Gezondheid alle pijlers

Stomme aften!

31-01-2012 18:48 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo`n last van aften in mijn mond. Vooral die op het puntje van mijn tong doen erg pijn. Praten en slikken doen pijn, om over eten maar niet te spreken. Het is lang geleden dat ik hier last van heb gehad. Ik word er echt een beetje gek van. Sorry voor het klagen, maar is er misschien iemand die een tip voor me heeft wat ik eraan kan doen?
vitamine c .
Tip: koop alcohol 90% bij drogist. Wattenstaafje erin dippen en aft aanstippen. Zolang tot pijn overgaat in dof gevoel. Dan gaat ie weg is mijn ervaring.

Jodium werkt ook wel...
Ik heb er ook weer 1! Eens in de zoveel jaren komt het opzetten. Ik merk dat wanneer ik ineens veel meer fruit ga eten, ik er veel meer last van heb.

Heb nu de tip van Secondhandsuus te harte genomen. Vanochtend gekocht en ben bezig met aanstippen.
Neem een paracetamol, of andere pijnstiller.

Als je er morgen nog zo'n last van hebt, kan je ook even in de apotheek vragen om een middeltje om de aften mee aan te stippen.

Tip om ze te voorkomen: voortaan je tanden poetsen met Zendium. Ik heb geen aandelen, 't helpt echt.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Poetsen met Zendium tandpasta, je moet er misschien heel eventjes aan wennen. Maar in die tandpasta zit een enzym die het komen van aften zou beperken, verder is er niet veel aan te doen.
Paar keer per dag mond spoelen met (lauwe) kamillethee.
Ik eet iedere dag genoeg fruit, dat kan het dus niet zijn. Morgen ga ik gelijk Zendium tandpasta kopen, als dat het voortaan kan voorkomen lijkt me dat heerlijk. Aanstippen met alcohol autsj...maar als het werkt dan moet het maar.
Ik heb er tientallen jaren last van gehad,zonder aanwijsbare oorzaak. Mijn huisarts wist het ook niet..Het is echt ontzettend pijnlijk.

Om de pijn te verdoven hielp bij mij,aanstippen met Pyralvex, erg goed. verkrijgbaar bij de apotheek/drogist.

Sterkte ermee!
pyralvex inderdaad!

en fruit en groente... tja, ik eet het ook dagelijks en aslnog heb ik af en toe aften, denk dat het meer met je weerstand te maken heeft, die gewoon af en toe minder is door minder slaap,d rukte op werk enzovoort....
Neemt pyralvex de pijn weg? En hoe lang duurt het dan ongeveer voordat de aften weg zijn?
Ik had mijn laatste aften met oudjaar, erg veel last van en kreeg al flink beslag op de aften. Dus vrij pijnlijk, wilde gezien het oude jaar toch wel een glaasje alcohol proberen. De eerste slok ging goed, de tweede slok lekker even door de mond spoelen/gorgelen en deze uitgespuugd. Toen ging het goed en eigenlijk steeds beter. Twee dagen later waren ze zo goed als verdwenen.
Iedere dag een gram vitamine c.

En je krijgt geen aften meer.
Je hebt van dat spul, dat is een wattenstaafje met daarin rood vloeistof. Dan moet je dan staafje breken, en trek het vloeistof in de uiteinde (het watje), dan moet je dan 10 seconden op je tong doen. Je gaat door de grond van de pijn, maar je bent er dan ook meteen vanaf. Zowel de pijn, als de afte zelf gaat echt weg.
Ik krijg zelf altijd aften als ik ongeschild fruit (appel/peer) eet.

Heel vreemd, heb het een poosje terug nog eens uitgetest en een appel gewassen en ongeschild gegeten en ja hoor weer een aft.

Ook als mijn weerstand wat minder is en ik wat minder gezond gegeten heb komen ze naar voren.

Nu ik daar dus op let heb ik er bijna nooit meer last van

geen wetenschappelijk vaststaand gegeven, wel een ervaringsverhaal

overigens zijn er zat middeltjes te verkrijgen die de aft, ontsmetten hetzij verdoven.

Als ik voorheen weleens niets in huis had en er s' avonds last van kreeg dan gebruikte ik weleens de 'dentinox' met lidocaine van de kinderen. dat is eigenlijk bedoelt voor verdoving van het tandvlees bij doorkomende tandjes, echter voor verdoving van de aften werkte het wat mij betreft ook prima
Zendium werkt goed, maar Parodontax werkt ook goed. Ik gebruik al jaren Parodontax en al jaren geen aften meer (soms verandert een wondje in een klein aftje, maar die is altijd snel weg). Ik merk wel dat als ik een keer vergeet mijn tanden te poetsen, ik bijna meteen een aft krijg.
Ik heb de afgelopen maanden erg weinig slaap gehad, dat heb je soms met kleine kinderen : ). Dit zal veel invloed hebben gehad op de aften. Dat van die detinox ga ik zo direct proberen, dat hebben we nog volop in huis.
Geen ongeschilde appels eten. Kreeg deze tip van mijn tandarts, helpt aanzienlijk!

Dat spul waar iedereen het over heeft waarmee je het moet aanstippen: drama! Had er 1 aan de binnenkant van mn onderlip. Na gebruik van dat spul had ik een wond in mijn lip, pijn als een malloot én nog steeds een aft met bijbehorende pijn..dubbel pijn. Dus nee dat nooit meer...
Je zou in plaats van detinox ook bij de apotheek een flesje lidocaïne-gel kunnen halen (zit een soort kwastje bij). Mijn man heeft ook regelmatig aften en vind dit erg prettig omdat je even pijnvrij bent en dan bijvoorbeeld normaal kunt eten.
quote:wolkje81 schreef op 31 januari 2012 @ 19:40:

Ik krijg zelf altijd aften als ik ongeschild fruit (appel/peer) eet.

Heel vreemd, heb het een poosje terug nog eens uitgetest en een appel gewassen en ongeschild gegeten en ja hoor weer een aft.

Ook als mijn weerstand wat minder is en ik wat minder gezond gegeten heb komen ze naar voren.

Nu ik daar dus op let heb ik er bijna nooit meer last van

geen wetenschappelijk vaststaand gegeven, wel een ervaringsverhaal

overigens zijn er zat middeltjes te verkrijgen die de aft, ontsmetten hetzij verdoven.

Als ik voorheen weleens niets in huis had en er s' avonds last van kreeg dan gebruikte ik weleens de 'dentinox' met lidocaine van de kinderen. dat is eigenlijk bedoelt voor verdoving van het tandvlees bij doorkomende tandjes, echter voor verdoving van de aften werkte het wat mij betreft ook prima

Dat heb ik dus ook.. Geen appel meer ongeschild eten.

Heb het nu 2 weken uitgeprobeerd en telkens weer aften!

Dat middeltje helpt nu wel. Het voelt als een soort van verdoofd.
Ik had het ook ongeveer een keer in de maand, het hield een week aan en ik had er veel last van..

Op een gegeven moment ben ik gestopt met het drinken van vruchtensappen zoals appelsientje en sindsdien heb ik geen aften meer. Het kan idd te maken hebben met het zuurgehalte? van drinken.

Ook als ik op een dag veel mandarijnen eet, merk ik de volgende dag dat ik een aft krijg.

Ik zou in ieder geval je eetpatroon in de gaten houden, succes!
Je mond spoelen met lauw water waar je één druppeltje etherische geraniumolie in doet. Gebruik een glas, en geen plastic beker, want de meur is erg hardnekkig.

Goor, maar het helpt echt goed.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Wel eens onderzocht op een B12-tekort? Bij mij waren steeds terugkerende aften een symptoom van een opnamestoornis.
Ik kreeg het vaak als ik ongesteld was, lage weerstand had. Het ongeschilde fruit helpt mij niet.

Als je zendium gebruikt moet je wel de classic hebben. Mijn ta zei dat je aften ermee kan aanstippen of daarna onderhoudend ermee kan poetsen. Succes
In zendium classic zit trouwens colostrum? Zou dat het werkende ingredient zijn? Misschien kan je dat op kraamvisites een slokje moedermelk kunnen vragen, haha.

Het werkt wel bij ontstoken oogjes en tepelkloofjes dus wie weet ook voor aften?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven