Bezemtopic nr. 11
maandag 4 juli 2011 om 12:52
We zijn alweer aan een nieuw bezemtopic toe. Nummer elf alweer. Een gekkengetal. We bezemen dus gewoon verder. Af en toe is het vliegen om alles op tijd af te krijgen. Het gaat niet alleen over bezemen. We kletsen over van alles en nog wat. Werk, kinderen, examens enz. Bezem gerust mee.
Hier staat Bezemtopic nr. 10
Hier staat Bezemtopic nr. 10
donderdag 26 januari 2012 om 09:08
Hee meiden! Hoe gaat het? Ik heb een nieuw project op het werk en het hakt er meteen vol in. Leuk maar loeidruk. Thuis dus even op een lager pitje, al heb ik maandag wel de strijk weggewerkt. Morgen maar weer aan de schoonmaak en de grote boodschappen. Ik moest eignenlijk gewoon een weeklijst maken van het eten en dan voor de week inkopen maar dat lukt me nooit zo. Dan heb ik het gevoel dat we elke week hetzelfde eten... Doen we nu ook vaak, als ik het druk heb kan ik over dat soort dingen gewoon slecht nadenken en verval ik in het standaard patroon. Hoe doen jullie dat?
donderdag 26 januari 2012 om 09:12
Jaren geleden ging ik wel 4 keer per week naar de fitness,maar dat was samen met een vriendin.Ik wil wel 2 keer per week gaan zwemmen,simpel baantjes trekken.
Fijn dat Muis blij is Mamz,daar doe je het voor he
Oudste is na het zingen weer gaan slapen,zijn jullie pubers ook zo lui?
Ik was nog aan het googelen op recepten met wraps,wil morgenavond wat lekkers op tafel zetten en niet de standaard dingen zeg maar.Iemand nog suggestie's.
Wraps met zalm,sla en kruidenkaas maak ik sowieso.
Fijn dat Muis blij is Mamz,daar doe je het voor he
Oudste is na het zingen weer gaan slapen,zijn jullie pubers ook zo lui?
Ik was nog aan het googelen op recepten met wraps,wil morgenavond wat lekkers op tafel zetten en niet de standaard dingen zeg maar.Iemand nog suggestie's.
Wraps met zalm,sla en kruidenkaas maak ik sowieso.
donderdag 26 januari 2012 om 09:22
Allis, ik koop nog steeds per dag. Vond het vreselijk, die tijd dat we per maand moesten kopen om in elk geval eten in huis te hebben. Weeklijst zou goed zijn maar voorlopig is er geen reden voor. Om herhalingen te voorkomen laat ik me wel eens inspireren door AH-receptjes. Wellicht zou je iets rondom de folderaanbiedingen kunnen gaan doen? (googeln op lekkere recepten).
Coe, ik vraag me af hoe laat jouw puber naar bed gaat. De mijne is dus niet lui om uit bed te komen zolang hij tv mag kijken of Wiien. Maar dan hangt 'ie als het kan ook de hele dag voor de buis. Maar gisteren vroeg hij om een wijziging in zijn bedtijd als hij jarig is. Ik heb daar nog niet zo'n zin in, het wordt al makkelijk half tien voordat 'ie echt weg is. Hij hoort om negen uur naar bed te gaan.
Coe, ik vraag me af hoe laat jouw puber naar bed gaat. De mijne is dus niet lui om uit bed te komen zolang hij tv mag kijken of Wiien. Maar dan hangt 'ie als het kan ook de hele dag voor de buis. Maar gisteren vroeg hij om een wijziging in zijn bedtijd als hij jarig is. Ik heb daar nog niet zo'n zin in, het wordt al makkelijk half tien voordat 'ie echt weg is. Hij hoort om negen uur naar bed te gaan.
donderdag 26 januari 2012 om 10:24
Manzie, gefeliciteerd met Muis!
En Coe met vriend!
Zoeb, super dat het zoveel beter gaat met je pols!
Allis, ik kook wel afwisselend, maar vaak voor 2 dagen. Eten we twee dagen op rij hetzelfde, of ik vries een gedeelte in. Dat scheelt koken en extra calorieën (want wij hebben de neiging om een recept aan te houden voor 4 porties en het dan met z'n tweeën op te eten).
En Coe met vriend!
Zoeb, super dat het zoveel beter gaat met je pols!
Allis, ik kook wel afwisselend, maar vaak voor 2 dagen. Eten we twee dagen op rij hetzelfde, of ik vries een gedeelte in. Dat scheelt koken en extra calorieën (want wij hebben de neiging om een recept aan te houden voor 4 porties en het dan met z'n tweeën op te eten).
donderdag 26 januari 2012 om 12:47
Ik baseer wat we eten vaak op wat er die week in de aanbieding is (Ons bin zunig eej?). En wij eten eigenlijk altijd wel één keer per week iets met broccoli, gewoon omdat iedereen in huis daar gek op is.
Ik probeer ook vaak 'overlappend' te koken. Gisteren hadden we naast de aardappels bijv nog een restje rijst van eergisteren en vanavond bak ik de rest van de aardappels van gisteren op.
Coetje, die wraps kun je ook maken met ham, kaas, rookvlees of kipfilet. Net wat je lekker vind.En ik doe het altijd met rucolasla, daar zit meer smaak aan dat gewone sla.
Ik maak ook vaak pittige gehakballetjes (gehakt aanmaken met een ei, een zakje conimex-nasikruiden en paneermeel).
Ik serveer ze koud, gaat erin als koek.
En knoflookbroodjes: snij afbakbrood in de lengte door en besmeer beide zijden met kruidenboter. Leg ze open op een rooster, besprenkel ze met olijfolie en in de oven afbakken. Dan koud laten worden, schuin op stukjes van ongeveer 2 cm snijden en serveren.
Of komkommer in de lengte doorsnijden, uithollen en vullen met zelfgemaakte tonijnsalade.
En nu heb ik honger gekregen.
Mijn brugklas-Troela moet trouwens om half 10 in bed liggen.
Ik probeer ook vaak 'overlappend' te koken. Gisteren hadden we naast de aardappels bijv nog een restje rijst van eergisteren en vanavond bak ik de rest van de aardappels van gisteren op.
Coetje, die wraps kun je ook maken met ham, kaas, rookvlees of kipfilet. Net wat je lekker vind.En ik doe het altijd met rucolasla, daar zit meer smaak aan dat gewone sla.
Ik maak ook vaak pittige gehakballetjes (gehakt aanmaken met een ei, een zakje conimex-nasikruiden en paneermeel).
Ik serveer ze koud, gaat erin als koek.
En knoflookbroodjes: snij afbakbrood in de lengte door en besmeer beide zijden met kruidenboter. Leg ze open op een rooster, besprenkel ze met olijfolie en in de oven afbakken. Dan koud laten worden, schuin op stukjes van ongeveer 2 cm snijden en serveren.
Of komkommer in de lengte doorsnijden, uithollen en vullen met zelfgemaakte tonijnsalade.
En nu heb ik honger gekregen.
Mijn brugklas-Troela moet trouwens om half 10 in bed liggen.
donderdag 26 januari 2012 om 13:12
Mamz gefeliciteerd met Muis.
Coetje gefeliciteerd met vriend.
Maak er allebei een leuke dag van. Het zingen klinkt al leuk.
Als ik naar de fysio moet kook ik ook altijd twee dagen.
En ik heb een diepvries vol, voor noodgevallen wat ook nogal eens voorkomt.
De recepten van Gold klinken wel heel lekker.
Ik duik vandaag mijn Indisch kookboek maar weer eens in.
Leuk dan, die stakende leraren. En alleen omdat ze(de bond) iets verkeerd hadden begrepen hoorde ik op de radio vanmorgen vroeg.
Pfft wat was het druk op mijn werk zeg. Blugh. Ben dus geen uur langer gebleven. Had het voor even gehad.
ben nu thuis en ik wacht op mijn telefonische afspraak met de arts van de pijnpoli.
Coetje gefeliciteerd met vriend.
Maak er allebei een leuke dag van. Het zingen klinkt al leuk.
Als ik naar de fysio moet kook ik ook altijd twee dagen.
En ik heb een diepvries vol, voor noodgevallen wat ook nogal eens voorkomt.
De recepten van Gold klinken wel heel lekker.
Ik duik vandaag mijn Indisch kookboek maar weer eens in.
Leuk dan, die stakende leraren. En alleen omdat ze(de bond) iets verkeerd hadden begrepen hoorde ik op de radio vanmorgen vroeg.
Pfft wat was het druk op mijn werk zeg. Blugh. Ben dus geen uur langer gebleven. Had het voor even gehad.
ben nu thuis en ik wacht op mijn telefonische afspraak met de arts van de pijnpoli.
donderdag 26 januari 2012 om 15:23
Even snel tussendoor voordat het huis zo vol loopt
Ik heb wraps met zalm,met gerookte kip en met pittige kipfilet,kipfilet en bacon.Ik neem ook altijd rucola omdat ik dat de lekkerste vind.
Verder maak ik morgen nog wat salade's en heb ik 15 afbakstokbroden.
Gehaktballetjes zijn al klaar en bitterballen liggen in de vriezer.
Morgen nog even langs de slijterij en sta tafels ophalen bij vriendin.Heb er nu al zin in..haha!
Hier gaat Oudste om 9 uur naar boven,douchen en pyama aan,dan komt ze nog even wat drinken en kletsen(en dan is er opeens een hoop te vertellen joh) en meestal gaat ze om kwart voor 10 naar boven.Steevast half 11 komt ze weer plassen dus die slaapt pas tegen 11 uur.
Ik bedoelde met lui dat er zo weinig inzit,ze doet niks uit zichzelf.Als ik iets vraag doet ze het wel zonder mopperen hoor..Ach typisch puber denk ik..
Zoeb,wat zei de arts van de pijnpoli?
Allis,ik kook ook vaak voor 2 dagen of maak 2 grote pannen soep.Maar ik heb dan ook meestal wel een aanschuiver zo'n 4 keer per week.
En ik maak wel vaak een weekmenu,omdat ik dan niet zovaak om boodschappen hoef en ik merk dat we anders zoveel eten weggooien.
Ik heb wraps met zalm,met gerookte kip en met pittige kipfilet,kipfilet en bacon.Ik neem ook altijd rucola omdat ik dat de lekkerste vind.
Verder maak ik morgen nog wat salade's en heb ik 15 afbakstokbroden.
Gehaktballetjes zijn al klaar en bitterballen liggen in de vriezer.
Morgen nog even langs de slijterij en sta tafels ophalen bij vriendin.Heb er nu al zin in..haha!
Hier gaat Oudste om 9 uur naar boven,douchen en pyama aan,dan komt ze nog even wat drinken en kletsen(en dan is er opeens een hoop te vertellen joh) en meestal gaat ze om kwart voor 10 naar boven.Steevast half 11 komt ze weer plassen dus die slaapt pas tegen 11 uur.
Ik bedoelde met lui dat er zo weinig inzit,ze doet niks uit zichzelf.Als ik iets vraag doet ze het wel zonder mopperen hoor..Ach typisch puber denk ik..
Zoeb,wat zei de arts van de pijnpoli?
Allis,ik kook ook vaak voor 2 dagen of maak 2 grote pannen soep.Maar ik heb dan ook meestal wel een aanschuiver zo'n 4 keer per week.
En ik maak wel vaak een weekmenu,omdat ik dan niet zovaak om boodschappen hoef en ik merk dat we anders zoveel eten weggooien.
donderdag 26 januari 2012 om 15:31
Ben heel erg blij.
Arts heeft net gebeld. We gaan nog even door met de andere medicijnen en over vier weken pas weer een afspraak. Eerst telefonisch en als het goed blijft gaan wil hij me wel even zien.
Omgekeerde wereld. Als het slechter gaat mag ik bellen voor een eerdere afspraak, maar daar ga ik niet vanuit.
Als het over vier weken nog beter gaat, gaan we proberen de andere medicijnen ook af te bouwen. Jippie.
Arts heeft net gebeld. We gaan nog even door met de andere medicijnen en over vier weken pas weer een afspraak. Eerst telefonisch en als het goed blijft gaan wil hij me wel even zien.
Omgekeerde wereld. Als het slechter gaat mag ik bellen voor een eerdere afspraak, maar daar ga ik niet vanuit.
Als het over vier weken nog beter gaat, gaan we proberen de andere medicijnen ook af te bouwen. Jippie.
vrijdag 27 januari 2012 om 08:45
Het was hier ook heel gezellig gister,ik ging pas om 2 uur naar boven en dat is toch te laat als de wekker om 6.45 u gaat.
Zoeb,ja ik heb wat vrienden uit zijn oude dorp uitgenodigd,die spreekt hij nog wel maar heeft ze lang niet gezien.
Heb er wel heel erg veel zin in.
Ik ga de huiskamer leegmaken,tot later,fijne dag
Zoeb,ja ik heb wat vrienden uit zijn oude dorp uitgenodigd,die spreekt hij nog wel maar heeft ze lang niet gezien.
Heb er wel heel erg veel zin in.
Ik ga de huiskamer leegmaken,tot later,fijne dag
vrijdag 27 januari 2012 om 11:54
Mogguh
Ja hoor, Coe, mijn puber doet niks uit zichzelf, en wat 'ie van mij moet onder gemopper. Aan de andere kant zou hij het geweldig vinden om zelf het huis te mogen runnen, zeg maar. Rotkarweitjes uitbesteden en leuke karweitjes zelf houden. Als'ie een manier vindt om zijn huiswerk uit te besteden is hij de gelukkigste puber op aarde. Staat wel (nog steeds) vlot op en gaat graag naar school.
Heel veel plezier vanavond! Je zal wel afgedraaid zijn morgen, twee late avonden na elkaar.
Lekker bericht Zoeb, jij krijgt dus gewoon geen terugval. Begrepen
Ik heb slachtofferhulp op bezoek gehad en vanmiddag nog een gesprek met de juf van Muis. Valt het al op dat ik een hele tijd geen huishoudelijke klusjes meer heb genoemd.
Ja hoor, Coe, mijn puber doet niks uit zichzelf, en wat 'ie van mij moet onder gemopper. Aan de andere kant zou hij het geweldig vinden om zelf het huis te mogen runnen, zeg maar. Rotkarweitjes uitbesteden en leuke karweitjes zelf houden. Als'ie een manier vindt om zijn huiswerk uit te besteden is hij de gelukkigste puber op aarde. Staat wel (nog steeds) vlot op en gaat graag naar school.
Heel veel plezier vanavond! Je zal wel afgedraaid zijn morgen, twee late avonden na elkaar.
Lekker bericht Zoeb, jij krijgt dus gewoon geen terugval. Begrepen
Ik heb slachtofferhulp op bezoek gehad en vanmiddag nog een gesprek met de juf van Muis. Valt het al op dat ik een hele tijd geen huishoudelijke klusjes meer heb genoemd.
vrijdag 27 januari 2012 om 15:37
Hello,
Ben natuuuuurlijk weer te laat met mijn felicitaties maar toch alsnog alle jarigen: gefeliciteerd!!!!
Zoeb wat heerlijk om te lezen dat het beter gaat met je pols, ben echt blij voor je!! Leuk vandaag op stap met Sam, je geniet er echt van he? Ik heb dat ook hoor met mn neefjes en nichtjes, mensen denken vaak dat ik het alleen maar moeilijk vind omdat we zelf geen kinderen hebben maar ik geniet volop als we logees hebben of op bij ze op bezoek gaan.
Coe, hapjes en voorbereidingen voor het feest klinken goed. Grappig trouwens, jouw vriend en ik zijn nu even oud EN.... ik heb sinds kort een smartphone waar ik steeds mee zit te spelen
Die midlife crisis was toch alleen voor mannen? Misschien moet ik overwegen een leren pak en een motor te gaan kopen en een heel jonge man aan de haak slaan?
Ik moet weer aan de studie dus ik ga mezelf een schop verkopen.
Coe geniet van je feest!!
Fijne dag/avond allemaal.
PS Mamz, Lola klinkt als het leukste konijn ter wereld, heerlijk zo'n beessie
Ben natuuuuurlijk weer te laat met mijn felicitaties maar toch alsnog alle jarigen: gefeliciteerd!!!!
Zoeb wat heerlijk om te lezen dat het beter gaat met je pols, ben echt blij voor je!! Leuk vandaag op stap met Sam, je geniet er echt van he? Ik heb dat ook hoor met mn neefjes en nichtjes, mensen denken vaak dat ik het alleen maar moeilijk vind omdat we zelf geen kinderen hebben maar ik geniet volop als we logees hebben of op bij ze op bezoek gaan.
Coe, hapjes en voorbereidingen voor het feest klinken goed. Grappig trouwens, jouw vriend en ik zijn nu even oud EN.... ik heb sinds kort een smartphone waar ik steeds mee zit te spelen
Die midlife crisis was toch alleen voor mannen? Misschien moet ik overwegen een leren pak en een motor te gaan kopen en een heel jonge man aan de haak slaan?
Ik moet weer aan de studie dus ik ga mezelf een schop verkopen.
Coe geniet van je feest!!
Fijne dag/avond allemaal.
PS Mamz, Lola klinkt als het leukste konijn ter wereld, heerlijk zo'n beessie