Poes zwanger?

19-01-2012 15:12 233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een poes van 8 maanden, klein poesje is het nog, volgens mij nog niet krols geweest, niks van gemerkt dan in ieder geval.

Nou was gisteren mijn schoonvader op bezoek en hij zei ze is zwanger, ze heeft een zware buik voor zo'n kleine poes. Dus ik zei in eerste instantie nee kan niet, maar begin nu toch te twijfelen/in paniek raken.. Ze is wel veel buiten, ik wil haar volgende maand laten helpen.

Nu las ik op internet dat je een zwangerschap bij een poes kan testen met een gewone zwangerschapstest, is dat zo?

Wat zijn de signalen waar ik een beetje op moet letten, gaat ze een soort van nestje maken? Ik wil er nog niet mee naar de dierenarts omdat je meteen een fortuin neer moet tellen voor helemaal niks.

Ik weet dat jullie geen glazen bol hebben maar misschien ervaring met zwangere poezen.
quote:marilyn_88 schreef op 19 januari 2012 @ 15:50:

Ja dat ben ik ook van plan mv, ga maar wel een andere dierenarts zoeken want deze kletst dus onzin volgens jullie. Mocht ze al zwanger zijn en de kleintjes kunnen nog weggehaald worden zal ik voor die optie kiezen want dat is beter voor haar.

Is niet geheel onzin, maar vòòr de eerste krolsheid kan ze dus al zwanger worden. Na de dekking vindt de eisprong plaats waardoor ze dus zwanger kan worden zonder krolsheid.

Verder heb je overal uitzonderingen op, dus 6 maanden kan ook wel eens 5 maanden zijn...

Mijn poesje was nog zo klein dat die dierenarts het gecontroleerd heeft met een echo.

Ze was inderdaad zwanger en ik heb haar toen zo snel mogelijk daarna laten opereren.

Het risico op problemen voor de moederpoes of dode kittens was het mij echt niet waard.
Met kapitalen uitgeven aan niks bedoel ik de eerder genoemde 30 euro verwerkingskosten?? zeer vreemd vind ik het nog steeds.

Wat hebben jullie voor de castratie betaald, ik heb net gebeld en zij rekent 250 euro, is dit redelijk?
Ja, dat kost het wel ongeveer, een katertje had een stuk goedkoper geweest.
Als je geen geld (over) hebt voor dierenarts bezoek moet je niet aan dieren beginnen, want zulke dingen kosten nu eenmaal veel geld.

Je kan wel wat meer rondshoppen voor een DA die meer in jouw kostenplaatje past, vooral als je in een stad woont.

(dorpen erom heen zijn vaak goedkoper).

Ik vind 250 behoorlijk wat geld. (denk dat wij rond de 100 kwijt waren)
Nou grappig dat je dat zegt, ik had haar opgehaald in de wetenschap dat het een kater was, die vrouw had al veel nestjes gehad dus ging er vanuit dat het goed is, bij de dierenarts kreeg ik dus te horen dat het een poes is.
quote:Jirelle schreef op 19 januari 2012 @ 15:47:

Niet om vervelend te doen maar tot nu toe vind ik je niet een goede poezenmoeder. Je had je beter moeten inlezen voor je een kat nam. Mijn vriend vraagt aan mij: 'waarom zouden we ze laten helpen? Het zijn toch binnenkatten.' Klopt, maar ik weet dat er in ons appartementencomplex 4 katers rondlopen en ik weet niet of zij geholpen zijn. Een van onze poezen gaat graag op avontuur uit en straks keert zij zwanger terug. Mooi dat ik mijn poezen laat helpen!En wat te denken van baarmoederontsteking
Je zou verschillende dierenartsen kunnen bellen voor een prijsopgave. Ze hanteren niet allemaal dezelfde prijzen namelijk.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik heb er wel geld voor anders was ik er niet aan begonnen, maar ik heb het idee dat deze dierenarts achterlijk duur is, het is ook een dierenziekenhuis, ik denk dat je voor de naam ziekenhuis betaald, ik heb net een praktijd verderop gebeld, die vraagt 140 euro voor de castratie
Inderdaad baarmoederontsteking, ongewenste kittens en een krolse poes in huis is trouwens ook niet echt leuk...
quote:marilyn_88 schreef op 19 januari 2012 @ 15:57:

Nou grappig dat je dat zegt, ik had haar opgehaald in de wetenschap dat het een kater was, die vrouw had al veel nestjes gehad dus ging er vanuit dat het goed is, bij de dierenarts kreeg ik dus te horen dat het een poes is.

Nog een reden om je poes/kater in een asiel te halen.

Echt. Dieptriest dat iemand zoveel kittens op de wereld laat zetten.
quote:marilyn_88 schreef op 19 januari 2012 @ 15:55:

Met kapitalen uitgeven aan niks bedoel ik de eerder genoemde 30 euro verwerkingskosten?? zeer vreemd vind ik het nog steeds.

Wat hebben jullie voor de castratie betaald, ik heb net gebeld en zij rekent 250 euro, is dit redelijk?laat baarmoeder en eileiders verwijderen en inwendige, losse hechtingen plaatsen
Waarom heb je de mods gevraagd dit topic te verwijderen? Bevallen de antwoorden je niet?

250 euro lijkt me wat aan de hoge kant, maar meer dan 100 zul je zeker kwijt zijn. Ik hoop dat je snel actie onderneemt, voor het bestwil van je kat.
Om nog even terug te komen op je vraag, want daar ging het tenslotte om: bij mijn kat merkte ik dat ze zwanger was vanwege: 1. ze werd héél aanhankelijk en knuffelig; dat was ze toch al maar toen extra; en 2. de tepels zijn groter dan normaal, je kunt het voelen en zien.
Ik zou even een rondje bellen, mijne rekent absoluut geen 250 euro.
quote:marilyn_88 schreef op 19 januari 2012 @ 15:58:

Ik heb er wel geld voor anders was ik er niet aan begonnen, maar ik heb het idee dat deze dierenarts achterlijk duur is, het is ook een dierenziekenhuis, ik denk dat je voor de naam ziekenhuis betaald, ik heb net een praktijd verderop gebeld, die vraagt 140 euro voor de castratieGorinchem?
ik krijg nu wel goeie tips en antwoorden maar werd in eerste instantie meteen aangevallen, vandaar dat ik het vroeg, het topic mag wel blijven staan hoor.

Dat ik zeker 100 euro kwijt ben dat weet ik, maar mijn moeder zei dat ze 170 euro had betaald en dan vind 250 euro toch erg veel, maar ik kreeg de tip om even rond te bellen en dat ben ik nu aan het doen
140 euro lijkt er meer op. Wanneer heb je een afspraak?

Ben benieuwd naar de afloop.
quote:pandorab schreef op 19 januari 2012 @ 16:00:

Waarom heb je de mods gevraagd dit topic te verwijderen? Bevallen de antwoorden je niet?

250 euro lijkt me wat aan de hoge kant, maar meer dan 100 zul je zeker kwijt zijn. Ik hoop dat je snel actie onderneemt, voor het bestwil van je kat.Eh oh, ik zit hier voor niks te typen?
Vraag ook meteen even wat voor verdovingsmiddel ze gebruiken. Sommige raskatten kunnen namelijk niet tegen Dormitor, Ragdolls bijvoorbeeld.
Wat doe jij IRL als je antwoorden krijgt die je niet bevallen?

Reken maar dat de antwoorden die hier gegeven zijn geheel gerechtvaardigd zijn, het zou je sieren als je alles nog eens doorleest en dat alles gezegd is voor jouw poes, niet voor jou gevoel te sparen.
ik heb geen raskat hoor, het is gewoon een mengelmoesje, wel een mooie, en ik zal wel vragen of ze het topic willen laten staan
quote:mrsstanleywalker schreef op 19 januari 2012 @ 16:04:

Vraag ook meteen even wat voor verdovingsmiddel ze gebruiken. Sommige raskatten kunnen namelijk niet tegen Dormitor, Ragdolls bijvoorbeeld.

Nu denk ik niet dat we hier te maken hebben met een raskat.

Maar dit wist ik ook niet.
quote:marilyn_88 schreef op 19 januari 2012 @ 15:55:

Wat hebben jullie voor de castratie betaald, ik heb net gebeld en zij rekent 250 euro, is dit redelijk?Bij mijn DA betaal ik ¤35,- voor een consult (en dit kan vanalles zijn, ongeacht hoe lang het duurt) en ¤120 voor het steriliseren van een poes. Misschien is het verstandig om een andere DA te zoeken en daar z.s.m. heen te gaan!
250,- :-0 wij betaalde 84,- voor de poes.

Heeft jouw dierenarts of het asiel / kittenopvang / degene waar je de kitten vandaan hebt nooit benoemd dat een kat pas naar buiten mag wanneer ze geholpen is? Het eerste wat onze dierenarts zei toen we daar kwamen. (nou komen die van ons niet buiten maar toch).

Heel erg dom. Hopelijk is poes niet zwanger, op zo'n jonge leeftijd kan ze er aan overlijden.
¤250 is wel heel veel... Ik heb rond de ¤75-¤100 betaald.

(zaten wat jaren tussen de 4 poezen)

De katers (2) kosten minder, maar ik weet niet meer hoe veel...

We kregen zelfs korting toen mijn moeder, zus en ik besloten ieder een kitten uit het zelfde nestje te adopteren...

Hier zijn ze allemaal binnen gebleven totdat ze geholpen waren... En nu liggen ze allemaal lekker te slapen...

Behalve mimi... Die aast op de discusvissen in het aquarium...

(komt ze niet aan hoor...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven