groene kool

17-01-2012 14:59 12 berichten
Wie heeft de ultieme tip om lekker te koken met groene kool? Ik weet niet wat je er mee kunt..... Is roerbakken een idee? En hoe te kruiden?
Alle reacties Link kopieren
Roerbakken is idd erg lekker. Ik doe er dan iets oosters door. Persoonlijke favo is met sojasaus. Let wel op zout dan.

Kerrie, knoflook, pepertjes en zout/peper is ook goed te doen.

Evt champignons/paprika erdoor. Ik zou er geen ui bij doen

Ook lekker is om er een stampotje mee te maken met kaas, zongedroogde tomatjes en gehakt.
De zon gaat op en de zon gaat onder - Japans gezegde
Groene koolstamppot
Ik ken er een lekker recept mee: Hongaarse groene kool-schotel.

groene kool in reepjes snijden en kort koken of stomen. Gehakt rul bakken en rijst koken. Ovenschaal bekleden met plakjes spek, groene kool erover, gehakt erover en als laatste de rijst. Mengsel maken van creme fraiche en geraspte kaas, dit over de rijst uitsmeren, flink wat paprikapoeder erover strooien en dit ongeveer 20 minuten in de oven zetten.

Het is zeker geen calorie-arme maaltijd... maar erg lekker in de winter!
quote:Aureel schreef op 17 januari 2012 @ 15:25:

Ik ken er een lekker recept mee: Hongaarse groene kool-schotel.

groene kool in reepjes snijden en kort koken of stomen. Gehakt rul bakken en rijst koken. Ovenschaal bekleden met plakjes spek, groene kool erover, gehakt erover en als laatste de rijst. Mengsel maken van creme fraiche en geraspte kaas, dit over de rijst uitsmeren, flink wat paprikapoeder erover strooien en dit ongeveer 20 minuten in de oven zetten.

Het is zeker geen calorie-arme maaltijd... maar erg lekker in de winter!Jammm, klinkt goed het proberen waard
De zon gaat op en de zon gaat onder - Japans gezegde
Bladeren van de groene kool kort koken, laten uitlekken. Intussen gehakt met ui en kerriepoeder rullen. Daarna de bladeren ermee vullen, oprollen en in een ovenschaal. Eroverheen zelf gemaakte kerriesaus, kaas en in de oven. Smullen maar..
klinkt goed. Ik heb nu runderreepjes in een marinade van soja, honing olijfolie, piripiri, knoflook, tomatenpuree en wat zeezout gezet. Ik ga het toch roerbakken en dan rijst of aardappelpuree erbij. Ruikt lekker!
Recepten genoeg, en best lekker als je de groene kool er uit laat.

Dat spul id toch niet te eten ;)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Nammma schreef op 17 januari 2012 @ 15:42:

Bladeren van de groene kool kort koken, laten uitlekken. Intussen gehakt met ui en kerriepoeder rullen. Daarna de bladeren ermee vullen, oprollen en in een ovenschaal. Eroverheen zelf gemaakte kerriesaus, kaas en in de oven. Smullen maar..Njam Njam , zo eet ik ze ook het liefst of eenvoudig gestooft in boter
Als je het gewoon kookt kun je er wat karwijzaad bij in doen; is erg lekker.
Ik had het in mijn biotas zitten. Ik er een ovenschotel van gemaakt van rul gebakkent gehakt met ras el hanout kruiden prei en ui met crème frache erdoor, en aardappelschijfjes. Dit gestapeld en in de oven gedaan met wat geraspte kaas.
Lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven