Het wel en wee van baby nummer 2

12-08-2007 21:45 200 berichten
De tabel:

Gegevens voor de tabel graag in een kleurtje of vet gedrukt weergeven.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Ik breek even in op jullie topic, aangezien de titel me aansprak.

Wij denken over een 2e, maar hebben nog zo onze twijfels (niet emotioneel gezien hoor). Vinden jullie het verschil van 1 naar 2 kindjes groot?

Bv wat betreft met oppas regelen en dat soort praktische zaken?

Ik ken nagenoeg niemand met meer dan 1 kind, dus vandaar hier mijn vraag.

Iig bedankt!!!!
Haha, ik ben hier echt de baby he??? Lekker zeg, de jongste zijn!

Oudjes!! HAHAHAHAHAHA!

Barrel, welkom hoor! Leuk een tweede, niet twijfelen hoor!! Helemaal geweldig! En ik vond de overgang van 1 naar 2 helemaal niet groot! Wél even wennen in het begin, maar ja, dat is logisch. Van 0 naar 1 veranderd je hele leven en dat heb je nu niet meer. En oppas tja.. of ze nu op 1 passen of op 2.. Maakt weinig verschil. Hoe oud is je oudste?? Bij mij was de oudste 2.5 jaar, dus die ging lekker zijn eigen gang. En baby is erg makkelijk, scheelt ook. Moet zeggen dat je in het begin meer de baby weglegt en met oudste speelt dan andersom.. (zo ging het hier tenminste..) En praktische zaken, tja.. je hebt al een kinderwagen en wieg en dat soort dingen dus de écht grote uitgaven heb je al gedaan. Helemaal mooi is het als je twee van het zelfde geslacht krijgt, dan heb je ook nog kleertjes enzo.. En zo niet.. mag je shoppen ..

Tijger, ben dus nog steeds 28, alleen is het gewicht van Kyan wel veranderd ....... Dus alles ok bij je, mooi zo!!

Reis, ok dan, die computer zal wel lukken ja, hopelijk hup een droombevalling en gelijk weer op de been!! 14 maart uitgerekend he, komt echt dichtbij al!! Spannend!!!!!! Jace is nu eindelijk zindelijk ja, maar nu pas.. Al eerder ook al en toen een terugval (terug bij áf) en nu helemaal inclusief droog 's nachts en poepen op wc.. (dat durfde hij eerder niet) Dus ben helemaal blij!!

Heb een ding wel geleerd, dwingen lukt niet. Ze moeten het écht willen. Of geld willen verdienen hahaha, want Jace krijgt bij elke keer plassen een centje en bij poepen 2 centjes. Daar kan hij speelgoed van kopen of dvd's.. Werkt goed!!

Carmel, leeeeeef je nog?? Alles goed ????

Ga even door! Tot snel! X
Hallo Barrel,

Ook ik vind de overgang van 0 naar 1 groter dan van 1 naar 2. Maar twee vind ik wel een stuk drukker. Een heel stuk drukker. De eerste maanden vond ik erg zwaar. De gebroken nachten ken je waarschijnlijk al, maar bij een tweede moet je je oudste uiteraard ook nog aandacht geven. Eigenlijk is je zwangerschap al anders, je kan tijdens je verlof niet even gaan liggen wanneer jij daar zin in hebt. Maar verder sluit ik me aan bij Kukeltje, het is echt geweldig. Ze zijn helemaal gek op elkaar. De oudste is door het moeten delen van de aandacht een stuk zelfstandiger geworden.Tja, als je emotioneel gezien geen twijfels hebt, zou ik zeggen ga ervoor!!
Zo, het is alweer zondag. Inmiddels ben ik 36 weken, het gaat nu echt opschieten. Ik ben nog steeds heerlijk aan het genieten van mijn verlof. Volgende week klossen halen voor onder het bed, dan zetten we ook de commode op de babykamer en de box in de woonkamer en dan is echt alles klaar. Deze week de adressen maar eens op de enveloppen van de babykaartjes schrijven. Het is echt heel rustig zo. Stilte voor de storm....
Gisteravond pijnlijke voorweeën gehad, maar nog lang niet pijnlijk genoeg voor echte weeën.

Dat kan geloof ik nog wel wat weekjes duren. Ik heb voor de zekerheid toch maar het zeiltje op mijn bed gelegd.

Mijn vorige bevalling begon met het breken van mijn vliezen op mijn bed......
Waaaah Reis, nog even wachten hoor!! Baby begint je vast voor te bereiden?? Begint wel op te schieten 36 weken!! Nog even lekker genieten van je verlof he!!!! Wat voor kaartje heb je??
Het is een kaartje van kunst Adelt (geen idee of dat je iets zegt), met een giraffe erop. Voor onze dochter hadden we ook een kaartje met een giraffe erop van kunst Adelt, maar deze is wel iets anders.

Ik ben inmiddels begonnen met het schrijven van de enveloppen. Vandaag lekker rustig aan. Dochter is naar opa, die past altijd op woensdag op. Ik ga zo even strijken en dan lekker mijn bed terug in.
Wat is het rustig hier!!!

Ik ben inmiddels 38 weken en er helemaal klaar voor. Ik ben wel blij dat het vandaag niet gebeurd is, ik hoop dat het ook vanavond niet meer gebeurt, je weet maar nooit. Ik vind 29 februari toch niet zo'n leuke datum.
Hoi Reisa,

Je bent echt aan het aftellen nu hè. 29 februari zou ik ook niet zo'n leuke datum vinden. Ben je maar 1 keer in de 4 jaar echt jarig! Doe lekker rustig aan. En ik hoop dat je een makkelijke bevalling krijgt. En natuurlijk een mooi en gezond meisje!!! Spannend hoor.
Hoi!!!

Sorry sorry, we moeten dit topic wel levend houden he!!!

Reis, ga zo even googlen om beeld te krijgen bij je kaartje! Ben benieuwd!

Ha je bent er echt klaar voor he!!! Spannend hoor! Ik denk dat je vrijdag gaat bevallen. 7 maart. Ik zet 5 euro in.. Hahahahhahahaha..

Tijger, alles ok daar?? Ik was vorige week bij het cb en Kyan weegt nu 9870 en is 73 cm! Dus ondanks zijn erg erg ziek zijn, toch aangekomen.. (150 gram, haha) Woensdag is alweer 9 maanden! Hij is vreselijk nu, tijgert overal heen en sloopt álles. Haha. Weet nu weer hoe het was met zo'n baby.. hihi..

Hoe gaat t bij jou??

Carmel, alles goed ook bij jou??

Heb nieuwe managementfunctie op werk, dus ben zooooo druk. Vind het wel heeeel leuk. En zwaar. haha. Nou ja, moet er nog even inkomen. En werk nu meer uren. Maar ja, ook meer geld ..

Ga even door, tot snel! En Reis, je kunt dus gewoon rustig chillen, want je bevalt vrijdag pas!

Liefs!
Ik vind vrijdag prima!!!!! Daar teken ik wel voor.
Ok dan, deal! HIHI!! Nog 3 dagen ....
Hoi hoi,

Ik zet in op zaterdag. 8-3-8. Mijn nichtje is geboren op 8-1-8. Vind het wel mooie data.

Kukeltje, 150 gram is niet veel. Maar wel begrijpelijk gezien hij zo ziek is geweest. Gelukkig had Kyan wel wat reserves, haha. Gaat het nu wel weer beter met hem? Vreselijk hè dat slopen, niks is meer veilig. Ik was het ook een beetje vergeten, maar volgens mij is hij ook erger dan dat zijn zus was. En driftig worden joh, als je iets weg haalt zodat hij er niet meer bij kan. Daar zit een koppie op hoor. Gefeliciteerd met je nieuwe functie, klinkt goed!

Zit momenteel midden in een verbouwing. Vertel er binnenkort nog wel over. Ben dus druk, druk, druk. Maar kom wel regelmatig kijken of er nog ontwikkelingen zijn bij Reisa. Gelukkig is ons topic makkelijk bij te houden, haha.
Oooh ja 8-3-08 is ook leuk zeg!! Reis, doe dat maar! !!

Tijger, verbouwing? Succes!!! Mijn zus trouwt morgen en ik ben getuige, morgenavond weg met vrienden en daar slapen en vrijdagavond weer werken.. Elke week zit propvol gepland, bleeeeh.. Ben aan vakantie toe!! Dus jij ook zo'n driftkoppie,hier ook! Al echt een mannetje aan het worden! En hij heeft al 3 krullen op zijn hoofd, hopelijk krijgt-ie ook een bos met krullen!!!!!!!!!!!!

Ga ff koken! Tot snel~~
#%$^@#@% Vrijdag is bijna voorbij en nog niets.....

Ik ben nu ook "pas" 39 weken dus ik mag nog even. Ik mag eigenlijk niet klagen. Het slapen gaat nu wat slechter en ik heb wat last van mijn onderrug, maar verder gaat alles prima.

En toch zou ik het wel fijn vinden als het nu snel gaat gebeuren. Echt veel maak ik niet meer mee deze dagen!!!

Behalve dat dochter nu echt het potje interessant vindt. Dinsdag had ze 4 keer op het potje geplast, dus ik dacht dat het wel tijd werd om stickertjes te plakken in een schrift. Dat wil ze dus wel heel graag, ze zit heel veel op het potje, maar het lukt niet altijd en dan is ze best teleurgesteld dat ze geen stickertje mag plakken.

Ik heb nu nog alle tijd om bij haar naast het potje te zitten, dus dat doen we dan maar. Ik hoop dat ze het echt doorkrijgt. Dat zou wel fijn zijn.
En stiekem toch nog bevallen vrijdag?? Of zaterdag?? Of eh nog niet?? Gaaf hoor dat je dochter zo goed op het potje gaat!! Jace deed dat ook maar na geboorte van broertje was-ie weer terug bij af.. Helaas.. Nu helemaal goed hoor! Scheelt n hoooop luiers!
Reisa je moet je wel elke dag ff melden hoor. Tenzij je ligt te bevallen natuurlijk;-)
Hier ben ik dan, maar nog niets. Behalve dan al sinds half 3 vanmiddag voorweeën. Maar of dat doorzet????
En en en??? Doorgezet???? Spannend!!!!
Jaaaaaaa!!!! Vanochtend 10 maart om 5:40 uur is Renske geboren!!! Ze weegt 3120 gram en is 50 cm lang. Ze is lekker thuis, alles goed gegaan! Het ging weer behoorlijk snel, het eind van de bevalling was heftig, verder goed te doen.

Ze drinkt nog niet goed aan de borst, maar ze is ook erg misselijk. Ze hapt nog niet echt en zuigt al helemaal niet. Ze krijgt nu dan wat lepeltjes afgekofde melk.
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah Reis, GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wát een mooie naam!! En mooi gewicht!!! Hopelijk de misselijkheid snel voorbij en kan ze fijn aan de borst!!!!!! Waaah, ben zooooo blij voor je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Genieten he!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heel veel liefs!!!!!!!!!

HOERA!!!!!!!!!!!! Gefeliciteerd Reisa. En idd een hele mooie naam!!!
F5 voor de nieuwe tabel!!!!!

Jammer dat we niks meer van Sjamash gehoord hebben, dan was de tabel compleet.
Hoi,

Hier even een up-date. Vannacht was het niet echt leuk. Om 22:00 uur zouden we Renske nog even temperaturen, dus dat gedaan en haar temp was 35, 2 veel te laag. Na overleg met de vk. in haar bedje met kruiken enz. en om 00:00 uur weer temp. toen was het 35,8 nog veel te laag. Toen haar maar in de kleinere kinderwagenbak gelegd met kruiken en om 2:00 uur weer temp. toen was het 37,2 eindelijk goed. En konden we echt gaan slapen.

Helaas werd onze oudste al om 5:30 uur wakker, dat is niet normaal hoor. Het was dus een kort nachtje.

Inmiddels gaat het goed met de temperatuur van Renske, ze ligt lekker in de kinderwagenbak ipv de wieg.

Het drinken gaat nu ook beter. Wel met tepelhoedje, anders pakt ze de borst helemaal niet. En de laatste voeding dronk ze echt goed.

Ik hoop dat het deze nacht wat rustiger is en we lekker kunnen bijkomen.
O Reis, wat naar met die ondertemperatuur!! Kan je overdag wel een beetje bijslapen?? Goed dat ze aan de borst drinkt!!!!!! Hoe vindt je oudste haar kleine zusje??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven