Geld & Recht alle pijlers

Weer een ww vraagje.

26-01-2012 15:59 8 berichten
Ik heb al eerder een topic geopend over mijn werk. Maar dit topic zet ik even apart. Er is dus een kans dat ik mijn baan kwijtraak (wat ik natuurlijk niet hoop) Uit voorzorg ben ik alvast wat informatie bijeen aan het zoeken over evt. een uitkering moeten aanvragen.

Nu heb ik op internet een paar van die rekentools gebruikt die voor je

uitrekenen hoeveel je netto aan ww overhoudt.

Eerst heb ik mijn bruto ww uit laten rekenen met mijn sv-loon van 2011.

En met dit gegeven mijn netto ww (via berekenhet.nl).

Nou poeh! Als dat klopt houdt ik dus maar 51% over van mijn nettoloon!!

Kan dit kloppen?

Of is het pure larie wat deze tools doen.
Alle reacties Link kopieren
Kijk even bij de tool van het uwv zelf. Die geeft het meeste duidelijkheid.

51% zou kunnen. Er zit een maximum aan het dagloon waarover ww betaald wordt. Als jij veel meer verdient dan zal je inkomen meer terugvallen.
Maar dat is het nu net, ik zit nog best ver van dit maximum af.
Het maximumdagloon (loon waarover WW uitkering berekend wordt) ligt bruto rond EUR 192,00 geloof ik. En daar krijg je dus 75% en later 70% van. Bij een hoog inkomen ga je dus flink achteruit.

Aanvulling na jou reactie: Dit is dus niet van toepassing voor jou. Kun je op de website van het UWV geen rekentoel vinden.
ww is zo ver ik weet per 4 weken. Je loon is wellicht per maand dus dat moet je even verrekenen. Verschil lijkt mij te groot.
Ik zal eens kijken op de site van het uwv. Daar kon ik eerder niets vinden...............

Ik heb het gevonden. Daar zeggen ze ¤1192 bruto. Ik ben eens benieuwd wat hier dan netto van overblijft!

Is het niet zo dat de belastingen nu niet lager zullen zijn?

Ik hoop dat ik niet lager kom dan 950,00 netto per maand. Maar goed, dat zal ik moeten afwachten.

Bedankt alvast voor de reacties!

PS: IK HOOP DAT IK DE WW-UITKERING NIET NODIG HEB!!!

(Zo, dat moest ik even kwijt.)
Beste Roosh,

Ik lees dat je de juiste rekenhulp voor de hoogte van een WW-uitkering al hebt gevonden.

Je wilt graag een bruto-netto berekening doen op het internet.

Dan is het handig te weten dat UWV op WW-uitkeringen de “groene tabel” toepast.

Actuele informatie over waar je rekening mee moet houden als je werkloos wordt vind je hier.

Hopelijk heb je de WW-uitkering niet nodig.

Met vriendelijke groet,

Ella

UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare
Oké, dank je wel UWV-webcare.

Ik heb eens gekeken en wat gegevens ingevuld. Ik schrik daar toch wel van! Ik hoop ook dat dit bedrag enigzins klopt! Niet dat het dadelijk nog lager uitvalt, want nu zou ik me er nog enigzins mee kunnen redden. (lees; totaal geen cent vrijheid meer om iets extra's te doen, maar goed een dak boven je hoofd, je VL kunnen betalen en kunnen eten is ook het belangrijkste.)

Maar oké, eerst maar eens afwachten, ik loop echt op de feiten vooruit, maar ik wil ook enigzins voorbereid zijn op de financiele klap die dan misschien gaat komen.

Echt, en dan te bedenken dat er met mij nog zoveel meer mensen zijn (komen) in deze situatie, of al ww krijgen en alle sores die erbij komt kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven