Samenwonen!!
dinsdag 6 december 2011 om 15:42
Ik vroeg me af hoe jij en je vriend hebben besloten om samen te gaan wonen? Vroeg hij je? Besloten jullie dit samen? En binnen hoelang gingen jullie dan ook echt samenwonen in 1 huis? Indien je zelf al een huis hebt en bij hem intrekt, wat heb je dan gedaan met je meubels?
MIjn vriend en ik zijn 3 jr samen en gaan binnenkort samenwonen. Hij wilde eerst nog niet omdat hij het te snel vond. Inmiddels hoor ik hem steeds vaker zeggen: nou in de winter woon je al bij mij hoor. Hij wil het eerst nog officieel vragen aan mij. Nu weet ik dus niet zo goed wanneer we gaan samenwonen. Ergens vind ik dat irritant omdat ik nu niet zo goed weet waar ik aan toe ben....wordt het jan/feb/maart??
wat denken jullie hiervan?
MIjn vriend en ik zijn 3 jr samen en gaan binnenkort samenwonen. Hij wilde eerst nog niet omdat hij het te snel vond. Inmiddels hoor ik hem steeds vaker zeggen: nou in de winter woon je al bij mij hoor. Hij wil het eerst nog officieel vragen aan mij. Nu weet ik dus niet zo goed wanneer we gaan samenwonen. Ergens vind ik dat irritant omdat ik nu niet zo goed weet waar ik aan toe ben....wordt het jan/feb/maart??
wat denken jullie hiervan?
dinsdag 6 december 2011 om 16:29
Overigens ging het bij ons zo:
EB: Ik zou graag in het voorjaar willen gaan samenwonen, komt ook handig uit met mijn baan.
Vriend: OK, zullen we dan proberen vanaf mei samen iets te vinden?
EB: Prima.
Vriend: Ik pak de laptop om even te kijken wat de makelaars in de aanbieding hebben.
EB: Okido.
EB: Ik zou graag in het voorjaar willen gaan samenwonen, komt ook handig uit met mijn baan.
Vriend: OK, zullen we dan proberen vanaf mei samen iets te vinden?
EB: Prima.
Vriend: Ik pak de laptop om even te kijken wat de makelaars in de aanbieding hebben.
EB: Okido.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
dinsdag 6 december 2011 om 16:47
Na een maand of 6 relatie besloten we dat we samen wilden gaan wonen. Aangezien er 700 km afstand tussen onze huizen zat betekende dat dat 1 van de 2 zijn baan op moest zeggen. Toen mijn, inmiddels, man op zijn werk meldde dat wij wilden gaan samenwonen boden ze hem een baan aan die hij vanuit Nederland kon uitvoeren. Aangezien ik eerst nog een aantal maanden in Duitsland ging werken zijn we toen gaan plannen dat hij na 11 maanden relatie bij mij kon intrekken. We hebben besproken welke meubels we wilden houden en de rest weggedaan of opgeslagen. Door de inboedels te combineren is het echt ons huis geworden.
Aangezien je echt wel wat moet regelen en het een volwassen beslissing is lijkt een volwasseb gesprek me ook wel noodzakelijk, ook over financien (hoeveel betalen en hoe ga je dat regelen), taakverdeling in huishouden etc.
Aangezien je echt wel wat moet regelen en het een volwassen beslissing is lijkt een volwasseb gesprek me ook wel noodzakelijk, ook over financien (hoeveel betalen en hoe ga je dat regelen), taakverdeling in huishouden etc.
maandag 23 januari 2012 om 08:57
Oh, ik dacht dat mijn vriend en ik de enige waren die al zo vroeg over samenwonen aan het praten zijn. We hebben ook nog maar kort een relatie, bijna 2 maanden, maar elke keer als we bij elkaar zijn komt het ter sprake. Nu wonen we ook niet dichtbij elkaar, dus ik heb het idee dat het allemaal wel snel zal gaan. Graag zou ik dan naar hem toe willen. Hij heeft gewoon een mooi en groot appartement. Ik vind het wel een beetje eng, aangezien ik hier dan mijn baan en huis moet opzeggen. Dat is het enige wat me nu nog een beetje tegen houdt om het nu niet te doen.
maandag 30 januari 2012 om 14:45
Bij mij ging het ook erg snel. Na 4 maanden serieus samen zijn, gingen we samenwonen. Hij had al een huis en ik woonde nog thuis. Er zat een afstand van ruim een uur rijden tussen.
Het begon in begin met 'Laat anders je tandenborstel hier liggen'. Heel schattig!
We zijn samen een week op vakantie gegaan en hierin besproken wanneer we zouden gaan samenwonen.
We hebben alles SAMEN beslist. t heet toch niet voor niets SAMENwonen
. Zou raar zijn als je alles op je vriend af moet laten komen of andersom, vind dat er evenwicht in moet zitten.
Het begon in begin met 'Laat anders je tandenborstel hier liggen'. Heel schattig!
We zijn samen een week op vakantie gegaan en hierin besproken wanneer we zouden gaan samenwonen.
We hebben alles SAMEN beslist. t heet toch niet voor niets SAMENwonen
maandag 30 januari 2012 om 14:52
Op zich woonden we al direct samen (zelfde verdieping van een studentenflat, 3 kamers bij elkaar vandaan), maar echt een huisje voor ons samen kwam toen we 3 jaar samen waren. We waren bij mijn broer en zijn vrouw op bezoek in hun flat en mijn (toen nog) vriend zei dat wij ook maar eens zoiets moesten zoeken. Vond ik ook een goed plan, dus zo gezegd, zo gedaan en een paar maanden later worden we samen.
Officieel vragen met samenwonen vind ik ook wat typisch.
Officieel vragen met samenwonen vind ik ook wat typisch.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
maandag 30 januari 2012 om 15:00
quote:[message=10613766,noline]carolineetje schreef op 06 ]
Ik vind dat je zoiets samen overlegd.
Stel hij vraagt mij morgen, dan verwacht hij wel dat ik binnen 1 maand bij hem kom wonen.
Ik zou liever willen dat we nu samen hadden overlegd van: in februari gaan we samenwonen. Nu word ik er dadelijk alsnog door overvallen....Is dat gebrek aan communicatie kenmerkend voor jullie relatie?
Ik vind dat je zoiets samen overlegd.
Stel hij vraagt mij morgen, dan verwacht hij wel dat ik binnen 1 maand bij hem kom wonen.
Ik zou liever willen dat we nu samen hadden overlegd van: in februari gaan we samenwonen. Nu word ik er dadelijk alsnog door overvallen....Is dat gebrek aan communicatie kenmerkend voor jullie relatie?
maandag 30 januari 2012 om 15:29
4 jaar samen waarvan nu half jaar samenwonend..ik weet wel dat het te snel is gegaan voor ons en zie wel wat er gebeurd..we missen alle2 onze vrijheid enz..maar samen ons huis gekocht..dus dan vertrek je niet zomaar even.. Als ik het over had kunnen doen, had ik lekker een huisje voor mezelf gehuurd.
Life is good!
maandag 30 januari 2012 om 15:31
Ik ging een studie doen in Utrecht en op dat moment kreeg mijn partner een flat aangeboden. Ben er toen maar bij ingetrokken was het handigst, anders moest ik van Tilburg naar Utrecht reizen elke keer en nu kwam ik vlakbij school te wonen. Wij waren toen 2,5 jaar bij elkaar volgens mij. Zijn beide vanuit huis gaan samenwonen overigens. Heb echt nooit de behoefte gehad om op kamers te gaan en hij ook niet.
maandag 30 januari 2012 om 15:50
Ik snap echt niet waarom je zou wachten tot hij jou vraagt. Zoiets doe je toch in overleg?
Wij gaan deze maand samen wonen (hebben net de sleutel gekregen) en daar zijn best wel wat gesprekken aan vooraf gegaan.
Ik kwam een paar maanden geleden met het idee, omdat ik wist dat we beide rond deze tijd op zoek zouden gaan naar een nieuwe woning. Leek mij wel een leuk en goed plan om dat samen te gaan doen. Hij zag het zo 123 nog niet helemaal zitten, dus we hebben er veel over gepraat waarom niet, hoe we het beide voor ons zagen, etc. En toen we erachter kwamen dat we allebei eigenlijk wel hetzelfde wilden kreeg hij er wel zin in. Even later gingen we op zoek naar een huisje en nu zijn we met verhuizen bezig.
Wij gaan deze maand samen wonen (hebben net de sleutel gekregen) en daar zijn best wel wat gesprekken aan vooraf gegaan.
Ik kwam een paar maanden geleden met het idee, omdat ik wist dat we beide rond deze tijd op zoek zouden gaan naar een nieuwe woning. Leek mij wel een leuk en goed plan om dat samen te gaan doen. Hij zag het zo 123 nog niet helemaal zitten, dus we hebben er veel over gepraat waarom niet, hoe we het beide voor ons zagen, etc. En toen we erachter kwamen dat we allebei eigenlijk wel hetzelfde wilden kreeg hij er wel zin in. Even later gingen we op zoek naar een huisje en nu zijn we met verhuizen bezig.
maandag 30 januari 2012 om 16:06
quote:martin81 schreef op 30 januari 2012 @ 16:00:
Noem me ouderwets, maar wanneer je gaat samenwonen is dat als de melk weggeven. Waarom zou hij dan de koe nog willen kopen?
Drink jij melk dan? Zo goedkoop... Of bedoel je soya melk?
En als je samen gaat wonen vergroot je de kans op vies ondergoed zien...
Noem me ouderwets, maar wanneer je gaat samenwonen is dat als de melk weggeven. Waarom zou hij dan de koe nog willen kopen?
Drink jij melk dan? Zo goedkoop... Of bedoel je soya melk?
En als je samen gaat wonen vergroot je de kans op vies ondergoed zien...
maandag 30 januari 2012 om 16:10
Wat moeten we dan doen ( we gezien als half Nederland).
Trouwen voor je 30e snap je niet en je wilde in je topic graag beweegredenen horen van vrouwen die voor hun 30e getrouwd waren.. Samenwonen is volgens jou als de melk weggeven. Moet je dan tot je 30e maar niets doen, alleen gaan wonen en wachten tot je oud genoeg bent om te trouwen? Wat biedt zo'n papiertje nu nog voor een extra's ( behalve het juridisch contract dat je met elkaar aangaat)?
Vriend ik kopen een huis, samenlevingscontract en binnen 3 jaar willen we dit om laten zetten in een huwelijk. Niet omdat we denken dat een huwelijk nu zoveel meer biedt dan een samenlevingscontract, maar meer omdat we alles goed geregeld willen hebben als we kinderen krijgen en beiden willen we graag een bruiloft.
Wat moeten we dan doen ( we gezien als half Nederland).
Trouwen voor je 30e snap je niet en je wilde in je topic graag beweegredenen horen van vrouwen die voor hun 30e getrouwd waren.. Samenwonen is volgens jou als de melk weggeven. Moet je dan tot je 30e maar niets doen, alleen gaan wonen en wachten tot je oud genoeg bent om te trouwen? Wat biedt zo'n papiertje nu nog voor een extra's ( behalve het juridisch contract dat je met elkaar aangaat)?
Vriend ik kopen een huis, samenlevingscontract en binnen 3 jaar willen we dit om laten zetten in een huwelijk. Niet omdat we denken dat een huwelijk nu zoveel meer biedt dan een samenlevingscontract, maar meer omdat we alles goed geregeld willen hebben als we kinderen krijgen en beiden willen we graag een bruiloft.
maandag 30 januari 2012 om 16:18
Noem me ouderwets, maar wanneer je gaat samenwonen is dat als de melk weggeven. Waarom zou hij dan de koe nog willen kopen?Niemand is het met je eens, behalve Beatrijs. Had jij die niet laatst ook al zo liefdevol gequote op dit forum of hallucineer ik nu?
Noem me ouderwets, maar wanneer je gaat samenwonen is dat als de melk weggeven. Waarom zou hij dan de koe nog willen kopen?Niemand is het met je eens, behalve Beatrijs. Had jij die niet laatst ook al zo liefdevol gequote op dit forum of hallucineer ik nu?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.