CCleaner net gebruikt,nu Firefox probleempje

18-01-2012 00:11 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallooo,,

ik moest ccleaner even over mijn laptop heen laten stofzuigen,,

de vorige keer dat ik dat deed was ik niet zo blond als nu denk ik.

k weet niet wat ik heb gedaan maar k denk dat mijn "in cache" verwijderd is ofzo?

ik weet niet zo veel van dat soort dingen maar als ik facebook wil laden (bijvoorbeeld)

krijg ik geen beelden of foto's alleen maar letters onder elkaar op een witte pagina.

hetzelfde geld voor youtube en alle pagina's met plaatjes en/of filmpjes ... zou ik dit weer normaal kunnen maken??

help meee :o bvd :D

edit: dit wat ik NU gebruik is internet explorer maar het probleem heb ik op firefox
.
ctrl+schift+delete in firefox en delete dan alles eens.
.
quote:nerd_ schreef op 18 januari 2012 @ 01:40:

Wat "T" zegt, zie ik niet.

Dat is weer cleanen, en 't probleem ontstond juist nádat er een cleaner overheen ging.

Afgezien daarvan geef je een opdracht waarbij je alles laat verwijderen, waarbij iemand zich misschien niet realiseert wát.

Het moet Flash zijn, dat niet werkt.

En anders naar de foutenpagina.

Dan weer denken. En gericht, anders vergroot je de problemen, en maak je 't moeilijker te zien wat er aan de hand is.

Waarom denk jij dat het flash is? Hij/zij ziet een onvolledig geladen facebook pagina. Ik zie de complete flash relatie niet. Dat is mijn inziens alleen een issue als het om een facebook app gemaakt in flash zou gaan.

Mijn actie delete gewoon alle cookies,cache,logins,preferences. Niks wat je niet kan missen. Vanuit dat 0 punt is het makkelijker debuggen wat het probleem kan zijn.
*Schrapt CCleaner van haar to-do-lijstje*
.
.
Crap cleaner is gewoon veilig om te gebruiken, gebruik het al jaren. Uiteraard je wachtwoorden ergens opslaan.
Hoor hoor, je hebt all die extra programmatjes echt niet nodig, want hoewel windows niet het meest stabiele besturingsysteem is,

het enige wat je hoeft te doen is af en toe (1x per maand) defragmenteren, en niet te veel demo software installeren

ik doe het op deze manier al jaren (zit al 15 jaar in de IT)

m'n pc crasht nooit (eerlijk)
Groenoog, dat klopt niet. Er word door internet ontZettend veel meuk opgeslagen. Die haal je mwt defragmeteren echt niet weg. Wil je je pc echt schoon houden, gebruik dan ccleaner, adware, spybot en een scanner voor de virussen.
Van een iter had ik meer kennis verwacht. Met grafische programmas merk je echt ewn prestatieverschil.
En elk jaar een clean install is eigenlijk het beste.
quote:Soppie300 schreef op 18 januari 2012 @ 09:06:

Groenoog, dat klopt niet. Er word door internet ontZettend veel meuk opgeslagen. Die haal je mwt defragmeteren echt niet weg. Wil je je pc echt schoon houden, gebruik dan ccleaner, adware, spybot en een scanner voor de virussen.

Bullshit

disk cleanup is al ingebouwd in windows, maw windows heeft genoeg mogelijkheden ingebouwd om schoon te blijven muv antivirus, ik gebruik overigens geen windows meer maar linux

vraagje, welke antivirus software gebruik jij?
.
Groenoog, doe niet zo gepikeerd. Het kan me niet roesten wat je gebruikt, maar bij mij werkt het zo goed. Al jaren. Welke opruimmogelijkheden bedoel ie dan? Schijfdefragmentatie is geen opruinmen he, dat is zooi verplaatsen. Tips Zijn altijd welkom, maar wel op normale toon. En voor je begint te roepen dat ik niks weet: ik ben nerd vrouw, die bestaan ook.
quote:Soppie300 schreef op 18 januari 2012 @ 13:17:

Groenoog, doe niet zo gepikeerd. Het kan me niet roesten wat je gebruikt, maar bij mij werkt het zo goed. Al jaren. Welke opruimmogelijkheden bedoel ie dan? Schijfdefragmentatie is geen opruinmen he, dat is zooi verplaatsen. Tips Zijn altijd welkom, maar wel op normale toon. En voor je begint te roepen dat ik niks weet: ik ben nerd vrouw, die bestaan ook.als je een rechtermuisklik doet op je hd en je kiest voor eigenschappen dan heb je rechts in het midden een optie voor schijfopruiming, windows kijkt dan zelf welke bestanden er weg kunnen, snel en doeltreffend, heb je geen andere software voor nodig, overigens heeft microsoft een antivirus proggie gratis te downloaden
.
.
quote:nerd_ schreef op 18 januari 2012 @ 14:24:

@Groenoog.

Dat programma, van Microsoft, is niet best.

Vooral mbt. 0-day virussen etc.

(Doet de helft van wat andere programma's doen.)

Gratis is nu ' t beste Bitdefender. En altijd al goed Avira.

Betaald dacht ik Kaspersky, en toch ook Norton.

En een Chinees. Quidoo, of zo.

(Even in de gauwigheid)

toen ik nog met een windoos zat, gebruikte ik altijd gratis software

open source, omdat ik walg om overal geld aan uit te moeten geven

zodat er anderen (lees: mr Gates) zo rijk, zo ontieglijk rijk werden door het dumpen van een waardeloos geschreven stuk software dat ik nu dus linux heb geinstalleerd op mijn dhz pc, kan ik ook alles mee
Hieronder een beschrijving van wat Disk Cleanup in Windows kan opschonenRemove temporary Internet files.Remove downloaded program files. For example, ActiveX controls and Java applets that are downloaded from the Internet.Empty the Recycle Bin.Remove Windows temporary files.Remove optional Windows components that you are not using.Remove installed programs that you no longer use.

Schijf defragmenteren is het herstructureren van data wat bij elkaar hoort zodat je hardeschijf geen onnodige schrijfbewegingen moet maken. Tegenwoordig met SSD's (Solid State Disk) is dat niet meer van toepassing, maar oude disks werken met een leesarm. Als die onnodige bewegingen moeten maken om je data te vinden, zorgt dat voor vertraging. Voor de rest doet het niks.

CCleaner kan je wat mij betreft blijven gebruiken. Schoont wat applicatie specifieke zaken. Dingen wat Disk Cleanup van MS niet kan.

Voor spyware/malware heb je 2 opties. Een scanner die op de achtergrond constant meekijkt, of tooltjes die on-demand een scan uitvoeren. Voor on-demand gebruik ik zelf meestal Malwarebytes Anti-malware.

quote:Groenoog schreef op 18 januari 2012 @ 15:33:

[...]

toen ik nog met een windoos zat, gebruikte ik altijd gratis software

open source, omdat ik walg om overal geld aan uit te moeten geven

zodat er anderen (lees: mr Gates) zo rijk, zo ontieglijk rijk werden door het dumpen van een waardeloos geschreven stuk software dat ik nu dus linux heb geinstalleerd op mijn dhz pc, kan ik ook alles meeAls je er verstand van had sloeg je wel een ander toontje aan. Tevens is deze discussie irrelevant voor het probleem van TS
.
quote:nerd_ schreef op 18 januari 2012 @ 18:23:

@Tijn

Ik vind 't wel leuk, dat er nu wat meer mensen zijn, of meepraten, die iets van computers weten.

Zoals je op die plaatjes in 't topic van XionZ ziet, zijn nerds vaak bepaalde types die, doordat ze er veel van weten, zich een eigen en laconieke houding kunnen permitteren.

En dat ook leuk vinden.

Ik weet niet of jij er wat vanaf weet, maar dat laconieke, die glimlach, zie ik niet, zoals Yellow gisteren ook al opmerkte.

Geen enkele nerd gaat serieus discussiëren overr de merites van Cleanup. Dat is zo niet beedoeld.

En dan ga je serieus door op defragmenteren. zeg je dat die magazijnbediende die alles op orde brengt teveel loopt, en dat dat zonde van de moeite is. Wat maakt 't uit?

Dat je nu SSD. hebt.

Maar een operrating system moet geschikt zijn voor SSD, en het is nog te duur voor zelfs een beetje grotere schijven.

Met dat "weet je wel, vroeger had je ze nog met een arm," gebruik je een denkbeeldige tijdmachine.

Geen enkele nerd gaat praten over Cclaraner of Cleanup.

Of over Windows 98.

Hij weet wat-ie doet, en dat is soms onorthodox.

Soms gebruiken juist zij ook nog ergens Windows 98.

Ik ook, trouwens.

Zal ook wel " slecht voor de gezondheid zijn."

En ga je de nerds nou zeggen wat retrospective is, ed.?

En wb. dat toontje, dat je tegen Groenoog zegt, dat zei Yellow gisteren tegen jou.

Vond 't leuk Yellow te zien. In ieder geval nerderig en laconiek.

Of jij er wat vanaf weet, zie ik nog niet. Kan me ook niet schelen. Praat mee, maar dan laconiek, inspirerend, praktisch, whatever..

What the ... . Ik heb je post denk 10 keer gelezen, maar kan er geen chocola van maken.

Over de laatste zin. Volgens mij zijn al mijn tips praktisch. Probeer uitgebreid te zijn om ervoor te zorgen dat er minder vragen komen. Of het nu over een cleaner gaat, of over een disk. Beetje educatie is nooit weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven