Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
De meiden hebben lekker geknusteld en zijn nu naar de sporthal.

Straks eten we stamppot zuurkool Steph.

Ligaa, ik ga eens kijken waar we aan mee kunnen doen, dus zo even op je link klikken.

Lekker ruikende dokter is ook niet verkeerd, hahaha.
Geen Hurray tot nu toe en geen kaartje... Maar wel het leuke bericht dat het bedrijfsetentje is uitgesteld! Buiten mij was er nog iemand die niet kon, dus is er besloten het te verzetten!
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Ligaa, gekkerd niet op de ring gelet maar wel op de geur...Jammer dat je door moet gaan met infusen, maar ja hou je wel je darm.

Goed gedaan dat joggen. Spreek met jezelf af op welke dag je mag snoepen, dan is het voor jezelf beter vol te houden. En eet die zak oid wel leeg.

Ik heb ook op die link gedrukt, al op de site. Vrees dat ik het niet haal.

Soezie, jammer dat je geen kaart of hurray hebt gekregen maar wat een goed nieuws dat het etentje is uitgesteld.
Wat een mazzel dat het etentje is uitgesteld Soezie. Beterschap.

Sttttt Stereo: je hebt me door maar dat moet je niet té hardop zeggen

Ligaa: fijn dat het wel meeviel in het ziekenhuis.

Hier geen kaartjes en ook geen hurrays (die verwacht ik pas zaterdag op z'n vroegst)...

Ohhhh lekker Anita, stamppot zuurkool (heb ik hier ook nog een portie van in de vriezer). Eet smakelijk.

We zitten op het werk nu al te verzinnen wat voor 'n outfit we op aswoensdag gaan dragen (de enige carnavalsdag hier) maar we zijn er nog niet uit....
Snjókorn falla, á allt og alla
Sorry meiden, ik heb jullie ontzettend verwaarloosd. Het gaat allemaal weer niet zoals het moet gaan. Met mij zelf gaat het goed maar mn baan.. ze dreigen mn contract niet te verlengen omdat ik te lang ziek ben geweest. Ik vind dit zo gemeen... Ik hwb dit niet gedaan om er zo lang uit te zijn maar om gezonder te worden. En dat gaat nu supergoed en alsnog word ik hier misschien voor in mn vingers gesneden... Tis gewoon stom.. hier ben ik nogal veel meebezig de laatste week.. ik kom snel weer langs. Moet even wat dingen op een rijtje zetten..
Bah wat naar Tine, je hebt je zo goed ingezet. Zelfs gaan werken terwijl je eigenlijk nog verzwakt was. Gelukkig is er nog een kans dat het goed komt, dus daar hopen we dan maar op.

Ik heb toch net 2 kaarten in mijn brievenbus gevonden, 1 van een Griekse uit Finland en bloemen (geschildert) uit polen.

Ook drie adressen aangevraagd: Polen, USA en (natuurlijk) rusland. Verder 1 hurray en ze was tevreden met Tinkerbell.

Nu maar vroeg op, morgen een druk program (meest leuke dingen)
Gisteren zowaar vier stuks uit de bus geplukt, helemaal niet naar. Er ligt een stapeltje ansichten klaar voor verzending: Marilyn M. mag naar Oostenrijk, een winters landschap naar Letland, een lezende dame naar Finland en een i-Drukker gaat naar de V.S.

@Snjokorn > nog steeds in zak en as voor de carnavalsoutfit? Wat had je vorig jaar aan?

@Origami > die dierentuinbus is volgens mij getekend door Geertje van der Zijpp, een illustratrice die ook een b & b had/heeft (?) in Groningen waar ik weleens te gast ben geweest. Leuk mens.

En nee, ik woon niet in Noord-Holland, maar in het gezellige Brabant.

@Stereogram > inmiddels de juist ID-code ontvangen?

Ik ben vandaag van de worteltjes op de snacktomaatjes overgestapt, anders wordt het zo saai.

@Steph > van mijn diëtiste mag ik geen augurken en uitjes snoepen, er schijnt teveel zout in het azijnwater te zitten. Is slecht voor de bloeddruk.

@Anita > leve de voorpret en stampot (houden mijn kinderen helaas niet van).

@S(n)oezie > beterschap! Wat fijn dat het etentje is uitgesteld, hopelijk ben je snel weer opgeknapt en ligt er iets leuks in de bus.

@Ligaa > McDreamy met een lekker geurtje? Weet je wel zeker of hij op vrouwen valt? Nu maar hopen dat die darm op zijn plek mag blijven zitten!

Veel plezier met alle leuke dingen die je vandaag gaat ondernemen.

@Tine > moet er sowieso een werkplek verdwijnen vanwege bezuinigingen en word jij dan nu het slachtoffer? Of is het uitsluitend vanwege je lange afwezigheid door alle narigheden na de operatie? Het is, hoe dan ook, absoluut triest nieuws!
Tine: wat een nare reden wordt er opgegeven zeg. Alsof je voor je lol zolang eruit geweest bent

Neferisis: vorig jaar waren we patiënten , het jaar daarvoor Mexicaantjes en daarvoor hippies.

Nog geen pc nieuws hier.... een hurray uit Duitsland (niet erg enthousiast helaas).
Snjókorn falla, á allt og alla
Tine: wat superstom zeg! Ik vraag mij hetzelfde af als Nef, moet er zowiezo een plek geruimd worden? Jeetje, je bent zo'n bikkel (geweest), toch gaan werken terwijl je nog zo beroerd was van alles. Ik hoop dat het goed afloopt.

Ligaa: ah niet onprettig zo'n dokter. Fleurt het geheel een klein beetje op Hoe was je dag vandaag? Leuke dingen kunnen doen?

Nef, goede vangst, 4 stuks!

Ik had gister een re-send uit de UK. Ze had mij al gevraagd of haar kaart soms kwijt was geraakt in de decemberdrukte, nu had ze een tweede gestuurd. Lief van haar, heb er goed voor bedankt. Deze was ook in 3 dagen al over.

Zelf nog 2 kaartjes geschreven gister, Taiwan en Ukraine.

Soezie : wat fijn eigenlijk dat het etentje is uitgesteld Kun je er toch nog bij zijn

Steph: wat voor RR doe je mee?
Ook ik kom weer eens kijken, heb nog altijd het goede voornemen om vaker te komen!

Steph, leuk he.. Guido! Ik heb geen adressen aangevraagd, ben te druk. Misschien vandaag? Enne, ik ben jong.. maar de 18 ben ook ik al lang voorbij. En ik zeg ook niets, maar: Ga zo door!

Soezie, wat leuk een tweeling! En ik zou ook voor Fiep of Dick gaan, maar je hebt het kaartje vast al verstuurd. Ja dus. Hoe gaat het nu met je, doet de antibiotica z'n werk? Beterschap!

Anita, heb je een leuke dvd uigezocht?

Stereo, jammer is dat he.. ik heb ook geen tijd meer om te lezen. Heb nog een paar gloednieuwe boeken in de kast staan maar kom er niet aan toe. Ik heb afgelopen week WIDM niet gezien, na 5 minuten ben ik in slaap gevallen. Ik weet wel wie er uit is dus ik ga het niet terug kijken. Ik vind het dit jaar vrij saai.

Neferisis, ik vind dat tv-programma van Guido ook niet leuk. Het studeren gaat maar door, maar ik vind het ontzettend leuk dus dat komt wel goed. Alleen de deadlines geven altijd stress, maar ook deze heb ik weer gehaald. Nu nog wachten op de beoordeling.

Origami, voel je niet schuldig! Het is belangrijker dat jij weer wat beter in je vel zit.. Sterkte!

Tine, wat erg. Ik hoop dat je alsnog mag blijven. Ik ga heel hard voor je duimen.

Bedankt voor jullie felicitaties en bemoedigende woorden over mijn drukke leven. Ik wilde een afspraak maken met mijn leidinggevende van m'n weekendbaantje maar hij had direct door dat het niet lang kon wachten en we hebben het gelijk besproken. Ik blijf nog wel, maar ga minder werken. Ben er blij mee, heb het gevoel dat ik ineens veel meer lucht krijg. Dus bedankt voor jullie steun Verder geen pc-nieuws helaas.
Helleu!!

Ik ben weer wat gekalmeerd, heb echt een K week gehad. Ik kreeg de mededeling in mn functioneringsgesprek, buiten dat waren ze helemaal tevreden en was er niets aan de hand. Mn leidinggevende kan alleen maar voor me vechten omdat de beslissing niet in haar handen ligt. Dit gaat ze ook wel voor me doen gelukkig. Ik ga maandag ook het ziekenhuis even bellen voor een doktersverklaring dat ik geen risico ben. Ik kan nu alleen maar afwachten.. Dat is een notendop even het verhaal. O en er hoeft tot nu toe nog niemand weg, onze groep draait goed. Maar ja of ze dat van hoger hand ook vinden dat vertellen ze natuurlijk niet. Ik heb alles even van me af geschoon maakt vanmorgen dus mn huisje is weer spik en span!

Morgen ga ik weer naar de rommelmarkt waar ik vorige keer al die goedkope kaarten heb gekocht. 6 stuks voor 50 cent. Mocht hij er weer staan en jullie willen wat kaarten, neem ik ze zo voor jullie mee. Hij had vorige keer vooral Disney, Paddington, Winnie the Pooh, Harry Potter, wat Peanuts en Pirates of the Carabbian en Sesamstraat. Er staan wat kaarten op mn verstuurde wall. Laat maar weten!!

Ligaa, dank je wel dat je mee hoopt!! Het komt vast goed!! Heb je vandaag nog leuke kaarten gekregen? En nog leuke dingen op het programma voor het weekend?

Neferisis, 4 kaarten is een goede vangst! Ben je al van de worteltjes en snack tomaatjes al overgestapt op komkommer? Goed bezig hoor! Dikke duim voor jou!!

Sjnokorn, het is volgens zeggen van mijn leidinggevende puur om het feit dat ze bang zijn dat de ontsteking weer terug komt en ik er dus weer lang uit kom te liggen. Ik ben een risico factor. Jammer van de niet zo enthousiaste hurray..

Kozoo, hoe is het met jou? Alles goed? Wat lief dat ze een re send had gedaan!! En kijk het kan wel snel met de post!!

Juuf, wat fijn dat je leidinggevende het direct heeft aangepakt en besproken! Scheelt weer een hele last op je schouders zo te lezen! Lekker hoor!!

Hier nog een Wie is de Mol kijker! Wie denken jullie dat de mol is? Ik ga voor Tim, maar ik zeg erbij dat ik er alle seizoenen naast zit hahaha!

Nou ik ga de was even ophangen dan is het meeste hier gedaan!
Snjokorn, kun je niet als Saami gaan? Of is die kleding bij jullie niet te koop? veel plezier alsvast.

Neferisis, wat rot dat jij geen augurken uit het zuur mag zeg. Heb je eens iets gezond als tussendoortje....Maar je bent al goed bezig met het beginnen om af te vallen.

Kozoo, ik doe én aan een 10x10 RR mee én een creative notebook RR mee. Bij de laatste zijn we helaas maar met zijn vieren. Wat leuk dat je een re-send kreeg, wat zijn sommige mensen toch aardig.

Juuf, gelukkig krijg je wat minder werk in het weekend. Het is toch niet te doen zoveel werk en studie. Je bent ook maar een mens.

Tine, wat gaaf van je leidinggevende dat ze op de bres gaat voor je. Maar ja nu nog hogerhand, ik duim voor je meid. Na zo'n rotperiode verdien je om gewoon door te werken. Je ging toch iedere keer als je kon? Af reageren door je huis schoon te maken is heerlijk.

Als ik toch mag kiezen kun je Disneykaarten meenemen voor mij (als het gaat voor 2 euro?) *smeek*.

Ik ben bij de Mol voor William maar Tim verdenk ik ook. Ik zit er ook altijd naast.

psst: zit nog heftig onder de 80kg..

Ik heb vier adressen aangevraagd: Nederland, Tsjechie, Australië en duh Finland.
Steph, wat ga je goed met afvallen zeg!! Ben trots op je! Natuurlijk wil ik Disney kaarten voor je meenemen! Heb je nog voorkeur voor prinsessen of films... Vorige keer had hij ook kaarten met een witte rand en daarin afbeeldingen uit films van onder andere Alladin, Kapitein Haak, Assepoester, Kleine Zeemeermin, Belle en het Beest, Dumbo en Lady en de Vagebond. Maar hij had ook kaarten als die je bij de V en D koopt, die hele mooie met sneeuwitje enzo..
Tine, wat ontzettend vervelend van je werk.

Hoop dat het allemaal met een sisser af loopt, maar ik vind het op zijn zachts gezegt niet netjes dat ze nu je "ziek zijn" tegen je gebruiken.

Steph.....goed hoor.

Wil je er nu nog meer af of gewoon zo houden?

Juuf, fijn zo'n begripvolle baas!

Gisteren geen post gehad maar wel 3 hurrays en vandaag 1 kaart uit Litouwen en ook de gewonnen dvd van de postcodeloterij.

Dochter heeft er al naar zitten kijken.

Vanavond of morgen adressen aanvragen onder het genot van een plakje kruidcake die ik net gebakken heb.

En dan ga ik zo de keuken in om alle groente te snijden voor het avondeten.

Mag man de kip doen.
Tine, gewoon uit films is prima, mocht hij die niet hebben dan mag jezelf wat uitkiezen. Dank je.

Anita,wat voor een dvd heb je gewonnen? Gemenerik, kruidcake. Ga ik braaf aan de snack-jack zitten en augurken.

Er zijn nu bijna 18kg vanaf dan wil ik er nog twee vanaf, dus in totaal 20kg. Ik wil tussen de 75kg (niet eronder) en 77kg (iig geen 8 ervoor) zitten. Bmi gezien is het nog niet goed maar het moet mij wel staan.
Steph, knap hoor, je moet je er vooral goed bij voelen he.

Dan is een nummer ook maar een nummer.

Heb de dvd Oceans gewonnen, bcb docu op 4 dvd's.

Dochter is dol op alles met dieren dus helemaal in haar sas.

Net 3 kaarten geschreven.

Rode rozen gaan naar het hoge noorden van Nederland, een Australische au-pair in Duitsland met een wintersplaatje van Dikkie Dik verwachten en naar de Oekraine een kaart met de eiffeltoren.
Hello, gisteren alle leuke dingen kunnen doen die op het programma stonden . Vandaag een relax dagje en op mijn hardloopronde na helemaal niet het huis uitgeweest (al wilde ik wel voor chips naar de supermarkt = niet gedaan!)

Helaas heb ik de postcrossing wedstijd niet gewonnen want ik had gegokt op gisteravond.

Ik heb nog wel een erg leuke kaart gekregen uit NL en een zozo uit Duitsland. Ook heb ik gisteren nieuwe kaarten van de provincie kunnen kopen, voor 65 c per stuk. Eindelijk dus weer wat op voorraad, volgens mij verkopen ze deze ook bij een Bruna op het station, daar ook maar eens langs gaan.

Juuf, goed nieuws dat je minder kunt werken, maar nog wel wat extra inkomsten blijft houden, hoe goed en fijn is het om af en toe een dagdeel helemaal niets te doen. Ik merk het zelf nu ook, nu ik de weekenden vrij houd. Ik ben veel meer uitgerust en ontspannen.

Even kijken hoe het met de Bingo is vanavond.
Ligaa, ik heb gegokt op 1.10 vannacht spannend maar er moeten nog wel heel veel geregistreerd worden.

Anita, dat is een mooie dvd. Ik heb de serie gezien echt wauw.
Volgens mij had ik ook afgelopen nacht gegokt ( ik weet het niet mer, hahaha)

En met de hamsterbingo had ik ook geen geluk.

Jij wel Ligaa??
hello ladies!

Anita, hier ook geen geluk hoor, bij de hamsterbingo.

Ligaa, heerliijk zo'n relaxdagje! En, had je nog een volle bingokaart?

Tine, wat een rotbericht van je werk zeg! Terwijl je je echt altijd hartstikke inzet en zelfs nog half ziek naar je werk ging! Hopelijk mag je gewoon blijven!

Juuf, fijn dat je wat minder gaat werken bij je bijbaan! Dat geeft inderdaad wel wat lucht, denk ik!

Soezie, ben je intussen al een beetje opgeknapt?

Ik ben gisteren naar het Boekenfestijn geweest; een paar leuke prentenboeken gekocht, maar ook leuke postcardbooks van o.a. babydieren, vogels, paarden, bloemen en illustraties voor kinderen. Voor 1,50 -1,95 per stuk voor 30 kaarten; een koopje!

Een aantal kaarten en hurrays ontvangen. Ik ga zo 6 kaarten posten: leeuwtjes naar Estland, een fiets naar Italie, een cupcake naar NL, een kat naar Japan, een klok naar Engeland en een tulpenveld met molen naar Maleisie.

Fijne zondag verder!
Hoihoi!

Ik ben alweer wat opgeknapt gelukkig! Zo goed dat ik gisteravond heerlijk heb genoten van een etentje met een vriendin. Lekker uit eten geweest bij een restaurant hier in Zwolle waar ik nog niet eerder was geweest. Een aanrader! En niet heel erg duur.

Qua pc nieuws is het hier stil... Een beetje te stil als je het aan mij vraagt. Ik zou nog twee kaartjes kunnen ontvangen, en zit nog te wachten op 5 hurrays waarvan de oudste nu 14 dagen onderweg is. We wachten af.... Maar vind het wel jammer dat ik nu zelf even niks mag sturen. Ach ja, komt vanzelf weer!

Tine, wat een vervelend gedoe op je werk! Ik weet verder het verhaal niet (heb niet alles teruggelezen van dit topic), maar het klinkt als een erg oneerlijk beleid. Hopelijk kan er iemand een stokje voor steken!

Nou, ik ga hier weer even nuttig aan de slag, moet nog een hele lading te kleine kinderkleertjes uitzoeken...
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Dames! Ik heb jullie ook al vreselijk verwaarloosd. Het is zo druk geweest de afgelopen tijd! Prive loopt niet goed dus alle aandacht gaat naar andere dingen.

Deze week ga ik wel weer kaartjes sturen hoor. En uiteraard lees ik nog steeds mee met jullie!
Hallo!

Geen bingo, helaas.

Wel flink wat adressen aangevraagd en ook veel geschreven. Zonet weer een hurray dat mijn kaart na 49 dagen reizen in st. petersburg is aangekomen. Ik vraag nu geen adressen meer aan (had het maximum)

Het heeft hier de hele dag geregend, een goede dag om binnen te zitten.
Anita, ik heb de dag en tijd van de prijs van postcrossing maar op tijd bijgesteld. Jammer weer geen prijs en Ligaa ook al niet.

Stereo, wat leuk shoppen voor pc. Leuke hobby is het toch.

Soezie, gelukkig ben je weer boven water. Je bent toch niet bij de De Boertjes geweest? Oh nee, dat is heel duur eten.

Poezels, Hopelijk komt het wel goed hoor prive. En kaarten versturen leidt wel af, positief gezien.

Psst: 79,2kg. Vriend weet het hoor We gaan shoppen vanmiddag. Ook eens voor leuke kaarten kijken.
Hèhè, weer een Hurray erbij! Niet zo'n hele enthousiaste, maar ik doe het ervoor . Dus, nu mogen er weer twee kaartjes weg, mijn maximum is weer een kaartje gestegen .

Steph, ben inderdaad maar niet naar de Librije geweest, hahaha! Uberhaupt nog nooit gegeten daar (joh...), maar staat wel voor oooooooooit op mijn lijstje. We zaten bij Gelagkamer Hoogh, erg de moeite waard.

Oh, enne, jouw gewicht, daar zou ik echt superblij mee zijn!!! Maar volgens mij ben jij dat zelf ook . Ik wil nog steeds onder de 80, maar zit nu zo'n 8 kilo te hoog. En ben de laatste tijd vaak ziek/verkouden geweest waardoor het hardlopen er bij in schoot. En dat heb ik écht nodig.

Nou, eerst maar eens even aan het werk voor een uurtje, daarna kijken of ik nog tijd heb om twee adresjes op te vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven