Stomme aften!
dinsdag 31 januari 2012 om 18:48
Ik heb zo`n last van aften in mijn mond. Vooral die op het puntje van mijn tong doen erg pijn. Praten en slikken doen pijn, om over eten maar niet te spreken. Het is lang geleden dat ik hier last van heb gehad. Ik word er echt een beetje gek van. Sorry voor het klagen, maar is er misschien iemand die een tip voor me heeft wat ik eraan kan doen?
dinsdag 31 januari 2012 om 19:00
Neem een paracetamol, of andere pijnstiller.
Als je er morgen nog zo'n last van hebt, kan je ook even in de apotheek vragen om een middeltje om de aften mee aan te stippen.
Tip om ze te voorkomen: voortaan je tanden poetsen met Zendium. Ik heb geen aandelen, 't helpt echt.
Als je er morgen nog zo'n last van hebt, kan je ook even in de apotheek vragen om een middeltje om de aften mee aan te stippen.
Tip om ze te voorkomen: voortaan je tanden poetsen met Zendium. Ik heb geen aandelen, 't helpt echt.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
dinsdag 31 januari 2012 om 19:16
dinsdag 31 januari 2012 om 19:22
Ik had mijn laatste aften met oudjaar, erg veel last van en kreeg al flink beslag op de aften. Dus vrij pijnlijk, wilde gezien het oude jaar toch wel een glaasje alcohol proberen. De eerste slok ging goed, de tweede slok lekker even door de mond spoelen/gorgelen en deze uitgespuugd. Toen ging het goed en eigenlijk steeds beter. Twee dagen later waren ze zo goed als verdwenen.
dinsdag 31 januari 2012 om 19:25
Je hebt van dat spul, dat is een wattenstaafje met daarin rood vloeistof. Dan moet je dan staafje breken, en trek het vloeistof in de uiteinde (het watje), dan moet je dan 10 seconden op je tong doen. Je gaat door de grond van de pijn, maar je bent er dan ook meteen vanaf. Zowel de pijn, als de afte zelf gaat echt weg.
dinsdag 31 januari 2012 om 19:40
Ik krijg zelf altijd aften als ik ongeschild fruit (appel/peer) eet.
Heel vreemd, heb het een poosje terug nog eens uitgetest en een appel gewassen en ongeschild gegeten en ja hoor weer een aft.
Ook als mijn weerstand wat minder is en ik wat minder gezond gegeten heb komen ze naar voren.
Nu ik daar dus op let heb ik er bijna nooit meer last van
geen wetenschappelijk vaststaand gegeven, wel een ervaringsverhaal
overigens zijn er zat middeltjes te verkrijgen die de aft, ontsmetten hetzij verdoven.
Als ik voorheen weleens niets in huis had en er s' avonds last van kreeg dan gebruikte ik weleens de 'dentinox' met lidocaine van de kinderen. dat is eigenlijk bedoelt voor verdoving van het tandvlees bij doorkomende tandjes, echter voor verdoving van de aften werkte het wat mij betreft ook prima
Heel vreemd, heb het een poosje terug nog eens uitgetest en een appel gewassen en ongeschild gegeten en ja hoor weer een aft.
Ook als mijn weerstand wat minder is en ik wat minder gezond gegeten heb komen ze naar voren.
overigens zijn er zat middeltjes te verkrijgen die de aft, ontsmetten hetzij verdoven.
Als ik voorheen weleens niets in huis had en er s' avonds last van kreeg dan gebruikte ik weleens de 'dentinox' met lidocaine van de kinderen. dat is eigenlijk bedoelt voor verdoving van het tandvlees bij doorkomende tandjes, echter voor verdoving van de aften werkte het wat mij betreft ook prima
dinsdag 31 januari 2012 om 19:43
dinsdag 31 januari 2012 om 19:49
Geen ongeschilde appels eten. Kreeg deze tip van mijn tandarts, helpt aanzienlijk!
Dat spul waar iedereen het over heeft waarmee je het moet aanstippen: drama! Had er 1 aan de binnenkant van mn onderlip. Na gebruik van dat spul had ik een wond in mijn lip, pijn als een malloot én nog steeds een aft met bijbehorende pijn..dubbel pijn. Dus nee dat nooit meer...
Dat spul waar iedereen het over heeft waarmee je het moet aanstippen: drama! Had er 1 aan de binnenkant van mn onderlip. Na gebruik van dat spul had ik een wond in mijn lip, pijn als een malloot én nog steeds een aft met bijbehorende pijn..dubbel pijn. Dus nee dat nooit meer...
dinsdag 31 januari 2012 om 19:50
dinsdag 31 januari 2012 om 19:53
quote:wolkje81 schreef op 31 januari 2012 @ 19:40:
Dat heb ik dus ook.. Geen appel meer ongeschild eten.
Heb het nu 2 weken uitgeprobeerd en telkens weer aften!
Dat middeltje helpt nu wel. Het voelt als een soort van verdoofd.
Dat heb ik dus ook.. Geen appel meer ongeschild eten.
Heb het nu 2 weken uitgeprobeerd en telkens weer aften!
Dat middeltje helpt nu wel. Het voelt als een soort van verdoofd.
dinsdag 31 januari 2012 om 20:15
Ik had het ook ongeveer een keer in de maand, het hield een week aan en ik had er veel last van..
Op een gegeven moment ben ik gestopt met het drinken van vruchtensappen zoals appelsientje en sindsdien heb ik geen aften meer. Het kan idd te maken hebben met het zuurgehalte? van drinken.
Ook als ik op een dag veel mandarijnen eet, merk ik de volgende dag dat ik een aft krijg.
Ik zou in ieder geval je eetpatroon in de gaten houden, succes!
Op een gegeven moment ben ik gestopt met het drinken van vruchtensappen zoals appelsientje en sindsdien heb ik geen aften meer. Het kan idd te maken hebben met het zuurgehalte? van drinken.
Ook als ik op een dag veel mandarijnen eet, merk ik de volgende dag dat ik een aft krijg.
Ik zou in ieder geval je eetpatroon in de gaten houden, succes!
dinsdag 31 januari 2012 om 20:33
woensdag 1 februari 2012 om 07:40
woensdag 1 februari 2012 om 07:42