Poes zwanger?

19-01-2012 15:12 233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een poes van 8 maanden, klein poesje is het nog, volgens mij nog niet krols geweest, niks van gemerkt dan in ieder geval.

Nou was gisteren mijn schoonvader op bezoek en hij zei ze is zwanger, ze heeft een zware buik voor zo'n kleine poes. Dus ik zei in eerste instantie nee kan niet, maar begin nu toch te twijfelen/in paniek raken.. Ze is wel veel buiten, ik wil haar volgende maand laten helpen.

Nu las ik op internet dat je een zwangerschap bij een poes kan testen met een gewone zwangerschapstest, is dat zo?

Wat zijn de signalen waar ik een beetje op moet letten, gaat ze een soort van nestje maken? Ik wil er nog niet mee naar de dierenarts omdat je meteen een fortuin neer moet tellen voor helemaal niks.

Ik weet dat jullie geen glazen bol hebben maar misschien ervaring met zwangere poezen.
quote:marilyn_88 schreef op 20 januari 2012 @ 17:10:

Ja inderdaad, zal eens praten met vriend vanavond....

Hoelang heb jij al katten mylene? En iris is volgens mij ook een ervaren poezenmama.Ik heb al even denken, iets van 25/30 jaar katten. Maar heb ook jaren beroepsmatig een dierenservice gehad.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
@iris, wat interessant zeg, mag ik nog wat dingetjes vragen dan?

Mylene jij hebt al lang katten dus, wat moet ik mij bij een dierenservice voorstellen? Een asiel oid?
quote:marilyn_88 schreef op 20 januari 2012 @ 21:18:

@iris, wat interessant zeg, mag ik nog wat dingetjes vragen dan?

Tuurlijk, vraag maar raak.
Oke fijn! Soms als ze net wakker is gaat ze achteruit lopen, het ziet er ontzettend stom uit en vraag mij af waarom ze dit doet.

En hoe kan ik haar het beste straffen/leren dat iets niet mag. Mijn tante heeft een dierenasiel gehad en zei dat ik duidelijk nee moet zeggen en een klein tikje op haar kont moest geven, verder pakken in haar nekvel, plantenspuit en blazen in haar gezicht.

Nou moet ik zeggen dat ze zich een tijd voorbeeldig heeft gedragen en nu loopt ze weer ontzettend te klieren en uit te dagen. Ik heb zo'n idee dat dit gewoon kattengedrag is, haha.

Oh ja en ik heb altijd het idee dat katten niet goed kunnen zien van dichtbij, ik zie dit ook bij de kat van mijn moeder en bij vrienden van ons. Als ik wat te eten neerleg gaat ze helemaal lopen zoeken.

Meer kan ik op dit moment niet bedenken
quote:marilyn_88 schreef op 20 januari 2012 @ 21:42:

Oke fijn! Soms als ze net wakker is gaat ze achteruit lopen, het ziet er ontzettend stom uit en vraag mij af waarom ze dit doet.

Dat lijkt me een motorisch of neurologisch iets en dat is geen normaal gedrag. Even bij je DA laten checken dus als het echt opvallend is.

En hoe kan ik haar het beste straffen/leren dat iets niet mag. Mijn tante heeft een dierenasiel gehad en zei dat ik duidelijk nee moet zeggen en een klein tikje op haar kont moest geven, verder pakken in haar nekvel, plantenspuit en blazen in haar gezicht.

Nee zeggen is prima, blazen in het gezicht ook, maar tikje op de kont geven niet want daar worden ze schrikachtig van, in de nekvel pakken is gevaarlijk en de plantenspuit helpt meestal niet, want dan doen ze het alsnog als je weg bent. Eigenlijk helpt straffen zelden bij katten, dus kun je ze het gedrag beter onmogelijk maken.

Nou moet ik zeggen dat ze zich een tijd voorbeeldig heeft gedragen en nu loopt ze weer ontzettend te klieren en uit te dagen. Ik heb zo'n idee dat dit gewoon kattengedrag is, haha.

Klieren en uitdagen doen katten niet, dus ik denk dat ze gewoon te veel energie heeft en zich verveelt.

Oh ja en ik heb altijd het idee dat katten niet goed kunnen zien van dichtbij, ik zie dit ook bij de kat van mijn moeder en bij vrienden van ons. Als ik wat te eten neerleg gaat ze helemaal lopen zoeken.

Meer kan ik op dit moment niet bedenken

Een kat kan uitstekend zien, want het is een roofdier en ze kunnen ook uitstekend ruiken, maar vaak snappen ze niet dat je wat eten hebt neergelegd en dan gaan ze inderdaad soms zoeken voor ze het opmerken.
@ Jirelle ik heb bij mij ook de twee zusjes tegelijk laten doen. Maar na de operatie moesten ze niks

van elkaar hebben. Toen maar apart in een hokje. Thuis ook nog blazen

maar wel aan elkaar willen snuffelen. Na drie dagen weer dikke vriendinnen.

@ marilyn de mijne hebben nu een week t rompertje aan. De ene vindt het

geen probleem. De ander doet of ze een martelwerktuig aan heeft en niet meer lopen kan.

Ze wil het liefst naar boven gedragen worden. Ze heeft m ook al twee keer uitgekregen. Maar ik

heb er een touwtje door gedaan. Ze kosten hier 13.85.

Ik moest om 9 uur brengen, 12 uur bellen, half vier ophalen. Ze wilden meteen drinken

en 's avonds eten. Springen en traplopen moet je dr goed in de gaten houden. De ene speelt nu al volop

de andere nog niet. Ze willen beide vaak gekriebelt worden onder t pakje

omdat ze er zelf niet kunnen wassen. Ook schudden ze met alle vier de pootjes alsof

ze natte pootjes hebben.

Succes alvast!
quote:doxycycline schreef op 20 januari 2012 @ 18:14:

[...]

Dat is klasse! Welk asiel is dat als ik vragen mag: Bruchem?Nee, het is het Dierentehuis Midden-Holland te Gouda.
Iris bedankt voor je antwoorden, heb zelf het idee dat ze achteruit loopt omdat ze dan jeuk heeft, het komt maar weinig voor. Zal het donderdag toch even aan de da vragen.

Ze zal zich wel vervelen dan, als ze op de eettafel springt, wat dus niet mag, staat ze mij heel bijdehand aan te kijken en zwaaien met haar staartje, en als ik bijna bij de tafel ben om haar weg te jagen springt ze eraf, haha, moet er altijd wel om lachen.

Marv die van jou zijn pas geholpen dus, ik heb geen idee hoe ze op zo'n rompertje gaat reageren. Ze zal wel achteruit gaan lopen, deed ze ook toen ze net haar halsbandje om kreeg, nu is ze eraan gewend. Sterkte nog met je poezenbeesten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven