Geld & Recht alle pijlers

Wie kan mij a.u.b HELPEN!!??

18-01-2012 16:45 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

Ik zit even met een paar vragen en misschien kunnen jullie mij helpen. Ik ben 19 jaar en ik heb al heel lang problemen thuis, ik heb last van mijn rug ben ook geopereerd aan mijn rug maar de pijn is alleen maar erger geworden nu. Ik heb ook psygische problemen. Ik heb daar door veel rust nodig alleen thuis heb ik geen rust alleen maar stress waardoor alles erger word. Ik ben nu al een jaar bezig voor een woning alleen ik krijg geen goede hulp daar bij wie weet waar ik heen moet en wat ik moet doen om zo snel mogelijk een eigen wonen te krijgen ik heb nu een uitkering van maar 200.- dat is niks en daar kan ik niet van leven ik weet niet wat mijn rechten zijn. HELP A.U.B!!

Liefs
quote:SharryK schreef op 18 januari 2012 @ 18:49:

Bedoel trouwens ook niet dat zij op die 'nood'lijst komt of urgentielijst, bedoel dat ze bij het maatschappelijk werk een noodlijst hebben met huizen die direcht te huur zijn of andere particuliere kamers, bovenverdiepingen, bungalows etc. die direct te betrekken zijn.. voor mensen zoals TO die in een lastige thuissituatie met gevolgen zitten. Daar zou je eens naar kunnen vragen en wie weet zit er wat bij.

TO geeft alleen aan dat ze thuis geen rust krijgt/vindt en daardoor stress heeft. Het lijkt met sterk dat dat een reden is voor maatschappelijk werk om haar aan een huis of kamer te helpen.

Bovendien heeft ze geen cent te makken, en met de huidige regels zal ze ook flinke uitkering krijgen als ze besluit uit huis te willen, dus waar zou ze haar huur en andere vaste lasten van moeten bekostigen?

En misschien kan ze door haar rugklachten niet eens op zichzelf wonen, omdat ze afhankelijk is van hulp van anderen.

Maar ze is niet terug geweest na haar HELP!!-vraag, dus het blijft gissen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
SharryK, maar die lijst met snel beschikbare kamers/woningen die kun je bijna ook zo zelf wel bij elkaar googelen. En dan is het nog de vraag hoe TO die woning gaat betalen.
Ja heb je gelijk in, wij kunnen niet beoordelen of de situatie onhoudbaar is of niet. Ik opper dit alleen als mogelijkheid voor haar zelf om heen te gaan, niet of het daadwerkelijk succesvol zal zijn.. het maatschappelijk werk kan je altijd om hulp vragen en ook informeren naar je rechten. Misschien heb je wel alleen psychische hulp nodig en zijn je rugklachten daar ook mee opgelost..

Ik zeg bovendien ook, dat het ook kan zijn dat ze alleen psychische hulp nodig heeft. Hier is het maatschappelijk werk ook voor.. maar goed ik zeg ook niet dat zij per direct een huis kan krijgen, ik opper het alleen even als mogelijkheid om te informeren.
Ga een afspraak maken met een maatschapelijk werker. Bespreek met diegene wat er mogelijk is. Bijvoorbeeld Wajong uitkering en een kamer.

Succes!!
Lieve TO. ik huur een kamer van 12m2 voor 230 euro. Je zult echt meer inkomen moeten hebben. Verder kun je misschien met maatschappelijk werk praten over de mogelijkheden?
Ik weet niet in hoeverre je wel of niet tot hun doelgroep behoort, maar je zou contact op kunnen nemen met de stichting MEE

http://www.mee.nl/levensgebieden/samenleven-en-wonen
Wat mij het beste lijkt is ook dat je naar de huisarts gaat. Voor je rug, je psychische problemen én voor de stress thuis. Een huisarts is er echt niet alleen om pilletjes voor te schrijven, deze doet veel meer. Succes ermee!
quote:_Branwen_ schreef op 20 januari 2012 @ 16:37:

Ik weet niet in hoeverre je wel of niet tot hun doelgroep behoort, maar je zou contact op kunnen nemen met de stichting MEE

http://www.mee.nl/levensgebieden/samenleven-en-wonen

Ik wilde het net zeggen, je bent me voor!

Je zou alleen recht hebben op een wajong of een WIJ maar dat is sinds 1 jan weer veranderd naar iets anders (en strenger waarschijnlijk..)
Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties ik heb er heel veel aan echt super bedankt!!

Liefs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven