Screenprotector ja of nee?
vrijdag 14 augustus 2026 om 03:59
Ik heb een nieuwe telefoon en daarbij heb ik een gratis screenprotector gekregen van tempered glass die ik nog wel zelf moet plakken. En daar ben ik niet goed in, in het verleden altijd belletjes, vuiltjes, zat scheef etc. En dan nu met dat glas ben ik toch bang dat ik het scherm beschadig als het mis gaat en ik die protector er weer vanaf moet halen.
Wat is jullie ervaring hiermee en zijn screenprotectors nog echt nodig nu het glas steeds meer kraswerend is? Eventuele tips zijn ook welkom.
Wat is jullie ervaring hiermee en zijn screenprotectors nog echt nodig nu het glas steeds meer kraswerend is? Eventuele tips zijn ook welkom.
vrijdag 14 augustus 2026 om 06:44
Ik laat zo' n ding er altijd door mijn oudste kind opzetten, want ik kan het ook niet zo goed maar ik wil hem er zeker wel op hebben! Ik heb er nu een paar scheuren inzitten, maar ik heb deze telefoon ook al 2 jaar denk ik. Je kunt ook naar zo'n telefoonwinkeltje toe. Mijn dochter heeft hem er zelf niet op zei ze laatst en dat gaat ook goed. Wel paar keer gevallen. Dat verbaasde mij. Ik lees mee.
vrijdag 14 augustus 2026 om 07:54
Als je een hoesje hebt met een wat opstaand randje zou ik het wel zonder screenprotector doen als zelf plakken niet goed lukt. Dan komen toch de meeste "aanvallen" op het scherm op dat randje uit.
Ligt er natuurlijk aan wat je telefoon te doorstaan heeft in jouw leven of je wel of niet zonder screenprotector kunt. Als hij mee moet bij risicosporten, zal bescherming harder nodig zijn. Kijk eens naar hoe vaak je oude scherm klappen moest opvangen.
Ligt er natuurlijk aan wat je telefoon te doorstaan heeft in jouw leven of je wel of niet zonder screenprotector kunt. Als hij mee moet bij risicosporten, zal bescherming harder nodig zijn. Kijk eens naar hoe vaak je oude scherm klappen moest opvangen.
vrijdag 14 augustus 2026 om 08:32
Ik heb de iphone 10 en geen screen protector. Mijn scherm is nog netjes. Als je goed kijkt zie je wel hier en daar een klein krasje, maar ik heb hem dan al lang in gebruik.
Ik heb wel zo’n flipcase en dat beschermt wel.
Ik denk ook dat verschilt in hoe vaak je de telefoon laat vallen (en een portie geluk).
Mijn telefoon is echt weleens gevallen, maar op 1 hand te tellen.
Dus als je van jezelf weet dat je hem weleens laat vallen en je hebt geen extra beschikking van een flipcase of een ander soort hoesje, dan zou ik het wel (laten) doen.
Mijn zoon had zijn telefoon van 3 maanden oud ergens opgelegd om te laden, er liep iemand langs en de telefoon viel op de stenen vloer. Grote barst. Gelukkig wel kunnen vervangen.
Ik denk ook dat verschilt in hoe vaak je de telefoon laat vallen (en een portie geluk).
Dus als je van jezelf weet dat je hem weleens laat vallen en je hebt geen extra beschikking van een flipcase of een ander soort hoesje, dan zou ik het wel (laten) doen.
Mijn zoon had zijn telefoon van 3 maanden oud ergens opgelegd om te laden, er liep iemand langs en de telefoon viel op de stenen vloer. Grote barst. Gelukkig wel kunnen vervangen.
vrijdag 14 augustus 2026 om 08:39
Mijn zoon jaren geleden binnen één uur. Gelukkig was onze verzekering zeer coulant.Mandy81 schreef: ↑14-08-2026 08:32Ik heb de iphone 10 en geen screen protector. Mijn scherm is nog netjes. Als je goed kijkt zie je wel hier en daar een klein krasje, maar ik heb hem dan al lang in gebruik.
Screenprotector ja zou ik wel doen.
Vast wel een handige Harry die je wil helpen.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
vrijdag 14 augustus 2026 om 08:45
Ik heb een randje om mijn hoesje, maar liet hem laatst op de rand van de middenconsole van de auto vallen, schermprotector aan diggelenIrma_3110 schreef: ↑14-08-2026 07:54Als je een hoesje hebt met een wat opstaand randje zou ik het wel zonder screenprotector doen als zelf plakken niet goed lukt. Dan komen toch de meeste "aanvallen" op het scherm op dat randje uit.
Ik heb er dus altijd een protector overheen en die is al diverse keren stuk gegaan. Man plakt ze voor me en die heeft zo’n mal waar je hem in kan leggen. Zit altijd recht en netjes. Scherm even goed schoonmaken en dan in de mail leggen. Protector erop en folie er af trekken. Dan zuigt hij vast. Er zitten dan altijd wat bubbels onder, maar die verdwijnen vanzelf binnen 24 uur. Gewoon niet aan zitten en de volgende dag is hij goed.
vrijdag 14 augustus 2026 om 09:19
vrijdag 14 augustus 2026 om 09:21
ik denk niet dat TO een inklapbare telefoon heeft, gezien de screenprotector van gehard glas die ze heeft gekregen.Ugli schreef: ↑14-08-2026 09:19Ik heb geen screenprotector en ook geen hoesje. Mijn telefoon is altijd dichtgeklapt in mijn tas dus het binnenste scherm beschadigd niet en dat het buitenste scherm een beetje wear and tear oploopt interesseert me niet. Hoesjes vind ik alleen maar irritant, maakt mijn telefoon zo dik.
vrijdag 14 augustus 2026 om 09:26
vrijdag 14 augustus 2026 om 09:31
Het antwoord is altijd JA. Wel een screenprotector.
Maar goed, ik heb ooit zo'n 400 euro mogen lappen voor een nieuw i-phone scherm. Ik kocht ze altijd bij CoolBlue en dan de 'officiële' voor Apple. Maar daar kwamen áltijd barsten in.
Nu heb ik vorig jaar in Maleisië er eentje op laten zetten en die zit nog steeds als een huis. Werkt als een tierelier. Dus voor mij geen 'officiële' meer.
Maar goed, ik heb ooit zo'n 400 euro mogen lappen voor een nieuw i-phone scherm. Ik kocht ze altijd bij CoolBlue en dan de 'officiële' voor Apple. Maar daar kwamen áltijd barsten in.
Nu heb ik vorig jaar in Maleisië er eentje op laten zetten en die zit nog steeds als een huis. Werkt als een tierelier. Dus voor mij geen 'officiële' meer.
vrijdag 14 augustus 2026 om 09:45
Ik heb er geen een op m'n eigen telefoon zitten, wel een bookcase hoesje dus hij zit dicht in mijn tas/zak.
M'n werktelefoon heeft als hoesje alleen een backcover met een screenprotector, die heeft al veel barsten in dat glasplaatje maar niet in het scherm voor zover ik kan zien. Deze valt denk ik bijna wekelijks binnen op de grond.
M'n werktelefoon heeft als hoesje alleen een backcover met een screenprotector, die heeft al veel barsten in dat glasplaatje maar niet in het scherm voor zover ik kan zien. Deze valt denk ik bijna wekelijks binnen op de grond.
vrijdag 14 augustus 2026 om 09:54
wat valt er te ergeren aan een folie? Dat zie je niet, kun je makkelijk schoonmaken en het voorkomt krassen.
Het beschermt niet tegen vallen, maar daar heb ik een hoesje voor.
vrijdag 14 augustus 2026 om 10:00
Er zit meestal een bubbel ergens, het gaat bladderen, het voelt anders dan het echte scherm, ik zie de randjes, de weerspiegeling is anders...Alles eigenlijk.
vrijdag 14 augustus 2026 om 10:28
Ik heb er altijd een screenprotector op en nog nooit 'nodig' gehad, maar van de week zou ik m'n telefoon op de tuintafel neerleggen, leg ik 'm er zo half naast. Zo onhandig. Plat met het scherm op de tegels, 2 dikke sterren in het beschermglas, maar niet in het scherm. Heb meteen een nieuwe erop geplakt.
Ik laat mijn telefoon wel vaker vallen, heb een hoesje erom en hij valt ook wel eens plat op het laminaat. Nooit schade. Nu 1x buiten, ook nog van een lage tafel en meteen kapot.
Ik laat mijn telefoon wel vaker vallen, heb een hoesje erom en hij valt ook wel eens plat op het laminaat. Nooit schade. Nu 1x buiten, ook nog van een lage tafel en meteen kapot.
Gewoon _melon met login problemen
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in