***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Even een voor de zieke kindjes hier!!!

*framboos haast zich weer om aan het werk te gaan...*
Vanaf wanneer mag je eigenlijk gewone melk geven? Ik dacht vanaf 11 maanden? Robbie krijgt het soms nu door z'n eten heen, maar da's nooit veel.

Werk!
Beterschap voor de zieke kindjes.

Met de buisjes in de oren van Xander , zijn de oorontstekingen toch weg. Maar nu is hij weer verkouden.

Layla : ik denk ook dat nutrilon meer kost , ivm reclame maken. Maar wij kunnen niet anders want hij moet soyamelk drinken. Gewone soyamelk mag volgens het CB pas op 1.5 jaar.
Lara, ik gaf Steijn een bodempje appelsap met heeeel veeeel water. Ik heb geen idee van de hoeveelheden, want ik doe eigenlijk altijd maar wat.

Layla, grappig! Ik heb me ook voorgenomen om bij de volgende kindjes geen Nutrilon meer te geven, maar iets veel goedkopers! Nutrilon is duur en ik heb het sowieso niet op Nutricia. (geldklopperij)

Buitenmeisje, wat vervelend dat Koen wakker wordt 's nachts!
Goedemorgen allemaal!
goedenmorgen.

Xaloy, Finn draait zich met slaapzak en al om, geen enkel probleem. Hij staat ook op met zijn slaapzak aan, hoe strak zijn slaapzakje ook is.

Heel vervelend, kindjes die 's nachts wakker worden, succes daarmee.

Hier gelukkig niet.

Finn heeft gisteren zijn eerste stapjes achter de loopkar gedaan. Joepie!
Goedemorgen!

Ole is nog steeds ziek! Hij heeft vannacht amper geslapen en had steeds rond de 39 graden. Zonet zelfs 40 graden en een hele grote diarree-luier.

Ik heb Kaj maar laten overblijven vandaag en ik heb om half 12 een afspraak bij de ha gemaakt!

Ole gaat trouwens ook alle kanten op in zijn slaapzak, rollen, zitten, staan, geen enkel probleem!

Swissie, leuk hé die stapjes achter de kar!
succes bij de ha Fachat, ik hoop dat Ole snel weer beter wordt.

Stapjes zijn super, alleen deed hij maar een paa hele kleine stapjes waar man en ik bij waren en meer stapjes waar alleen opa en oma bij waren.

Ook ging hij gisteren ineens huizen bouwen met Opa, met mij wil hij dat nooit.

Nou ja, wel leuk voor Opa en Oma, die zien hem amper, dus wel erg lief dat Finn zo graag speelt.
Goed dat je een afspraak hebt gemaakt bij de ha fachat. 40 graden is echt veels te veel. Succes straks !
Nou, Ole heeft een beginnende middenoorontsteking, dus ik moet vanmiddag even een kuurtje bij de apotheek halen. Het lijkt wel al weer wat beter te gaan met hem, maar de ha zei al dat dat per uur kan verschillen.

Wat leuk dat Finn huizen ging bouwen met opa! Doet hij dat met blokken?
Ah, die Ole! Een middenoorsteking, wat sneu! Beterschap, ventje!

Swis, Finnetje ontwikkelt zich ook razendsnel zeg! Wat knap dat hij wat stapjes kan doen! Hugo probeert het ook, maar het lijkt nog nergens naar.

Zo, ik ben net voor het eerst met de kidcar op pad geweest. Een vriendin van mij is enorm zwanger (38 weken) en we zijn met z'n drietjes even langsgeweest. Men, ik vond het doodeng om met die kar achter mijn fiets te fietsen! Gelukkig is alles goed gegaan, maar ik ben blij dat we weer thuis zijn!

Dames, wens ons succes! Straks hebben we een afspraak bij de kinderarts en hopelijk is het de laatste keer!
Succes Spitsmuis!! Maar als ik je verhalen over de mannettjes zo lees dan komt het wel goed bij die kinderarts. Ik vond het de eerste leren met de kar ook wat eng, maar het went vanzelf hoor!

Ik ben nu op traphekjes jacht want Fleur schuift inmiddels het hele huis door en ze wordt steeds sneller! OOk hier weer last van tandjes met veel vieze luiers en ze eet wederom geen boterhammen. Dat was vorige keer ook zo.

Ik heb vandaag al zoveel gedaan. Ben er moe van. Twee appeltaarten gebakken. Was gestreken, stofgzogen, gedweild, keuken gedeeltelijk schoongemaakt. Ga nu snel op zoek naar een hulp voor de schoonmaak hoor. ben het helemaal zat! Ooh ja en plantjes gepoot in tuin en orchideen verpot, pfoeeee.
Succes bij de arts spitsmuis! Komt vast helemaal goed!

Ik heb ook altijd met Ole in een fietskar rondgereden en vond het eerst ook wel eng, maar dat went vanzelf. Ik heb er wel zo'n hoge oranje vlag opgezet zodat de kar wat zichbaarder wordt.

Wauw Dropneus, wat een productieve ochtend zeg!
Drop, even een (stomme) vraag: heb jij een peuterzitje voor Fleur in de kar? Ik had het vandaag niet, maar ik vond dat de jongetjes een beetje hingen. Die dingen zijn best duur en ik weet niet wat wijsheid is.
Ole en Puk beterschap!

Muis stoer hoor op pad met de kar. Succes bij de kinderarts. Het is vast de laatste keer, ze doen het immers super.

Balen, balen, balen. Vincent is weer ziek, of eigenlijk nog steeds. In de ruim 2,5 week tijd dat hij nu al ziek is heeft hij na het begin van de antibiotica vorige week woensdag 2 goede dagen gehad. Gisteren middag is hij weer begonnen met spugen. Nu spuugt hij alle voedingen en alle ab er uit. Net de ha aan de lijn gehad. Hij heeft nu zetpillen tegen het spugen en als het niet beter gaat wil hij hem morgen zien. bij de apotheek vroegen ze i.v.m. de dosering hoe zwaar hij was. Geen idee, volgens mij is hij enorm afgevallen.

Nu ligt hij bijna heel de dag te tukken of zit op schoot.
Succes Muis, hoe laat zijn jullie aan de beurt? Ik denk dat ze niet meer terug hoeven te komen, hun ontwikkeling gaat zo vreselijk goed!

Ik moet nu als een speer naar het kdv. Puk heeft -net als de rest van de groep...- vreselijk diarree en is nu echt door zijn kleertjes heen.
Spitsmuis: Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niet met Fleur in de kar heb gefietst sinds ze uit de maxi cosi is gegroeid. Ik ken die peuterzitjes ook niet. Ik ken alleen de babyschalen.

Ik heb overigens wel de kar waarvan je de rugleuning naar achteren kunt verstellen. Ik denk dat ze bij jou helemaal rechtop zitten of niet? Misschien maakt dat ook wel verschil. Ik ga even spieken in de garage want mijn man heeft laatst wel gewandeld met de kar. jaa, dat is duidelijk, hij is naar de bakker geweest aan de halve broodjes in de kar te zien

Hij staat bij ons half achterover nu. Misschien kun jij daar op de een of andere manier ook wat mee sjoemelen?
He jakkes,arme zieke kinders! Veel beterschap voor Ole, Puk en Vincent.

Ik hoop dat ze snel iets vinden voor Vincent wat wel goed helpt Esan!
Jeetje, Vincent nog steeds ziek zeg! Wat ontzettend vervelend. Heeft hij geen diarree? Wij kregen op vakantie geen zetpillen binnen, die gingen er direct weer uit.

En Puk ook al aan de diarree, zielig kereltje. Ik hoop dat het snel weer beter gaat.

Ik ben zenuwachtig aan het zijn. Mijn baas heeft nu een vergadering over de beleggingsvoorstellen die wij hebben gedaan. Nu kan ik dus minstens 1,5 uur alleen maar afwachten. Brr, hoop dat het goed gaat.
[quote]spitsmuisje schreef op 03 maart 2008 @ 08:23:

Lara, ik gaf Steijn een bodempje appelsap met heeeel veeeel water. Ik heb geen idee van de hoeveelheden, want ik doe eigenlijk altijd maar wat.

Layla, grappig! Ik heb me ook voorgenomen om bij de volgende kindjes geen Nutrilon meer te geven, maar iets veel goedkopers! Nutrilon is duur en ik heb het sowieso niet op Nutricia. (geldklopperij)

grappig...Ook wij hadden laatst besloten de 2de straks aan de Friso te zetten! Scheelt de helft met Nutrilon!! hihihi wat zit er ook een verschil in het eerste en 2de kindje hè??bij de eerste denk je vaak hoe duurder hoe beter, maar door ervaring leert men..(sprak framboos wijs....)

Weet nog dat ik mij vorig jaar nog druk maakte om de hygiene van het wiegmatrasje! moet dat toch maar nieuw??etc...

Zow, nu de rest even bijlezen...
Jemig wat een ellende hier!! Esan, heb het ook erg met jou te doen hoor! Je was zo blij dat vincent eindelijk weer een beetje beter was na zo'n enorm lange tijd, en nu dit wèèr! Vind het wel een beetje zorgwekkend...Hoop dat je goede medische begeleiding krijgt... Sterkte!

Lara Wat een drama dat er zoveel kindjes diarree hebben op de kvd! (oeff je zou er maar werken!) Lijkt mij wel enorm irritant dat die kinders elkaar constant aansteken zeg! Maar ja, wat doe je eraan?

Fachat middenoorontsteking! wat hoor je dat toch veel bij die kleintjes! Jullie ook veel beterschap!

Muis, maak eens een foto van die mooie fietskar van jullie! Uiteraard met de stoere boys erin.. Ben ook heel benieuwd hoe ze nou precies vast zitten in die bak??

ehhh nog meer? ff weer bijlezen
Swissie nog aant wachten??
Xaloy, ik vroeg het mij ook al af van de melk...dit vond ik:

Mag ik mijn baby ook gewone koemelk geven?

Zeker niet tijdens het eerste levensjaar. Magere, halfvolle en volle koemelk zijn ongeschikt voor je baby.

De samenstelling ervan is immers niet afgestemd op een zuigeling:

De vertering verloopt moeilijk.

Het teveel aan eiwitten belast je baby's nieren en een teveel aan eiwitten kan tot zwaarlijvigheid leiden.

Koemelk bevat te weinig koolhydraten, ijzer, vitamines en essentiële vetzuren.

Je baby krijgt te weinig energie binnen, waardoor zijn normale groei wordt verstoord.

Vanaf 12 à 18 maanden kan volle koemelk wel. Je baby heeft dan elke dag een halve liter melk nodig. Je mag ook andere melkproducten geven: yoghurt, milkshake, kefir, plattekaas, enz.

Schakelt je baby na de leeftijd van 12 maanden over op volle koemelk dan is extra vitamine D nodig tot de leeftijd van 2 jaar.

Gebruik tot de leeftijd van 4 jaar altijd volle melkproducten. Je baby heeft de vetten nodig voor zijn groei en ontwikkeling.

Geef je te veel melkproducten, dan heeft je kind geen zin meer in andere voedingsmiddelen. Zo ontstaat bijvoorbeeld ijzertekort.

Geef je kind evenwichtige en gevarieerde maaltijden. Beperk gesuikerde desserten.
denk dat gewone melk als extra tussendoortje geen kwaad kan...Als het maar geen opvolgmelk vervanger is.

Ik ga zelf wachten tot het eerste jaar, maar geef wel zo nu en dan een beetje yogurt.
ja, nog steeds aan het wachten

meeting is officieel tot 16.30, ik blijf afwachten ...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven