Laat op het forum?

10-02-2008 04:20 8109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom zijn jullie nog zo laat hier?

Werk, wezen stappen of gewoon geen zin om te slapen?

Op dit moment kies ik voor het laatste!

poee
quote:_Soleil_ schreef op 03 maart 2008 @ 02:22:

En hoe komt het zo, dat je weer een depressie hebt claire? Komt dat ineens weer opzetten of wordt het door een gebeurtenis getriggerd ofzo?

Ik hoop echt voor je dat het snel weer beter met je gaat.

dankje jullie zijn wel lief hoor voor zo`n onbekende nachtbraker

ik weet wel hoe het komt....dat is me nu een te lang verhaal.

Ik ga er ook wel weer wat mee doen....want ik vertik het om weer helemaal terug te zakken.
Oeh dat komt hard aan claire als je dan toch een flinke terugval krijgt.

Hoe ga je dat nu opvangen? kan je weer hulp krijgen?

Ik slik ook temazepam,ben er erg afhankelijk van geworden.

Bij mij heeft het lijkt het niet veel effect meer.

Het duurt bij mij ook lang voordat ik in slaap val,heb wel het idee dat ik beter doorslaap. Hoewel mijn psychiater beweert dat het een inslaper is en geen doorslaper.

Heb in het beginsel wel zware slaapmedicatie gehad,lag ik echt knock out. Maar die krijg ik niet meer.
.
Ik ben daar heel bang voor, om verslaafd te raken aan medicatie. Ben er echt huiverig voor en volgens mij bestaat er een hoop troep.Maar ja, soms moet je mss wel.

Van AD hoor ik vaak, dat mensen daar erg veel op aankomen. Met het overgewicht dat ik al heb, zit ik daar niet op te wachten. Dan ben ik straks daarover weer depressief.
.
Zou ik ook niet al te snel mee beginnen hoor soleil.

Maar je hoeft ook niet onnodig te lijden,beetje wikken en wegen dus. Maar die keuze zou ik ook met een proffesional maken dus.

Ik zou adviseren eerst eens bij maatschappelijk werk te beginnen.

Zeker omdat jij het lastig vind om anderen lastig te vallen met je verdriet(wat onnodig is maar dat terzijde)

Daar kan je lekker ongeneneerd alles eruit gooien. Ze bieden een luisterend oor en kunnnen je helpen je koppie op een rijtje te krijgen.

Ook kunnen ze je door verwijzen als er andere vorm begeleiding nodig is.

Claire,ik hoor wel vechtlust in je,dat vind ik een goed teken.

Kan je weer je medicatie een tijdje hervatten?

Sta je onder verantwoordelijkheid van iemand(huisarts,psych ofzo)

Als je vaker een depressie hebt en stemmingswisselingen,kan je misschien eens overleggen of een lage dosering ad continu slikken geschrikt is.
quote:iry schreef op 03 maart 2008 @ 01:54:

Oh verstandig dat je je al klaarmaakt voor bed bedoel ik.

Met een panty vind ik het nog koud hoor digi,maar ik ben ook een rasechte kouwkleum.

We gewaagd idd. ga je er laarzen onder dragen of pumps?

Vind het altijd wel mooi staan als je het figuur er voor hebt. Ik vraag mij alleen af hoe je in vredesnaam nog elegant eruit kan zien als je dan zit.

Maar jij hebt morgen een druk dagje,dus dan zal je wel niet veel zitten toch?

Met een dikke mailloit en pumps. Groen vestje, witte bandeautop en een zwarte broche. Ik ben ook een koukleum maar 't is 4 minuten naar de unief, dus...Ik moet wel veel zitten, 6 uur les he. Heb ook nog een legging gekocht, daar kan een te kort jurkje bovenop en pumps eronder. Ik begin mijn onzekerheid te verliezen, tof dus. De nachtkledij is natuurlijk van een andere orde ;)

En nu slapen!
quote:_Soleil_ schreef op 03 maart 2008 @ 02:38:

Ik ben daar heel bang voor, om verslaafd te raken aan medicatie. Ben er echt huiverig voor en volgens mij bestaat er een hoop troep.Maar ja, soms moet je mss wel.

Van AD hoor ik vaak, dat mensen daar erg veel op aankomen. Met het overgewicht dat ik al heb, zit ik daar niet op te wachten. Dan ben ik straks daarover weer depressief.

ja das altijd het risico maar soms toch beter. Ik ben trouwens niets aangekomen van seroquel.

Maar das geen AD.
Ik slik al jaren ad en antipsychotica,ben er nog geen gram van aan gekomen,maarja mischien ben ik geen goede graadmeter,gezien mijn problematiek.

Maar er bestaan genoeg ad waar je niet van aan komt.
Klinkt als een leuke outfit digi.

Succes morgen bij unicef en met je lessen. slaap lekker!
O ja, oxazepam (of zoiets) heb ik ook eens gehad. Dat was tegen stress, maar daar ging ik ook knock out van. En ik was nog steeds gestresst, haha.
oxazepam heb ik ook gehad(ben echt een lopend chemisch vat,pfff)

Was ook niet echt ontstressend bij mij.
Slaap lekker Digi!

En niet bevriezen he

Tja, jullie zijn dan wel niet aangekomen. Maar ik kom overal van aan. Zelfs van niet eten (wat ik nu dus veel doe haha), val ik niet echt af. Van de pil kwam ik al heel veel aan.
@iry....ik slik al jaren medicatie...

Daar ben ik nu vanaf en dat wil ik zo houden ( tenzij het echt niet anders kan).

Ik weet dat ik bepaalde dingen moet voelen om er doorheen te kunnen. Om verder te kunnen. Dat is ook de reden dat ik gekapt ben met de medicatie. Ik moet weer leren om te voelen...das eng maar ik wil me niet weer verdoven.

Verder kan ik altijd weer bij het GGZ terecht. Kan zo bellen...das erg fijn. Maar ik ben ff uitgepraat....Ik heb ook veel aan PMT gehad.
truste digi
quote:_Soleil_ schreef op 03 maart 2008 @ 02:45:

Slaap lekker Digi!

En niet bevriezen he

Tja, jullie zijn dan wel niet aangekomen. Maar ik kom overal van aan. Zelfs van niet eten (wat ik nu dus veel doe haha), val ik niet echt af. Van de pil kwam ik al heel veel aan.Toen ik net begon met med. ben ik 10 kilo aangekomen...das er weer vanaf. Maar van seroquel niets gelukkig.
Als je daar klaar mee bent voor je gevoel claire,moet je het niet doen.

Medicatie,nee het is zeker niet ideaal. Ik stop soms ook op eigen houtje ermee. Eigenlijk om dezelfde reden als jij. dat ik weer wil voelen wat ik echt voel.

In die periodes kan ik weer een flinke huilbui hebben (klinkt raar maar is erg fijn)

Heerlijk de slappe lach krijgen enzo.

maar helaas na een maand of twee ben ik net een pingpongbal. Mijn stemmingen worden echt heftig en onhandelbaar,en de psychoses liggen dan weer op de loer.

Ik kan echt niet zonder. Maar altijd een zombie zijn is ook niets. Dus af en toe doe ik eens ondeugend,totdat vriend mij op het matje roept,wat hij is de eerste die het merkt.

Aat ken ik helemaal niet claire,kan je dat uitleggen?

Wat ook kan helpen soleil,is veel wandelen. lange stukken. Echt het helpt voor hevige sombere buien. Lekker janken in de wind,buitenlucht opsnuiven. Beweging zorgt dat je hersenen bepaalde stoffen aanmaken,die je wat ontspannen.
PMT? AAT?

Whaah, I'm new at this! Wat zijn dat voor therapieën?
Laatste sigaretje(ahum )

dan moet ik gaan slapen
Ja, ik wilde bij een sportschool om wat te bewegen en om wat onder de mensen te zijn, maar het was vééél te duur

Wandelen is ook een idee. Dat probeer ik ook wel. Maar ik woon midden in de stad en heb me al een paar keer betrapt op huilend door de straten te lopen en dat was ook niet zo fijn natuurlijk. Voordat ik de stad uit ben, ben ik al een bloedeind en heel veel tijd verder.
quote:iry schreef op 03 maart 2008 @ 02:52:

Als je daar klaar mee bent voor je gevoel claire,moet je het niet doen.

Medicatie,nee het is zeker niet ideaal. Ik stop soms ook op eigen houtje ermee. Eigenlijk om dezelfde reden als jij. dat ik weer wil voelen wat ik echt voel.

In die periodes kan ik weer een flinke huilbui hebben (klinkt raar maar is erg fijn)

Heerlijk de slappe lach krijgen enzo.

maar helaas na een maand of twee ben ik net een pingpongbal. Mijn stemmingen worden echt heftig en onhandelbaar,en de psychoses liggen dan weer op de loer.

Ik kan echt niet zonder. Maar altijd een zombie zijn is ook niets. Dus af en toe doe ik eens ondeugend,totdat vriend mij op het matje roept,wat hij is de eerste die het merkt.

Wat ook kan helpen soleil,is veel wandelen. lange stukken. Echt het helpt voor hevige sombere buien. Lekker janken in de wind,buitenlucht opsnuiven. Beweging zorgt dat je hersenen bepaalde stoffen aanmaken,die je wat ontspannen.

Ja heel herkenbaar....lekker janken ( echt uithuilen). Of idd in een deuk liggen....heb ik ook heel erg lang gemist.

En wie weet moet ik wel weer med. En dat zal ik ook doen mocht het zo zijn dat de depressies weer langer of vaker terug komen.

Maar ik ben er bijna een jaar vanaf en ik stuiter niet. Tis nu weer voor de 1e keer.
pmt,

psycho motorische therapy.

Bewegings therapie,aan de hand van doelgerichte bewegingsvormen werk je aan je zelfbeeld of leer je je te uiten te ,ontspannen,kan ook voorbereidend werken naar gesprekstherapie toe omdat het gevoelens kan losmaken. Beetje beknopte info

Ik heb er niet mee,maar goed.

aat ken ik dus ook niet
PMT Psyche motorische therapie....
Begreep wel dat het iets met dieren was. Ik hoop dat het je op weg helpt.

Zou voor mij niet werken want ik ben schijtbang voor dieren,haha!

Waar kan je dat dan doen?
Als je ad slikt, worden dan de fijne gevoelens ook afgezwakt? Want die heb je juist hard nodig lijkt me, dus dat is zonde.

Ik heb even sint janskruid geslikt (haha, je moet wat met zo'n huisarts), maar daar had ik ook het idee van heel vlak te worden. Dat ik moest zoeken naar gevoel, welk gevoel dan ook. Ik werd dan steeds een beetje panisch omdat ik niks voelde en ik vond dat ik wel verdriet moest hebben. Dus werd ik verdrietig omdat ik niet om mijn verdrietige dingen verdrietig was (snappen jullie het nog). Heel raar was dat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven