narcisme
vrijdag 20 januari 2012 om 15:22
Ik lees hier vaak berichten van vrouwen die in de vreselijkste relaties zitten of net uit zijn waarin ze helemaal geestelijk gesloopt zijn en niet snappen wat er gebeurd waarom enz.
Als die vrouwen narcisme noemen word er vaak gezegd geen etiketten te plakken en dat diagnose alleen door psychiater gesteld mag worden.
Dat diagnose gesteld word door pschychiater klopt maar de stoornis is zodanig dat deze mensen juist haast nooit in die stoel bij de psychiater belandden omdat ze vinden dat ze niets mankeren.
Partners belanden daar ironies genoeg wel!!
Wat ik jammer vind dat er zo hard omgegaan word met deze vrouwen door te zeggen het is ws gewoon een klootzak.
Dit is zo verwarrend voor degene die dit echt meemaakt en als je voelt dat het wel zo is zo en het word weg geblazen hier.
Ik lees topics waarin ik het patroon zie en terecht dat deze vrouwen dit benoemen.
Ook zie ik topics waarvan de narcisme eraf druipt en de topic schrijver het nog niet door heeft.
Ik wil alle vrouwen die in deze situaties verkeren adviseren om eens narcismeforums te bezoeken om te kijken hoe hun ervaring is met wat lotgenoten schrijven.
Mocht je echt met narcisme te maken hebben herken je gelijk.
En is het zaak om jezelf zo spoedig mogelijk in veiligheid te brengen.
Ren alsof je leven er van afhangt want je leven hangt er ook vanaf nm.
Boeken over destructieve relaties zijn oa:
Destructieve relatie op de schop van Jan Storms.
Rat gevallen van Sigrid van Dort.
Forum waar veel uitleg op staat en waar je situaties/gedrag en uitspraken kunt vinden die vaak identiek is wat iedere narcist zegt:
Zita forum--wie heeft een partner met narcisme[belgische site]
Ik hoop dat er vrouwen zijn die hier wat aan hebben en herkennen en zichzelf/kinderen gaan redden.
Kennis is macht.
Verdere geld natuurlijk voor iedereen:
Als een man zijn ware aard laat zien geloof hem.
Als die vrouwen narcisme noemen word er vaak gezegd geen etiketten te plakken en dat diagnose alleen door psychiater gesteld mag worden.
Dat diagnose gesteld word door pschychiater klopt maar de stoornis is zodanig dat deze mensen juist haast nooit in die stoel bij de psychiater belandden omdat ze vinden dat ze niets mankeren.
Partners belanden daar ironies genoeg wel!!
Wat ik jammer vind dat er zo hard omgegaan word met deze vrouwen door te zeggen het is ws gewoon een klootzak.
Dit is zo verwarrend voor degene die dit echt meemaakt en als je voelt dat het wel zo is zo en het word weg geblazen hier.
Ik lees topics waarin ik het patroon zie en terecht dat deze vrouwen dit benoemen.
Ook zie ik topics waarvan de narcisme eraf druipt en de topic schrijver het nog niet door heeft.
Ik wil alle vrouwen die in deze situaties verkeren adviseren om eens narcismeforums te bezoeken om te kijken hoe hun ervaring is met wat lotgenoten schrijven.
Mocht je echt met narcisme te maken hebben herken je gelijk.
En is het zaak om jezelf zo spoedig mogelijk in veiligheid te brengen.
Ren alsof je leven er van afhangt want je leven hangt er ook vanaf nm.
Boeken over destructieve relaties zijn oa:
Destructieve relatie op de schop van Jan Storms.
Rat gevallen van Sigrid van Dort.
Forum waar veel uitleg op staat en waar je situaties/gedrag en uitspraken kunt vinden die vaak identiek is wat iedere narcist zegt:
Zita forum--wie heeft een partner met narcisme[belgische site]
Ik hoop dat er vrouwen zijn die hier wat aan hebben en herkennen en zichzelf/kinderen gaan redden.
Kennis is macht.
Verdere geld natuurlijk voor iedereen:
Als een man zijn ware aard laat zien geloof hem.
vrijdag 20 januari 2012 om 18:55
Er zijn vele soorten narcisten en ja bij sommige kun je het al snel zien.
De narcist die verborgen zit niet.
Dat duurt een poos en komt vaak bij grote veranderingen naar boven.
Een narcist als voorbeeld zal je nooit geven wat je graag wilt.
Meestal onthouden ze je van sex maar geven dat wel aan een ander vandaar dat vele vreemd gaan.
Maar het kan ook andere dingen zijn.
Iets wat je graag wilt beloven en natuurlijk wil hij datgenen ook maar er zijn altijd zogenaamde redenen waarom die dingen niet kunnen.
Worst voor houden en weer weghalen.
Echt dat is 1 van zon narcistisch spel en dan kijken wat de ander doet.
Let maar eens op hoe ze je observeren als je verdriet hebt van de woorden of gedragingen die ze doen.
Ze hebben een rare blik van een roofdier die zich vermaakt.
En ja dan doen ze nm ook.
Genieten van de macht.
Het is een machtspel en kijken hoe ver je voor hen wilt gaan en rekken de grens steeds verder op.
En weet je als ze je verlaten nadat ze op je hebben gaparasiteerd wbt aandacht voeding ,geld hebben ze binnen een maand een ander.
Het gaat ze nm niet om jou maar om een vrouw en wie het is maakt niet uit als ze maar in het plaatje past.
Kijk eens terug naar werk en relatiegescheidenis en je zult hiaten opmerken.
Wat hier ook beschreven word is dat niemand je zal geloven.
Het lijkt zon leuke nette man jaja.
Als je praat word jij als gek versleten maar jij weet beter.
Waar je het ook vaak aan kan zien is dat ze niet van kinderen houden daar hebben ze de pest aan omdat ze zelf kind zijn nm.
Hun ontwikkeling is gestopt op hun 5 levensjaar waarin narcisme begint.
Ze gaan de strijd met kinderen aan door kinderachtige spelletjes.
Partner bv niet willen delen met de kinderen.
Alle aandacht willen en de kinderen bekritiseren heel langzaam aan.
Maar weet je kinderen hebben het door,die voelen de kilte en strijd.
Ze frustreren ook leuke uitjes van kinderen door ze geen ruimte of tijd geven want dan willen ze weer weg.
Als ik terug haal in gedachten kan ik de gekste gedragingen op noemen maar achteraf en dan valt de hele puzzel inelkaar.
Mijn ex viel trouwens niet goed in sociaal verkeer en vonden de mensen hem arrogant etc en gingen niet met hem om.
Alarmbellen genoeg geweest achteraf.
Maar deze man had een hoog iq en erg geslepen.
Oja aan onvoorwaardelijke liefde deed hij ook niet.
Onthoud dat wat ze over een ander zeggen/verwijten zijn of doen ze zelf nm.
De narcist die verborgen zit niet.
Dat duurt een poos en komt vaak bij grote veranderingen naar boven.
Een narcist als voorbeeld zal je nooit geven wat je graag wilt.
Meestal onthouden ze je van sex maar geven dat wel aan een ander vandaar dat vele vreemd gaan.
Maar het kan ook andere dingen zijn.
Iets wat je graag wilt beloven en natuurlijk wil hij datgenen ook maar er zijn altijd zogenaamde redenen waarom die dingen niet kunnen.
Worst voor houden en weer weghalen.
Echt dat is 1 van zon narcistisch spel en dan kijken wat de ander doet.
Let maar eens op hoe ze je observeren als je verdriet hebt van de woorden of gedragingen die ze doen.
Ze hebben een rare blik van een roofdier die zich vermaakt.
En ja dan doen ze nm ook.
Genieten van de macht.
Het is een machtspel en kijken hoe ver je voor hen wilt gaan en rekken de grens steeds verder op.
En weet je als ze je verlaten nadat ze op je hebben gaparasiteerd wbt aandacht voeding ,geld hebben ze binnen een maand een ander.
Het gaat ze nm niet om jou maar om een vrouw en wie het is maakt niet uit als ze maar in het plaatje past.
Kijk eens terug naar werk en relatiegescheidenis en je zult hiaten opmerken.
Wat hier ook beschreven word is dat niemand je zal geloven.
Het lijkt zon leuke nette man jaja.
Als je praat word jij als gek versleten maar jij weet beter.
Waar je het ook vaak aan kan zien is dat ze niet van kinderen houden daar hebben ze de pest aan omdat ze zelf kind zijn nm.
Hun ontwikkeling is gestopt op hun 5 levensjaar waarin narcisme begint.
Ze gaan de strijd met kinderen aan door kinderachtige spelletjes.
Partner bv niet willen delen met de kinderen.
Alle aandacht willen en de kinderen bekritiseren heel langzaam aan.
Maar weet je kinderen hebben het door,die voelen de kilte en strijd.
Ze frustreren ook leuke uitjes van kinderen door ze geen ruimte of tijd geven want dan willen ze weer weg.
Als ik terug haal in gedachten kan ik de gekste gedragingen op noemen maar achteraf en dan valt de hele puzzel inelkaar.
Mijn ex viel trouwens niet goed in sociaal verkeer en vonden de mensen hem arrogant etc en gingen niet met hem om.
Alarmbellen genoeg geweest achteraf.
Maar deze man had een hoog iq en erg geslepen.
Oja aan onvoorwaardelijke liefde deed hij ook niet.
Onthoud dat wat ze over een ander zeggen/verwijten zijn of doen ze zelf nm.
vrijdag 20 januari 2012 om 19:22
Tjoepertje dat is macht.
Sex gebruiken ze om je in hun net te krijgen en daarom krijg je dat hemels en vaak in het begin.
Jij zat zat al in zijn web gevangen dus kreeg je het niet meer.
En een narcist wil blijven veroveren en verliefd zijn en gebruikt het voor de volgende om in zijn net te drijven.
Een narcist vertekt nm nooit als er geen ander in het vizier is.
Plus jij word er toch lekker verdrietig van en hoe doe je dan?
Misschien gaat ze wel smeken en dat vind ik heeeeerlijk.
Vrouwen die voor mij op de knieen gaan!!
Wow zie je ik ben belangrijk[domme muts].
Zo denkt een narcist.
Op zeta forum schrijft een man mee die narcist is en de strijd aangaat met zichzelf.
Erg leerzaam om te lezen hoe een narcist vrouwen en hun gedrag zien.
Ja en iedere narcist heeft door dat hij anders is maar soms niet dat het narcisme heet.
Wist je trouwens dat er tussen narcisme en autisme maar een flinter dunne lijn zit?
Sex gebruiken ze om je in hun net te krijgen en daarom krijg je dat hemels en vaak in het begin.
Jij zat zat al in zijn web gevangen dus kreeg je het niet meer.
En een narcist wil blijven veroveren en verliefd zijn en gebruikt het voor de volgende om in zijn net te drijven.
Een narcist vertekt nm nooit als er geen ander in het vizier is.
Plus jij word er toch lekker verdrietig van en hoe doe je dan?
Misschien gaat ze wel smeken en dat vind ik heeeeerlijk.
Vrouwen die voor mij op de knieen gaan!!
Wow zie je ik ben belangrijk[domme muts].
Zo denkt een narcist.
Op zeta forum schrijft een man mee die narcist is en de strijd aangaat met zichzelf.
Erg leerzaam om te lezen hoe een narcist vrouwen en hun gedrag zien.
Ja en iedere narcist heeft door dat hij anders is maar soms niet dat het narcisme heet.
Wist je trouwens dat er tussen narcisme en autisme maar een flinter dunne lijn zit?
vrijdag 20 januari 2012 om 19:28
Veranderingen verergeren inderdaad. Zo verergerde het bij de mijne wanneer er iemand overleed.(En door de jaren heen zijn dat e rhelaas heel wat geweest) En drankmisbruik doet het ook verergeren, en als het dan ook nog andere persoonlijkheidsstoornissen heeft dan is het helemaal een hel. Patronen, patronen. Ben ondertussen wel zowat zelf psycholoog en advocaat qua kennis door deze ervaringen. Nu nog er van af zien te komen zonder daarbij alles in te moeten leveren. Maar meewerken ho maar natuurlijk en tegen de hele buitenwereld roepen dat ik tegenwerk! Wie heeft er wel een advocaat in de arm genomen? Ik dus, hij niet, want hij wil niet scheiden want dan moet hij delen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
vrijdag 20 januari 2012 om 19:29
vrijdag 20 januari 2012 om 19:30
En ze gaan inderdaad alleen pas wanneer er een ander onschuldig slachtoffer in het vizier is. Nou, ik wens haar veel geluk toe. (Een personeelslid notabene met partner, ook personeelslid, jaja, hoe gek kan het zijn.) Ze zoeken het maar uit met z'n allen! Walg!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
vrijdag 20 januari 2012 om 19:39
quote:Marsepeintje schreef op 20 januari 2012 @ 18:16:
[...]
Ik geloof het wel, maar ik denk dat het over het algemeen veel subtieler is dan hier wordt verwoord. Ik heb ook lang omgegaan met een man met (mogeljk) narcisme. Maar ik denk dat het in veel verschillende gradaties verschijnt en je hebt ook nog het verschil tussen "normaal" narcisme en kwaadaardig narcisme. Niet elke narcist is kwaadaardig, maar dan nog is het onmogelijk om ermee te leven omdat het allemaal alleen maar om hem draait. Alleen maar. En hij op mensen neerkijkt die niks presteren, terwijl hij zelf nog het minste presteert (vaak) maar hij kán natuurlijk wel alles als de beste, alleen mensen begrijpen hem niet en het gaat niet zoals hij het wil dus haakt hij bij voorbaat al af.
Klopt, de mislukte narcist die toch totaal in zichzelf gelooft en zich dus miskend voelt bestaat ook.
En wat je zegt over subtiel narcisme is ook waar: je hebt de types als Tom Cruise die het van de daken schreeuwen, maar ook de types wiens spel veel subtieler en geniepiger is.
[...]
Ik geloof het wel, maar ik denk dat het over het algemeen veel subtieler is dan hier wordt verwoord. Ik heb ook lang omgegaan met een man met (mogeljk) narcisme. Maar ik denk dat het in veel verschillende gradaties verschijnt en je hebt ook nog het verschil tussen "normaal" narcisme en kwaadaardig narcisme. Niet elke narcist is kwaadaardig, maar dan nog is het onmogelijk om ermee te leven omdat het allemaal alleen maar om hem draait. Alleen maar. En hij op mensen neerkijkt die niks presteren, terwijl hij zelf nog het minste presteert (vaak) maar hij kán natuurlijk wel alles als de beste, alleen mensen begrijpen hem niet en het gaat niet zoals hij het wil dus haakt hij bij voorbaat al af.
Klopt, de mislukte narcist die toch totaal in zichzelf gelooft en zich dus miskend voelt bestaat ook.
En wat je zegt over subtiel narcisme is ook waar: je hebt de types als Tom Cruise die het van de daken schreeuwen, maar ook de types wiens spel veel subtieler en geniepiger is.
vrijdag 20 januari 2012 om 19:49
quote:iris1969 schreef op 20 januari 2012 @ 17:51:
[...]
Het zijn vaak hele boeiende, geslaagde, charismatische mensen met een grote kring oppervlakkige kennissen om zich heen die hem bewonderen en bejubelen. Een narcist overlaat je in het begin met aandacht, liefde en zorg en dan is het net alsof je in de zon staat van die bijzondere persoon, maar geleidelijk aan zal dit afnemen en kom je in de schaduw te staan en dan wil je wanhopig graag terug die zon in dus doe je alles om weer in zijn goede boekje te komen. Zo raak je afhankelijk van hem en dat kost je je eigenwaarde en zo kan het zijn dat je jaren blijft terwijl je een rotleven hebt.
Dit is echt een hele goede omschrijving!
Ik noem het altijd heel plat een "pooiermentaliteit"
Mijn ex was een narcist pur sang, en het valt me op dat mensen dergelijke personen flink onderschatten.
Meer dan drie jaar ben ik door hem lastig gevallen d.m.v. zeer ernstige stalking en mijn ervaringen met hem waren zo bizar/horror dat ik soms moeite had het anderen te vertellen wanneer er naar gevraagd werd, want het was zo'n aardige charmante man.....
Ik heb het overigens vertikt om die man verder nog meer invloed in mijn leven te geven door bijvoorbeeld geen relaties meer aan te gaan. Het leven gaat gewoon door
Maar stalking is iets wat altijd aan me zal blijven kleven, ben meer alert zeg maar.
[...]
Het zijn vaak hele boeiende, geslaagde, charismatische mensen met een grote kring oppervlakkige kennissen om zich heen die hem bewonderen en bejubelen. Een narcist overlaat je in het begin met aandacht, liefde en zorg en dan is het net alsof je in de zon staat van die bijzondere persoon, maar geleidelijk aan zal dit afnemen en kom je in de schaduw te staan en dan wil je wanhopig graag terug die zon in dus doe je alles om weer in zijn goede boekje te komen. Zo raak je afhankelijk van hem en dat kost je je eigenwaarde en zo kan het zijn dat je jaren blijft terwijl je een rotleven hebt.
Dit is echt een hele goede omschrijving!
Ik noem het altijd heel plat een "pooiermentaliteit"
Mijn ex was een narcist pur sang, en het valt me op dat mensen dergelijke personen flink onderschatten.
Meer dan drie jaar ben ik door hem lastig gevallen d.m.v. zeer ernstige stalking en mijn ervaringen met hem waren zo bizar/horror dat ik soms moeite had het anderen te vertellen wanneer er naar gevraagd werd, want het was zo'n aardige charmante man.....
Ik heb het overigens vertikt om die man verder nog meer invloed in mijn leven te geven door bijvoorbeeld geen relaties meer aan te gaan. Het leven gaat gewoon door
Maar stalking is iets wat altijd aan me zal blijven kleven, ben meer alert zeg maar.
vrijdag 20 januari 2012 om 21:03
Ik schrik me rot. Wat ik al dacht wordt hier bevestigd!
Word nu bevestigd dat ik de juiste keuze heb gemaakt.
Vooral die worst voorhouden, komt me heel bekend voor.
Maar ook het geestelijk kapot maken. Ik was altijd een hele vrolijke, zelfverzekerde meid, die midden in het leven stond.
En was na 6 jaar strijd een wrak geworden.
Zit nu aan een rest schuld vast omdat meneer zich zijn bedenkingen had. En natuurlijk was dat mijn schuld.
Ik heb in die relatie zo vaak gehuid, gesmeekt, mezelf zo verlaagd en deed alles wat hij wilde.
Hij stond er bij en keek ernaar.
Zelfs toen het over was en hij me zo vaak bedonderd had, ging ik hem hoe ziekelijk ook missen. En je gelooft het niet maar ben zelfs terug gegaan.
Hij beloofde beter en ik wilde dat heel graag geloven en gaf hem nog een kans.
Vriendinnen verklaarde me me voor gek. Er bleven trouwens ook weinig vriendinnen over.
In november vorig jaar heb ik besloten definitief weg te gaan.
Ik dacht namelijk steeds vaker niet meer te willen leven.
Dat was mijn wake up call!
En natuurlijk kwamen de sms'jes dat hij dit en dat en zo...
Ik negeer hem gewoon en wis de berichten.
Echt een hel was het en je gunt het echt niemand.
De dagen dat ik me goed voel, beginnen eindelijk toe te nemen.
En idd ze weten heel goed wat je heel graag wilt.
En juist dat krijg je lekker niet.
Wat een vreemde wereld en wat kunnen mensen toch vreemd in elkaar zitten. Wat is er nou zo leuk om de ander bewust pijn te doen?!
Word nu bevestigd dat ik de juiste keuze heb gemaakt.
Vooral die worst voorhouden, komt me heel bekend voor.
Maar ook het geestelijk kapot maken. Ik was altijd een hele vrolijke, zelfverzekerde meid, die midden in het leven stond.
En was na 6 jaar strijd een wrak geworden.
Zit nu aan een rest schuld vast omdat meneer zich zijn bedenkingen had. En natuurlijk was dat mijn schuld.
Ik heb in die relatie zo vaak gehuid, gesmeekt, mezelf zo verlaagd en deed alles wat hij wilde.
Hij stond er bij en keek ernaar.
Zelfs toen het over was en hij me zo vaak bedonderd had, ging ik hem hoe ziekelijk ook missen. En je gelooft het niet maar ben zelfs terug gegaan.
Hij beloofde beter en ik wilde dat heel graag geloven en gaf hem nog een kans.
Vriendinnen verklaarde me me voor gek. Er bleven trouwens ook weinig vriendinnen over.
In november vorig jaar heb ik besloten definitief weg te gaan.
Ik dacht namelijk steeds vaker niet meer te willen leven.
Dat was mijn wake up call!
En natuurlijk kwamen de sms'jes dat hij dit en dat en zo...
Ik negeer hem gewoon en wis de berichten.
Echt een hel was het en je gunt het echt niemand.
De dagen dat ik me goed voel, beginnen eindelijk toe te nemen.
En idd ze weten heel goed wat je heel graag wilt.
En juist dat krijg je lekker niet.
Wat een vreemde wereld en wat kunnen mensen toch vreemd in elkaar zitten. Wat is er nou zo leuk om de ander bewust pijn te doen?!
vrijdag 20 januari 2012 om 21:17
Het ergste is dat dit soort mannen zo goed zijn in het omdraaien van wat er gaande is, dat je ernstig begint te twijfelen aan je eigen oordeelsvermogen Er wordt van groen geel gemaakt. En omdat het zo subtiel en vernuftig in elkaar zit, maar je toch voelt dat er iets niet klopt, verlies je ook langzaam maar zeker je zelfvertrouwen en je grip op de werkelijkheid. Het lijkt namelijk alsof ze heel veel van je houden, doch kloppen hun acties weer totaal niet met dat beeld. Het is alsof je een Russisch boek probeert te vertalen met een Chinees woordenboek.
Dit soort mannen vallen op intelligente, empathische (redderssyndroom), gevoelig vrouwen die veel doorzettingsvermogen hebben en enorm trouw zijn. Echter ze moeten op een bepaalde manier ook kwetsbaar en enigszins beschadigd zijn.
Ik heb er bijna een decennia ingezeten, wist de laatste jaren pas dat er een officiële diagnose was (en nog wilde ik er niet aan). Los komen was heel moeilijk.
Dit soort mannen vallen op intelligente, empathische (redderssyndroom), gevoelig vrouwen die veel doorzettingsvermogen hebben en enorm trouw zijn. Echter ze moeten op een bepaalde manier ook kwetsbaar en enigszins beschadigd zijn.
Ik heb er bijna een decennia ingezeten, wist de laatste jaren pas dat er een officiële diagnose was (en nog wilde ik er niet aan). Los komen was heel moeilijk.
I have my fears but they do not have me
vrijdag 20 januari 2012 om 21:29
Ik moet gewoon huilen nu ik zo de verhalen lees.
Zo herkenbaar. Ik ben blij dat ik weg ben gegaan en heb ook zo een spijt dat ik niet eerder naar mijn gevoel geluisterd heb.
Na 3 maanden in die relatie wist ik dat er iets niet klopte,
maar kon de vinger er niet op leggen.
@keukenstoel, absolute stille behandeling!
Gaan deze mannen zichzelf nog een keer tegen komen?
Zo herkenbaar. Ik ben blij dat ik weg ben gegaan en heb ook zo een spijt dat ik niet eerder naar mijn gevoel geluisterd heb.
Na 3 maanden in die relatie wist ik dat er iets niet klopte,
maar kon de vinger er niet op leggen.
@keukenstoel, absolute stille behandeling!
Gaan deze mannen zichzelf nog een keer tegen komen?
vrijdag 20 januari 2012 om 21:36
Sam, denk niet dat deze mannen zichzelf nog een keer gaan tegenkomen. Als ze de waarheid over zichzelf onder ogen zouden (willen) zien, hoe moeten ze dan verder? Zo legt mijn psycholoog het uit.
De moed en doorzettingsvermogen om dat proces door te gaan is voor hun niet op te brengen, omdat ze zichzelf in stand houden met het beeld dat er niets aan de hand is met hun zelf.
Mijn ex dacht dat hij zo open was. Ik heb hem 1 keer zien schrikken toen ik zei dat ik eigenlijk geen idee had wie hij is (was), dat ik hem dus helemaal niet open vond.
En de stilte behandeling heb ik ook vaak gehad (1 keer 4 dagen)
De moed en doorzettingsvermogen om dat proces door te gaan is voor hun niet op te brengen, omdat ze zichzelf in stand houden met het beeld dat er niets aan de hand is met hun zelf.
Mijn ex dacht dat hij zo open was. Ik heb hem 1 keer zien schrikken toen ik zei dat ik eigenlijk geen idee had wie hij is (was), dat ik hem dus helemaal niet open vond.
En de stilte behandeling heb ik ook vaak gehad (1 keer 4 dagen)
I have my fears but they do not have me
vrijdag 20 januari 2012 om 21:46
Wat een omgekeerde wereld hè?
De psycholoog en wij.. Terwijl ze er zelf ( ook) baat bij kunnen hebben.
@smukje, ik zie nu in dat ik beter af ben.
Mijn ex had ook nog eens drank, cocaïne, pillen, game en sex verslaving ( en deze laatste ) was toch echt niet met mij.
Hebben jullie daar ook ervaringen mee?
Dat ze ook bepaalde verslavingen hadden.
Mijn ex had ook nog eens drank, cocaïne, pillen, game en sex verslaving ( en deze laatste ) was toch echt niet met mij.
Dat ze ook bepaalde verslavingen hadden.
vrijdag 20 januari 2012 om 21:59
quote:sam36 schreef op 20 januari 2012 @ 21:46:
Dat ze ook bepaalde verslavingen hadden.Het zijn vaak trillseekers, want ze hebben die adrenaline nodig om zich goed te voelen (living on the edge en de bewoondering die ze daarvoor krijgen) en als gevolg krijgen ze dan vaak een verslaving.
Dat ze ook bepaalde verslavingen hadden.Het zijn vaak trillseekers, want ze hebben die adrenaline nodig om zich goed te voelen (living on the edge en de bewoondering die ze daarvoor krijgen) en als gevolg krijgen ze dan vaak een verslaving.
vrijdag 20 januari 2012 om 22:19
Herkennen jullie ook dat ze gewoon weggaan met de woorden dat ze rust moeten hebben?
Je moet maar afwachten of ze nog contakt opnemen.
Dit kan wel weken duren god weet wie ze in die tijd afwerken op sex gebied.
En dan zien ze zogenaamd het licht en staan ze weer voor je deur.
Dit dan een paar keer herhalen en dan nog denken dat je nog blij met ze bent.
Het zijn wolven in schaapskleren.
Rennen zo hard je kunt en niet meer omkijken.
En als je gaat twijfelen blijf lezen en lezen.
Sam ik las dat je niet meer wilde leven.
Zo diep kun je gaan idd.
Je moet maar afwachten of ze nog contakt opnemen.
Dit kan wel weken duren god weet wie ze in die tijd afwerken op sex gebied.
En dan zien ze zogenaamd het licht en staan ze weer voor je deur.
Dit dan een paar keer herhalen en dan nog denken dat je nog blij met ze bent.
Het zijn wolven in schaapskleren.
Rennen zo hard je kunt en niet meer omkijken.
En als je gaat twijfelen blijf lezen en lezen.
Sam ik las dat je niet meer wilde leven.
Zo diep kun je gaan idd.
vrijdag 20 januari 2012 om 22:35
Ze draaien het verhaal zo, dat jij uiteindelijk de gene bent die het verkeerd heeft. En dat het je eigen schuld is allemaal.
Mijn ex, daar kon ik geen discussie mee voeren. Ik had het altijd aan het kortse eind. Zelfs wanneer ik aan het koken was, stond hij er bovenop om mij te vertellen dat ik het niet goed deed. Ik ging er in geloven, want wanneer ik gekookt had, was het nooit lekker.
Mijn ex, daar kon ik geen discussie mee voeren. Ik had het altijd aan het kortse eind. Zelfs wanneer ik aan het koken was, stond hij er bovenop om mij te vertellen dat ik het niet goed deed. Ik ging er in geloven, want wanneer ik gekookt had, was het nooit lekker.
vrijdag 20 januari 2012 om 22:53
dat opzettelijk ruzie zoeken deed mijn ex ook, en idd @polizi, vooral nadat we iets leuks samen hadden. Als ik dan reageerde met boos worden (logisch) dan wilde hij mij voorlopig even niet meer zien, zei hij. Dat kon weken duren zelfs.
En vlak voor een geplande vakantie samen, vertelde hij mij 1 dag vantevoren (lachend) dat hij alleen op vakantie ging.
Soms zei hij zulke gemene dingen dat ik dacht dat hij een grapje maakte, maar hij meende het echt, bleek dan achteraf.
O jee, wat ben ik naief geweest.
En vlak voor een geplande vakantie samen, vertelde hij mij 1 dag vantevoren (lachend) dat hij alleen op vakantie ging.
Soms zei hij zulke gemene dingen dat ik dacht dat hij een grapje maakte, maar hij meende het echt, bleek dan achteraf.
O jee, wat ben ik naief geweest.
vrijdag 20 januari 2012 om 22:56
Veel herkenbare dingen lees ik:
- verslavingen: gamen, drugs, maar ook sport is er 1 van, en daar wordt iemand ook nog eens mooier van dus ijdelheid ten top.
- het je onthouden van seks (macht he)
- vallen op hoog opgeleide trouwe vrouwen met doorzettingsvermogen en empathie, die niet snel opgeven (geeft natuurlijk ook een machtsgevoel) maar daarbij vrouwen die tegelijkertijd beschadigd zijn en willen pleasen (want hoe anders soms wordt beweerd, hoog opgeleid en geemancipeerd zijn heeft niets te maken met wel/niet willen pleasen), vrouwen met een beschadigd zelfbeeld die de schuld snel bij zichzelf leggen, ook omdat hij dat doet maar ze gaan er nog zelf in geloven ook.
En altijd externe factoren de schuld geven, narcisten zoeken de schuld van dingen nooit bij zichzelf maar altijd bij anderen of bij de maatschappij.
@Sam: hahaha..ik lees nu net dat koken..zo herkenbaar! Ik deed altijd alles fout, tomaten snijden deed ik niet op de manier zoals ik moest, in de pan roeren moest anders, maar ook hoe ik het geld in de parkeerautomaat gooide. Ik werd er doodnerveus van en heb daar echt een trauma aan overgehouden, in zoverre dat ik altijd vraag of ik het goed doe als ik met een man samen sta te koken. Ongelofelijk.
- verslavingen: gamen, drugs, maar ook sport is er 1 van, en daar wordt iemand ook nog eens mooier van dus ijdelheid ten top.
- het je onthouden van seks (macht he)
- vallen op hoog opgeleide trouwe vrouwen met doorzettingsvermogen en empathie, die niet snel opgeven (geeft natuurlijk ook een machtsgevoel) maar daarbij vrouwen die tegelijkertijd beschadigd zijn en willen pleasen (want hoe anders soms wordt beweerd, hoog opgeleid en geemancipeerd zijn heeft niets te maken met wel/niet willen pleasen), vrouwen met een beschadigd zelfbeeld die de schuld snel bij zichzelf leggen, ook omdat hij dat doet maar ze gaan er nog zelf in geloven ook.
En altijd externe factoren de schuld geven, narcisten zoeken de schuld van dingen nooit bij zichzelf maar altijd bij anderen of bij de maatschappij.
@Sam: hahaha..ik lees nu net dat koken..zo herkenbaar! Ik deed altijd alles fout, tomaten snijden deed ik niet op de manier zoals ik moest, in de pan roeren moest anders, maar ook hoe ik het geld in de parkeerautomaat gooide. Ik werd er doodnerveus van en heb daar echt een trauma aan overgehouden, in zoverre dat ik altijd vraag of ik het goed doe als ik met een man samen sta te koken. Ongelofelijk.