Online Daten - Aantal Reacties...

26-01-2012 10:29 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey!

Sinds een maandje of wat ben ook ik [man, 35 jaar] de (soms) wondere wereld van het internet daten aan het verkennen.

Ik heb dus netjes een betaald account aangemaakt bij RP (iedereen kent die afkorting en geprobeerd mezelf zo leuk (en toch realistisch) mogelijk neer te zetten;

Profiel met een tekst over mezelf, x-aantal foto's erbij, alle cliché-vragen over sport, hobby's, eten ingevuld... en daarna dus wat berichten naar dames gestuurd (ik val op vrouwen, vandaar).

Maarrrr! Het valt mij op dat er (bijna) niemand reageert... in de weken dat ik nu actief lid ben, heb ik zeker 250 persóónlijke (!) berichten gestuurd (in totaal 7500 matches - terwijl ik best een afgebakend zoekprofiel heb, wat wil je...).

Van die +/- 250 berichten (met dus echt inhoudelijke teksten; ik ben er flink druk mee geweest!) heb ik +/- 5 reacties gehad;

3x directe afwijzing (sorry, geen interesse), 1x een inhoudelijk bericht terug (nooit meer wat van gehoord) en 1x een regel tekst die zo verveeld overkwam dat ík had besloten niet te reageren.

Natuurlijk kan ik - net als een ieder - heel saai, lelijk, arrogant, egoïstisch en whatever zijn / overkomen, maar volgens mij valt dat ook wel weer mee in de praktijk (mag ik toch hopen

Mijn vraag is dan ook; krijgen jullie ook zo weinig respons, moeten jullie ook zo veel moeite doen om überhaupt contact te krijgen, en zijn mannen net zo passief in reageren?

Ik wil er geen man v.s. vrouw discussie van maken! Maar ik vroeg me af hoe de "rolverdeling" op dit soort sites was...

Bedankt!
Volgens mij is er gewoon een overkill aan mannen. Jij bent niet de enige van wie ik deze klacht hoor. Mijn broer is zelfs gestopt met het hele datingsite gebeuren omdat hij er erg onzeker van werd.
quote:thijs72 schreef op 26 januari 2012 @ 14:26:

Dit is normaal voor mannen hoor. Tenzij je extreem knap ofzo bent.

Je moet gewoon enorm veel berichtjes sturen, 'respons' is misschien 1-2% en daar ga je dan mee verder. Als je een beetje je best doet heb je zo een vrouw in bed.

1-2%...dat betekent dat 1 a 2 op de honderd vrouwen zou reageren na een berichtje van jouw kant. Sorry hoor, maar dat is wel erg weinig.

Als je gewoon niet knap bent maar ook niet afstotelijk -zoals ik bijv.-, en je hebt je eisenlijst niet te beperkend, moet je bij max 20-30 berichtjes toch wel eens een berichtje terugkrijgen. Nou betekent niet elk berichtje terug automatisch een date en nog veel minder eindigen uiteindelijk in bed, dus uiteindelijk klopt je 1-2% wel hoor ;)

Maar het klopt inderdaad wel dat je als man zijnde een dikke huid moet ontwikkelen op datingsites want best voor je zelfvertrouwen is het allemaal niet.

Ik las op viva ooit eens: als je in het echt geen vrouwenmagneet bent, ben je dat over het algemeen ook niet op datingsites en dat klopt als een bus.
De meest mensen jagen zo bezeten het geluk na dat ze er aan voorbijlopen.
Hmm ik kan alleen voor mezelf spreken natuurlijk. Ik sta niet met een profiel op een datingsite maar wel op een chatsite en daar krijg ik ook regelmatig mailtjes.

Maar zelf reageer ik alleen als ze orgineel zijn,een beetje grappig of gewoon heel netjes.

En tuurlijk doet een foto ertoe maar een leuk profile maakt wel een hoopt goed.Krijg ik een mail van een man met een matige foto maar met een leuke profiel waaruit blijkt hoe hij in het leven staat,humor heeft en hij ook nog een een baan heeft waar hij blij mee is, antwoordt ik toch wel omdat het mn intresse wekt.

Maar goed is natuurlijk persoonlijk.

Succes in het circus dat internetdaten heet;)
1 tot 2 procent respons-rate? Tja, dat klinkt wel erg marketing-achtig...

Wat is de ROI van een man op RP?

Oftewel, wat is de Return Of Investment op RelatiePlanet

Ach, als ik 200 mails stuur, er 3 terugkrijg, klopt die 1 tot 2% ook wel. Aan de andere kant; als ik een café instap, en elke vrouw vraag of ze met me wil kletsen, ligt de ROI een stuk hoger!
De respons rat hangt natuurlijk heel veel van hoe aantrekkelijk je bent. Maar ook van hoe aantrekkelijk de vrouw in kwestie is. Stuur voor de grap maar eens wat berichtjes naar vrouwen uit de categorie 'zwaar' . Je zult zien dat de respons vertienvoudigd. Niet politiek correct om te zeggen en er zullen nu best vrouwen zijn dat gewicht helemaal niks uitmaakt, maar het is wel waar.
Volgens mij kijken de meeste vrouwen bij RP eerst naar foto (ik wel, sorry!). Maar jij bent echt leuk op de foto!

Alleen hoezo kijk je geen televisie?

En zoals eerder gezegd, die kinderwens is denk ik ook wel iets waarom veel vrouwen niet reageren/geen interesse in je hebben. Zou bij mij ook de belangrijkste reden zijn om niet te reageren.

Verder zegt die muziek smaak me niets, en heb je nogal weinig/eentonige hobby's. Er is toch wel meer wat je leuk vind?

Oh en je profiel tekst iets meer uitbreiden. Bij mij is het altijd foto goed dan tekst lezen. En jouw tekst is een beetje oppervlakkig... sorry!

Hopelijk kan je er iets mee.
quote:nicolientje2410 schreef op 26 januari 2012 @ 16:02:

Oh en je profiel tekst iets meer uitbreiden. Bij mij is het altijd foto goed dan tekst lezen. En jouw tekst is een beetje oppervlakkig...

Kijk hier zeg je precies hoe het gaat. De dame in kwestie kijkt eerst naar de foto. Is het niks, dan NEXT. Is het eventueel wel wat, dan kijkt ze wat verder naar het profiel. Leeg, nietszeggend, niet aansprekend, typefouten? Alsnog NEXT. En zo klikt ze door de mailbox heen.

Het gebeurd maar zelden dat ze alleen op de foto vallen, of hij moet extreem aantrekkelijk zijn (En dan nog). Maar dat zijn er maar weinig. Toch dames?
De meest mensen jagen zo bezeten het geluk na dat ze er aan voorbijlopen.
quote:Sean_39 schreef op 26 januari 2012 @ 13:37:

- kinderwens zou je wellicht 'misschien' van kunnen maken. Dan laat je het open. In jouw leeftijdcategorie heb je een hoop vrouwen die twijfelen en erg weinig die zoiets hebben van 'ammenooitniet'

Zou ik niet doen hoor. Ik (vrouw 31) wil absoluut geen kinderen dus zou als niet op hem reageren als daar "misschien" staat. Ben te bang dat ie me binnen 3 jaar ineens over wil halen. Gewoon jezelf zijn! Dus ook geen zonnebank (waar zag ik dat?) alleen voor de foto als je er normaal niet zo uitziet.

Ik zou dan na de eerste date al afknappen omdat de foto's niet kloppen met de werkelijkheid.
Okay.. ik heb mijn hobby's toegevoegd Overigens heb ik van mijn hobby's mijn werk gemaakt - hopen dat dát geen afknapper is (alsof ik altijd werk!).

En wat andere foto's / volgorde ervan aangepast... Maar goed; 100 vrouwen, 100 ideeën over het perfecte profiel. En ik moet mezelf er wel in terug kunnen vinden, natuurlijk!

Tenslotte de tekst nog wat uitgebreid.. overigens heb ik geen favoriet tv-programma, omdat ik geen tv heb... Bewuste keuze - bevalt goed Hetgeen ik wel wil zien, download ik gewoon en kijk ik via de beamer...
HUmor dat ik dacht dat ik origineel was maar blijkt dus 13 in een dozijn te zijn hahahaha

*realitycheck*
Geen TV?

Die vrouwen zullen zich wel afvragen hoe ze dan bij jou GTST enzo kunnen kijken......
Geen tv klinkt heel alternatief en dus als een afknapper.
Ik, man heb ook wel eens tijdje op RP gebivakkeerd.

De keren dat ik door een vrouw werd benaderd waren bijna zeldzaam.

Die vrouwen die mij wél benaderden, waren op z'n zachtst gezegd een beetje vreemd.

Ik heb in 3 maanden aardig wat mailtjes geschreven en ongeveer 1 op 10 kreeg ik een reactie.

Uiteindelijk heb ik met 3 vrouwen gedate.

De knapste vrouw vertelde mij dat ze soms honderd reacties per dag (!) kreeg.

Ik was de eerste waarmee ze ging daten, omdat ik met een one liner kwam en geen 'slijm mail' stuurde.

De digitale flirtkaravaan werkt hezelfde als real life, heb ik het idee.

De man neemt initiatief en de vrouw kiest uiteindelijk.

Met dien verstande dat die vrouw honderden reacties krijgt en door de bomen het bos niet meer ziet.

Samen met mijn date kwam ik tot de conclusie dat veel vrouwen een beetje blasé worden van de vele reacties en daardoor leuke of geschikte mannen over het hoofd zien.

Ik ben er in ieder geval wel klaar mee.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
quote:essie72 schreef op 26 januari 2012 @ 14:22:

Je hebt specifiek geen kinderwens (idd heel goed dat je daar eerlijk over bent) en je "hebt" ook niks met kinderen blijkbaar.

Ik denk dat in jouw leeftijdscategorie (weet niet precies rond welke leeftijd je zoekt) er veel single dames zitten die wellicht nog wel kind(eren) willen en veel single dames zitten die ook geen kinderwens meer hebben maar al in het bezit zijn van.

Om dan nog in de directe omgeving van Rotterdam iemand te treffen die en geen kinderen wil en ze ook niet heeft wordt de spoeling erg dun voor je op RP ben ik bang.Tja, dat is een probleem. En hoe ouder je wordt hoe minder mannen en vrouwen er nog zijn zonder kinderen. Ook op RP.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:lasvegas84 schreef op 26 januari 2012 @ 13:34:

[...]

Ja idd, kom ik eerlijk voor uit.

Misschien dat ik me daarom na een paar weken alweer uitgeschreven had bij gebrek aan lekkere mannen.."Lekkere mannen" ?? Is dat waar het om gaat? Sneu...
Ik ken een vrouw die op RP staat, die een vaste relatie heeft, maar nog steeds in haar profiel schrijft dat ze op zoek is naar een man voor een vaste relatie. Ze is nog steeds actueel online en betalen lid. Ik vraag me wel eens af of RP niet meer is van eens kijken of ze nog wel goed in de markt liggen.

Uiteraard zitten er ook wel serieuzere mensen tussen zoals bv jij, en er zullen er ongetwijfeld meer zijn, maar ik begrijp van anderen dat er idd wel interesseberichtjes gestuurd worden, maar geen echte reacties , net zoals jij ervaart.

Ik sta er gelukkig niet op, denk ik ook niet dat ik het zo gauw zou doen, maar dat moet iedereen voor zich weten.

Uiteindelijk zul je heus wel een leuke vrouw ontmoeten, hetzij via RP hetzij IRL. Succes
Heb net via een vriendin even jouw profiel bekeken. Leuke man, maar je zet neer gewenste relatie: maakt niets uit.

Misschien moet je dat wat explicieter aan geven zoals vaste relatie, vriendschap.

Ik zelf zou zoiets hebben: hij weet niet wat hij wil.

Misschien dat dat iets verklaard.

Je moet gewoon enorm veel berichtjes sturen, 'respons' is misschien 1-2% en daar ga je dan mee verder.

Ja dat klopt ongeveer wel. Als ik destijds een uurtje op RP ging, stuurde ik 50 - 70 mails. Daarop kreeg ik zo'n 5 reakties, waar na een week nog 1 over was.

Ik heb er op die manier wel eens een relatie aan overgehouden.
Pfff... als ze GTST wil zien, download ik binnen 24 uur via Usetnet de aflevering, zet het op usb-stick en ze kan het op de beamer zien, 8 bij 6 meter... romantisch toch?

Maar goed... mijn favo-tv programma staat erbij (welliswaar via de download) en ik heb mijn relatiewens versterkt; zo houd je nog minder matches over ;p
quote:zammm schreef op 26 januari 2012 @ 17:56:

[...]

"Lekkere mannen" ?? Is dat waar het om gaat? Sneu...

Of course! Ben niet in het bezit van rammelende eierstokken waardoor ik maar genoegen neem met de eerste de beste. ;)

Als ik geen klik heb met iemands uiterlijk houdt het al op.
quote:bloemetje77 schreef op 26 januari 2012 @ 13:06:

Ik heb net je profiel bekeken... hier komt ie:

je tekst zegt niet zoveel over je. Het ziet eruit alsof er weinig moeite in is gestoken en het is mij ook niet duidelijk wat je zoekt. Je zoekt slechts een gids om je rond te leiden of een relatie? Je foto: ik vind je eerste foto wat te close-up, springt je iets teveel tegemoet. Daarnaast slecht licht, je komt grauw over.

Over foto's gesproken: eigenlijk zou een goede dating site de mogelijkheid moeten hebben om je te laten fotograferen door een professionele fotograaf. Deze foto's zien er dan beter uit dan iemand ie even een kiekje van jou heeft gemaakt.

Daarnaast vind ik het geen gek idee dat een dating site ook de mogelijkheid bied om een video van jezelf te uploaden en die van anderen te bekijken.

Verder is mijn vertrouwen in dating sites i.h.a. niet groot, want er zijn te veel mannen en te weinig vrouwen. Ik ben nog gratis lid van RelatiePlanet, en heb me in het verleden afgemeld van sites waar je geen gratis, alleen betalend lid kunt zijn.

Andere dating sites (vooral seksdating sites) hebben het probleem van fakeprofielen. Dat zijn vaak profielen van vrouwen waarbij de foto gejat is van elders op het Internet, de eigenschappen verzonnen zijn, en waarbij de berichten niet door de vrouwen, maar door de beheerder beantwoord wordt. Jij als man mag lekker dokken voor het lidmaatschap, en er is geen vrouw met wie het echt tot een date komt.
World of Warcraft: Legion

Dit is normaal voor mannen hoor. Tenzij je extreem knap ofzo bent.

Je moet gewoon enorm veel berichtjes sturen, 'respons' is misschien 1-2% en daar ga je dan mee verder. Als je een beetje je best doet heb je zo een vrouw in bed.Yeah right.
World of Warcraft: Legion
Hey James,

Jammer dat het zo gaat, dat je zo ontzettend veel persoonlijke berichten hebt gestuurd vind ik erg moedig.

Toen ik ingeschreven stond als 25 jarige heb ik hoogstens 20 persoonlijke berichtjes gestuurd verspreidt over 5 maanden.

En ik heb 2 dates gehad.

Dat vrouwen ontzettend veel reacties per dag krijgen geloof ik volop. En dat helpt het hele systeem wel om zeep. De leuke mensen worden er (perongeluk) al van te voren uit gefilterd.

Ik zocht toendertijd gewoon een los staande date, ik zat niet voor niets op een datingsite. Had niet echt veel succes tijdens het uit gaan.

Diegene die ik een berichtje stuurde heb ik het profiel van goed doorgelezen. Die spraken me dus ook echt aan, niet alleen qua uiterlijk. Heb zelfs wel berichten gestuurd naar meiden die ik eigenlijk niet eens aantrekkelijk vond, maar die wel dezelfde interesses had (ik heb nog al een aparte smaak).

Uiteindelijk niets voor mij dat online dating.
@above - Ik ben ook niet desperate ofzo

Het daten moet vooral leuk blijven, lijkt mij - maar ik vond het erg raar dat je bij wijze van 100 berichten stuurt en echt je best doet om gewoon integer, eerlijk en oprecht over te komen en dat je dan 2 berichten ontvangt, waarvan 1 directe afwijzing.

Maar nu weet ik dat het gewoon een orde-verdeling is; mannen sturen 100 berichten en krijgen er 2 - vrouwen sturen er 2 en krijgen er 100...

Weer wat geleerd Ik zie wel, abonnement loopt over 2 weken af en verlengen doe ik het zeker niet meer!
quote:lasvegas84 schreef op 26 januari 2012 @ 19:20:

[...]

Of course! Ben niet in het bezit van rammelende eierstokken waardoor ik maar genoegen neem met de eerste de beste. ;)

Als ik geen klik heb met iemands uiterlijk houdt het al op.Jammer alleen, dat een foto zo bar weinig zegt over iemands persoonlijkheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven