een meisje ! Tips ?

18-01-2012 13:33 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf Juni ben ik de trotse mama van een meisje. Moest er even aan wennen, heb namelijk al een klein drukte makertje rondlopen, en had mezelf ingesteld op een nog een jongetje. Maar het wordt dus een meisje.

Een zomermeisje ! Maar wat heeft zo een meisje allemaal nodig ? Andere dingetjes dan jongetjes ? Of is het ver hetzelfde ?

Hebben jullie nog tips voor leuke, kleding merken voor meisjes ? Onze zoon ziet er meestal wat stoerder uit, en de meeste meisjes kleding is zo meisjesmeisjes-achtig. Vond veel HEMA leuk, maar die hebben nu ook vooral poederroze.

En dan nog een gekke vraag, op vakantie in Texel zag ik een vrouw die een matrasovertrekje in haar kinderwagen had liggen in de stijl van kitch en kitchen (met van die bloemen). Lijkt me heel erg leuk om die zelf ook te hebben, maar kan er nergens eentje vinden op het net. Weten jullie het misschien ?

Hebben jullie misschien nog andere tips ?

Dankjewel !

P.s ik heb geen moeder/vriendin/schoonmoeder in de buurt die ik het vragen kan. Enerzijds omdat we het geheim houden, anderzijds omdat mijn stiefmoeder en schoonmoeder al helemaal niet weten wat er nu een beetje hip is en wat niet. Maar ze zijn lief voor ons, dat is het belangrijkste !
Warmwaterbadeendje het zou mijn verhaal kunnen zijn van vorig jaar rond deze tijd.

4 juli bevallen van een prachtdochter , terwijl ik echt dacht dat we een jongen zouden krijgen. Tijdens de 20weken echo toch een hele omschakeling. En echt nu je bewust dingen kan shoppen ga je er echt helemaal aan wennen aan zo'n meisje.. roze , rood , blauw , groen , grijs , kant, rokjes , maillots , spijkerbroekjes.. Het kan allemaal bij een meisje , bij een jongen heb je alleen maar keuze uit shirtje en een broekje.. Bij een meid heb je 100x meer keuze

Gefeliciteerd en geniet van je zwangerschap van je dochter
Vinden jullie niet dat er ook wel eens doorgeslagen wordt in de meisje=roze en jongetje=blauw mentaliteit? Ik vind dat vrij storend. Net als de babykamer, die sommigen helemaal inrichten op het geslacht van de baby. Ik zou hiervoor zelf nooit kiezen... Ik vind het nogal opgelegd: jij bent een meisje dús je vindt roze mooi, nagellak, jurkjes en lippenstift... mag zo'n kind zelf ontdekken wat het leuk vindt? Net als met treinen/lego/blokken, ik vond het als kind geweldig om daar mee te spelen, (óók met poppen en barbie trouwens) en ik ben een meisje!
Wij dachten ook dat we een jongen zouden krijgen

Even wennen was het wel want we keken al rond naar jongenskleding (niet gehaald hoor) en toen was het ineens allemaal roze en stippen en bloemen

Wel meer keuze :rokje/jurkje/broek/kortebroek/overgooien met legging/maillot en daarbij nog giletjes/ blousjes en tshirtjes

Ipv broekje met blouse of tshirt
'Maar wat heeft zo een meisje allemaal nodig ? Andere dingetjes dan jongetjes ? Of is het ver hetzelfde ?'

Liefde, warmte, voeding? -geen expert ofzo maare denk niet dat ik heel ver vanaf zit?

Of was je vraag, hoe heb je jezelf helemaal los laten gaan met als excuus dat je een meisjesbaby had gekregen?

Nou ja, dan ook, veel plezier en geluk!
quote:ailien schreef op 18 januari 2012 @ 14:21:

Vinden jullie niet dat er ook wel eens doorgeslagen wordt in de meisje=roze en jongetje=blauw mentaliteit? Ik vind dat vrij storend. Net als de babykamer, die sommigen helemaal inrichten op het geslacht van de baby.

We hebben als hoofdkleur rood in haar kamertje gebruikt,met als figuurtje Nijntje.

Speelgoed van dochtertje is voor beide geschikt, al heeft ze ook poppen die roze zijn.

Ze heeft ook blauwe/groene/grijze tshirtjes in de kast hangen.

En draagt ook wel eens een broek met zwarte sneakers eronder.
quote:warmwaterbadeendje schreef op 18 januari 2012 @ 14:15:

aaaaah kom op een site met schortjurkjes terecht ! Wat geweldig ! Die zou ik zelfs zelf in elkaar kunnen naaien met een beetje oefenen. En er een voor mezelf maken, voor in de keuken natuurlijk ;)

Ik ben wel benieuwd welke site je dan bedoeld??

De moeder van mijn vriendin verkoopt ook schortjes:

www.ikelineskleertjes.nl

Zooo leuk!!
De jurkjes zijn inderdaad erg leuk! beetje hema achtig met verschillende printjes maar de broeken en blousjes dat is niet mijn smaak sorry
Nee, die vind ik ook minder hoor .
quote:Weekend schreef op 18 januari 2012 @ 13:43:

@warmwatereendje: wat zou je vinden van een spijkerjurkje met maillotje ( even vergeten hoe je dat schrijft ) of een spijkerbroekje met stoere adidasjes ( roze strepen) en een stoer truitje? Die vind je ook bij de hema en als shirtje kan je bij noppies/prenetal iets stoers zoekenDat is niet fijn voor een baby. Spijkerstof zit niet fijn en schoentjes ook niet. Of bedoel je voor latere leeftijd?
@ Tinus 1977

wat een geweldige jurkjes ! Zouden die eventueel op verzoek ook in de kleine maatjes gemaakt kunnen worden ?

@ baudelino & Weekend

dat is niet echt mijn stijl. Houd wel van wat stoerder maar niet van merken zoals adidas. En het belangrijkste is natuurlijk dat het lekker zit !
hier een dochtertje van 10 maanden die ik de ene keer echt meisjesachtig aankleed, maillot, rokje, truitje. En de volgende dag gewoon lekker een stoer spijkerbroekje met truitje. Ze ziet er dan gelijk zo anders uit.

Ze heeft hier wel roze kleertjes maar ook heel veel andere kleuren hoor. Ik geef sowieso niet veel geld uit aan kleertjes. Ze dragen het maar zo kort. Als ik iets nieuws koop komt het van Hema, Wibra, Zeeman. Ook al verschillende keren naar een 2e hands kledingbeurs, die dan toevalling in de buurt gehouden werd, geweest. En tegenwoordig snuffel ik ook veel rond op marktplaats. Je kan daar zo makkelijk zoeken op merknaam (dus bijvoorbeeld alleen kleertjes van Hema zoeken) en maat. Vaak doe ik een beginbod van 2 euro en heb al vaak genoeg een mailtje terug gehad dat het bod geaccepteerd wordt. Nou, dan betaal je nog iets van 1,33 euro ofzo aan verzendkosten en dan heb je toch voor een heel leuk prijsje een nieuw kledingstuk. En je hoeft er niet eens de stad voor in. En ik heb eigenlijk ook alleen goede ervaringen, kledingstukken in goede staat, snelle reacties.
quote:Flowerfield schreef op 18 januari 2012 @ 14:13:

Is kleertjes.com al genoemd?

heb net even op die site gekeken, maar voor mij is dat gewoon echt veel en veel te duur. Heb niet heel lang gekeken dus wellicht over de koopjes heen gekeken, maar zie nu alleen maar dingen van 20 euro of meer per kledingstuk. Jurkjes van 40 euro. Geven jullie dat echt uit aan kinderkleding? (ik heb het hier nu even over kleding maatje 80).

Ik ben erg fan van Lief! en dat is ook behoorlijk duur (vind ik) maar via marktplaats al diverse dingen gekocht voor 2, 3 of 4 euro per stuk.
@ tulpje 21

ook ik kijk regelmatig op marktplaats, en ga naar rommelmarkten en kinderkleding beurzen. Combineer het dan meestal wat met iets nieuws, vandaar dat ik sommige basis stukken wat duurder koop. Toevallig vanochtend een bod uitgebracht op een super leuk jasje voor onze zoon. Voor een schijntje van de winkelprijs, en nog prima in orde hoor !

Ook voor mezelf koop of krijg ik wel eens iets 2e hands. Doe er niet zo moeilijk over, daar is de wasmachine toch voor
voor mezelf doe ik het dan eigenlijk weer nooit. Weet eigenlijk ook niet waarom. Omdat ik dan niet zeker weet of het past ofzo.. Ruilen kan natuurlijk niet. Maar voor mijn dochtertje eigenlijk nog geen miskopen gedaan via marktplaats. Of nou ja, had 1x een hele doos vol met kleertjes gekocht voor zomaar 15 euro ofzo. Daar zitten ook wel dingen in die echt niet leuk zijn, maar ook genoeg wel leuke dingen. Dus dan is het nog een koopje natuurlijk. Maar koop nu toch liever losse kleertjes, dan weet je zeker dat het leuk is.
@Tulpje: ik koop meestal merkkleding in de uitverkoop (bijna heel het jaar door lijkt het wel)vaak 50% of meer korting scheelt veel geld. >>happybee.nl of kleertjes.com

Ook krijgen we ook regelmatig een doos merkkleding van een vriend van mijn man, die hebben 1 kind, maar willen geen 2de, dus alles is maar een paar keer gedragen, merken zoals Esprit/Mexx/Noppies/Bfc ed.
Een meisje heeft nodig: veel kleren, make up, een mobiel, chocola, een leuke baan, opleiding, vriendinnen,vrienden, familie.. Ehm een babymeisje heeft precies het zelfde nodig als een babyjongen. Makkelijk he?

Ik heb na twee meiden een jongen gekregen. NU nog een mini baby. Veel mensen vragen of het heel anders is..ehm een baby is toch een baby? Hooguit verschil in karakter, maar das ook bij zelfde geslachten..Vind t altijd een aparte vraag.
Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik heb een dochter van vier. En hou niet zo van "meisjemeisje"dingen. Ik moest echt eraan wennen dat ik van de kraamvisite allemaal hele roze dingen kreeg.

Ik hield ook meer van de stoerdere stijl. Maar mijn dochter is een echt meisjemeisje die van roze, glitters ed houdt, en van prinsessenspullen, poppen. Als ze in de buurt van een spiegel komt, moet ze even gauw kijken. Ze wil eigenlijk nooit broeken aan, dat vind ik oke, behalve als we naar het bos gaan oid.

Ze kan niet wachten tot ze een bh mag, ik ben soms zo verbaasd hoe ze zo meisjesachtig is maar het is wel heel leuk om te zien omdat ik nog twee zonen heb, dus dan kleed ik die maar stoer aan!
Gefeliciteerd!

Ik heb zelf een zoon en nu een dochter van 1 jaar.

Ik koop zelf veel kleding van de Hema, vooral de rompers zijn erg leuk en goed. Verder heeft h E m soms leuke meisjeskleding en c&a ook.

IK vind noppies en oilily ook erg leuk voor meisjes maar dat koop ik meestal via Marktplaats.
Als het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan !
quote:ailien schreef op 18 januari 2012 @ 14:21:

Vinden jullie niet dat er ook wel eens doorgeslagen wordt in de meisje=roze en jongetje=blauw mentaliteit? Ik vind dat vrij storend. Net als de babykamer, die sommigen helemaal inrichten op het geslacht van de baby. Wij hadden een muur van de babykamer turqoise gemaakt, dacht ook gelijk iedereen dat het een jongen ging worden en dat wij het geslacht al wisten, wat niet zo was.
zara, NoNonsense, Primark (goed zoeken), Claessens, Kiezeltje
quote:warmwaterbadeendje schreef op 18 januari 2012 @ 14:09:

Nu alleen nog dat overtrekje vinden voor in de kinderwagen.

Dat zou zomaar een waskussenhoed kunnen zijn. Die heb ik ook altijd in de wagenbak om het matrasje zitten. Misschien als je daarop googlet?

Ik heb na twee zoontjes sinds 3 maanden ook een dochter. Ze heeft intussen al een gigantische garderobe! Ik ben zelf vooral erg fan van Claesen's (voor jongens en meisjes!!), Imps&Elfs, maar Hema heeft ook vaak leuke dingen.
Ja! Gevonden!

Maar het lijkt me tochniet zo fijn liggen in de wagen op tafelzeil...

http://www.presentsathome ... xMamas-Rosaria-blauw.html
dat tafelzeil lijkt me idd niet lekker liggen haha. Maar het was wel die print op stof.

Goede tip om een aankleedkussenhoes om het matrasje heen te doen !

Deed bij zoon altijd een kussensloop, maar had bij hem veel neutrale kleuren omdat hij de scurvy bekledingset van paul frank op zijn kinderwagen had. Nu een zwart/sand kinderwagen dus kan ik knallen met kleur.
Ik heb een dochter, bijna 2 en nooit gedacht dat ik die meisjeskleding zo leuk zou gasn vinden. Altijd gedacht, ik word een jongensmoeder. Mijn dochter kleed ik soms in het roze (dan wel fuchsia, is wat stoerder) en vaak met een harembroek. Als baby had ze vanaf 9 mnd van die stoere Vans schoenen.

De merken die het meest in haar kast hangen, Nono, Name-it, Eager Beaver, Oilily en Hema.

Veel shopplezier!
Ik vind de meisjes kleding geweldig! ik ben wat dat betreft een echte meisjesmoeder, vind die kleding super, ik hield nooit van roze maar ben er nu helemaal gek van ( moet nog vaak horen dat ik niet van roze hield) , zelfs onze bugaboo is knalroze. Haar kamer is niet helemaal roze, de muren zijn babyblauw en dan met een stuk behang met vlinders en bloemen, dus toch meisjesachtig.

Qua kleding hou ik van stoer maar ook meisjesachtig. Heb in oktober veel in amerika gekocht, echt super , nooit gedacht dat ik het mooi zou vinden maar heb zelfs lakschoenen en dat staat zo schattig. IK ben ook gek van haarspeldjes, bij action heel goedkoop en erg leuk(baby speldjes). Laatst super geslaagd bij primark, heb een roze jas gekocht een soort nepbont, nooit gedacht dat ik die leuk zou vinden maar vind hem geweldig.

Aankleedkussenhoes had ik ook heel vaak in de wagen ( van de hema met vogeltjes ed.) op een zeil liggen lijkt mij niet echt lekker.
Als het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven