Edmonton

22-01-2012 14:29 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien hier best wat Canada ervaringsdeskundigen met vaak leuke tips zitten heb ik een vraag!

In juli ga ik naar Edmonton voor een congres. Het lijkt me leuk om een paar dagen eerder te vertrekken om bij te komen van de jetlag en om meer van Canada te zien dan alleen het congrescentrum. Ik heb niet veel tijd, misschien 2 of 3 dagen. Heeft iemand een goede tip wat ik zou kunnen doen?

Het lijkt erop dat Edmonton zelf niet zo boeiend is, hoewel een dagje West Edmonton Mall natuurlijk wel op het programma staat. Is er misschien een mooi National/Provincial park in de buurt? Of is Jasper/Banff vanuit Edmonton te doen? Het lijkt me heel erg gaaf om iets van de mooie natuur te zien en te beleven maar ik vraag me af of dat realistisch is in zo'n korte tijd en vanuit Edmonton.

Alvast bedankt voor de tips!!
Nien, kom er maar in..................
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Jasper zou kunnen, maar is denk ik wel een uur of 4, 5 rijden vanuit Edmonton. En je hebt er eigenlijk zeker meerder dagen nodig, om goed te wandelen en rond te kijken.

Daarentegen: Elk Island National Park is vlakbij Edmonton, en leuk voor een dagje!
Bedankt voor de tip . Ik ga even zoeken op Elk Island! Is dat leuk om vooral rond te lopen of is er ook iets speciaals leuk om te doen?
Hoi Ebiecie,

Ik woon vlakbij Edmonton en kan je wel wat tips geven.

De west Edmonton Mall is zeker de moeite waard, daar kun je wel een dagje winkelen!

Jasper is geen 4 of 5 uur rijden, het is maar 3 uurtjes rijden vanaf Edmonton en is dus prima te doen. Ook als je kort de tijd hebt kun je er prima heen rijden. Je kan natuurlijk niet alles zien als je kort de tijd hebt, maar ik zou het zeker aanraden! Wij doen het zelf ook regelmatig. Banff is wel te ver, dan moet je of via Calgary rijden of via Jasper.

Elk Island National Park ligt net buiten Edmonton. Het is een klein park, je kan er wat wandelen maar verder is er weinig te beleven. Behalve dan de bizons die je kunt bewonderen en als je geluk hebt elks. Ik rij er altijd langs als ik naar huis ga.

Nogmaals, ik zou Jasper zeker aanraden! Je zit 3 uur in de auto, maar het is 1 lange rechte weg, heel makkelijk dus en absoluut de moeite waard! Heb je toch wat Rocky Mountains gezien. In juli kun je er mooi hiken, wandelen, raften enz enz..

Veel plezier
Oja, als je in Edmonton blijft is Old Strathcona heel erg leuk. Zelf gaan wij daar regelmatig stappen.

Als je de kans hebt zou ik daar een hotel boeken.
Leuke tips! Dat wordt dus even mijn collega porren om een auto te huren en op pad te gaan naar Jasper. Gewoon vroeg op en laat terug. De rit erheen is vast ook mooi op zichzelf.

Ik heb even gegoogled en het gebied dat jij noemt lijkt niet zo ver van het congrescentrum af. Dat gaat dus ook op mijn lijstje

Bedankt en meer tips zijn altijd welkom (voor slapen, eten, drinken, winkelen)
Graag gedaan, ik zou het zeker proberen om naar Jasper te gaan, erg leuk! Zo zie je tenminste nog wat van Canada!

Naast de Edmonton mall heb je nog meer winkel gebieden, je kan ook nog naar de South Common mall, daar zit een Ikea, Best Buy, meubelzaken enz.. Niet echt touristisch. Ik zou eerder naar de West Edmonton Mall gaan, kun je ook nog zwemmen en een bioscoopje pakken als je wil.

Old Strathcona had ik al genoemd, je hebt ook nog downtown, Jasper avenue. Dat is het business district maar je kan er ook winkelen. Leuk als je downtown wat wilt zien.

Qua attracties heb je ook nog de Valley Zoo en de piramiden met planten. ( muttart conservatory ). Ook kun je een historisch park bezoeken, Ford Edmonton Park. Verder is een stadswanseling ook wel leuk, het mooiste is als je dan langs de rivier kan lopen. ( parks river valley )

Tot zo ver mijn inspiratie van vandaag!
Leuk! Ik denk dat ik me daar prima ga vermaken die paar dagen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven