CV vrijwilligerswerk
dinsdag 3 maart 2026 om 12:32
Een paar jaar lang heb ik vrijwilligerswerk gedaan die goed staat op mijn CV. Echter ben ik daar door persoonlijke omstandigheden mee gestopt die ik niet graag wil vertellen aan een nieuwe werkgever omdat mijn kansen dan verkeken zijn. Ik weet hoe die selecties gaan. Ik kan het niet op tijdgebrek gooien want dan denkt een nieuwe werkgever dat ik ook geen tijd voor hen heb. Wat is een legitieme reden om te zeggen dat je met vrijwilligerswerk bent gestopt zonder dat daardoor je kansen zijn verkeken bij een nieuwe werkgever?
dinsdag 3 maart 2026 om 12:38
dinsdag 3 maart 2026 om 14:58
dinsdag 3 maart 2026 om 15:34
Er is bij mij nog nooit gevraagd naar mijn vrijwilligerswerk, ook al stond het op mijn cv. Misschien dat ik het ooit zelf vermeld heb, toen ik net nieuw op de arbeidsmarkt was. Om aan te geven welke ervaringen ik toen heb opgedaan. Dit was namelijk naast mijn studie.
Als ze zouden vragen waarom ik gestopt was, dan is het antwoord: ik heb het x jaar met veel plezier gedaan, maar ik was op een gegeven moment wel toe aan een andere invulling van die tijd.
Niets dramatisch. Niet anders wanneer je soms van baan wisselt omdat je zin hebt in een nieuwe uitdaging.
Als ze zouden vragen waarom ik gestopt was, dan is het antwoord: ik heb het x jaar met veel plezier gedaan, maar ik was op een gegeven moment wel toe aan een andere invulling van die tijd.
Niets dramatisch. Niet anders wanneer je soms van baan wisselt omdat je zin hebt in een nieuwe uitdaging.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dinsdag 3 maart 2026 om 15:49
Ik denk dat men eerder kijkt naar je werkelijk arbeidservaring. Je vrijwilligerswerk kan daar op aansluiten maar zal niet de doorslag geven lijkt me.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
dinsdag 3 maart 2026 om 16:14
Ik denk dat TO vrijwilligerswerk heeft gedaan i.p.v. een betaalde baan en daar kort geleden mee is gestopt.
Dus dat het haar laatste werkervaring is. Maar goed, dat kan TO beter zelf toelichten.
dinsdag 3 maart 2026 om 16:29
Als je een goede reden had om te stoppen, maakt het weinig uit wat de organisatie ervan vond.
Misschien kun je zeggen dat je voor 100% achter de doelen stond, maar dat in de praktijk ..... en je vond dat jouw inzet daardoor te weinig effect had.
Misschien kun je zeggen dat je voor 100% achter de doelen stond, maar dat in de praktijk ..... en je vond dat jouw inzet daardoor te weinig effect had.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
dinsdag 3 maart 2026 om 18:19
Als je bij mij op gesprek zou komen, zou ik vooral vragen naar je ervaringen tijdens het vrijwilligerswerk en hoe je dat kunt gebruiken in deze functie.
Je kunt aangeven dat je graag weer een betaalde functie wilt (vandaar de sollicitatie) en dat is niet te combineren is met vrijwilligerswerk.
Wordt wel een ander verhaal als je met gedoe weggegaan bent bij vrijwilligerswerk (denk ruzie, graai in de kas, ongepast gedrag oid)
dinsdag 3 maart 2026 om 20:20
Ik was toe aan iets anders. Werkt voor alles. Verklaart ook nog waarom je bent gaan solliciteren. Als ze vragen waarom je toe was aan iets anders zeg je dat je alles wat je daar wilde leren/zien/uitproberen had bereikt. Dan bedenk je daar nog een voorbeeld van (ik was benieuwd of deze branche bij mij zou passen en dat heb ik door dit vrijwilligers werk kunnen proberen, nu wil een volwaardige baan in deze richting) en klaar.
dinsdag 3 maart 2026 om 21:58
woensdag 4 maart 2026 om 08:02
Ze deed het in plaats van een betaalde baan.BrutaImmaculata schreef: ↑03-03-2026 19:13Ik mis de logica? Toch twee totaal verschillende dingen, betaalde baan en vrijwilligerswerk.
Dus stel ze deed 2-3 dagen vrijwilligerswerk en is daar mee gestopt. Daarna solliciteert ze voor een betaalde baan van 3 dagen. Dan is het niet logisch om te zeggen dat ze er geen tijd meer voor had.
TO, je kunt toch zeggen dat je er veel plezier uit gehaald hebt en veel geleerd en dat je die ervaring wil gebruiken voor een betaalde baan.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in