Bedrijfsnaam bedenken??
dinsdag 17 januari 2012 om 18:38
Beste mensen,
Ik ben op zoek naar een goede en pakkende bedrijfsnaam, want ik ga een bedrijf opzetten voor webdesign, dtp en grafische vormgeving. Iemand ideeen?
Het is voor de regio Twente, en een engelse naam zou leuk zijn.
Iemand een idee? Ik hoor het graag...
Ik ben op zoek naar een goede en pakkende bedrijfsnaam, want ik ga een bedrijf opzetten voor webdesign, dtp en grafische vormgeving. Iemand ideeen?
Het is voor de regio Twente, en een engelse naam zou leuk zijn.
Iemand een idee? Ik hoor het graag...
anoniem_145084 wijzigde dit bericht op 17-01-2012 18:40
Reden: Goede tip gekregen.
Reden: Goede tip gekregen.
% gewijzigd
dinsdag 17 januari 2012 om 18:56
quote:carlo-truck schreef op 17 januari 2012 @ 18:48:
[...]
Ja, dat dacht ik omdat ik in Twente woon.
Wat adviseer je? Twente in de naam of niet?
Ik vind het wat dubbel; je vindt blijkbaar het Twentse van belang maar je wiilt ook een Engelse naam. Door dat Twentse denk ik dat je je richt op de lokale markt (stuk vertrouwdheid voor de regionale mensen e.d.) maar doordat je ook een Engelse naam wilt wordt dat teniet gedaan (Engels is immers universeler); het is wat tegenstrijdig. Begrijp je dat?
Dus wat wil je precies?
[...]
Ja, dat dacht ik omdat ik in Twente woon.
Wat adviseer je? Twente in de naam of niet?
Ik vind het wat dubbel; je vindt blijkbaar het Twentse van belang maar je wiilt ook een Engelse naam. Door dat Twentse denk ik dat je je richt op de lokale markt (stuk vertrouwdheid voor de regionale mensen e.d.) maar doordat je ook een Engelse naam wilt wordt dat teniet gedaan (Engels is immers universeler); het is wat tegenstrijdig. Begrijp je dat?
Dus wat wil je precies?
dinsdag 17 januari 2012 om 18:56
het is een IT bedrijf, het gaat dus vooral over internet (webdesing enzo). Zal het dan iemand uit Amsterdam die jou via zijn computer gevonden heeft en zaken met jou wil doen uitmaken of jij uit Twente komt?
Of juist andersom; als iemand uit Amsterdam een webdesign buro ding zoek, en ziet ITTwente of iets, wat denkt die gene dan? Oh, daar heb je weer zo'n boer die nadat ie de koeien gemolken heeft ook nog ff wat op zijn computertje de site voor de plaatselijke kaaswinkel knutselt. Ik zoek wel een echte ITer in de randstad...
Met andere woorden, ik zou het juist niet doen.
(en ja, ik kom ook uit Twente en heb heel lang in Amsterdam gewoond.)
Je bedrijfsnaam kan ook gewoon je eigen naam zijn he. Een bedrijfsnaam hoeft namelijk niet pakkend te zijn! (bol.com = bertusman on line, V&D Vroom en Dreesman, H&M Hennes en Maurits, AOL = America On Line, allemaal niets pakkends aan, maar wel bekend!)
Of juist andersom; als iemand uit Amsterdam een webdesign buro ding zoek, en ziet ITTwente of iets, wat denkt die gene dan? Oh, daar heb je weer zo'n boer die nadat ie de koeien gemolken heeft ook nog ff wat op zijn computertje de site voor de plaatselijke kaaswinkel knutselt. Ik zoek wel een echte ITer in de randstad...
Met andere woorden, ik zou het juist niet doen.
(en ja, ik kom ook uit Twente en heb heel lang in Amsterdam gewoond.)
Je bedrijfsnaam kan ook gewoon je eigen naam zijn he. Een bedrijfsnaam hoeft namelijk niet pakkend te zijn! (bol.com = bertusman on line, V&D Vroom en Dreesman, H&M Hennes en Maurits, AOL = America On Line, allemaal niets pakkends aan, maar wel bekend!)