Eind 2006/ begin 2007 vanaf 6 maart 2011

06-03-2011 09:17 2499 berichten
Alle reacties Link kopieren
En wederom een nieuw topic

Klik hier voor een link naar het vorige deel

En het topic daarvoor

Hier nog een ouder topic

En het Theehuizentopic!

Flubberbuikjestopic

Noot aan mezelf; excel, photoshop, photobucket....
anoniem_2998 wijzigde dit bericht op 12-12-2011 15:22
Reden: Tabel
% gewijzigd
Hiep hiep hoera voor Mayte!!! Alweer 5 hele jaren oud.

Ringel gefeliciteerd met je groote meid. Leuk zeg, dat Pinypon huis. En vooral omdat ze het zelf zo graag wilde hebben.

@Mmmoi: Dat klinkt wel heel luxe, een prive zwemles. Is dat omdat het de eerste keer is of omdat er gewoon niemand anders op die tijd een zwemles had gepland?

Had je toevallig nog gelezen van die gordijnen? Als je binnenkort nog op de markt komt, wil je dan even vragen hoe duur die gordijnen van jullie voor ons zouden zijn?

Wat vervelend dat de juf het testen van Jasmijn eigenlijk vergeten was en dat ze er zo laconiek over deed. Je zit er zelf al een tijdje op te wachten dus dan mogen ze daar best serieus mee om gaan, wat de uitslag ook is.

Maar goed dat je het toevallig zag en dat je meteen kon reageren.

Vanmorgen is er een vriendje van Eva komen spelen en zijn we bij de kapper geweest. Nu zitten we lekker een tosti te eten en straks moeten we nog een cadeautje voor de buurjongen en voor een meisje uit de klas van Floor kopen.

De bezichtiging is helaas niet door gegaan. Ze belden gisteren af. Ze zouden al iets anders hebben gevonden.

Dat betekend wel dat het vandaag een stuk rustiger is dan verwacht.

Gefeliciteerd Mayte met je vijfde verjaardag!!!!

En wat een leuke cadeaus! Ringel, van harte met je stoere dame.

Mmmoi, wat een gedoe met dat testen. Wel fijn dat je dan goed voor je dochter opkomt.

Pebbs, geen idee om wat voor gordijnen het gaat, maar misschien heb je ook iets aan deze tip. Wij hebben inbetweens, dat zit tussen vitrage en gordijnen in. Overigens hebben wij haast nooit de gordijnen dicht, Ik vind het zelf nogal fijn om naar buiten te kunnen kijken, ook als het donker is.

Pff, mag zo naar de huisarts voor mijn spiraal. Echt geen zin in. Echter wel fijn dat we dan daarna niet meer zo hoeven na te denken als we het doen....was tot nu vaak toch wel een beetje lacherig en puberig gedoe met condooms en zo...hahaha
Ochoch, domme ikke had niet in de tabel gekeken...

Mayte van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!! Hopelijk heb je een fijne dag met veel gezelligheid, snoep en cadeautjes. Een prachig groot cadeau heb je al binnen zie ik, gaaf hoor!

@Pebbles: Ik kom helaas vandaag niet op de markt, maar als ik er binnenkort heen ga zal ik het vragen. Ik had het wel gelezen maar ik was je vergeten te antwoorden, sorry... Waarom Jasmijn privéles kreeg snap ik ook niet. Er waren 2 juffen en 1 meester aanwezig waarvan er 2 in het water lagen en 1 op de kant. Drie leerkrachten dus, en er waren incl. Jasmijn ook maar 3 kinderen! Een leraar per kind dus. Superluxe. Of dat altijd zo is weet ik niet maar het kwam me nu wel heel erg mooi uit! Die juf heeft de hele tijd met Jasmijn samen in het water gelegen en haar leren zwemmen, als dat vaker zo gaat leert ze het natuurlijk supersnel!

Hier is een vriendinnetje aan het spelen. Best een beetje zielig voor Jasmijn maar ze speelt dus in een groepje van vier kindjes waarvan de anderen allemaal 'oudsten' (groep 2) zijn. Die andere drie meisjes kennen elkaar dus al een jaartje langer maar Jasmijn is goed in hun groepje opgenomen, ze speelt veel met hen op school en ook thuis. Nu is het alleen jammer dat wanneer die meisjes mogen kiezen (bijv. bij een jarige die langs de klassen moet, zoals vandaag het geval is) Jasmijn altijd buiten de boot valt. Ze heeft zelf ook twee van die drie meiden moeten kiezen, toen viel er natuurlijk ook eentje af, maar het zou fijn zijn als de afvaller een beetje verdeeld werd. Jasmijn valt nu steeds af als er groepjes worden geformeerd...ach ze heeft er zelf niets van maar vandaag zei ze wel, F. komt bij me spelen en die mocht vandaag ook trakteren! (morgen jarig) Maar ik mocht niet mee de klassen rond, dat mochten de andere meiden al...maar ik mag volgende keer! Haha, die volgende keer komt er dus niet...

Maar goed, ze is vrolijk en zit goed in haar vel, dat vind ik wel het belangrijkste. Het is alleen jammer dat ze niet echt een vaste vriendin in de klas heeft, ze speelt met Jan en alleman, kan het met iedereen wel vinden, maar heeft dus niet echt een meisje die voor haar gaaaat. Maar dat komt ws. toch pas vanaf groep 3 denk ik, dan is het ook echt de groep waar ze voor altijd in blijft, nu natuurlijk nog niet.

En Jasmijn heeft altijd de dochter van mijn vriendin nog, die noemt ze als beste vriendin, maar die zit niet bij haar op school. Ze ziet haar wel regelmatig en we gaan binnenkort ook met haar naar Disney, superleuk natuurlijk.

Hoe is dat met jullie kids, hebben die vaste vriendjes?
@Annie: Crosspost, haha. Sterkte vanmiddag bij de ha, lijkt me geen pretje. Ik ben nog steeds aan de pil omdat ik en medisch watje ben, hihi. O en de gordijnen die ik heb zijn vouwgordijnen en Pebbs wil ze dan als 'gewone' gordijnen. Dan komt het idd neer op inbetweens want ze zijn gestreept in een doorschijnende stof.
@annie: succes straks. Ik vond het niet heel prettig maar jij weet natuurlijk al wat je te wachten staat. Enige nadeel vind ik dat ik nog steeds vloei en hij zit er al 2 maanden in. Ik las van de week dat het wel een half jaar kan duren, pfff. Werkt zo wel heel goed als anticonceptie haha.

Wij willen wel iets dichtere gordijnen maar omdat we veel zon hebben overdag wil ik graag rolgordijnen zodat je niet zo in de zon zit te kijken als je tv kijkt enzo. Daaroverheen willen we dan vitrage of inbetweens.

@mmmoi: Ik sprak vandaag nog een moeder van een meisje in de andere 1/2 groep. Dat meisje zit in groep 2 en heeft daar ook niet echt vaste vriendinnetjes. Zolang je kind er zelf niet mee zit is er niet echt een probleem. Het zal straks vanaf groep 3 inderdaad wel komen.

Floor heeft wel een beste vriendin maar die zit in groep 1, ze is wel iets ouder maar doet nu voor de 2e keer groep.

Die moeder heeft trouwens ook 2 dochter en een zoon met ongeveer hetzelfde leeftijdsverschil alleen zijn ze bij haar allemaal ongeveer 1,5 jaar ouder. De namen die zij heeft zijn namen die wij ook allemaal bijna hebben gekozen (en zij hadden de onze op het lijstje), heel grappig.

Ik hoor het wel van die gordijnen.
Nou ons jarig jetje lag er dus vanavond om 17.30 in (in haar bed dan) compleet afgedraaid.

een super leuk en gezellig feestje gehad in een binnenspeeltuin en erg verwend. Morgen nog het grote feest en dan is het weer klaar.

Mayte heeft 1 vriendinnetje in de straat die ze haar beste vriendin noemt. Die zit wel op dezelfde school, maar in een andere klas. Was wel sneu want dat meisje wa natuurlijk ook me op feestje, maar dan merk je meteen dat ze bij de andere meiden uit mayte's klas een beetje buiten de boot valt. Maar in de klas en ook daar buiten speelt ze altijd met dezelfde meisjes. Ik probeer haar wel een beetje te stimuleren om meer richting leeftijdsgenootjes te gaan en de kindjes waarmee ze straks in groep 3 komt, maar de oudere kinderen trekken toch meer en daar voelt ze zich meer bij thuis.

ga met Lief bank hangen en straks naar bed, ook deze mama is afgedraaid.
Ringel, van harte met Oudste!! Ik kan nu pas feliciteren omdat ik een erg drukke dag heb gehad; gewerkt en vanmiddag hadden we het kinderfeestje van Hanna. Vanavond heb ik met het ov de auto weer opgehaald bij de garage (dure reparatie gehad, dat is minder, maar ja, nu kunnen we er weer even tegen) en ik ben net pas weer thuis. Fijn dat ze een leuke dag heeft gehad, en morgen opnieuw partytime begrijp ik? Wat zal ze verwend worden..:)

Pebbles, wat ontzettend jammer dat de bezichting is gecanceld, daar baal je zeker wel van :( Het geeft toch steeds hoop, als er een bezichtiging wordt aangevraagd.

Mmmoi, gaat de juf de testresultaten met jullie bespreken of niet? Bij ons doen ze dat niet standaard maar ik heb wel begrepen dat ze ons wel iets zullen vertellen. Het schijnt dat ze in groep 1 en 2 dezelfde toets (Mmmoi/Ris?) afnemen, maar dat de normering natuurlijk strenger is in groep 2. Hanna zit sociaal-emotioneel op zich wel op haar plek in groep 1. Aan de andere kant; volgens mij past zij heel goed aan dus als ze onder haar niveau zou zitten, weet ik niet of ze dat zou laten merken. En met de groep 2-kinderen speelt ze ook graag. Ze is dik bevriend met een meisje uit haar klas maar ze speelt ook wel graag met andere kindjes. Ze vertelde van de week dat ze spontaan een kus (op haar voorhoofd) had gekregen van een jongetje uit groep 2..het moet niet gekker worden ;). Ik geniet er wel van dat ze zo goed geaccepteerd wordt op school. Zoon had dat niet en wij zelf ook niet zo. Maar Hanna heeft dat wel heel erg. Overigens is haar hartevriendje een jongetje uit onze vorige straat; die twee zagen elkaar en het was meteen "aan" op vriendschapsniveau, geweldig. Onze wederzijdse gezinnen klikken overigens ook erg goed, dus dat is leuk.

Babba, kom je weer eens kletsen? Ik ben benieuwd hoe je vakantie is geweest (vast heerlijk, toch?)

Vanmiddag had Hanna dus haar kinderfeestje. Was geslaagd. Diverse spelletjes gedaan en aan het eind patat gegeten. De kindjes vonden het ook leuk, al is er één jongetje dat mij wel opviel in negatieve zin; overal commentaar op leveren en niet echt makkelijk te corrigeren. Hij was wel erg fanatiek met een bepaald spelletje (dat hij ook won natuurlijk), grappig om te zien. Hanna mag morgen naar zijn feestje trouwens.
Annie, hoe ging het bij de dokter..? Niet teveel pijn en ongemak hoop ik?

Ringel, hoe was het bezoek met Oudste aan het ziekenhuis? Vervelend dat je zelf zo hoest. Maar ja, je denkt dus zelf ook te weten waar het aan kan liggen. Het lijkt me lastig, roken. Ik neem aan dat je het zelf ook liever niet doet, of vind je het echt lekker? Ik heb nooit gerookt dus ik weet niet wat ik mis. Roken er hier nog meer meiden eigenlijk? Krokus soms ook toch?
Klinkt goed Ringel, de verjaardag van Mayte! Heerlijk.

Het inzetten van het spiraaltje is me erg meegevallen. Ik kreeg van iemand de tip om van te voren paracetamol in te nemen. Nu is het zetten natuurlijk niet echt leuk, maar eenmaal klaar was het ook gelijk goed. helemaal geen krampen oid gehad terwijl ik de vorige keer wat uurtjes op de bank had doorgemaakt.

Mats is ook een allemansvriendje. Dan weer met die en dan weer met die. Hij speelt zowel met jongens als meisjes. Zijn beste vriendinnetje is en blijft de dochter van lieve vrienden van ons. Ook al hebben ze wel eens strijd, zoals vanmiddag toen ze bij ons op visite waren en met ons gegeten hebben, ze kunnen niet zonder elkaar. Zo schattig. Veel mensen denken dat ze een tweeling zijn, want ze lijken qua doen en uiterlijk ook nog eens op elkaar. Morgen gaat hij naar haar feestje.
Leuk, Annie, dat Mats ook een beste vriendinnetje heeft. En grappig dat ze op elkaar lijken. Hanna en haar vriendje zijn tegenpolen; ze waren ooit even lang maar Hanna is flink doorgeschoten vergeleken bij hem. Verder heeft hij diepdonkerbruine ogen en donkerbruin haar en Hanna is natuurlijk een licht engeltje, met een blank huidje en erg blauwe ogen. Mooi stel samen. Man en ik denken ook dat die vriendschap wel zal blijven; ze voelen elkaar zo goed aan en zijn echt gek op elkaar. Toch wil ze niet met hem trouwen zegt ze nu, het is echt platonisch ;).
pff, even heel kort. Hier een hele rare week. Een tante van mij is afgelopen maandag door zelfdoding om het leven gekomen en vanochtend is een oom van mij overleden. Vandaar weinig aanwezig. Begrafenis van tante ga ik door dingen die in het verleden zijn voorgevallen niet heen, hoewel ik haar wel gedenk omdat ik 15 jaar geleden veel met haar opgetrokken ben (ze was maar 10 jaar ouder). Mijn oom zijn begrafenis ga ik wel heen. Die is woensdag.

Thuis gaat het goed. Roan heeft niet een vast vriendje, maar speelt met meerdere kindjes. Bij hem komt inmiddels wel het onderscheid jongen / meisje. Roze is voor meisjes (waar hij vroeger het liefst een roze k3bed had). Vanmiddag weer zwemles gehad. Toppertje is het.

Jesper is aan het kloten met slapen. 's Avonds wel een uur gillen. Monstertje. Ben zelf afgelopen 2 dagen ziek thuis geweest. Voorhoofdholtes en bijholtes vol. AUW! Begin nu wat op te knappen.
Ringel; nog ff op de valreep van harte met je grote meid!!!! Leuk dat het feestje vandaag al zo leuk was, nu morgen nog! Geniet er maar van!

Krook; wat een nare berichten zeg... bah, bah, bah! Heel veel sterkte ermee.

Mir; de toetsen die wij afnemen zijn wel degelijk anders voor groep 1 of voor groep 2. Ze krijgen wel 2x dezelfde toetsen, dus in januari en juni. De normering is dan wel anders.

Het is wel hetzelfde type toets. Ik heb het dan over de CITO (niet de eindcito voor groep 8,maar cito als onderdeel van het leerlingvolgsysteem).

Ella heeft echt een vast vriendinnetje, zij zit in groep 1 en ze schelen maar 1 week in leeftijd. Ze woont heel dichtbij, (wel met drukke straat ertussen), maar ze kunnen elkaar wel makkelijk bereiken. Daarnaast heeft ze nog wat vaste kindjes waar ze buiten school mee afspreekt, in de klas speelt ze volgens mij met alle meisjes. Jongens daar hoor ik haar niet veel over, ik zou niet weten wat ze daarvan vindt.

Ella is deze week fiks ziek geweest; weer een oorontsteking. Ze is vanaf woensdag thuis geweest, ze was vandaag wel een stuk opgeknapt, maar ik heb haar toch thuis gehouden. Ze heeft vanmiddag ook gewoon weer lekker geslapen, dus ze was nog niet helemaal fit.

Bij Gijs zit ook iets dwars, die is zoooooo irritant! Hij wil alles zelluf doen, dat mag hij ook van mij; ik juich het toe. Maar als het niet lukt, gaat hij gillen, schreeuwen en jankend op de grond liggen. Ik mag absoluut niet helpen. Hij vindt me ook regelmatig stom als ik de grens bewaak waar hij maar al te graag overheen dendert. Verder heeft hij een enorme harde stem en die gebruikt hij vaak en veel. Zingen, roepen, kletsen en alles hard, harder, hardst. Blegh....

Ik zelf heb het ook heel druk en ik moet ongesteld worden, dan ben ik ook niet op mijn best, dus dat werkt ook wel mee natuurlijk (of tegen).

Jeeeee ik zit the Voice te kijken (wat hebben ze dat lang uitgesmeerd zeg, die finale.. jeeeeee). Maar nu is het moment bijna daar en verdringt de pers zich voor het podium; heel raar om te zien.

Mmmoi; ik vind het raar van de juf van Jasmijn. Stom ook dat ze het niet heeft opgeschreven dat ze haar zou toetsen; als je zoiets wezenlijks afspreekt, noteer je dat toch! En zeker als het de dochter van een juf is (ik doe altijd extra mijn best bij kinderen van juffen/meesters of directeuren hahaahaha)
Krokus! Wat een heftige week heb jij achter de rug. Dat is wel heel erg veel om te verwerken zeg..de dood van twee (ooit) dierbaren, wow. Veel sterkte ermee!! En jammer dat Jesper zo aan het spoken is en dat jij zo'n last hebt van je holtes.

Ris, ik zal het nog eens vragen, van die toetsen. Het leek mij ook sterk, dat het dezelfde zouden zijn. Ben jij er zeker van dat Ella na de vakantie naar groep 3 gaat? Hoe doet ze het sociaal-emotioneel in groep 2, heeft ze voldoende aansluiting? Zij is ook erg verlegen he. Hanna gaat nu wel wat beter op dat vlak dan een paar maanden terug. Ik vind haar op het moment erg ontspannen en vrolijk, fijn hoor. Ik ben wel benieuwd of ze het feestje van een vriendje vanmiddag, ook leuk zal vinden; er komen 11 (!) kinderen, dus drukte genoeg. Gelukkig hebben de ouders wel extra hulp want anders zou ik het zelf niet zo'n prettig idee vinden.
Ben ik ook weer eens, zijn alweer 10 dagen terug bah . We hebben het super gehad. Aimee wilde niet meer naar huis en nu weer terug in het gareel.

Net bijgelezen. Alle jarigen nog gefeliciteerd. 5 jaar alweer!

Krokus wat erg al die nare berichten. Hakt er dan wel in.

Mirjam: fijn dat Hanna lekker in haar vel zit. Altijd belangrijk.

Mmoi: niet netjes van de juf. Heeft de juf dan zelf niet het idee dat Jasmijn toe is aan groep 2? Welke verwachtingen heeft zij mbt gr 2/3 voor Jasmijn. Biedt ze haar nu meer werkjes aan. Nu blijf je er achter aan zitten.

Aimee is deze week ook getoetst. Kwam ik ook per toeval achter. Wat is de reden dat ze dit verder niet melden aan ouders? Zo vreemd.

pebbles: balen dat de bezichtiging is afgezegd. Hebben jullie al veel bezichtigingen gehad? Wanneer gaan jullie verhuizen. Leeg huis verkoopt natuurlijk weer lastiger. Hoe gaat het met V? 4 maanden alweer toch. En al helemaal in het werkritme?

Annie: alles goed bij jou? Wat een prachtige foto'sop jullie site. Je kan zo goed zien dat het broertjes zijn. Allemaal zelfde type kind Is jouw verlof al afgelopen? Hoe gaat het met vinden werk?

Ringel: hoe was het bij de kinderarts met Mayte. Is za alweer wat fitter?

Ris: zielig Ella dus flink ziek geweest. Gijs kan lekker pittig zijn, gaat hij in septmeber alweer naar school?

Aimee heeft 1 beste vriendin, vanaf dat ze op school begonnen hebben ze een klik. Verder speelt ze met iedereen volgens de juf. Wel trekt ze meer naar meisjes toe. Zowel op school en op de BSO werd gezegd dat Aimee echt werd gemist. Kinderen uit haar klas waren ook in jubelstemming toen ze haar voor het eerst weer zagen. Dat is leuk en fijn om te horen. Is ook wel een persoontje die echt aanwezig is haha.

Zach slaapt momenteel slecht. Slaapt halve nacht bij ons en vanaf 5 uur begint hij te mopperen en begint het stillen met de speen. Breekt wel op laatste dagen. Hij is de laatste week in ZA gestart met tijgeren. Het opletten is begonnen, wel heel leuk hoe hij op ontdekking gaat. Nu zie ik echt wel dat jongetje weer heel anders is dan meisje. Althans hier, interesses, manier van spelen (lees meer lawaai ;-0).
Ha, lekker veel geschreven, ik had gewoon even tijd nodig om bij te lezen, hihi. Wij genieten hier hard van het weekend, voor je het weet is het weer voorbij Vanmorgen op de verjaardag van Jasmijns vriendinnetje geweest en vanmiddag beetje thuis geluierd en boodschappen gedaan. In de namiddag weer naar de verjaardag, toen kwamen alle vrienden met kinderen patatjes eten, erg gezellig.

@Babba: Welkom thuis haha. Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad. Leuk om te zien dat je kind zo populair is! Citotoetsen worden eigenlijk nooit van tevoren aangekondigd, waarom weet ik ook niet. Maar je kunt ze in januari en juni verwachten. Je hebt recht op inzage in de resultaten dus je kunt er over een poosje gewoon naar vragen. Meestal gebeurt dat op mijn school op de rapportavond, wij hebben een online toetsvolgsysteem waar ook de ouders in kunnen en dan komen ze met hun vragen daarover.

@Krokus: Gecondoleerd met de twee verliezen, heftig zeg. Sterkte ook bij de uitvaart van de week...

@Mirjam: Hoe vond Hanna het op het feestje? Had ze het leuk gehad? Weet jij trouwens nog wanneer wij vorig jaar naar die verkoping zijn geweest? Ik zit met smart te wachten of die nog een keer komt, ik vind de nieuwe collectie ZO leuk...

@Ris: Ik vond TVOH ook zo lang duren, ik trok het niet, ben naar bed gegaan voor de uitslag. Heb inmiddels wel gehoord wie gewonnen heeft maar de beelden nog niet gezien. Ik vond het ook al zo gek dat de juf van Jasmijn nergens iets genoteerd had. Slordig. Vind ik sowieso op die school, er zijn meerdere dingen die ik minder vind, maar goed, dat zul je overal wel hebben.

@Annie: Gelukkig is het zetten van het spiraaltje je meegevallen. Is jullie gezin compleet of weet je dat nog niet zeker? Ik hoorde vandaag dat mijn nichtje ook weer zwanger is. Ze is een jaar jonger dan ik en heeft twee jongens van 2 jaar en van 9 maanden...ze laat er geen gras over groeien zeg maar, haha.

@Pebbles: Wat vloei jij nog lang na dat spiraaltje zeg, is dat normaal? Ik heb er geen ervaring mee nl. Jammer dat de bezichtiging niet door ging zeg! Had je net alles opgeruimd, of niet? Haha, nou ja is toch altijd mooi meegenomen dat het netjes is Ik ga proberen vrijdag naar de markt te gaan en het te vragen. Afgelopen vrijdag zat mijn dag al helemaal vol gepland met afspraakjes en ballet van Jasmijn. Wil je de maten nog een keer zeggen anders moet ik zo ver terug zoeken

Ik ga nu lekker tv kijken met een plakje zelfgebakken cake. Had vanmiddag een ingeving...
Krokus, jeetje, wat een narigheid ineens. Sterkte.

Babba, oeh, wat een mooie foto;s kwamen er langs op FB. Jaloers! Jammer dat het slapen van Zach zo slecht gaat. Het is wel de leeftijd he, rond de 8, 9 en 10 maanden gaat het bij veel kinderen met slapen niet zo lekker. Tismaareenfasuhhhh!!!

Mmmoi, ons gezin is compleet zo. We hebben altijd het gevoel gehad 3 kinderen te willen. Maar ja, you never know. Ik ben 31, mijn lief is 35. Bovendien kent lief helaas de situatie waarin je op een andere leeftijd opnieuw een gezin zou willen starten (zijn moeder is op zeer jonge leeftijd overleden). Zijn vader is hertrouwd. overigens zijn er geen kinderen uit dit huwelijk geboren.

Ris, oeh die Gijs, dikke donder dus. Is hij al aan school toe? Sverre gaat na de zomervakantie beginnen, is protocol bij zomerkinderen. Dus tegelijk met Gijs en Eva denk ik.
Hier nog zo'n heerlijke dag gehad. Met vrienden het bos in en toen bij de pannenkoekenboerderij gegeten. Dikke verwennerij dus voor de kids. Thijmen had vanmiddag niet geslapen en Jasmijn is sowieso moe aangelegd de laatste tijd , dus ze lagen al voor zevenen in bed allebei en slapen nu lekker. Mijn man is naar de kerk en ik heb intussen ons bed verschoond, een was gevouwen en de broodtrommels e.d. voor morgen klaar gemaakt. Nu mag ik van mezelf lekker even relaxen, zo nog een kleine strijk wegwerken voor de tv.

@Annie: Heel begrijpelijk, hier gaat er ook nog geen knip in, we zijn allebei 31 en ik vind onszelf nog veel te jong voor zo'n beslissing. Maar omdat ik zo'n watje ben met medische dingen ben ik dus gewoon nog steeeeds aan de pil...mijn halve leven nu inmiddels, excl. zwangerschappen dan, en de korte periode daarvoor, voordat ik zwanger wilde worden en dus stopte.

Rustig hier geweest verder. Wat een gek idee als ik zo bij Annie lees dat na de vakantie gewoon al weer heel veel kindjes naar school gaan hier! Thijmen heb ik nog lekker een dik jaar thuis, maar ja, voordat je het weet is die tijd ook voorbij.
Babba, terug met gezonde tegenzin dus. Jullie hebben het echt heerlijk gehad he! En leuk dat Aimee ook zo geliefd is, altijd fijn om te merken. Heb je nog gedoe gehad met de leerplichtambtenaar? En vervelend van Zach's nieuwe "slaapritme", maar wat Annie zegt; het is vast een fase..

Annie, is de ziekenboeg bij jullie alweer een beetje over? Ik hoop het maar voor je.

Krokus, ga je dit jaar naar de VS? (las ik op FB)

Mmmoi, dat klinkt als een smakelijk weekend, de kinderen klagen zeker niet over zo'n menu? Pannenkoeken zijn dan ook wel heel lekker. Patat vind ik op het moment iets minder lekker, of wij bakken het niet goed, kan ook ;).

Pebbles, ben je de teleurstelling over de gecancelde bezichting weer te boven? Wanneer gaan jullie over? Hoe ver is jullie nieuwe huis eigenlijk vanaf het huidige? Bij ons zit er ca. 3,5 km tussen.

Bij mij liep het weekend een beetje anders dan gepland. Gisteren wel heerlijk rustig aan gedaan. 's Middags had Hanna een kinderfeestje en zoon ging naar mijn moeder, zodat man en ik samen naar mijn (jongste) oma konden gaan, die erg achteruitgaat door Alzheimer. Vooral mijn man had haar al veel te lang niet gezien en hij schrok dan ook wel. Eenmaal terug zouden we nog uit eten gaan (Hanna mocht ook naar mijn ouders en beide kinderen zouden er dan logeren) maar dat ging niet door doordat mijn vader werd opgenomen in het ziekenhuis vanwege trombose in zijn been en in zijn longen..:( Dus ik ben gisteravond met mijn moeder meegeweest om spullen te brengen. Raar hoor, dat hij in theorie zo ziek is, in de praktijk lijkt het mee te vallen. Hij is alleen snel kortademig. Ik werk in het zelfde complex als waar hij ligt dus ik ga morgen weer even om het hoekje kijken. Vandaag ben ik niet geweest, maar mijn man wel na zijn werk (hij moest vanmiddag werken). Hopelijk mag hij eind van de week weer naar huis.
Krook, gecondoleerd. heftige periode gehad en aan te komen dus.

@rest wel gelezen, maar geen reageerzin.

Zit met een ziek meisje op de bank en was gisteren zelf ook ziek. Nu nog steeds lamlendig, maar het gaat de goede kant op.

Alleen Fenna heeft (nog?) nergens last van/ Bij Lief beginnen de darmpjes ook al lekker te rommelen. maar dan merk je dat je als moeder toch wel redelijk onmisbaar bent, om een huishouden een beetje draaiende te houden (lees de afwas en de was stapelen zich op)

Ik ga mezelfm aar eens in de kleren hijsen..laters!
Rustig hier. Nou hier ook niks bijzonders. Thijmen ligt lekker te slapen en Jasmijn kijkt Pluk die we ooit hebben opgenomen. Haar juf is dat boek aan het voorlezen dus wil ze hem regelmatig kijken

Vanmiddag de tweede zwemles, ben benieuwd of het nu wat soepeler gaat. Daarvoor nog even op de koffie bij mijn ouders, dan kan Thijmen daar blijven als ik naar het zwembad moet met Jas.

Ik begreep van Jasmijn dat ze vandaag getoetst is met Cito. Het is nog niet helemaal klaar, zei ze. Ben benieuwd wat er uit komt. Ze is tegelijk getoetst met dat meisje dat naar beneden uitvalt, maar ook met vijf andere herfstkinderen. Haha ik heb met mijn gezeur een hoop verandering aangewakkerd op die school

Verder geen bijzonderheden hier.
Toch nog maar even ziek...werd vanochtend alweer zo krakkemikkig wakker...

Mayte is ook goed ziek, ik heb Lief vanochtend gebeld of hij voor vanmiddag naar huis wilde komen. En heeft hij pannenkoeken voor de dames gemaakt.

en ik werd vanochtend gebeld door de zwemschool waar ik Mayte gisteren voor heb opgegeven (ja GISTEREN OPGEGEVEN EN VANDAAG GEBELD!) of ze komende zaterdag al wilde beginnen!!!!!!!!!!! (hoe bedoel je absurd) Ik heb die boot nog maar even afgehouden, want ziek en ik heb geen idee wat de dokter vandaag gaat zeggen (krijgen dus vandaag de uitslag van de onderzoeken van vorige week) dus het wordt eind februari ongeveer dat ze gaat beginnen met zwemles (en ze heeft er zo geen zin in)

Ga nu toch maar eens kijken wat die echtgenoot van me op zolder doet..... (zul je net zien dat hij in slaap gedonderd is)
Jeu wat het is hier rustig.

Hier wordt het allemaal weer wat rustiger. Lief is nig steeds ziek en iedereen, inclusief Timme loopt te hoesten.

Mirjam, hoe is het nu met je vader?

Ringel, ben je nog ecger ziek geworden?
ik ben niet erger ziek geworden, maar was een beetje voorbarig met beter melden. Was vanochtend echt niet grappig en als ik dan bedacht dat ik morgenochtend op die manier cliënten zou moeten gaan verzorgen en het risico dat ik hen ook zou aansteken met deze akelige diarree en overgeven...nee dat wil ik niet op m'n geweten hebben.

Heb vanmiddag de dokter in Sneek nog gebeld, maar de uitslagen die ik wilde hebben, waren er nog niet, nu hopelijk vrijdag meer nieuws.
Balen zeg Ring, dat je niet lekker bent. En de uitslagen van M. laten ook op zich wachten, spannend.

De zwemschool waar Jasmijn zwemt heeft ook geen wachtlijst. Je kunt deze week al beginnen als je een beetje flexibel in je tijd bent. En anders over een maandje.

Annie, jij ook beterschap met je ziekenboeg!

Wij zijn net terug van de tweede zwemles. Ging hartstikke goed. De meester was erg tevreden. Het was een iets drukkere les deze keer, vijf kindjes en drie á vier leerkrachten (die ene liep een beetje rond dus gaf niet echt les volgens mij)

Helemaal super dit. Jasmijn maakt elke les nieuwe vriendinnetjes, dat is zo grappig om te zien!
he ladies, als het goed is ben ik er weer helemaal bij. Vandaag mijn oom begraven. Toch wel een behoorlijk emotionele week geweest waarbij ik veel in het verleden geleefd heb. Wel alles gelezen, geen reageerzin. Vanavond ga ik vroeg naar ben en dan morgen weer fris!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven