Mobiele telefoon en internet

27-01-2012 12:01 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal,

Ik hoop dat iemand mij goede tips kan geven! Op dit moment heb ik een blackberry telefoon met abonnement dat bijna afloopt. Ik bel en sms niet veel (max 200min/sms per maand) maar mail, whatsapp en internet wel veel op mijn telefoon.

Nu moet ik dus een nieuw abonnement, maar ik weet niet wat ik moet kiezen qua internet. Want overal moet ik kiezen tussen 500MB, 1GB etc. Maar wat betekend dat? Als ik daar overheen ga moet ik betalen voor extra internet gebruik? En hoeveel MB/GB gebruik je gemiddeld in een maand?

Help me please...
Bel de providers eens.
Ik ben blij dat ik onbeperkt internet heb (doen ze nu niet meer).

Ik hoor vaak dat "het netwerk van T-Mobile niks is" maar ik bel en internet prima met Ben via dat netwerk...
Maar als je al een BB had, dan weet je toch wat je aan internet hebt verbruikt de afgelopen tijd?

Internetten buiten je bundel is DUUR, bij sommige providers wel 1 euro per MB.

Vind het ook nogal een verschil of je thuis draadloos internet hebt. Ik verbruik nog geen 200 MB via het 3G netwerk, omdat ik thuis over schakel op Wifi.
Helaas kan ik mijn gebruik nu niet inzien. Lang verhaal, maar om een lang verhaal kort te maken: mijn abo werd door iemand anders betaald. Binnenkort zal ik dat zelf moeten gaan doen.
Ik heb net mijn abbo opgezegd en ga naar sim only. Ik heb de afgelopen maanden mijn belminuten en sms gebruik van mijn abbo bekeken en daaruit blijkt dat ik erg weinig sms en bel dus heb ik aan een 100 sim only genoeg. Dat kost iets van 4,30 euro ofzo. Daarbij internet ik wel op mijn foon maar niet overdreven veel. Ik heb dus ruim genoeg aan 500 mb omdat ik ook op wifi thuis zit. Die 500 mb kost iets van 9 euro per maand extra. Ik betaal zometeen dus max 15 euro per maand voor bellen, smssen en internet.

Nu ben ik rond de 30 euro per maand kwijt.

op internet heb je tools waarin je je internetgebruik kan invullen en dan geeft hij aan hoeveel mb je ongeveer nodig hebt.
Ik neem aan dat in je factuur o.i.d. wel te vinden is hoeveel internet je hebt verbruikt, of heb je een abonnement met internet genomen zonder te weten wat dataverbruik inhoud?

Ook hangt het af of je regelmatig met WiFi internet op gaat.
Dan zou ik idd de laatsgenoemde optie van somana gebruiken. Er zijn trouwens al heel wat topics over hetzelfde onderwerp, denk dat je daar ook heel wat info kunt vinden.
lees nu dat je zelf je abo niet hebt afgesloten.

Kun je ook niet een account aanmaken om online via je provider deze informatie op te vragen? Of even bellen?
Ik zal die andere topics eens even opzoeken hier op het forum.

En heb via internet mijn eigen verbruik in kunnen zien (bedankt voor die tip!) en heb nu een 300min/sms bundel + BB internet.

Maar blijf eigenlijk altijd ver (!!) onder die bundel.

Zit te denken om t-mobile 170+internet te gaan nemen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven