Gezondheid alle pijlers

Cyste in borst?

27-01-2009 00:23 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week heb ik een knobbel in mijn borst ontdekt. Vrijdag naar de huisarts geweest en zij denkt dat het zeer waarschijnlijk een cyste is. Echter om dit zeker te stellen ga ik donderdag voor een mammografie, echo en eventueel een punctie/bioptie. Ik ben echter door alle consternatie even vergeten te vragen of ik hier meteen iets van een uitslag ga krijgen of dat dat even op zich laat wachten.

Heeft iemand hier misschien ervaring mee want dan kan ik me daar alvast een beetje op voorbereiden. Alvast bedankt!
En Spruit, inmiddels al gerustgesteld door het ziekenhuis?
Ja, gelukkig wel. Op de mammo waren geen afwijkingen te zien, wel bijzonder veel klierweefsel en vrijwel geen vet, maar daar hoef ik me blijkbaar geen zorgen over te maken. Wel moet ik onmiddellijk terugkomen als ik denk dat de knobbel groeit.

Ik heb me veel zorgen gemaakt om de uitslag. Maar nu heb ik het erg druk met mijn nieuwe baan, waardoor ik me nog niet erg opgelucht heb kunnen voelen.

Dit weekend zal ik er nog wel even goed bij stilstaan, opgelucht zijn, en het verder achter me proberen te laten.
Wat een heerlijk nieuws Spruit!

Hou de knobbel inderdaad gewoon goed in de gaten maar laat het niet teveel je gedachten bepalen.
Dilanarox, wel heel spannend zo in je eentje zeg. Heb zelf ook ooit een mammo en een echo gehad. Vond het niet pijnlijk, wel vrij zenuwachtig. Ben ook niet zo'n ziekenhuis-mens moet ik zeggen. Vind het wel heel knap van je, dat je het voor je houdt, maar denk wel dat je snel in zo'n situatie denkt dat je iemand tot "last" bent, maar ajb neem van me aan dat er tig mensen met je mee willen om je steunen hoor. Iig heel veel succes!!
Beste Dilanarox.

De meeste ziekenhuizen laten je niet in ontwetendheid.

Zelf heb ik de uitslag direct ontvangen, ja het was een cyste. De cyste direct leeggezogen en naar het lab gestuurd. Even gewacht en de goede uitslag mee naar huis gekregen.

veel succes.
quote:De meeste ziekenhuizen laten je niet in ontwetendheidEn al helemaal geen drie jaar lang - want zo oud is dit topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven