Werk & Studie alle pijlers

Amerikaans bedrijf

26-01-2012 22:26 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heey,Ik zou maar al te gaag in een amerikaans bedrijf willen werken zijn er hier mischien dames of heren die in een amerikaans bedrijf werken kan je dan mischien ook even neerzeten welk bedrijf el welke studie ik daar voor nodig heb

mvg,Sarina
Waarom bij een Amerikaans bedrijf?
Waarom in hemelsnaam?
Waarom?

En in wat voor functie?
Op en top Amerikaans!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Tja wat wil je dan...? Achter de receptie, op een helpdesk...? Of wil je lampekappen maken ofzo? Er zijn ook in Amerikaanse bedrijven verschillende functies... EN.... Daarvoor zijn verschillende opleidingen nodig.
En je vraagt werkelijk bij welk bedrijf iemand werkt....?

Denk niet dat veel mensen dat zullen zeggen, iets met internet en privacy enzo
In de VS hebben ze er genoeg.

Maar inderdaad, waarom een Amerikaans bedrijf? En wat wil je gaan doen?

Je weet dat de Amerikaanse arbeidscultuur heel anders is dan de Nederlandse? En niet alleen maar in positieve zin? Dat zoetsappige "wij zijn allemaal vriendjes van elkaar" dat je op tv ziet is bepaald niet realistisch.
McDonald's? Geen vooropleiding nodig!
Bij Amerikaanse bedrijven kun je natuurlijk alleen aan de slag als je Amerikanologie hebt gestudeerd.

Voor de Nederlandse functies in een Amerikaans bedrijf heb je dezelfde vooropleiding nodig als bij die functies in een Europees bedrijf. Je moet in sommige functies alleen wel tegen het Amerikaanse beleid kunnen. Amerikanen willen bijvoorbeeld nog wel eens denken dat FTE's binnen Europa net zo uitwisselbaar zijn als binnen de Amerikaanse staten. Amerikaanse bedrijven hebben ook vaak een in onze ogen erg overdreven veiligheidsbeleid.
MacDonalds, MacDonalds, Kentucky Fried Chicken en de Pizzahut.

Geen opleiding nodig trouwens.
Ik ben ook ontzettend benieuwd waarom je bij een Amerikaans bedrijf zou willen werken. Wat verwacht je dat daar anders aan is? Ik vermoed namelijk dat je er een beeld bij hebt dat wellicht niet helemaal overeenstemt met de werkelijkheid.
De arbeidscultuur is inderdaad heel hard, waar mijn man werkt worden ze extra beloond als ze iemand anders verraden die zich niet aan de regels houdt, diegene kan gewoon hopla ontslagen worden en dan gaat het niet alleen om foutjes in werk en dergelijke maar ook om lichaamshouding, voorschriften op welke manier je een lamp aanmaakt en noem maar op wat.
quote:leentjedb schreef op 26 januari 2012 @ 22:31:

In de VS hebben ze er genoeg.

Maaruh, de mensen die ik ken die bij Amerikaanse multinationals werken zijn niet zo heel erg te spreken over het feit dat het bedrijf Amerikaans is. Ze hebben een erg uitgekleedde CAO, weinig vakantiedagen en van die onzin als de collega van de maand. Zij werken daar alleen omdat die functie toevallig bij dat bedrijf vrij kwam en nemen het bedrijf voor lief. Waarom wil je dit?
Nou ik heb dus huishoudschool gedaan en nu zit ik in de schoonmaak bij mikrosoft. Je moet wel echt engels kennen anders schiet het niet op. I kan het je echt aanraden want die amerikanen maken veel minder vies!
quote:leentjedb schreef op 26 januari 2012 @ 22:31:

Je weet dat de Amerikaanse arbeidscultuur heel anders is dan de Nederlandse? En niet alleen maar in positieve zin? Dat zoetsappige "wij zijn allemaal vriendjes van elkaar" dat je op tv ziet is bepaald niet realistisch.Ik heb een tijdje voor een Nederlands bedrijf in een ander land in Europa gewerkt, die vrij nieuwe vestiging werd gerund door een Amerikaan en er werkten veel Nederlanders, dat gaf een heel bijzonder effect. De baas (met een grote B, en ik heb het niet snel over bazen) werd bijvoorbeeld telkens aangesproken op zijn gedrag door zijn Nederlandse medewerkers, de andere nationaliteiten bogen gewoon als een knipmes voor hem. Leek wel of er een documentaire werd opgenomen over cultuurverschillen op de werkvloer.
Een vriendin moest dit op een speltje dragen:

I'm a happy New employee,

zo leuk die Amerikaanse bedrijven.
En, heb je nog er nog zin in
Heb een flauw vermoeden dat Sarina morgen een werkstuk in moet leveren..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:jo12345 schreef op 26 januari 2012 @ 22:38:

Nou ik heb dus huishoudschool gedaan en nu zit ik in de schoonmaak bij mikrosoft. Je moet wel echt engels kennen anders schiet het niet op. I kan het je echt aanraden want die amerikanen maken veel minder vies!

Het is Microsoft!

Bij Microsoft, op Schiphol Rijk waarschijnlijk, werken vooral Nederlanders. Die vestiging werkt met "het allernieuwste werken", ik denk dat dat meer uitmaakt dan de nationaliteit van de medewerkers. Daardoor voelen mensen zich bijvoorbeeld meer verantwoordelijk voor oa het uiterlijk van het kantoor zelf. Ik werk daar niet, maar wel bij een bedrijf met dezelfde filosofie wat dit betreft, bij ons is het ook overal netjes en opgeruimd.

Bovendien is het interieur bij MS in Schiphol Rijk splinternieuw, dat scheelt ook.
nou mijn schoon zus wekt in een amerikaans bedrijf maar dan in nederland

waarom ik er wil werken

1.Ik hou van zaken regelen

2.ik hou van zakenregelen in een anderland

3. ik kan de taal heel erg goed

ik vindt het gewoon fijner dan met alleen nederlanders daar ben ik wel op uitgekeken

ik ben zelf een zakenvrouw en wil nu even voor iets buitenlands gaan en dan ook echt in ine bedrijf etc.
quote:Vl43inder schreef op 26 januari 2012 @ 22:40:

[...]

Ik heb een tijdje voor een Nederlands bedrijf in een ander land in Europa gewerkt, die vrij nieuwe vestiging werd gerund door een Amerikaan en er werkten veel Nederlanders, dat gaf een heel bijzonder effect. De baas (met een grote B, en ik heb het niet snel over bazen) werd bijvoorbeeld telkens aangesproken op zijn gedrag door zijn Nederlandse medewerkers, de andere nationaliteiten bogen gewoon als een knipmes voor hem. Leek wel of er een documentaire werd opgenomen over cultuurverschillen op de werkvloer.

Dit is inderdaad het grootste cultuurverschil dat ik bedoel.

Overal ter wereld is een "baas" gewoon nog DE "baas". Hier in Nederland moet je als "baas" het al niet in je hoofd halen om jezelf zo te noemen...
@Sabrina

Ik denk dat je je misschien beter eerst eens kunt verdiepen in het Nederlands.

Dat gezegd hebbende, zijn er maar weinig Amerikaanse bedrijven die regelbanen aanbieden aan zakenvrouwen. Amerikaanse bedrijven hebben vaak vele vestigingen, wat betekent dat als er iets in een ander land geregeld moet worden, dat ze dat dan door het kantoor in het andere land laten doen.
quote:sarina23 schreef op 26 januari 2012 @ 22:45:

nou mijn schoon zus wekt in een amerikaans bedrijf maar dan in nederland

waarom ik er wil werken

ik vindt het gewoon fijner dan met alleen nederlanders daar ben ik wel op uitgekeken

ik ben zelf een zakenvrouw en wil nu even voor iets buitenlands gaan en dan ook echt in ine bedrijf etc.

Wat doet een zakenvrouw eigenlijk? Wat voor zaken regel je dan?

De Nederlandse taal beheers je in ieder geval niet heel erg goed (in geschrift dan he), ben je soms niet-Nederlandse?
Ik forum mobiel, dus kan niet *quoten*

waarom ik er wil werken

Serieus? Dit zijn je redenen om bij een Amerikaans bedrijf te willen werken????

Ik hou van hamburgers, frietjes, en ijsjes, maar dan wil ik nog niet bij McDonalds werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven