Tips kustplaatsje Andalusie

28-01-2012 12:10 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Gisteren hebben we de knoop doorgehakt en tickets geboekt naar Malaga! We gaan anderhalve week, langer gaat helaas niet. We willen eerst naar Malaga, Granada, Cordoba en Sevilla en daarna willen we de laatste 4 dagen relaxen aan het zwembad/strand. Nu heb ik al gezocht naar kustplaatsjes en we willen wel een appartement/hotel in de buurt van Malaga vanwege onze terugvlucht die om 11u gaat.

Nu heb ik de volgende plaatsjes al gevonden: Nerja, Fuengirola en natuurlijk Marbella.

Wie is al eens naar een van deze plaatjes geweest? Of wie heeft de gouden tip voor een leuke plek waar voldoende restaurantjes en barretjes zijn, maar waar je niet op elke hoek een Engelsman tegen komt?

Kortom, wat is een aanrader?
Alle 3 de plaatsen die je noemt zijn toeristenplaatsen, dus er zitten Engelse mensen. En Nederlanders, Duitsers en Spanjaarden. Ik zou naar Nerja gaan. Of Marbella. Fuengirola vond ik niks. Nerja is het meest authentiek.
Mee eens,nerja vind ik absoluut het leukste, minst toeristische plaatsje van het rijtje
Ik vond conil er leuk en mooie stranden, maar dat is aan de costa de luz.
Nerja! Vorig jaar september geweest en ik vond het erg leuk!
Nerja vond ik ook erg leuk, maar is iets van 60 km rijden van Malaga dacht ik.

In Marbella is zeer veel te huur (enorm veel appartementen gebouwd in de afgelopen jaren), veel keuze dus en veel modere gebouwen (die het grootste deel van het jaar leeg staan...), maar het oude centrum is zeer klein, en veel gedeelten van Marbella vond ik erg Amerikaans overkomen: vele gated communities, geen fietspaden, veel golfbanen, er leek weinig structuur in te zitten: alles is erg snel gegroeid, gebouwen en grote projecten lijken lukraak te zijn neergezet etc etc.

Ik vond het wel een goede stad/plek om daar van uit Andalusia te verkennen, het ligt centraal en er is van alles te huur.
Mijas! Ik heb daar vorig jaar twee weken in een leuk B&B gezeten. Het is een schattig wit dorpje. Overdag wel toeristisch, maar 's avonds heerlijk rustig. Het ligt alleen niet direct aan het strand.
Mijas Costa wel toch?
quote:Suze02 schreef op 29 januari 2012 @ 17:08:

Mijas Costa wel toch?Nope, Mijas pueblo. Veel leuker! Ik denk ook dat dat prettiger is als je al allerlei steden hebt bezocht.
Als in ligt aan het strand dus annananas...
Ik vond Marbella wel erg leuk. Ik ben 1x in andalusie geweest, wij zaten heel dicht bij het plaatsje Estepona. Is wat kleiner, maar daardoor ook wat minder toeristisch.
Van de drie plaatsen die TO noemt ben ik in Marbella en Nerja geweest, en ik zou absoluut voor de laatste gaan! Dit dorpje hebben wij ook gekozen als afsluiter van onze rondreis door Andalusië. Het is klein en rustig en heeft een heerlijk strand. Een paar kilometer landinwaarts ligt het dorpje Frigiliana, ook zeer de moeite waard!
Je kunt ook net voorbij Nerja gaan: Almunecar, is in mijn herinnering meer spaans toerisme.

Maar qua locatie is Mijas veel handiger, aangezien het vliegveld westelijk van Malaga-stad ligt en Nerja / Almunecar oostelijk.
Dank voor alle reacties! We willen de laatste dagen lekker relaxen dmv dagjes zwembad/strand en rondslenteren in het dorpje met een terrasje en lekkere tapas. We zijn dus op zoek naar een levendig plaatsje waar wel wat te doen is.

Is er wel wat te doen in Nerja? Of is het s avonds na tienen hartstikke rustig?
Waarom Malaga zelf niet? Echt zo'n leuke stad! Niet te toeristisch, een leuk centrum, het is aan het strand. En reken maar dat je er tot in de late uurtjes leven op straat is (zonder keiharde muziek enzo, het is echt een werkstad en dus geen schreeuwende toeristen). Je kunt ook zo'n 25 kilometer verderop naar Rincon de la Victoria. Dat ligt ook aan het strand... Veel plezier, I loveeeee Andalusie!
Malaga vond ik echt qua stad tegen vallen,leuk voor 1 dagje maar zou er niet willen zitten.

Fuengirola 2 jaar geleden 3 weken geweest en als uitgangspunt gebruikt,fijn strand en genoeg keus qua restaurants etc,.Wij waren er wel in september en toen was het niet meer zo druk wat Engelsen en jongeren betreft.Maar het is wel een oer lelijke badplaats.

Ik zou voor Nerja gaan denk ik.Van wat ik er van gezien heb vond ik het erg leuk,waren er alleen overdag dus hoe het sávonds is kan ik niet zeggen.

Wat ook wel leuk is is Benamaldena,ligt tegen Torremolinos aan geloof ik.
Dan moet je beter zoeken! Maar eh, Benamaldena is echt heel suf hoor! Superveel flats, allemaal binnen 5 jaar uit de grond gestampt. Heeft echt weinig met Spanje te maken. Of je moet het heel leuk vinden om in de kroeg van Corrie Konings de Hollandse avond te beleven? Nerja is wel echt leuk, vond ik.
Ik heb van Benalmadena eigenlijk alleen het stukje haven gezien,vond dat wel gezellig...
Malaga zelf is inderdaad veel leuker dan de meeste mensen denken! Ik heb in Granada gewoond, en vond van de kustplaatsjes die je noemt Nerja met afstand het leukste. Ontzettend lief strandje met vissersbootjes links van het Balcon d'Europa, heerlijke visrestaurantjes en 's avonds een soort marktje op het centrale pleintje. Is wel toeristisch, maar wel gezellig en pittoresk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven