Keukenmachines
zaterdag 28 januari 2012 om 19:06
Sinds kort ben ik trotse eigenaar van een uitgebreide keukenmachine. Er zitten heel veel verschillende accessoires bij.
In het begin dacht ik wat een onzin maar ik kan iedereen zo'n ding aanraden! Wat een tijd scheelt het koken op deze manier zeg! wel handig iin onze drukke maatschappij van tegenwoordig. Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met zo'n machine. Waar gebruiken jullie hem allemaal voor? Ik wil experimenteren
In het begin dacht ik wat een onzin maar ik kan iedereen zo'n ding aanraden! Wat een tijd scheelt het koken op deze manier zeg! wel handig iin onze drukke maatschappij van tegenwoordig. Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met zo'n machine. Waar gebruiken jullie hem allemaal voor? Ik wil experimenteren
zaterdag 28 januari 2012 om 19:16
Snijden/hakken/raspen van groenten of vis voor viskoekjes bijvoorbeeld. Kneden van deeg voor appeltaart, pizzabodem, brood, mixen van slagroom, mixen van ingrediënten voor kwarktaart, kloppen van eieren en room voor hartige taarten, maken van beslag voor pannenkoeken, cake enz... Vis fijnmaken voor viskoekjes.
Veel van onze groenten komen hier uit onze moestuin of bij de buren (boeren) vandaan.En dat is sowieso nooit kant en klaar. Behalve wassen ook veel snijwerk.
Ik maak graag mijn eigen soepgroenten bijvoorbeeld. En dat is me met een mes te veel werk. En boerenkool eenmaal gewassen fijnmaken in de keukenmachine gaat zo een stuk sneller dan met de hand.
Veel van onze groenten komen hier uit onze moestuin of bij de buren (boeren) vandaan.En dat is sowieso nooit kant en klaar. Behalve wassen ook veel snijwerk.
Ik maak graag mijn eigen soepgroenten bijvoorbeeld. En dat is me met een mes te veel werk. En boerenkool eenmaal gewassen fijnmaken in de keukenmachine gaat zo een stuk sneller dan met de hand.
zaterdag 28 januari 2012 om 19:17
quote:borderwalk schreef op 28 januari 2012 @ 19:11:
Waar gebruik jij dat ding dan voor dat het zoveel tijd scheelt? Ik heb er geen (wel een staafmixer etc) maar heb absoluut niet het idee dat ik iets mis.Voor mijn aanschaf van Jamie's 30 minute meals zou ik ook absoluut hebben geadviseerd om vooral te investeren in een goede stafmixer. Ik vind het vooral veel afwas. Tegelijkertijd vind ik het een voordeel dat ik in een handomdraai een gezonde maaltijd op tafel heb gezet. Bijvoorbeeld door even snel een rauwkostsalade te maken, pizzadeeg, pastasaus etc.
Waar gebruik jij dat ding dan voor dat het zoveel tijd scheelt? Ik heb er geen (wel een staafmixer etc) maar heb absoluut niet het idee dat ik iets mis.Voor mijn aanschaf van Jamie's 30 minute meals zou ik ook absoluut hebben geadviseerd om vooral te investeren in een goede stafmixer. Ik vind het vooral veel afwas. Tegelijkertijd vind ik het een voordeel dat ik in een handomdraai een gezonde maaltijd op tafel heb gezet. Bijvoorbeeld door even snel een rauwkostsalade te maken, pizzadeeg, pastasaus etc.
zaterdag 28 januari 2012 om 19:57
zaterdag 28 januari 2012 om 20:02
Ik heb een fantastische keukenmachine, hij staat ergens onderin een kast, met een stel goede messen ben ik tig keer sneller, bovendien hoef ik die niet uitgebreid weer schoon te maken na gebruik, gewoon onder de hete kraan met een sopje, de vaatwasser is funest voor messen.
verba volant, scripta manent.
zaterdag 28 januari 2012 om 20:06
Heb een beetje weinig plek maar het lijkt me toch wel fijn, met name voor deeg. En toen ik laatst macarons ging maken en met een hand suikerstroop die op het fornuis stond moest roeren en met de andere zowel de mixers als de kom die niet wilde blijven staan in bedwang moest houden voor het kloppen van eiwitten was het ook wel van pas gekomen.
zaterdag 28 januari 2012 om 20:08
zaterdag 28 januari 2012 om 20:42
Voor alles, ik vind het erg prettig om alles zelf te kunnen maken dat je normaal gesproken in een potje of pakje koopt. Dus alle soorten deeg voor brood, pasta en gebak en koek, pesto, sauzen, soepen, tapenades, mayonaise, noem maar op. Heb een Magimix, Kitchenaid, Bamix en een slowjuicer want sappen koop ik ook nooit uit pak. Elke dag weer blij mee.
zaterdag 28 januari 2012 om 21:12
zondag 29 januari 2012 om 09:44
zondag 29 januari 2012 om 12:24
quote:mienbillekesjeuken schreef op 28 januari 2012 @ 20:42:
Voor alles, ik vind het erg prettig om alles zelf te kunnen maken dat je normaal gesproken in een potje of pakje koopt.
Dit geldt ook voor mij. Ik vind bijvoorbeeld de pesto uit potjes vaak zo gruwelijk zout en die maak ik dus ook liever zelf.
Bovendien, weten wat ik eet, wat er in zit. vind ik ook erg fijn. Van al die E-nummers en kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen die er bij de ingrediënten staat op potjes en pakjes word je ook niet bepaald vrolijk. .
Voor alles, ik vind het erg prettig om alles zelf te kunnen maken dat je normaal gesproken in een potje of pakje koopt.
Dit geldt ook voor mij. Ik vind bijvoorbeeld de pesto uit potjes vaak zo gruwelijk zout en die maak ik dus ook liever zelf.
Bovendien, weten wat ik eet, wat er in zit. vind ik ook erg fijn. Van al die E-nummers en kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen die er bij de ingrediënten staat op potjes en pakjes word je ook niet bepaald vrolijk. .
zondag 29 januari 2012 om 13:27
Leuk om de verschillende reacties te lezen en blij dat ik zover ik er hier wijs uit kan worden nog niet hoef te gaan sparen voor een keukenmachine. Voor mijn 1 pers stedelijke huishouden zonder afwasmachine is het volgens mij gewoon niet efficient. Ik bak niet elke dag dus deeg vind ik te leuk om zelf te kneden, voor pastasaus kan ik die paar uien etc zelf wel snijden, die enkele keer een beetje tapenade kan met mijn staafmixding. Ik heb een gewone mixer voor de slagroom etc, pannenkoekbeslag maak ik gewoon in een kom met een garde (waarom zou je dat willen mixen?) en marsepein, zelfgemaakte appelmoes en brood maak/bak ik toch niet.
zondag 29 januari 2012 om 14:01
@Borderwalk: Als ik alleen en in een grote stad zou wonen zou ik er denk ik ook niet zoveel gebruik van maken. Met man en 5 kinderen, moestuin/appel- en perenbomen op eigen grond en allebei een fulltime baan is zo'n apparaat zijn geld dubbel en dwars waard. En ik prop hem hier na gebruik gewoon in de vaatwasser.