Laserprinter loopt telkens vast

30-01-2012 21:59 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aargh, ik word helemaal gek!

Ik heb een laserprinter (Samsung CLP-300), maar hij loopt telkens vast. Als ik een bestand wil printen, print 'ie één à twee pagina's, waarop de volgende pagina blijft hangen. Ik kan die pagina wel lostrekken, dus er zitten geen papierresten o.i.d. in de printer. Hierna print 'ie niets meer, dan moet ik de stekker uit 't stopcontact halen en er weer in steken.

Ik heb 'm echt heel hard nodig voor studie en werk, en als ik een bestand van pak 'm beet 50 pagina's moet printen, ben ik echt ontzettend lang bezig!

Ik heb de printer ongeveer 3 jaar, gebruik 'm veel maar niet buitensporig veel. Hij doet sinds twee weken vreemd. Garantie heb ik denk ik niet meer.

Ik heb al gegoogled maar daar ben ik ook niet veel wijzer uit geworden. Is hier toevallig een laserprinter-genie aanwezig?
Misschien helpt het om software opnieuw te installeren?
Het gras aan de overkant is niet groen.
Hij is zonder software aangesloten.. Ik heb een macbook. Er zat volgens mij wel een cd-rom bij maar die was alleen voor windows. Hij functioneert dus normaal gesproken prima zonder software.
Is het papier wat je gebuikt misschien nat/ vochtig geworden? Als het niet helemaal meer glad is kan de printer vastlopen.
Ander papier proberen inderdaad. Of als je dat niet direct bij de hand hebt, het pak papier even omdraaien, dus op z'n kop in de lade.
Ik zou dit ook eerst bij de printer zoeken i.p.v. de computer. Meestal als daar wat mis mee is, print hij uberhaupt niks.
.
Bedankt voor alle reacties!

@nerd_, bedoel je met het lekbakje de filter? Die is namelijk leeg. En dat stukje hout, is dat zodat 'ie 't papier beter pakt?

Sorry, maar waar zit die rubberen riem?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven