Mode & Beauty alle pijlers

houdbaarheid badpak

22-01-2012 15:40 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic hier vroeg ik mij iets af. Een jaar of 4 geleden heb ik een badpak gekocht, maar nooit gedragen. Blijft de stof goed? Vroeger (toen ik nog een daydreamertje was ) werd de kwaliteit vaak na een tijdje minder. En niet alleen door chloor, zon en zeewater. Is dat nu nog zo?
pak het uit de kast, trek het aan en je ziet het vanzelf.
Er zit iets van elastiek/elasthaan in. Dat kan vergaan, juist door een kledingstuk lang niet te gebruiken. Heb dat ook gezien met sokken van mijn ex destijds. En met onderbroeken die achter in een la terecht waren gekomen en dus lang niet gedragen waren.

Ik denk dat dit niet anders is dan 'vroeger'.

Maar trek er eens aan, aan dat badpak van vier jaar geleden. Dan hoor en voel je het vanzelf.
Of ga ermee zwemmen. Dan merk je vanzelf of je met je badpak op je knieën weer het water uit komt .
Volgens mij ben jij echt de enige die daar iets over kan zeggen!

Pak het badpak er even bij en bekijk het eens zou ik zeggen.

Rekt het nog lekker? Hoe ziet het er uit?

Voelt de stof nog goed?
quote:molly74 schreef op 22 januari 2012 @ 15:42:

Maar trek er eens aan, aan dat badpak van vier jaar geleden. Dan hoor en voel je het vanzelf. Ik weet niet of ik dat durf
Even goed zoeken naar de tht datum.

Als je postuur het zelfde is als vier jaar terug, lijktmij niets aan de hand.
Kom op, je kúnt het! Wij zullen je virtueel steunen. (en meeluisteren of het inderdaad herrie maakt)
Je kunt het toch thuis in bad of onder de douche testen?
quote:princessetamtam schreef op 22 januari 2012 @ 15:42:

pak het uit de kast, trek het aan en je ziet het vanzelf.Inderdaad. Hupsakee. Living on the Edge. Je kunt het!
quote:molly74 schreef op 22 januari 2012 @ 15:42: Dan hoor en voel je het vanzelf. Vergeet niet om ook goed te kijken. Ik heb wel eens een badpak gehad dat na een paar jaar min of meer doorzichtig geworden was
quote:molly74 schreef op 22 januari 2012 @ 15:46:

Kom op, je kúnt het! Wij zullen je virtueel steunen. (en meeluisteren of het inderdaad herrie maakt)

Nu durf ik helemaal niet meer!

Een tankini las ik net in dat andere topic.
quote:FullHouse schreef op 22 januari 2012 @ 15:49:

Je kunt het toch thuis in bad of onder de douche testen? Dank je. Logisch eigenlijk ook
Haha Sondra, living on the edge!!

Oh Snormel, dat is l*llig, als je uit het water komt (of misschien toen je nog droog was) en je ziet alles zitten. Wat waren de reacties (niks nieuwsgierig, haha).

En Daydream, als ie scheurt, dan wordt het vanzelf een tankini en loop je er meteen hip bij.

Vooruit, doe het maar gewoon, wij kijken wel even de andere kant op.
quote:molly74 schreef op 22 januari 2012 @ 15:54:

En Daydream, als ie scheurt, dan wordt het vanzelf een tankini en loop je er meteen hip bij.

Vooruit, doe het maar gewoon, wij kijken wel even de andere kant op.Dat raad ik je aan
quote:Snormel schreef op 22 januari 2012 @ 15:50:

[...]

Vergeet niet om ook goed te kijken. Ik heb wel eens een badpak gehad dat na een paar jaar min of meer doorzichtig geworden was Daar ben ik dus bang voor! Bedankt voor de tip!
Mijn laatste bikini is ongeveer 8 jaar meegegaan, mijn huidige doet het nu 3 jaar (tankini, ivm postzwangerschap ). 4 jaar zal echt wel lukken, denk ik.
En ik wil wel even benadrukken dat ik niet om een positiebadpak vraag in de rubriek 'gevraagd'! Dat is een andere forumster
quote:molly74 schreef op 22 januari 2012 @ 15:54:

Oh Snormel, dat is l*llig, als je uit het water komt (of misschien toen je nog droog was) en je ziet alles zitten. Wat waren de reacties (niks nieuwsgierig, haha).

Eerlijk gezegd, ik zou het niet meer weten . Ik zwom in die tijd veel baantjes, en op die uren was er slechts een handjevol mensen aanwezig. En die waren dan net als ik heel serieus bezig met baantjes trekken. Volgens mij heb ik gewoon in de kleedkamer geconstateerd dat het badpak nu wel over z'n uiterste houdbaarheidsdatum heen was, en heeft verder niemand het gezien.
Het lijkt me raar dat een nooit gedragen badpak, in de kast, opeens "niet meer goed is". Meestal komt dat door chloor, wassen etc. Maargoed, haal het uit je kast en dan zie je het vanzelf!
Interessant van dat elastaan. Dat zit in best veel kleding toch?

Ik heb soms van die gelegenheidskleding die eens in de zoveel tijd van pas komt maar vooral in de kast ligt. Of dingen die goed zitten waarvan ik een tweede meeneem die eerst ook heel lang in de kast ligt.

Hoop dat het volgende keer niet van mijn lichaam af zakt
Soms verteert het elastiek (? rubber? ) door de jaren heen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Lil90 schreef op 22 januari 2012 @ 16:10:

Het lijkt me raar dat een nooit gedragen badpak, in de kast, opeens "niet meer goed is". Meestal komt dat door chloor, wassen etc. Maargoed, haal het uit je kast en dan zie je het vanzelf!

Ik zou het ook niet weten of een badpak die enkel in een kast gelegen heb, nog nooit gedragen is de stof ervan "versleten" is.

Inderdaad, pak 'm uit de kast en doe 'm aan dan weet je het snel genoeg. Desnoods ga je er voor de zekerheid mee onder de douche staan, of als je 'n ligbad heb ermee in bad gaan.
En, Daydream? Hoe is het afgelopen? Ben nu ook wel benieuwd.

Trouwens, 'living on the edge', haha!!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik heb dat eens gehad. Badpak jaren niet gebruikt. Trok het uit de kast en er kwamen korreltjes afvallen. Waarschijnlijk de stiek die verpulvert was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven