Gezondheid alle pijlers

Longonsteking?

22-01-2012 19:19 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds een week hoest ik heel erg, een nare pijnlijke hoest.

Voor de rest heb ik niet echt klachten of problemen, voel me wel wat verzwakt en vermoeid en wat hoofdpijn maar lig niet op bed met koorts oid.

Een aantal dagen geleden heb ik een feestje gehad en door de harde muziek 'schreeuw' je dan ook meer, dit is ook zeker op mijn stem geslagen. Nu heb ik dus en bijna geen stem meer en hoest ik nog steeds heel erg, die combinatie van die twee maakt het nou niet echt gezond klinken.

Eigen schuld dacht ik eerst want ik loop regelmatig naar 'de overkant' waar mijn zusje woont. Dat is een straatje verder en dan loop ik gerust even gauw op en neer zonder jas.

Ik dacht eerst tja eigen schuld, daar zal het wel doorkomen.

Maar na een week, heb ik nog steeds veel last van mijn keel en hoest ik nog steeds heel erg en deze hoest ik ook pijnlijk, ook vanuit mijn buik. Daarnaast ben ik me sinds een paar dagen ook wat ziekiger gaan voelen.

Moet ik hiermee toch naar de HA? Ik denk nog steeds eerlijk gezegd dat het komt door een aantal keer in de kou zonder jas over straat te lopen (ja ik weet onwijs dom) maar van een verwaarloosde longonsteking word je natuurlijk ook niet blij!

Even afwachten dus nog maar of morgen maar wel even bellen?
Morgenochtend even lang de huisarts fietsen en dan weet je het!
Volgens mij voel je je met een longontsteking niet 'een beetje ziekjes'.... En die krijg je ook niet van zonder jas over straat lopen.

Ik denk dat het echt niet nodig is om na een week met een hoestje je bij de huisarts te melden. Dit hoort gewoon bij de tijd van het jaar!
Als je het niet vertrouwt bel je morgen de huisarts en laat even luisteren. Ik heb een half jaar geleden veel te lang met een longontsteking rondgelopen, pas toen ik doodziek bij de HAP kwam(ik kreeg binnen een paar uur enorm hoge koorts) kreeg ik door dat ik een longontsteking had, ik dacht daarvoor dat ik gewoon een griepje had met een smerig hoestje.
Hoesten kan erg lang duren en is heel erg vervelend. Je kunt bij de huisarts langsgaan voor codeïne, dat helpt meestal wel wat tegen het hoesten. En hij/zij kan dan gelijk even kijken of je geen longontsteking hebt. Beterschap!
Ga-naar-de-huisarts!!!
Hoesten kan 6 weken duren. Ja, echt. Zei de HA laatst nog tegen me. Pffff6 weken, ik was gesloopt maar heb wel codeine tabletjes gekregen om in ieder geval snachts te slapen. Een week hoesten is dus helemaal niks. Maar goed ik ben geen HA dus als je het echt wilt weten zou ik nog een weekje wachten en dan een bezoekje brengen. Oh ja die nieuwe hoestdrank van Olvarit hielp mij erg goed. (gewoon bij de drogist)

Oh en bij een long onsteking heb je echt heel veel koorts dus dat zal het wel niet zijn.
En bij uitte de longontsteking in benauwdheid, zo benauwd dat ik niet eens meer een woord kon zeggen zonder buiten adem te zijn
Ik was wel benauwd, maar kon nog gewoon fietsen. Vandaar dat ik dacht dat het wel meeviel. Achteraf zei de huisarts dat ik veel eerder had moeten komen. Na de antibioticakuur waren mijn longen ook nog niet goed schoon, heb nog weken een puffer gebruikt. Lesje geleerd.
Jep, ik denk dat het ook allemaal dan wel mee zal vallen. Als ik echt koorts ga krijgen dan trek ik wel aan de bel.

Wat voor hoest is eigenlijk de hoest van een longonsteking, weet iemand dat een beetje uit te leggen? Ik ben namelijk wel ook wat benauwd, als ik bijvoorbeeld hoest heb ik heel erge steken en pijn in mijn buik, maar dat kan natuurlijk ook gewoon van het normale hoesten zijn.
Mviss: 1 voordeel: je longen zitten niet in je buik. Die steken zullen ongetwijfeld je spieren zijn die pijn doen van het hoesten.

Tja een hoest van een longontsteking: dat weet niemand, aangezien iedereen anders hoest.

Als je er echt zo mee zit, ga dan morgen gewoon naar de huisarts en laat de huisarts naar je longen luisteren. Weet je meteen of je een longontsteking hebt of niet.
Bij mij kwam de hoest helemaal van "onderin" zeg maar. Het rochelde en piepte in het midden van mijn rug en het kostte veel moeite om het op te hoesten. Van die gore bruingroene dikke rochels. Pijn viel wel mee, meer zere ribben van het hoesten.
Je kunt zelfs een rib breken door hoesten! Heeft een collega van me ooit eens gehad.

Wiki geeft ook aan dat je borstspier kan scheuren.

Zou maar even langs de HA gaan voordat je iets "kapot" hoest.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik heb wel eens een gekneusde rib opgelopen door een heftige niesbui....

Momenteel loop ik al weken met een smerige rochelhoest maar ik ben verder fit en niet ziek. Ik rochel en hoest dus gewoon vrolijk verder. Het slijm zit hoog dus voor mij niet alarmerend genoeg.

Vorig jaar ben ik maand ziek thuis geweest vanwege een longontsteking. Een behoorlijk heftige met lange nasleep en longfoto's. Ook ik herkende een longontsteking niet. Het begon met verkoudheid en hoestje. Uiteindelijk was ik gewoon ronduit beroerd en heb me toen ziekgemeld. Een paar dagen later wilde ik weer gaan werken. Die dag gebeld dat ik de volgende dag weer zou komen en ben toen mijn kind gaan halen van de BSO. Wat er toen gebeurd is weet ik niet maar ik kreeg pijn in mijn zij, was strontbenauwd en kreeg nagenoeg geen adem meer. Zwetend en al heb ik mezelf (met kind) thuis gekregen en ik ben op de bank geploft en heb mijn man gebeld (gierend naar ademhappend en al) en gezegd dat er iemand moest komen omdat ik echt niet meer in staat was om voor kind haar eten te zorgen en haar naar bed te krijgen. Ik had te veel pijn en teveel ademnood. Ik ben naar bed gegaan om er de komende dagen niet meer uit te komen. De koorts vloog ineens omhoog en de pijn in mijn zij was niet meer te doen, ik moest wel naar de dokter. Meer dood dan levend heb ik daar gezeten in die wachtkamer en het hing er net om of ik opgenomen moest worden maar ik mocht gelukkig thuis blijven.

Kortom, een longonsteking is heftig, je kunt beter even naar je longen laten luisteren. Beter voorkomen dan genezen. Ik vermoed dat je er geen hebt gezien je symptomen maar ga toch even langs de huisarts.
Ik had een paar weken geleden een longontsteking. Dacht ook steeds dat het wel meeviel en dat ik gewoon een rothoest had. Em ja, ik was wel een beetje benauwd. En he ineens kon ik geen trap meer oplopen zonder enorm te hijgen. Had enorm zere buikspieren van het hoesten.Ik werd steeds benauwder, kreeg van die groenbruine klodders heel moeilijk opgehoest en kon snachts niet meer liggen omdat ik dan geen lucht kreeg. Toch maar even naar de huisarts, idd longontsteking. 2 antibioticakuren en prednison voor het weer over was. En vorige week was pas de eerste week dat ik me weer echt goed voelde na de longontsteking. Als je het niet vertrouwt, zou ik dus gewoon even laten luisteren. Dan weet je het tenminste.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Ik heb drie keer longontsteking gehad; twee keer met (flinke) koorts, één keer zonder koorts.

Het kan dus voorkomen dat je zonder koorts toch een longontsteking hebt.
Heb er helaas de nodige longontstekingen opzitten, bij mij uit het zich vooral in het hoesten tot overgeven toe waarbij je zelfs je plas niet op kunt houden.
met slijm mag je geen codeine.

dan blijft het slijm in je longen zitten en heb je juist meer kans op een (ergere) longontsteking.

ik heb 2x een dubbele longonsteking gehad.

de eerste keer kwam omdat ik pas na 4 weken hoesten naar de HA ging en 2de was een andere oorzaak. maar ik had beide keren koorts, zeer benauwd en vage buikpijn, dat is dan niet alleen bij hoesten.

maar zou voor de zekerheid deze week of volgende week even langs de HA gaan. kost ook niet zo heel veel tijd alleen even naar je longen luisteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven