verhuizen?

26-01-2012 09:02 358 berichten
* Deze OP bevatte veel persoonlijke details, vandaar dat ik het verwijderd heb, degenen die nog meelezen/schrijven weten waar het over gaat*
Alle reacties Link kopieren
Redband, heb je toevallig ook Noodles vorige topic gelezen? Dan begrijp je misschien iets meer van de ietwat harde reacties hier.

Noodles, fijn dat je een update geeft over de situatie. Minder fijn om te horen dat jullie er samen niet uit lijken te komen. Ik vind het ook heel erg om te lezen dat je vriend eigenlijk geen poot uitsteekt en zelfs te beroerd is om miniNoodles van het kdv op te halen. Wat bezielt zo'n man? Als ik jou was, zou ik nu ook echt voor mezelf kiezen, maar geen overhaaste beslissingen nemen. Zoek idd eerst goed uit welke mogelijkheden er allemaal zijn. Zoals jvoorbeeld gastouderschap. Gaan wonen op een uur reistijd van Amsterdam lijkt me best pittig, vooral omdat je vrienden en familie hier allemaal wonen. En het is niet gezegd dat je snel nieuwe mensen leert kennen in je nieuwe woonplaats. Ik snap je angst voor vereenzaming dus wel.

Heel veel sterkte komende tijd!
I am surrounded by morons
quote:secondhandsuus schreef op 26 januari 2012 @ 09:53:

[...]

Um... Ja... Welke "vader" gaat nu niet zijn eigen kind ophalen van het kdv als hij daar wel tijd voor heeft? Waarom laat hij dit aan de moeder over? Die zich de benen onder het lijf vandaan moet rennen om er op tijd te zijn?

Die vent schopte ik zonder pardon het huis uit...

Geen twijfel over mogelijk....

Een kleine nuance is hier wel op zn plaats. Vriend brengt en haalt kleintje van het kdv. In de OP speculeer ik meer over hoe ik dat zou moeten doen als ik alleen zou zijn..

Hij doet boodschappen, kookt soms en brengt en haalt kleintje van kdv, maar dat was het dan ook wel
Noodles,

Hou er rekening mee dat een uur van je huidige sociale netwerk er straks op neer komt dat jij op en neer moet reizen om die contacten te onderhouden. Andersom is vaak een uitdaging is mijn ervaring
@ twisted: dankje, je bent een schat

Ik wil absoluut geen overhaaste beslissingen nemen, en eerst alles goed uitzoeken. Als ik de sprong waag moet alles goed geregeld zijn (vooral voor zoontje).. En ik zou natuurlijk ook uiteindelijk met vriend overleggen, maar pas als ik zelf weet of dit écht is wat ik wil.. Al lijkt het steeds vaker duidelijk dat we uit elkaar zullen gaan, de vraag is meer wanneer...
quote:noodles schreef op 26 januari 2012 @ 10:02:

[...]

Een kleine nuance is hier wel op zn plaats. Vriend brengt en haalt kleintje van het kdv. In de OP speculeer ik meer over hoe ik dat zou moeten doen als ik alleen zou zijn..

Hij doet boodschappen, kookt soms en brengt en haalt kleintje van kdv, maar dat was het dan ook wel

Oke, dan heb ik het gewoon verkeerd begrepen...

Dat veranderd voor mij de zaak wel. Dan zou ik dus ook niet zo hard zijn in mijn stelling hem eruit te pleuren....
quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 26 januari 2012 @ 10:04:

Noodles,

Hou er rekening mee dat een uur van je huidige sociale netwerk er straks op neer komt dat jij op en neer moet reizen om die contacten te onderhouden. Andersom is vaak een uitdaging is mijn ervaring

Ja, dat is dan ook zeker een van mijn zorgen!!

Waar ik nu woon heb ik mijn moeder, stiefvader en zus in de buurt, aan hun heb ik heel veel.. Lijkt me zo eenzaam daar alleen, maar verder wel ideaal voor mihoen (mini noodles)
@Noodles: klopt het dat hij eigenlijk geen kind wilde? Herinner me een topic maar weet niet zeker of jij het was. Ik forum mobiel.

Ik zou zeker geen overhaaste beslissing nemen. Weeg alle opties tegen elkaar af. Wat is voor jou en je zoontje een belangrijke geluksfactor? Huis, familie, meer rust en regelmaat of ouders die toch samen blijven?

Je hoeft niet vandaag te beslissen, het is goed dat je er nu echt mee bezig bent.

Heel veel sterkte, lijkt me heel moeilijk om een relatie te hebben met een man die op zo'n manier met jullie zoontje omgaat...
quote:noodles, 2 minuten geleden

Komt ze nu mee
Noodles,

Ik kan je alleen maar wijsheid wensen in de beslissingen die je neemt.

Er is niets mis mee het een en ander alvast in gang te zetten als bijvoorbeeld het inschrijven bij een woningbouw vereniging. Het uitzoeken van je rechten en plichten en dergelijke.

Ik zou wel de dialoog met je partner open houden.

En als je wilt dat je partner meer wilt moet je hem dat duidelijk vragen. Het blijft een man die zijn niet goed in hints. Misschien gewoon eens kind naar opa en oma en een avond alles op tafel gooien en goede afspraken maken. Wellicht helpt het jullie samen verder.
quote:secondhandsuus schreef op 26 januari 2012 @ 10:05:

[...]

Oke, dan heb ik het gewoon verkeerd begrepen...

Dat veranderd voor mij de zaak wel. Dan zou ik dus ook niet zo hard zijn in mijn stelling hem eruit te pleuren....

Mijn probleem zit hem er meer in dat hij zoveel blaast hier in huis, zo vaak, zo hard en alles moet wijken voor hem. En er is geen discussie over mogelijk, van de een op de andere dag is hij elke dag 2 keer 45 min tot ruim een uur aan het spelen, ik zit dan vaak in de keuken, kan niet echt ergens heen want we hebben maar één slaapkamer.. Als ik er ook maar iets over zeg barst de bom. "ik kan nooit eens oefenen zonder gezeik!! Ik word hier helemaal gek!!" dat soort uitspraken, terwijl ik het gevoel heb alles alleen te doen... zucht...

Wer hebben hier al maanden een terugkerende ruzie over maar we komen er maar niet uit. De ruzie wordt steeds erger en niets verandert..
Noodles, hebben jullie eigenlijk wel eens relatietherapie gehad?
quote:goldmember schreef op 26 januari 2012 @ 10:06:

@Noodles: klopt het dat hij eigenlijk geen kind wilde? Herinner me een topic maar weet niet zeker of jij het was. Ik forum mobiel.

Ja dat klopt, goed onthouden van je.

Deze zwangerschap was niet gepland en hij heeft er nooit helemaal achter gestaan. Ik denk dat daar de basis al scheef staat...
quote:Twisted schreef op 26 januari 2012 @ 10:10:

Noodles, hebben jullie eigenlijk wel eens relatietherapie gehad?

nee, en daar staat hij helaas ook niet voor open..

Ik ga nu even douchen, kleintje slaapt..

Ik kom later weer terug..

Allemaal bedankt voor jullie reacties!
Wel vreemd, 12 jaar samen en opeens wil meneer oefenen??? Wellicht is het zijn manier om nog enige houvast te vinden in het werkloos zijn en geen werk vinden? Een gevecht om "zijn" plekje op de Wereld. Ook in een grote villa kun je het geluid van een blaasinstrument niet ontlopen ben ik bang.
Wat een triest verhaal...

Ik zou me mijn verhuisplannen even in de ijskast zetten en inderdaad je partner het huis uit gooien, zo snel als mogelijk is. Er verandert dan al zo veel in je leven en vooral voor je kind, dat je volgens mij beter eerst eens even rustig kunt kijken hoe het gaat. Zou je moeder je niet een tijdje willen helpen met ophalen van je zoon uit KDV? Kan je niet een dag meer gaan werken, maar wat minder uur per dag ofzo, zodat je wat makkelijker kunt halen en brengen? Misschien zijn er nog wel andere oplossingen.

Een verhuizing naar een andere stad, direct met een relatiebreuk, lijkt me echt onnodig heftig.
Ik heb even terug geloept, en blijf nog steeds bij mijn mening.
Kleine waarschuwing: Ik ben van de praktische zaken:

Als het zo hard is, neem ik aan de je vriend een koperblaasinstrument speelt, dus trombone/trompet/hoorn ofzo? Daar zijn oefendempers voor, gewone die het zacht maken, maar zelfs speciale met een koptelefoon eraan zodat de omgeving niks hoort en hij zichzelf heel goed. Zal-ie wel voor mietjes vinden, maar ik (en dat terwijl ik zelf muzikant ben) vind het echt een achterlijk onderwerp om ruzie over te maken. En trouwens ook niet aardig voor de buren. Als je een luid instrument speelt, ga je maar naar een oefenruimte, die zijn ervoor gebouwd.

Tweede praktische zaak: Reken je niet rijk met woningruil (of heb je al contact gehad met de mensen wiens huis je zou willen?). Mensen willen maar zelden een eensgezinswoning met tuin ruilen tegen een 2kamerappartement op de vierde verdieping, of je moet echt op een geweldige locatie wonen.

Verder veel sterkte, en ik zou je toch aanraden om het iets meer open te gooien richting je vriend. Hem straks ineens voor een voldongen feit stellen (ik ga weg en het huis is ook weg en je ziet maar wat je doet) lijkt me niet echt bevorderlijk voor de verhouding tussen hem en je zoontje.
O, een oud spreekwoord, van ruilen komt huilen.
Las ik het nou goed dat je werk in Lutjebroek zit en je dus daarheen zou verhuizen? Want van Amsterdam naar Lutjebroek lijkt me ook best een schok....mijn mans familie (oma + tantes e.d.) komt daar vandaan en het is toch een dorp apart hoor. Ze zijn er vrij gelovig enzo en het lijkt me best een lastige plek om je draai te vinden. Echt groot is het dorp niet en het is echt een ons-kent-ons gemeenschap. Natuurlijk zijn ze niet allemaal zo, maar van de grote stad naar Lutjebroek is wel een hele grote overgang...

Overigens ben ik het met Redband eens! Ik zou echt proberen om het te laten werken tussen jullie. Krijg het idee dat het vooral ook de kleine ruimte is waarin jullie leven die problemen geeft. Hij kan niet lekker zijnn hobby uitoefenen, omdat jullie op elkaars lip zitten. En die hobby is nu het enige wat hij heeft, sinds hij zijn baan is verloren. Als jullie samen verhuizen kan hij misschien een eigen plek krijgen voor die hobby (schuur of zolder ofzo) en lost dat een heleboel irritaties op. Zomaar 12 jaar weggooien vind ik drastisch.
Weet je wat het is, of een man nu werkeloos thuis zit en achter de playstation zit, of een muziekinstrument oefent, is volgens vele viva dames toch niet goed!

Wat voor commentaren ik wel niet heb gelezen waarvan de partner werkeloos thuis zat en achter de playstation zat.

Dat vele mannen nu eenmaal last hebben van de economische crisis kunnen zij niets aan doen.
Nee, wij als vrouw willen dat manlief het hele huishouden doet en kookt, wast, kinderen verzorgt en vooral het zelf ziet als er iets in huis gedaan moet worden. Maar dat van mijn man verwachten heb ik al lang opgegeven als je wil dat ie iets in het huis doet moet je hem dat vertellen. En dan moet je vooral niet verwachten dat ie het meteen doet, nee....dan gebeurt het als hij er zin in heeft. En daar moet je dus niet over zeuren en je moet het vooral niet dan zelf doen, want dan doet ie het helemaal nooit meer. En ws heeft TO het dus altijd zelf gedaan en manlief ziet nu dus niet in waarom dat moet veranderen. Zo zijn mannen nou eenmaal. En ik heb me daar gewoon bij neergelegd ipv er ruzie over te maken, want die ruzies zijn zinloos
quote:Moosey schreef op 26 januari 2012 @ 10:22:

Kleine waarschuwing: Ik ben van de praktische zaken:

Als het zo hard is, neem ik aan de je vriend een koperblaasinstrument speelt, dus trombone/trompet/hoorn ofzo? Daar zijn oefendempers voor, gewone die het zacht maken, maar zelfs speciale met een koptelefoon eraan zodat de omgeving niks hoort en hij zichzelf heel goed. Zal-ie wel voor mietjes vinden, maar ik (en dat terwijl ik zelf muzikant ben) vind het echt een achterlijk onderwerp om ruzie over te maken. En trouwens ook niet aardig voor de buren. Als je een luid instrument speelt, ga je maar naar een oefenruimte, die zijn ervoor gebouwd.

Tweede praktische zaak: Reken je niet rijk met woningruil (of heb je al contact gehad met de mensen wiens huis je zou willen?). Mensen willen maar zelden een eensgezinswoning met tuin ruilen tegen een 2kamerappartement op de vierde verdieping, of je moet echt op een geweldige locatie wonen.

Verder veel sterkte, en ik zou je toch aanraden om het iets meer open te gooien richting je vriend. Hem straks ineens voor een voldongen feit stellen (ik ga weg en het huis is ook weg en je ziet maar wat je doet) lijkt me niet echt bevorderlijk voor de verhouding tussen hem en je zoontje.

hoi moosey,

Hij speelt trompet inderdaad. (en gitaar, en piano, en drums, maar trompet is zijn hoofdinstrument en dat moet dus iedere dag gespeeld worden)

Hij heeft 2 dempers, eentje helpt echt en de ander eigenlijk amper. Hij vindt het inderdaad vervelend om met demper te spelen, kan zichzelf dan niet goed horen zegt hij..

De buurvrouw heeft er (veel) last van, want als ik er niet ben speelt hij zonder demper en lang. Hij weet dat zij er last van heeft maar vindt dat "jammer voor haar", zei in haar gezicht dat hij nu eenmaal iedere dag moet spelen en er ook niets aan kan doen. Sinds kort heeft hij een oefenruimte waar hij 1, 2 of 3 keer per week heengaat, maar nog blijven er dan 11 oefensessies per week over, vind ik toch best veel..

Ik weet ook inderdaad dat woningruil flink tegen kan vallen (ook uit ervaring) maar ik woon echt op een toplocatie en het is een mooie woning, maar klein. Wel met dakterras en betaalbaar want woningbouw (vrij zeldzaam in Amsterdam en helemaal in deze buurt) dus ik heb wel iets moois om te ruilen, al zal dat niet in één dag geregeld zijn (eerder een half jaar).

vriend weet van mijn idee, ik heb hem namelijk gevraagd om het te overwegen mee te gaan en heb aangegeven dat als wij er samen echt niet uitkomen dat het voor mij een optie zou zijn.

Eerlijkheid is voor mij erg belangrijk ook al loopt het niet goed tussen ons..
Dat je werkeloos thuis komt te zitten, kun je vaak niks aan doen. Hoe je daarmee omgaat daarentegen wél. Een half jaar thuiszitten zonder te solliciteren is toch totaal niet constructief?

Daarbuiten houdt hij totaal geen rekening met Noodles en Mihoen. Ook wil hij niet in relatietherapie om te redden wat er te redden valt. Sorry hoor, maar wat valt er voor Noodles dan nog te halen?
quote:Ivetje schreef op 26 januari 2012 @ 10:35:

Nee, wij als vrouw willen dat manlief het hele huishouden doet en kookt, wast, kinderen verzorgt en vooral het zelf ziet als er iets in huis gedaan moet worden. Maar dat van mijn man verwachten heb ik al lang opgegeven als je wil dat ie iets in het huis doet moet je hem dat vertellen. En dan moet je vooral niet verwachten dat ie het meteen doet, nee....dan gebeurt het als hij er zin in heeft. En daar moet je dus niet over zeuren en je moet het vooral niet dan zelf doen, want dan doet ie het helemaal nooit meer. En ws heeft TO het dus altijd zelf gedaan en manlief ziet nu dus niet in waarom dat moet veranderen. Zo zijn mannen nou eenmaal. En ik heb me daar gewoon bij neergelegd ipv er ruzie over te maken, want die ruzies zijn zinloos Dit heb ik al zo vaak geprobeerd, maar lijkt wel of ik me er niet bij neer kan leggen, erg hè!? Ik wil gewoon dat hij meehelpt, helemaal nu hij thuiszit en ik werk.
quote:Ivetje schreef op 26 januari 2012 @ 10:27:

Las ik het nou goed dat je werk in Lutjebroek zit en je dus daarheen zou verhuizen? Want van Amsterdam naar Lutjebroek lijkt me ook best een schok....mijn mans familie (oma + tantes e.d.) komt daar vandaan en het is toch een dorp apart hoor. Ze zijn er vrij gelovig enzo en het lijkt me best een lastige plek om je draai te vinden. Echt groot is het dorp niet en het is echt een ons-kent-ons gemeenschap. Natuurlijk zijn ze niet allemaal zo, maar van de grote stad naar Lutjebroek is wel een hele grote overgang...

Overigens ben ik het met Redband eens! Ik zou echt proberen om het te laten werken tussen jullie. Krijg het idee dat het vooral ook de kleine ruimte is waarin jullie leven die problemen geeft. Hij kan niet lekker zijnn hobby uitoefenen, omdat jullie op elkaars lip zitten. En die hobby is nu het enige wat hij heeft, sinds hij zijn baan is verloren. Als jullie samen verhuizen kan hij misschien een eigen plek krijgen voor die hobby (schuur of zolder ofzo) en lost dat een heleboel irritaties op. Zomaar 12 jaar weggooien vind ik drastisch.

Nee, ik noem lutjebroek maar even als voorbeeld, maar het ligt er niet ver vandaan. Wel een stuk groter dan lutjebroek trouwens

En ja, wat jij hier omschrijft denk ik ook vaak..

Ik blijf zo twijfelen, vind het verschrikkelijk moeilijk. Ik merk wel dat een plan hebben helpt, om daarover te kunnen fantaseren, want soms voel ik me zo gevangen in de situatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven