Tristan en Isolde
zondag 22 januari 2012 om 12:14
Ik heb hier gezien dat mensen het erg vinden dat broer en zus de naam Tristan en Isolde krijgen,
Ik wil eigenlijk zeggen dat ik dus Isolde noem en mijn broer Tristan.
En wij vinden dit beide totaal niet erg, er wordt soms wel over gegrapt, maar dat is het plezante eraan, we hebben beide unieke namen en ik ben er toch al zeker erg blij mee ;D
De vraag was eigenlijk vooral gesteld door mijn vader, maar zijn er nog gezinnen die hun kinderen Tristan en Isolde hebben genoemd?
Ik wil eigenlijk zeggen dat ik dus Isolde noem en mijn broer Tristan.
En wij vinden dit beide totaal niet erg, er wordt soms wel over gegrapt, maar dat is het plezante eraan, we hebben beide unieke namen en ik ben er toch al zeker erg blij mee ;D
De vraag was eigenlijk vooral gesteld door mijn vader, maar zijn er nog gezinnen die hun kinderen Tristan en Isolde hebben genoemd?
zondag 22 januari 2012 om 19:30
quote:FullHouse schreef op 22 januari 2012 @ 13:54:
Ik ben ook onderdeel van zo'n vast setje en ik heb dat vroeger nooit leuk gevonden. Als ik zei dat ik *Isolde* heette, werd er meteen lacherig gevraagd: waar is *tristan* dan ? Zo heet mijn broer dus.
Nu ik volwassen ben, heb ik er geen last meer van (mijn setje is inmiddels niet meer zo heel bekend meer), maar ik zou het mijn kinderen nooit aan doen!
(Voor alle duidelijkheid: ik heet geen Isolde hoor!)zeggen ze tegen mij dus ook wel, maar ik lach het gewoon weg, ik ben van belgie, en eigenlijk kennen hier niet zoveel mensen de combinatie Tristan en Isolde
Ik ben ook onderdeel van zo'n vast setje en ik heb dat vroeger nooit leuk gevonden. Als ik zei dat ik *Isolde* heette, werd er meteen lacherig gevraagd: waar is *tristan* dan ? Zo heet mijn broer dus.
Nu ik volwassen ben, heb ik er geen last meer van (mijn setje is inmiddels niet meer zo heel bekend meer), maar ik zou het mijn kinderen nooit aan doen!
(Voor alle duidelijkheid: ik heet geen Isolde hoor!)zeggen ze tegen mij dus ook wel, maar ik lach het gewoon weg, ik ben van belgie, en eigenlijk kennen hier niet zoveel mensen de combinatie Tristan en Isolde
zondag 22 januari 2012 om 21:25
Een vroegere vriendin heeft een broer die Tristan heet. Haar ouders hebben de naam Isolde voor haar ook overwogen (en gelukkig iets anders gekozen, ik vind de associatie met een liefdesverhaal ook een béétje gek).
Ik vraag me ook af of je dan al voor je eerste kind het plan opvat om, mocht er een tweede komen ze samen leuk te noemen naar een bekend stel.
Ik vraag me ook af of je dan al voor je eerste kind het plan opvat om, mocht er een tweede komen ze samen leuk te noemen naar een bekend stel.
zondag 22 januari 2012 om 22:02
Dat was bij mijn ouders niet zo. Oudste broer werd geboren en werd *tristan* genoemd. Hij heeft zijn naam omdat ze dat een mooie naam vonden.
Toen ik in aantocht was, was er een jongensnaam voor mij (die ik trouwens niet weet) en toen kwam de setjesnaam om de hoek kijken. Ik was (en ben) een meisje, dus werd ik *Isolde*
Toen ik in aantocht was, was er een jongensnaam voor mij (die ik trouwens niet weet) en toen kwam de setjesnaam om de hoek kijken. Ik was (en ben) een meisje, dus werd ik *Isolde*
dinsdag 24 januari 2012 om 17:49
dinsdag 24 januari 2012 om 18:42
dinsdag 24 januari 2012 om 22:45
Wij hebben heel even getwijfeld om onze kinderen zo'n combinatie van 2 namen te geven. Zoon 1 heeft een bijbelse naam en er was een andere bijbelse naam die wij heel mooi vonden voor zoon 2, maar die hoort eigenlijk een beetje bij die eerste naam (twee hele goede vrienden, bijna broers). Wij vonden de combi in ieder geval een beetje té, dus dat is hem niet geworden.
..