Wintersporttopic 2011/2012
woensdag 25 januari 2012 om 19:56
quote:sunnysunshine schreef op 25 januari 2012 @ 10:02:
@sophiax, dat ligt toch allemaal best dicht bij elkaar in de buurt toch als ik me niet vergis?
Ja en in Hochfugen is verder helemaal niks, terwijl Fugen een leuk dorp is met goede supermarkten etc. Voor apresski kun je in ieder geval terecht in Kaltenbach.Ik vind het een leuker deel van Zillertal dan Gerlos/Mayernhofen. De sfeer is wat relaxter en dat zorgt voor een ander publiek (minder feestgangers). Mayernhofen is overigens vanaf fugen ook prima te doen met de auto (geen idee van de skibus, maar volgens mij kun je ook met de trein).
Veel plezier in ieder geval!
@sophiax, dat ligt toch allemaal best dicht bij elkaar in de buurt toch als ik me niet vergis?
Ja en in Hochfugen is verder helemaal niks, terwijl Fugen een leuk dorp is met goede supermarkten etc. Voor apresski kun je in ieder geval terecht in Kaltenbach.Ik vind het een leuker deel van Zillertal dan Gerlos/Mayernhofen. De sfeer is wat relaxter en dat zorgt voor een ander publiek (minder feestgangers). Mayernhofen is overigens vanaf fugen ook prima te doen met de auto (geen idee van de skibus, maar volgens mij kun je ook met de trein).
Veel plezier in ieder geval!
donderdag 26 januari 2012 om 13:21
Normaal gesproken gaan we elk jaar op wintersport naar Oostenrijk en af en toe naar Frankrijk (Val Thorens - Flaine). Oostenrijk gaan we meestal naar Ehrwald (heeeeel leuk rodelen daar trouwens, elke dinsdag- en vrijdagavond) maar ook naar Fiss zijn we al een aantal keer geweest. Toen we nog jong waren zijn we ook in vele andere plaatsen geweest, maar daar weet ik het fijne niet meer van.
Wij doen het dit jaar anders. We hebben het er al jaren over maar dit jaar hebben we de knoop doorgehakt, we gaan naar Lapland! Finland wel te verstaan, het dorpje Levi. Gelukkig zit er ook een skigebied bij dus het wordt niet alleen sleetje rijden e.d.. Zijn jullie weleens naar Lapland geweest en zo ja, heb jullie nog tips??
Wij doen het dit jaar anders. We hebben het er al jaren over maar dit jaar hebben we de knoop doorgehakt, we gaan naar Lapland! Finland wel te verstaan, het dorpje Levi. Gelukkig zit er ook een skigebied bij dus het wordt niet alleen sleetje rijden e.d.. Zijn jullie weleens naar Lapland geweest en zo ja, heb jullie nog tips??
dinsdag 7 februari 2012 om 11:20
topic up!
Wie zijn er de afgelopen tijd geweest? Koud, maar veel sneeuw lijkt me nu! Wie gaan er nog, en waarheen?
Ik ga naar Frankrijk, sinds jaren weer eens les trois vallees (VT), in tweede helft van maart. Ook ik ben van het low budget reizen, les trois vallees is duur genoeg. Maar zo'n mooi groot gebied, de moeite waard vind ik!
Wie zijn er de afgelopen tijd geweest? Koud, maar veel sneeuw lijkt me nu! Wie gaan er nog, en waarheen?
Ik ga naar Frankrijk, sinds jaren weer eens les trois vallees (VT), in tweede helft van maart. Ook ik ben van het low budget reizen, les trois vallees is duur genoeg. Maar zo'n mooi groot gebied, de moeite waard vind ik!
dinsdag 7 februari 2012 om 12:30
dinsdag 7 februari 2012 om 13:44
Ski al ruim 20 jaar, dit jaar naar les trois vallees, ben ik al 13 jaar niet meer geweest, laatste jaren meestal Oostenrijk, vorig jr Gerlos, super daar, lekkere restaurants op de piste!! En druk
. Wil alleen niet meer in hotel, duur met gezin(!); lekker zo n ontbijtbuffet, maar kids zijn net zo duur als volwsssenen. En s avond uit eten, pff. Was eenmalig dus maar weer een appartement gehuurd in Fr. , want Oostenrijk zat vol (crocus). En zelf koken. Paar keer uit eten. De après ski is in fr ook minder maar drink in app wel wijn. Hoe zijn de rest. op de piste in fr?
dinsdag 7 februari 2012 om 13:49
@chantilly, goed jaar is het, te veel sneeuw! Wat is het er koud nu zeg, dat zou ik niet fijn vinden. Dan ook nog de wind langs je hoofd als je vaart maakt, brrrrr.
@misskatie: ik houd niet van apres ski, vandaar dat ik Oostenrijk al jaren niet meer bezoek. Afhankelijk van waar je zit in trois vallees is er voldoende te doen aan barretjes in het dorp en onderaan de piste. Het gezuip op de piste is toch aanzienlijk minder in Fr. Restaurants op de pistes zijn duur, je moet even uitvinden welke nog redelijk betaalbaar zijn. Ik neem voor de zekerheid altijd wat mee in mijn rugzak, dat ik niet omval omdat ik een restaurant met E20 aan lasagne aan mij voorbij laat gaan.
@misskatie: ik houd niet van apres ski, vandaar dat ik Oostenrijk al jaren niet meer bezoek. Afhankelijk van waar je zit in trois vallees is er voldoende te doen aan barretjes in het dorp en onderaan de piste. Het gezuip op de piste is toch aanzienlijk minder in Fr. Restaurants op de pistes zijn duur, je moet even uitvinden welke nog redelijk betaalbaar zijn. Ik neem voor de zekerheid altijd wat mee in mijn rugzak, dat ik niet omval omdat ik een restaurant met E20 aan lasagne aan mij voorbij laat gaan.
woensdag 8 februari 2012 om 08:07
Hi hi gezuip op de piste, das echt in oostenrijk wel veel, maar ik ga ook voor het skien, jeetje 20e voor lasagne , heb vorig jr 1x lasagne gegeten ( veel, zeer vers/lekker )op de piste in gerlos en dat was zeker niet duur . Die zelfbedien. Rest zijn wel massaal sommige maar het eten is prima ( enorme schnitzels ).
Ik vind het zo jammer als verblijf zo duur is, we zaten vorig jaar in een hotel centrum v gerlos voor ¤ 2000,- e voor 4 pers. (duurste ooit, wel incl ontbijtbuffet ) en paar jaar terug ¤ 350,- voor 4 pers.(prima appartement op een boerderij) , ook in oostenrijk, beide hoogseizoen, nu een klein app aan de piste voor ¤ 900,- . Wel in het grootste skigebied v frankrijk. Meestal zijn we 800/ 900 e kwijt aan een appartement.
Ik vind het zo jammer als verblijf zo duur is, we zaten vorig jaar in een hotel centrum v gerlos voor ¤ 2000,- e voor 4 pers. (duurste ooit, wel incl ontbijtbuffet ) en paar jaar terug ¤ 350,- voor 4 pers.(prima appartement op een boerderij) , ook in oostenrijk, beide hoogseizoen, nu een klein app aan de piste voor ¤ 900,- . Wel in het grootste skigebied v frankrijk. Meestal zijn we 800/ 900 e kwijt aan een appartement.
woensdag 8 februari 2012 om 10:18
Over vier weken naar Åre in Zweden voor het eerst. Niet voor het eerst op wintersport overigens. Nu een keer of 20 geweest maar dan in Oostenrijk en Frankrijk.
Er zijn in Åre veel pistes en geen het gevoel dat je de piste nog voor 'jezelf alleen' hebt omdat er veel minder hotels en pensions in het gebied zijn. Ben echt benieuwd hoe het daar is ten opzichte van het Alpengebied. Het lijkt nog iets meer 'wild'. En heel sneeuwzeker vanwege de noordelijke ligging. Het is wel iets duurder (eten, drinken), maar we zitten half pension en alcohol drink ik toch niet. Dat scheelt
http://www.youtube.com/watch?v=krygb-Mw3Vc
Is 't hotel en de omgeving.
We doen ook een dagje sledehonden rijden. Als we er dan toch zijn....
Prachtig hotel op de top van een berg. Een beetje decadent wel. Heb er zo ontzettend veel zin in. Voor de kinderen is het de eerste keer dus die gaan op les daar. Hotel is 'Ski in & Ski out'... dus geen skibus nodig.
In het dorp is wel apres ski. Maar niet zo als in Oostenrijk met 'Ice Bars' en dat soort tafereren. Meer live bandjes. Mijn 'apres ski' is trouwens de spa/sauna . Elk hotel in zweden heeft zijn eigen spa dus ik denk dat ik veel in de sauna ben te vinden om de stramme spiertjes op te warmen.
Er zijn in Åre veel pistes en geen het gevoel dat je de piste nog voor 'jezelf alleen' hebt omdat er veel minder hotels en pensions in het gebied zijn. Ben echt benieuwd hoe het daar is ten opzichte van het Alpengebied. Het lijkt nog iets meer 'wild'. En heel sneeuwzeker vanwege de noordelijke ligging. Het is wel iets duurder (eten, drinken), maar we zitten half pension en alcohol drink ik toch niet. Dat scheelt
http://www.youtube.com/watch?v=krygb-Mw3Vc
Is 't hotel en de omgeving.
We doen ook een dagje sledehonden rijden. Als we er dan toch zijn....
Prachtig hotel op de top van een berg. Een beetje decadent wel. Heb er zo ontzettend veel zin in. Voor de kinderen is het de eerste keer dus die gaan op les daar. Hotel is 'Ski in & Ski out'... dus geen skibus nodig.
In het dorp is wel apres ski. Maar niet zo als in Oostenrijk met 'Ice Bars' en dat soort tafereren. Meer live bandjes. Mijn 'apres ski' is trouwens de spa/sauna . Elk hotel in zweden heeft zijn eigen spa dus ik denk dat ik veel in de sauna ben te vinden om de stramme spiertjes op te warmen.
donderdag 9 februari 2012 om 13:52
Ik ga dit jaar voor het eerst op wintersport. Ik ga met mijn vriend en schoonfamilie mee. Die gaan al jaren.
We gaan over 2 weken een paar dagen naar les deux alpes in Frankrijk.
Ik heb zelf in totaal 4 uur op de ski's gestaan dus alles is vrij nieuw. Ben benieuwd hoe ik het ga vinden
Ik heb op mijn iPad een app voor sneeuwhoogtes en updates gezet. Daar stond laatst dat het -46 graden was. Das dan minder haha.
We gaan over 2 weken een paar dagen naar les deux alpes in Frankrijk.
Ik heb zelf in totaal 4 uur op de ski's gestaan dus alles is vrij nieuw. Ben benieuwd hoe ik het ga vinden
Ik heb op mijn iPad een app voor sneeuwhoogtes en updates gezet. Daar stond laatst dat het -46 graden was. Das dan minder haha.
donderdag 16 februari 2012 om 14:12
quote:colinnie schreef op 26 januari 2012 @ 13:21:
Normaal gesproken gaan we elk jaar op wintersport naar Oostenrijk en af en toe naar Frankrijk (Val Thorens - Flaine). Oostenrijk gaan we meestal naar Ehrwald (heeeeel leuk rodelen daar trouwens, elke dinsdag- en vrijdagavond) maar ook naar Fiss zijn we al een aantal keer geweest. Toen we nog jong waren zijn we ook in vele andere plaatsen geweest, maar daar weet ik het fijne niet meer van.
Wij doen het dit jaar anders. We hebben het er al jaren over maar dit jaar hebben we de knoop doorgehakt, we gaan naar Lapland! Finland wel te verstaan, het dorpje Levi. Gelukkig zit er ook een skigebied bij dus het wordt niet alleen sleetje rijden e.d.. Zijn jullie weleens naar Lapland geweest en zo ja, heb jullie nog tips??
Beetje late reactie.
Levi is leuk. Qua pistes is het echt niet te vergelijk met de Alpen. Hoogste berg is 530 meter. De meeste pistes zijn niet echt ingewikkeld, verder zijn er vooral sleepliften. Sleetje rijden, zoals je dat kan in de Alpen gebeurd daar eigenlijk niet.
Wat je zeker moet doen is sneeuwscooteren. Dat is echt leuk. En dan niet in een groep, maar gewoon zelf een scooter huren voor een paar uur. Ga alleen op de scooter, niet met z'n 2-en.
Een hondenslee tocht is ook erg leuk. Uiteraard worden er vele excursies georganiseerd. De touristoffice kan je uitgebreid informeren.
Toen ik er was, was het koud (-30), maar helder weer. Wij hebben toen het Noorderlicht mogen aanschouwen. Een mooi fenomeen.
Wij zijn 2x in Fins Lapland geweest in de winter en gaan zeker nog een keer terug. Alleen het landschap al en de rust.
Normaal gesproken gaan we elk jaar op wintersport naar Oostenrijk en af en toe naar Frankrijk (Val Thorens - Flaine). Oostenrijk gaan we meestal naar Ehrwald (heeeeel leuk rodelen daar trouwens, elke dinsdag- en vrijdagavond) maar ook naar Fiss zijn we al een aantal keer geweest. Toen we nog jong waren zijn we ook in vele andere plaatsen geweest, maar daar weet ik het fijne niet meer van.
Wij doen het dit jaar anders. We hebben het er al jaren over maar dit jaar hebben we de knoop doorgehakt, we gaan naar Lapland! Finland wel te verstaan, het dorpje Levi. Gelukkig zit er ook een skigebied bij dus het wordt niet alleen sleetje rijden e.d.. Zijn jullie weleens naar Lapland geweest en zo ja, heb jullie nog tips??
Beetje late reactie.
Levi is leuk. Qua pistes is het echt niet te vergelijk met de Alpen. Hoogste berg is 530 meter. De meeste pistes zijn niet echt ingewikkeld, verder zijn er vooral sleepliften. Sleetje rijden, zoals je dat kan in de Alpen gebeurd daar eigenlijk niet.
Wat je zeker moet doen is sneeuwscooteren. Dat is echt leuk. En dan niet in een groep, maar gewoon zelf een scooter huren voor een paar uur. Ga alleen op de scooter, niet met z'n 2-en.
Een hondenslee tocht is ook erg leuk. Uiteraard worden er vele excursies georganiseerd. De touristoffice kan je uitgebreid informeren.
Toen ik er was, was het koud (-30), maar helder weer. Wij hebben toen het Noorderlicht mogen aanschouwen. Een mooi fenomeen.
Wij zijn 2x in Fins Lapland geweest in de winter en gaan zeker nog een keer terug. Alleen het landschap al en de rust.
vrijdag 24 februari 2012 om 14:10
Ik ga vanavond!:D Oh heb er zo'n zin in.. Na wat gezeik op het werk ( zelf gelukkig geen problemen, maar de spanning is duidelijk te voelen in het team) heb ik wel een leuke vakantie verdient. Auto is al deels ingepakt, vanavond om 11 uur rijden we weg. Het is heerlijk weer in de plaats waar we naartoe gaan en dat blijft tot nu toe ook zo.