verhuizen?

26-01-2012 09:02 358 berichten
* Deze OP bevatte veel persoonlijke details, vandaar dat ik het verwijderd heb, degenen die nog meelezen/schrijven weten waar het over gaat*
Wil je dat wel, een kleintje groot brengen in een grote drukke stad, waar ze amper buiten kunnen spelen, waar het leef klimaat anders is dan in een dorp, waar weinig "sociale controle"is, waar meer mensen werken dan wonen.

De meeste Amsterdammers met kinderen die ik ken, vluchten Amsterdam uit!
quote:Starshine schreef op 26 januari 2012 @ 11:53:

Al speelde hij maar 5 minuten of 6 uur per dag...het feit dat je bijna een speelschema moet afdwingen en dat hij dan expres toch tussendoor nog effe gaat spelen getuigt van bijzonder weinig respect. Het gaat helemaal niet om trompet spelen, gamen of niet het huishouden doen...het gaat over respect en iets over hebben voor elkaar.

Ik heb het vorige topic even bekeken en wat ik eruit kon opmaken (want je had de OP drastisch ingekort) is dat hij dus geen kind wil(de) en dat hij erg naar tegen jou doet.

Tja, als hij dan geen gezin wilt....flikker dan toch op man!

Precies!!

Vandaar dat ik ook steeds vaker denk: ik ga weg en begin met mihoen overnieuw. Nu lig ik wakker van het terugbetalen van de kinderopvangtoeslag, wordt ik gek van het getrompetter aan mijn hoofd, voel ik me lullig tegenover de buren en ben ik half overspannen door alles in mn eentje te doen en dan nóg continu voor zeur uitgemaakt te worden. Het begint me op te breken..

Ik roep ook weleens: als je dit allemaal niet wilt, ga dan weg en laat ons verder gaan als klein gezinnetje.

Maar dan roept hij dat ik hem dan een oor aannaai, eerst een kind terwijl hij dat niet wilde, en dan vervolgens ook nog zijn kind bij hem weghalen, en dan voel ik me weer schuldig..
quote:redband schreef op 26 januari 2012 @ 12:17:

Wil je dat wel, een kleintje groot brengen in een grote drukke stad, waar ze amper buiten kunnen spelen, waar het leef klimaat anders is dan in een dorp, waar weinig "sociale controle"is, waar meer mensen werken dan wonen.

De meeste Amsterdammers met kinderen die ik ken, vluchten Amsterdam uit!Vandaar dat ik eraan denk om in het stadje waar ik werk te gaan wonen. Stukken rustiger en kindvriendelijker, grotere woning evt met tuin voor hetzelfde geld..
Alle reacties Link kopieren
quote:Noodles, 2 minuten geleden

Maar dan roept hij dat ik hem dan een oor aannaai, eerst een kind terwijl hij dat niet wilde, en dan vervolgens ook nog zijn kind bij hem weghalen, en dan voel ik me weer schuldig..

Gadver, wat een naar, manipulatief gedrag vertoont jouw vriend!
I am surrounded by morons
Is er geen oefenruimte ergens waar hij kan gaan spelen?
quote:noodles schreef op 26 januari 2012 @ 12:18:

[...]

Ik roep ook weleens: als je dit allemaal niet wilt, ga dan weg en laat ons verder gaan als klein gezinnetje.

Ik geloof best dat jij na maanden strijd ook niet meer de leukste bent of het op de meest diplomatieke manier aanpakt, maar w.a.t.e.e.n.e.i.k.e.l!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Is de enige reden dat jij nog bij hem blijft, niet het feit dat je geen 12 jaar wilt 'weggooien'?? Meer redenen zie ik namelijk niet. En die 12 jaar, die gooi jij niet weg, maar hij.

Toevoeging: En hij wilde eerst geen kind zegt hij, maar hij wil dat kind toch eigenlijk nog steeds niet? Jij moet er voor zorgen, jij moet alles regelen, hij is saggerijnig als hij een dag alleen met Mihoen is.
ja dat is ook zoiets...zielig voor je zoontje dat zijn vader met tegenzin een dagje met hem doorbrengt. Doet hij wel wat leuks met hem op zo'n dag?
Ach jee, ok,Dat weet je, hij weet het dan ook dus.

Dit kan niet zo, schulden kun je er nu niet ook nog bij gebruiken.

Tja, hij heeft een keuze, of kind erkennen, buiten de deur trompetten en baan zoeken of eruit. Dat is hard maar wat hij jou nu aan doet vind ik ook nogal hard.

Natuurlijk wil je het het liefst samen doen en een relatie met de vader van je kind maar dat kan alleen als het ook wil.

[...]

Maar dan roept hij dat ik hem dan een oor aannaai, eerst een kind terwijl hij dat niet wilde, en dan vervolgens ook nog zijn kind bij hem weghalen, en dan voel ik me weer schuldig..Hem 'n kind opdringen is zachtgezegd mooi klote voor zo'n man, maar als ie nu mekkert dat je hem zijn kind afneemt, kun je 'm mooi co-ouderschap afdwingen. Dan heb jij ook om de week 'n hele week voor jezelf.
Allereerst veel sterkte met deze situatie.

Ik zou absoluut niet verhuizen naar de andere plaats. Ga zo het hele topic lezen.

Ik ben zelf verhuisd met echtgenoot en baby naar een plaats waar we vrijwel niemand kenden. Je kan straks geen kant op, doordat je gebonden bent aan huis voor je kind. Het is niet praktisch.

Ook jij wil weleens tijd voor jezelf. Met een achterban die af en toe bij kan springen, is het zo veel handiger. Natuurlijk bouw je op een gegeven moment een nieuw sociaal leven op. Maar dat is niet 1,2,3 gebeurd. Daar gaat tijd overheen. En je zult eerst je tijd nodig hebben, om je verdriet van de toekomst die er anders uit gaat zien te verwerken en je plek te vinden. Pas als je jezelf weer bij elkaar hebt geraapt, heb je energie om die te steken in nieuwe contacten. Ik zou het simpel houden en blijven wonen in je huidige woonplaats. Zet je ex het huis uit.

(je kind op een kdv doen in de plaats waar je werkt, of werk dichter bij huis zoeken)
Elninjoo zou je jouw kind een week bij hem laten??

Voor het eerste snap ik het leeuwinnen gedrag van moeders als het gaat om kind "afstaan" aan ex al is het maar om het weekeinde.

[...]

Precies!!

Vandaar dat ik ook steeds vaker denk: ik ga weg en begin met mihoen overnieuw. Nu lig ik wakker van het terugbetalen van de kinderopvangtoeslag, wordt ik gek van het getrompetter aan mijn hoofd, voel ik me lullig tegenover de buren en ben ik half overspannen door alles in mn eentje te doen en dan nóg continu voor zeur uitgemaakt te worden. Het begint me op te breken..

Maar dan roept hij dat ik hem dan een oor aannaai, eerst een kind terwijl hij dat niet wilde, en dan vervolgens ook nog zijn kind bij hem weghalen, en dan voel ik me weer schuldig..Noodles meid, kies nou alsjeblieft voor jezelf en je kind! Hij is het echt niet waard dat jij wakker ligt van de zorgen en frustraties... Je stelt je afhankelijk van hem op, maar hij gaat geen keuzes maken, echt niet!! Als je wilt dat er iets verandert, zul JIJ dat moeten doen!
quote:elninjoo schreef op 26 januari 2012 @ 12:59:

[...]

Hem 'n kind opdringen is zachtgezegd mooi klote voor zo'n man, maar als ie nu mekkert dat je hem zijn kind afneemt, kun je 'm mooi co-ouderschap afdwingen. Dan heb jij ook om de week 'n hele week voor jezelf.Afdwingen bereik je iets mee, en kan hij straks tegen het kind zeggen, ja maar je moeder wilde het allemaal zo.
quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 26 januari 2012 @ 13:03:

Elninjoo zou je jouw kind een week bij hem laten??

Voor het eerste snap ik het leeuwinnen gedrag van moeders als het gaat om kind "afstaan" aan ex al is het maar om het weekeinde.Zou het kind zelfs permanent bij hem laten (omdat ik zelf uberhaupt geen kind wil )
quote:Kastanjez schreef op 26 januari 2012 @ 12:32:

[...]

Ik geloof best dat jij na maanden strijd ook niet meer de leukste bent of het op de meest diplomatieke manier aanpakt, maar w.a.t.e.e.n.e.i.k.e.l!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Is de enige reden dat jij nog bij hem blijft, niet het feit dat je geen 12 jaar wilt 'weggooien'?? Meer redenen zie ik namelijk niet. En die 12 jaar, die gooi jij niet weg, maar hij.

.Ze doen beide de best om er een eind aan de relatie te maken zo te lezen.
quote:elninjoo schreef op 26 januari 2012 @ 13:06:

[...]

Zou het kind zelfs permanent bij hem laten (omdat ik zelf uberhaupt geen kind wil )Ander onderwerp!
Elninjoo dat kan ook, hij is tenslotte thuis dus is huisvader dus ideaal voor het kind geen gedoe met opvang en zo .

Maar alle gekheid op een stokje, TO dat is ook nog een mogelijkheid dat hij voor voogdij gaat (niets wijst daarop maar er gebeuren gekkere dingen tenslotte)
Als hij papa- dag heeft (ieek gruwel woord maar weet zo even geen beter alternatief) gaat hij geloof ik wel leuk met mihoen om hoor, niet dat hij echt iets bijzonders gaat doen, maar wel samen spelen, boodschappen doen etc..

Ik hoopte juist door naar de plaats waar ik werk te verhuizen niet/minder in een sociaal isolement te belanden omdat ik veel mensen ken door mijn werk.. Maar nu ik er langer over nadenk, ben ik straks wel bang dat ik daar zit in mn eentje iedere avond...
quote:redband schreef op 26 januari 2012 @ 13:07:

[...]

Ze doen beide de best om er een eind aan de relatie te maken zo te lezen.

hoe doe ik mijn best daarvoor dan redband?

Ik doe er voor mijn gevoel juist alles aan om het te laten werken, ook als dat betekent dat ik mezelf moet wegcijferen..

Nu begin ik te denken dat het gewoon niet gaat werken en maak ik een plan, maar om nou te zeggen dat ik er mijn best voor doe de realtie kapot te maken vind ik dan een vreemde interpretatie..
quote:elninjoo schreef op 26 januari 2012 @ 12:59:

[...]

Hem 'n kind opdringen is zachtgezegd mooi klote voor zo'n man, maar als ie nu mekkert dat je hem zijn kind afneemt, kun je 'm mooi co-ouderschap afdwingen. Dan heb jij ook om de week 'n hele week voor jezelf.

Co-ouderschap zou niet snel mijn keuze zijn.. Als vriend dan zoveel moet/wil oefenen, hoe moet dat dan met mihoen??

En bovendien denk ik dat hij gillend gek wordt..

Beter om het weekend o.i.d.
quote:noodles schreef op 26 januari 2012 @ 13:19:

Als hij papa- dag heeft (ieek gruwel woord maar weet zo even geen beter alternatief) gaat hij geloof ik wel leuk met mihoen om hoor, niet dat hij echt iets bijzonders gaat doen, maar wel samen spelen, boodschappen doen etc..

...

De kleine is ook nog te klein voor pretparken etc

Wees blij dat hij het gewone doet, aan kinderen die extra verwent woorden als ze bij papa zijn, dan krijg je scheve gezichten omdat ze dan vaak dat extra's doen omdat de moeders zich dat niet financieel kunnen verloorloven. En dan woorden ze verwenpapa's
Voor beide opzoek gaan naar grotere woonruimte?

Jullie zijn nu allebei opzoek naar aparte woonruimte, hij bij familie aan de andere kant van Nederland, jij dichter bij je werk, dan zijn jullie beide bezig een relatie te be eindigen.
quote:redband schreef op 26 januari 2012 @ 13:23:

[...]

De kleine is ook nog te klein voor pretparken etc

Wees blij dat hij het gewone doet, aan kinderen die extra verwent woorden als ze bij papa zijn, dan krijg je scheve gezichten omdat ze dan vaak dat extra's doen omdat de moeders zich dat niet financieel kunnen verloorloven. En dan woorden ze verwenpapa's

Zit wat in.. Al loopt mihoen al goed, en de speeltuin (hier voor de deur) vindt hij super leuk.

Maar ik snap wat je bedoelt over verwenpapa's..

Wil je nog antwoord geven op mijn vraag hoe ik zo hard mijn best doe deze relatie te beëindigen? crosspost.

Ik snap wat je bedoelt, thanks
quote:isa26 schreef op 26 januari 2012 @ 13:03:

[...]

Noodles meid, kies nou alsjeblieft voor jezelf en je kind! Hij is het echt niet waard dat jij wakker ligt van de zorgen en frustraties... Je stelt je afhankelijk van hem op, maar hij gaat geen keuzes maken, echt niet!! Als je wilt dat er iets verandert, zul JIJ dat moeten doen!

Ja daar heb je wel een punt ja...

Misschien toch eens een mailtje naar die evt woningruilopties en gaan kijken of het wat is.. Informeren kan geen kwaad denk ik zo..
Noodles ik vind je wat voorbarig, Je "soon to be ex" kan binnen no time zijn vaderrechten opeisen en coouderschap eisen wat dan???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven