Werk & Studie alle pijlers

Foto op CV?

28-01-2012 11:38 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ben druk aan het solliciteren en ben mijn CV aan het updaten.

Tegenwoordig zie je vaak dat iemand een fotootje op het CV plaatst.

Ik twijfel of ik dat ook zal doen. Komt dat niet teveel over van, kijk mij?

Wat vinden jullie?
Ligt denk ik een beetje aan de industrie waarin je werkt en het soort baan. Als receptioniste is het een selling point als je mooi bent, dus dat kun je laten zien. En als je in de IT gaat werken, is dat niet zo belangrijk dus dan kun je beter op je cv vertrouwen.
Is je avatar je foto?

Is het relevant? Voor welke functie is het?
Als je denk dat het in je voordeel werkt zou ik het doen. Ligt misschien ook aan de baan.
Nee hoor, het is heel normaal dat je een (zakelijke) pasfoto meestuurt.
Lang niet overal hoor Ninon.
Ligt heel erg aan de branche. Weet wel dat het in andere landen veel gebruikelijker is, maar in nl nog niet zo.
Het gaat om een leidinggevende functie binnen het HRM gebied.

In mijn werk zie ik veel CV's voorbij komen. Ik merk dat het op een bepaalde manier psychisch wel meespeelt. Als iemand een foto meestuurt, geeft dat toch een bepaald beeld mee.

Laatst bv. iemand voor een bepaalde functie met een foto waarop ze er als een grijs muisje uitzag. Terwijl dat in werkelijkheid anders kan zijn, denk je toch stiekum van 'dat gaat niets worden'.

Eigenlijk weet ik mijn eigen antwoord al als ik dit schrijf. Hmmm...denk dat ik het maar niet doe.
Ik deed het wel. Op mijn brieven zonder kreeg ik minder reacties omdat ze vaak ook naar de leeftijd kijken. Op brieven met foto werd ik altijd uitgenodigd.
In mijn branche is het niet gebruikelijk. En ik zou het zelf ook niet doen. Grote kans dat je de verkeerde eerste indruk wekt. En als je daardoor dan niet wordt uitgenodigd voor een gesprek kun je die verkeerde eerste indruk niet eens weerleggen.
foto op je linkedin profiel zetten en verwijzing naar dit profiel op je cv zetten??
Hangt ervan af..

Denk dat het voor die vacature waar jij voor gaat, niet perse hoeft.

Ik heb wel wat horecabaantjes gehad, daar deed ik het wel altijd, maar dan stond er ook in de vacature dat ze een representatief iemand wilden, dus tja.
Bedrijven krijgen tegenwoordig zoveel reacties dat je toch moet proberen om ze bij te blijven. Een foto blijft vaak beter hangen dan geschreven tekst. Dus ik zou zeker voor een foto gaan.
ja ik zou het ook niet snel doen denk ik....
quote:jo1980 schreef op 28 januari 2012 @ 14:14:

foto op je linkedin profiel zetten en verwijzing naar dit profiel op je cv zetten??Dit. Verwijzing hoeft niet eens, ze googlen je sowieso wel.
Ik zou alleen een (pas) foto meesturen, als daar om werd gevraagd.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Uiterlijk speelt altijd een rol, ongeacht welke branche. Als werkgevers kunnen kiezen tussen twee sollicitanten met dezelfde talenten, dan wordt gekozen voor de meest knappe en jonge, tenzij er veel vrouwen in de sollicitatiecommisie zitten.

Ik zou geen foto meesturen, tenzij je solliciteerd bij mannelijke werkgevers en je knap bent.
Ik stuur altijd een foto mee, die is standaard verwerkt in mijn CV. De reden dat ik denk dat dit in mijn voordeel werkt is omdat mensen een gezicht hebben bij mijn CV. Wat viva-man ook zegt, uiterlijk speelt altijd mee en omdat ik weet dat ik niet lelijk ben plaats ik ook een foto op mijn CV. Het kan net de doorslag geven. Wat betreft een vrouwelijke sollicitatiecommissie, ik ben niet zo knap dat vrouwen daar "jaloers" op worden of mij als een "bedreiging" zullen zien oid. Ik denk dat in zo'n geval de vrouwen eerder zullen denken, leuke meid, vriendelijke uitstraling oid dus ik denk dat ook bij vrouwen een foto (in mijn geval) wel in het voordeel werkt.
Ik vind trouwens zeker niet dat een foto als kijk mij over komt. Je moet jezelf in deze tijd onderscheiden en jezelf goed presenteren. Een foto kan daar aan bijdragen. Het moet natuurlijk wel een zakelijke foto zijn en niet 1 of ander vakantiekiekje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven