Rommelige benen
dinsdag 9 juni 2026 om 12:48
Even klagen,er zijn veel ergere dingen ….ik weet het,
Maar ouderdomsvlekken,adertjes,sproeten mijn benen zitten er vol mee.
Ik weet …straks in de zon kleuren mijn benen iets en lijkt het wat minder op te vallen.
Veel dames zeggen tegen mij;jij ziet het,een ander niet,valt best mee…
Dit zijn dames met zelf de mooiste egale benen ….
Ik draag ook alleen op vakantie een jurkje in Nederland echt niet.
Hoe gaan jullie hier mee om?
Ik ben niet de jongste meer; 59
Ik weet, op deze leeftijd komen er meer vlekken etc..
laseren van de vlekken heeft geen zin…het zijn er zoveel en ze komen ondanks smeren factor 50 weer terug.
dank alvast voor jullie reactie.
Maar ouderdomsvlekken,adertjes,sproeten mijn benen zitten er vol mee.
Ik weet …straks in de zon kleuren mijn benen iets en lijkt het wat minder op te vallen.
Veel dames zeggen tegen mij;jij ziet het,een ander niet,valt best mee…
Dit zijn dames met zelf de mooiste egale benen ….
Ik draag ook alleen op vakantie een jurkje in Nederland echt niet.
Hoe gaan jullie hier mee om?
Ik ben niet de jongste meer; 59
Ik weet, op deze leeftijd komen er meer vlekken etc..
laseren van de vlekken heeft geen zin…het zijn er zoveel en ze komen ondanks smeren factor 50 weer terug.
dank alvast voor jullie reactie.
dinsdag 9 juni 2026 om 13:25
dinsdag 9 juni 2026 om 13:25
klopt op sociale media etc…vol reklames over diverse merken been foundation.
maar daar waag ikmij niet aan…onnatuurlijk en ben veel te bang voor afgeven
zelfbruiner vind ik wel fijn,maar komt alles nog wel doorheen, maar het vlakt iets af.
ik vind wel dat jij gelijk hebt….kak aan hebben…maar nog effe lastig.
maar daar waag ikmij niet aan…onnatuurlijk en ben veel te bang voor afgeven
zelfbruiner vind ik wel fijn,maar komt alles nog wel doorheen, maar het vlakt iets af.
ik vind wel dat jij gelijk hebt….kak aan hebben…maar nog effe lastig.
dinsdag 9 juni 2026 om 13:52
Ik gebruik dit wel eens, en dat is echt niet raar of onnatuurlijk:
https://www.bol.com/nl/nl/p/sally-hanse ... iwQAvD_BwE
Maar meestal gewoon bloot met vlekken hoor
https://www.bol.com/nl/nl/p/sally-hanse ... iwQAvD_BwE
Maar meestal gewoon bloot met vlekken hoor
dinsdag 9 juni 2026 om 15:33
Ik ben 60 heb hetzelfde probleem heb naar aanleiding van een filmpje van Leco, gradual tanning lotion van Bondi Sands gekocht vorige zomer . Die doet wel iets . Zit beetje tussen make-up en lichte zelfbruiner in .
https://careforskin.nl/products/bondi-s ... tor-150-ml
https://careforskin.nl/products/bondi-s ... tor-150-ml
dinsdag 9 juni 2026 om 16:10
Echt joh, hou op en ga je niet verdiepen in make-up, zelfbruiners of wat dan ook.
Wees zo ontzettend blij dat je benen het gewoon doen! (of zo te horen in elk geval voldoende).
Er komt wellicht een dag dat je bij je zelf denkt: "Waar maakte ik me op m'n 59ste zo druk om? Ik wou dat ik nu nog 'rommelige' benen had!"
Trek gewoon die jurk aan in Nederland. Veroordeel je lijf (en jezelf) niet zo. Let it go!
Wees zo ontzettend blij dat je benen het gewoon doen! (of zo te horen in elk geval voldoende).
Er komt wellicht een dag dat je bij je zelf denkt: "Waar maakte ik me op m'n 59ste zo druk om? Ik wou dat ik nu nog 'rommelige' benen had!"
Trek gewoon die jurk aan in Nederland. Veroordeel je lijf (en jezelf) niet zo. Let it go!
dinsdag 9 juni 2026 om 16:17
Ik heb vrij egale benen maar door een ongelukje wel twee compleet verschillende (denk één dunne en één dikke).
Hoe ik ermee omga is zielsgelukkig zijn dat ze het alle twee nog doen en een beetje medelijden hebben met de mensen die ernaar kijken en er dan een negatief oordeel over hebben.
Maar niet te lang want het leven is maar kort!
Hoe ik ermee omga is zielsgelukkig zijn dat ze het alle twee nog doen en een beetje medelijden hebben met de mensen die ernaar kijken en er dan een negatief oordeel over hebben.
Maar niet te lang want het leven is maar kort!
dinsdag 9 juni 2026 om 16:41
Ah kijk, dan begrijp je wat ik bedoel.
Mijn vriendin met long covid zou tekenen voor rommelige benen, en mijn ouder met Parkinson ook.
NB: daarmee bedoel ik niet dat je leed met elkaar kunt vergelijken, maar simpelweg dat 'rommelige' benen niet onder leed vallen, zeg maar.
dinsdag 9 juni 2026 om 17:05
Ik ben het eens met degenen die zeggen: niks van aantrekken, gewoon lekker een jurk dragen. We maken het onszelf zo ontzettend lastig met ons harde oordeel over onszelf, maar kijk jij ook zo kritisch naar anderen, nee toch? Ik vind het juist heel cool als een vrouw (of een man) die niet per se aan de schoonheidsidealen voldoet het zelfvertrouwen heeft om die benen of die buik of die * vul maar in * gewoon te showen en er blij mee te zijn. Dat straalt meer kracht uit dan een vrouw die haar benen geheel in de foundation heeft gezet (en die waarschijnlijk nog steeds onzeker is, want straks gaat de foundation rond haar knieën vlekken of afgeven op haar jurk).
dinsdag 9 juni 2026 om 17:05
zeker gonniegijsje,
het is helaas tegenwoordig ook de reklames..alle producten etc om toch mooi en egaal eruit te zien,
mijn man zegt (gelukkig heel vaak) kijk van de zomer op het strand eens om je heen,jij bent niet de enige,
oke…beetje eens…maar…ik zie wel meer dames met benen echt wel egaal.
en tja dan ga je vergelijken en dat is niet goed.
het is helaas tegenwoordig ook de reklames..alle producten etc om toch mooi en egaal eruit te zien,
mijn man zegt (gelukkig heel vaak) kijk van de zomer op het strand eens om je heen,jij bent niet de enige,
oke…beetje eens…maar…ik zie wel meer dames met benen echt wel egaal.
en tja dan ga je vergelijken en dat is niet goed.
dinsdag 9 juni 2026 om 17:22
Ik sta er hetzelfde in als jij (leuke topictitel trouwens)!
Ik heb rode puntjes (aardbeienhuid), pukkels, klotsknieen, littekens, cellulites, en vetophoping (lipoedeem) rond mijn enkels. En ik heb flink overgewicht.
No way dat ik in een jurk met blote benen, of zelfs maar een 7/8 broek naar buiten ga. Hoe hard anderen ook roepen dat het niet uitmaakt. Dat je blij moet zijn met je lijf omdat het functioneert, vind ik trouwens een dooddoener. Dan hoeven we nooit meer naar de kapper, make-up op te doen enzovoort. En kunnen we gewoon altijd een afgetrapte joggingbroek aan.
Mijn benen bedekken maakt me zelfverzekerder, dus bedek ik mijn benen. Dat ik een dikke buik heb, boeit me dan weer helemaal niet.
Delulu
dinsdag 9 juni 2026 om 17:31
Wat een mooie postgonniegijsje schreef: ↑09-06-2026 16:43Lijfen zijn zo geweldig, ze dragen je, geven je leven, je stem, plezier, met wat mazzel zelfs genot, soms hebben ze leven gemaakt, of gaan ze dat misschien nog doen.
Ik denk steeds vaker dat onze lijfen die kritiek niet verdienen.
Heel erg mee eens en we zouden bij deze zaken wel eens wat vaker stil mogen staan, inderdaad.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in