk ook toe. Maar toch... dat is toch geen inschatting??? Wat stoer dat je al leven voelt, je bent nu toch 15 weken? Dat is best vroeg volgens mij, of niet?

@Annie: Merk je er zelf niets van dat je HB laag is, of wel? Je bent goed verwend met je verjaardag, mooie cadeaus hoor!

@Krokus: Het fornuisje kostte 40 euro maar is dan ook helemaal handgemaakt en van hout. Ik heb het eerlijk aan manlief verteld ja; kan niet zo goed liegen . Gelukkig zagen we gisterenochtend in een winkel hier in het dorp een soortgelijk fornuisje staan en dat kostte bijna 60 euro en was nog minder mooi ook. Dus toen zeurde hij al helemaal niet meer (deed hij al niet hoor). Wat bedoel je met 24 uur eigenlijk? Sorry, maar ben blond...

@Zwemmen: Ik kan ein-de-lijk een keer mee met babyzwemmen met mijn vriendin en haar meisje! Dinsdag ben ik een keer vrij zoals ik al zei, en dan werk ik vrijdag in plaats van. Ik kon nooit babyzwemmen omdat dat alleen op dinsdag is. Dus ik ben heel benieuwd, heb er wel zin in!

Verder weinig nieuws hier. Oppastas staat klaar, heb wel zin om morgen te werken. Wordt wel een drukke dag met veel geregel en geplan, omdat ik er dan de volgende dag alweer niet ben. En Jas brengen en halen natuurlijk. 's Avonds nog tienerclub maar dat heb ik vanochtend al voorbereid. Dus ik kan er helemaal tegenaan! Gaan nu nog even mijn weblog bijwerken. Misschien zet ik ook nog ff wat foto's op de groep; ik heb foto's van het weekendje Center Parcs gekregen van zwager en schoonzus vanmiddag.

Doei!
@krokus: gewoon met postbode elastiek ofzo? Ik heb nooit buikbanden gehad dus dat gaat niet lukken en de positiemode die ik nog had vond ik toen al niet leuk en nu helemaal niet. Ik ga dus toch maar snel shoppen en dan zonder Floor want die heeft daar geen geduld meer voor.

@mmmoi: jij helemaal blij natuurlijk dat je een duurder fornuisje tegenkwam. Ik vond het zelf ook al vroeg om leven te voelen maar vorige keer was het met een week of 17 dus het zou goed kunnen. Klopt trouwens die 15 weken, vandaag precies 15 weken en 1 dag.

Het worden drukke dagen vanaf morgen. Manlief heeft cursus aan de andere kant van Nederland waardoor hij 's ochtends al vroeg weg moet en 's avonds pas thuiskomt nadat Floor op bed ligt waarschijnlijk. Vooral morgen en overmorgen zie ik daar tegenop omdat ik dan zelf ook moet werken. Morgen is mijn moeder er gelukkig en die wil vaak wel koken zodat dat klaar staat als ik thuis kom. Als ze nou een dubbel portie maakt dan kunnen Floor en ik dat dinsdag ook eten. Nu alleen nog iets verzinnen wat je 2 dagen kunt eten, ik ben nooit zo van het opwarmen. Nog ideeen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven