Gezondheid alle pijlers

Herstellende griep, hoe voel ik me beter in 1 dag?

27-02-2008 18:38 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

als je ziek bent, zeg je natuurlijk alles af. Maar nou is het bij mij zo, dat ik altijd ( lees: ALTIJD ) ziek ben als ik iets: leuks, bijzonders, of belangrijks heb.

De grote vraag:

Wat ligt er binnen mijn bereik om mij beter te later voelen voor morgenmiddag?

Ik heb dus nu iets bijzonders en voel me nog heel erg slap en niet lekker, maar misschien hebben jullie oppep-ideeen?

Ik zie er tegenop, ook tegen de reis enzo. Toch moet ik gaan, anders krijg ik spijt.

Heel erg bedankt...!!!!!!!!!!!!!!!
Beginnen met de forte kuur van Nisyleenn (VSM)

werkt als een tierelier! Gelijk halen...
Vit C bruistablet
Stomen en daarna een grok nemen en je bed ingaan.

Oja, en kippensoep nemen, schijnt te helpen .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Als je echt griep hebt: niks. Uitzieken en dat gata niet lukken in 1 dag.

Als je een zware verkoudheid hebt: stomen en met paracetamol aan de slag wil nog wel eens helpen.
als je echt griep hebt is dat een onmogelijk streven
Een van de belangrijkste dingen waardoor je na een griep zo lusteloos en slapjes blijft is omdat je over het algemeen ook heel weinig eet. Meer dan wat soep of een yoghurtje ofzo gaat er vaak niet in.

Als je je dus snel weer beter moet voelen, is het zaak om allereerst goed en stevig te eten. Verder helpt het ook om nog meer vocht dan je normaal tot je neemt te drinken, en zorgen dat je goed slaapt. 's Ochtends weer goed ontbijten en rustig aan doen, dan kun je je 's middags in ieder geval al wat energieker voelen.
Am Yisrael Chai!
Nu naar je bed.
haha thanx... Dat van VSM kan ik nu niet meer halen..Er is laatst vastgesteld (recent onderzoek USA) dat het stofje echinacea i.c.m. vitamine C een verkoudheid 87% van de gevallen voorkomt. Dat slik ik dus ook, maar ik vermoed dat ik dat nog te kort slikte voor effect.

Ja, stevig eten is erg moeilijk voor me, ik doe mijn best, maar volkoren brood kan ik nu niet op.

Als er nog meer tips zijn, zijn ze welkom!
Hot cold rex drinken en veel stomen!
Tip van een vriend van mij: Oscillococcinum.

Zijn buisjes met korreltjes die je onder je tong moet doen of zo?

Schijnt echt briljant te werken, dus misschien is dat iets?

Beterschap!
het enige wat werkt tegen de influenza is de vaccinatie en dan werkt het nog lang niet tegen alle varianten. Echte griep duurt minimaal 14 dagen. Vaak noemen mensen een verkoudheidje of luchtwegvirusje ook griep, maar dat is echt andere koek. in bed en zieken maar
Van paracetamol met coffeine voel ik me altijd net iets fitter als ik ziek ben. Komt de energie een klein beetje terug. Gewoon bij de drogist te krijgen trouwens. Beterschap!
Goed dat je zo snel mogelijk beter wil zijn! Super.

Is het nog gelukt?

[ Ik heb een collega die gister (zaterdag) al wist dat ze morgen (maandag) nog steeds ziek zou zijn...

Ze was vrijdag al ziek en werkt alleen de maandag en de vrijdag. En wie kan er weer komen... ]
Als je echt echt echt griep hebt weet je vaak wel op vrijdag dat je maandag niet kunt komen..dan ben je toch wel een week of 2,3 zoet hoor

Maar goed..het meerendeel van de mensen is er dol op te roepen dat ze griep hebben terwijl ze gewoon een flinke verkoudheid hebben
nou, als je echt griep hebt dan kan dat dus best.
En wie kan er weer komen...ik neem aan dat je kunt weigeren?In ieder geval betaald krijgt...
Nee en dat is mijn punt juist, ik krijg helemaal niks betaald van extra uren. Ik krijg er tijd voor. Wat moet ik daar nou mee? Ik wil liever geld!

Weigeren...ik ben ooit zo stom geweest dat ik heb gezegd dat ik geen leven heb naast mijn werk. (Dat ik altijd beschikbaar ben, en dat nemen ze een beetje te letterlijk.)
Nouja.,.tijd voor tijd is ook lekker!
Ik heb voor het eerst in mijn leven griep. Ik leef op paracetamol en heb dan nog koorts. Spierpijn, hoofdpijn, keelpijn, hoesten, hoge koorts, koude rillingen, slap en futloos.

Ik zit er nu 4 dagen mee en ik voel me flink ziek. Eetlust is slecht. Als er een middel was, wat er voor zou zorgen dat ik me morgen beter zou voelen, dan zou ik dat onmiddellijk nemen! Maar helaas....volgens mij werkt het niet zo bij griep. Uitzieken dus...

En vroeg naar bed, dat ga ik nu dus doen!

Beterschap...

Josje
quote:high hopes schreef op 02 maart 2008 @ 20:02:

Nouja.,.tijd voor tijd is ook lekker!Dat is ook wel zo! Maar ik kan echt beter het geld gebruiken. Ik werk "maar" 24 uur (kan gewoon niet meer aan) en we redden het wel hoor elke maand. Maar toch zou ik het fijner vinden om ipv uren geld te krijgen.
Hallo griepje, De snelste manier is niet de makkelijkste manier.

Ga voor je naar bed gaat op de rand van je bed zitten met 2 liter water naast je in een kan. Drink deze zo snel mogelijk op voor je gaat slapen. Doe een katoenen t shirt aan want je gaat verschrikkelijk zweten.

Je zult je morgen een stuk! Beter voelen
Zo snel mogelijk 2 liter water naar binnen gieten? Dat lijkt me nou juist iets om ziek van te worden.
ik heb dit dus ook met verkoudheid, het is bijna een obsessie. Altijd als er iets bijzonders of leuks gaat gebeuren (bijv. een vakantie), ben ik verkouden. als er niets bijzonders is, voel ik me altijd kiplekker en ben ik nooit ziek. Nou ga ik binnenkort weer op vakantie en ben dus weer bang. Je raadt het al, ik voel me nu supergoed. Iemand ui mn gezin is nu verkouden dus ik zit hem al te knijpen... ik denk dan.. het zal toch niet WEER gebeuren he... ik probeer dus ook allerlei middeltjes om verkoudheid te voorkomen..... tipS?
Als jij altijd ziek bent als je iets bijzonders te doen hebt, lijkt het meer aan stress te liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven