Geld & Recht alle pijlers

winkel verhoogt prijs als het in de aanbieding is

27-01-2012 15:00 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Grmblllll ik was zonet bij een drogist( die uit 2 letters bestaat naam mag ik zeker niet geven hier?)

En ik wou eerst niet in de winkel omdat ik eerder ook heb opgemerkt dat ze de prijzen verhogen als het in de aanbieding is.

Maar ik wou een tuitbeker voor zoon dus ik denk nou als het toch in de aanbieding is je kreeg 20 procent korting op alles. Nou ik kom daar ik zie dat die tuitbekers in grote opruimingsbakken ligt, er staat prijsstiker op hij was eerst 9,99 en nu 8,49 ik denk oh lekker 20 procent is dus 1 ,70 extra korting dus 6,80 hoor ik af te rekenen , nou die kassamiep zegt 7,99 , ik heb dus gevraagd of ze de korting eraf heeft gehaald ja hoor zei ze. Nou heb afgerekend en op de bon gekeken heeft ze gewoon 10tje berekend en zo korting eraf gehaald, ik dus vragen hoe dat kwam, ja mevrouw u krijgt alleen korting op de advies prijs!!

nou lekker dan!!!!!!!! stelletje afzetters dit is al de 3de keer dat ik zoiets heb meegemaakt daar, hebben jullie ook zoiets bij bepaalde winkels?
Niet om een trap na te geven want ik snap je frustratie, maar volgens mij is het redelijk normaal dat korting over de originele prijs wordt berekend. Ik koop veel van mijn producten in de sale en kom eigenlijk niet anders tegen. Ik vraag het altijd even voor de zekerheid.
Had je even aan de manager moeten vragen, ook medewerksters kunnen fouten maken.

Mij is het nooit overkomen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
nee niet meegemaakt,maar ik blijf dan ook net zo lang staan tot ik de 20% ook heb gekregen van de 8,49.

ben daar echt een kreng mee,maar dan moet je ook maar niet met 20% korting gaan gooien als je het niet waar maakt!
het gaat ook niet om het bedrag maar ik vind het wel misleidend eigenlijk dan moeten ze gewoon onder die reklame bordjes schrijven korting geldt alleen op advies prijs
quote:Mylene_Valerie schreef op 27 januari 2012 @ 15:09:

Had je even aan de manager moeten vragen, ook medewerksters kunnen fouten maken.

Mij is het nooit overkomen.

ja ze kwam gelijk en nog andere medewerksters stonden met 3 man tegelijk ik voelde me haast een zeikerd dat ik dat vroeg

ik dacht van laat maar. Maar dit is echt de derde keer in dezelfde winkel dat ik zoiets heb meegemaakt nu ga ik daar echt nooit meer heen ga wel naar de E..s die zijn tenminste echt klantvriendelijk
@Alfirin: het is helemaal niet normaal dat de korting over de originele prijs wordt berekend!

DA is gewoon K#T, mij zie je daar niet!
je HOEFT het niet te kopen he....

als je die drogist toch zo slecht vind enzo waarom ga je dan niet gewoon naar een andere...
Nooit problemen gehad bij de DA en ook nooit dit meegemaakt.
Dat zou ik gewoon even vragen voor ik hem koop zodat je kunt besluiten het wel/niet te doen.

Overigens ga ik nooit naar deze drogist, ze zijn tov de etos/kruitvat etc. gewoon te duur en het is bij ons vaak een zooitje in de winkel.
Is het heel kwetsend als ik zeg dat het ietwat naief is dat je er nu pas achter komt dat de prijzen heel vaak eerst verhoogd worden voordat er korting wordt gegeven?

Dus zeg ik het maar niet.
Of ik krijg de korting over 8,49 of ik koop het niet. Ik blijf net zolang staan totdat ik de korting krijg, als ik dit niet krijg hebben we veel tijd verspilt, veel klanten moeten wachten en zijn ze in ieder geval mij als klant kwijt. Vroeger liet ik over me heen lopen, maar ik wil niet mijn zoon leren dat als iets niet klopt dat je dan maar meer betaalt/ dat accepteert. (mijn vriend schaamt zich overigens wel een beetje als ik weer eens ga klagen).

Overigens had ik bij de rood-zwarte elektronica winkel wel een goede ervaring. Vorige week een (dure) tv gekocht, nu zonder btw en ik kreeg meteen het verschil contact terug. Hoefde nog geeneens te wachten bij de klantenservice.
Je mag hier geen namen noemen zeker?

Ik had laatst iets soortgelijks bij een winkelketen waar ze voornamelijk frutzeltjes voor in huis verkopen, als er daar 50% korting op staat, staat de prijs die je moet afrekenen (dus met de korting al berekend) op het zelfde witte papiertje boven het schap als alle overige prijzen.

Ook lekker duidelijk zo.
even een mail sturen naar da.nl, bij mij in de buurt is etos is veel klantvriendelijker
quote:kaatje_85 schreef op 27 januari 2012 @ 15:14:

je HOEFT het niet te kopen he....

als je die drogist toch zo slecht vind enzo waarom ga je dan niet gewoon naar een andere...ja ik had die beker nodig en toen ik daar voorbij liep dcht ik hey ik heb nog een beker nodig want we gaan morgen dagje ergens heen en ik had geen zin om nou helemaal naar het centrum te gaan en enige drogist is deze in de buurt , dus ik dacht van laat ik even kijken wat het kost en geef het nog een kans dacht ik
Ik vind de Da ook altijd duurder dan kruidvat. Ga dan ook nooit naar da. Verder had ik gewoon mn geld teruggevraagd. Stik dan maar met je fles zou ik denken. Haal en wel ergens anders.

Zelfd verhaal bij Media markt. Vriend en ik kijken rond voor een droger. Had 1 op de site gezien en ff in winkelmandje gedaan pas geleden. Nu zag vriend die actie op tv van geen 19% btw kortingsactie. Ik van de week op de site kijken is die droger nu ineens €20 duurder en je krijgt helemaal geen 19% maar 15%. Ze vermelde dit wel op de site, maar hoeveel mense letten er niet he!
DA ís duurder dan de Kruidvat. Hier zitten ze naast elkaar (oke, bijna), en vaak gaan mensen de luchtjes ruiken bij de DA (bij kruidvat geen proefmonsters) en dan bij de Kruidvat kopen. Scheelt echt soms 5 a 10 euro. Idioot toch... Ze zijn met alles bijna een euro duurder hoor, mij zie je er niet meer...
ja liemoentje die winkel heeft er ook een handje van

mijn stiefvader is al 2 weken aan het kijken voor een laptop en hij had toevallig vorige week in de winkel foto gemaakt van de laptop die hij wou met prijs erbij en hij zu vandaag erheen om hem te halen, ik ben benieuwd of ze de prijs hebben verhoogd of niet, maar hij heeft in ieder geval bewijs!!
lonkaa ja idd luchtjes zijn daar sowieso duurder
@vrouwke theelepel haha netzoals deze winkel dus! at een afzetters zeg! mij niet meer gezien daar hoor jammer voor ze! ach ze kunnen ook denken wat maakt 1 klant nou uit
@modus je hebt groot gelijk!! zo had ik het ook moeten doen maarja had geen zin in gedoe had zoontje in de wagen en die begon te mopperen haha , veelste benauwd natuurlijk in die wagen
Ok juliet ben benieuwd oj he schoonvader wel een gieie deal heeft.

Ik vind het wel misleidend hoor 19% zeggen en maar 15% geven! Kijk elke korting is mooi meegenomen natuurlijk. Maar ik zou bij de wehkamp goedkoet uit zijn geweest en daar sluiten ze het ook nog aan. Had ik ook nieg gedacht.

Vind ook de bas v/d heijden of dirk/digros etc ook geen aanbiedingen hebben. De prijzen die ze in hun actiefolder zetten zijn altijd de normale prijzen die ze hanteren.
Ja, het is opletten geblazen tegenwoordig, want je wordt genaaid waar je zelf bij staat. En waarom zou je een zeikerd zijn als je als klant zijnde een logische vraag stelt (je zal de eerste niet zijn en vast ook niet de laatste) Personeel wordt o.a. betaald om vragen te beantwoorden, klanten service te verlenen, niet alleen om de kassa te bedienen. Ik persoonlijk had die beker daar dus nooit gekocht, maar ik ga soiso niet naar de bewuste winkelketen met de wetenschap dat ze standaard te duur zijn.
bij AH heeeeel vaak de bonus er niet af!
Bij de mediamarkt staat niet dat je 19% korting krijgt maar je hoeft de 19% btw niet te betalen, dat is iets anders.

Stel een product is normaal (voor het gemak) ¤ 119(=119%). Dan kost het dus eigen ¤ 100(100%) + ¤ 19 (19%) btw. Je krijg nu dus ¤ 19 korting dat is omgerekend dan 16% van de oude prijs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven