groene kool
dinsdag 17 januari 2012 om 15:12
Roerbakken is idd erg lekker. Ik doe er dan iets oosters door. Persoonlijke favo is met sojasaus. Let wel op zout dan.
Kerrie, knoflook, pepertjes en zout/peper is ook goed te doen.
Evt champignons/paprika erdoor. Ik zou er geen ui bij doen
Ook lekker is om er een stampotje mee te maken met kaas, zongedroogde tomatjes en gehakt.
Kerrie, knoflook, pepertjes en zout/peper is ook goed te doen.
Evt champignons/paprika erdoor. Ik zou er geen ui bij doen
Ook lekker is om er een stampotje mee te maken met kaas, zongedroogde tomatjes en gehakt.
De zon gaat op en de zon gaat onder - Japans gezegde
dinsdag 17 januari 2012 om 15:25
Ik ken er een lekker recept mee: Hongaarse groene kool-schotel.
groene kool in reepjes snijden en kort koken of stomen. Gehakt rul bakken en rijst koken. Ovenschaal bekleden met plakjes spek, groene kool erover, gehakt erover en als laatste de rijst. Mengsel maken van creme fraiche en geraspte kaas, dit over de rijst uitsmeren, flink wat paprikapoeder erover strooien en dit ongeveer 20 minuten in de oven zetten.
Het is zeker geen calorie-arme maaltijd... maar erg lekker in de winter!
groene kool in reepjes snijden en kort koken of stomen. Gehakt rul bakken en rijst koken. Ovenschaal bekleden met plakjes spek, groene kool erover, gehakt erover en als laatste de rijst. Mengsel maken van creme fraiche en geraspte kaas, dit over de rijst uitsmeren, flink wat paprikapoeder erover strooien en dit ongeveer 20 minuten in de oven zetten.
Het is zeker geen calorie-arme maaltijd... maar erg lekker in de winter!
dinsdag 17 januari 2012 om 15:26
quote:Aureel schreef op 17 januari 2012 @ 15:25:
Het is zeker geen calorie-arme maaltijd... maar erg lekker in de winter!Jammm, klinkt goed het proberen waard
Het is zeker geen calorie-arme maaltijd... maar erg lekker in de winter!Jammm, klinkt goed het proberen waard
De zon gaat op en de zon gaat onder - Japans gezegde
dinsdag 17 januari 2012 om 15:42
dinsdag 17 januari 2012 om 16:26
quote:Nammma schreef op 17 januari 2012 @ 15:42:
Bladeren van de groene kool kort koken, laten uitlekken. Intussen gehakt met ui en kerriepoeder rullen. Daarna de bladeren ermee vullen, oprollen en in een ovenschaal. Eroverheen zelf gemaakte kerriesaus, kaas en in de oven. Smullen maar..Njam Njam , zo eet ik ze ook het liefst of eenvoudig gestooft in boter
Bladeren van de groene kool kort koken, laten uitlekken. Intussen gehakt met ui en kerriepoeder rullen. Daarna de bladeren ermee vullen, oprollen en in een ovenschaal. Eroverheen zelf gemaakte kerriesaus, kaas en in de oven. Smullen maar..Njam Njam , zo eet ik ze ook het liefst of eenvoudig gestooft in boter