OCS en liefde?
woensdag 1 februari 2012 om 08:23
Verder denk ik dat het heel verstandig is om met deze jongen geen relatie te beginnen. Of hij OCS heeft en wat dat allemaal betekent, maakt niet zoveel uit. Het gaat erom of jij ermee kunt leven. Dit blijkt helaas niet zo te zijn. Het is goed dat je het in een vroeg stadium afkapt zodat er nog niet te veel gevoelens meespelen. Ik denk niet dat je hiervan spijt zult krijgen. Je hebt ten eerste al genoeg aan jezelf en je eigen problemen, en daarnaast ga je vroeg of laat iemand ontmoeten die wél bij je past!
woensdag 1 februari 2012 om 09:27
Ik zou ook lekker zonder hem verder gaan. Gebruik lekker je energie om zelf stabiel te blijven, en voor dingen die je blij en gelukkig maken. Ik kan me zo voorstellen dat je echt niets over hebt voor iemand met een stoornis die er op wat voor manier dan ook niet mee om kan gaan. Want ik weet uit ervaring: daar gaat heel enorm veel tijd, moeite en energie in zitten, dat zich niet terug betaalt uiteindelijk.
maandag 6 februari 2012 om 17:17
Hallo Honey,
Ik heb zelf OCS en zit hiervoor momenteel in een kliniek. Ook heb ik een relatie.
Ten eerste, de ene OCS is de andere niet. Het is een aandoening die in vele vormen voorkomt. De ene dag is ook de andere niet. Soms gaat het beter, soms slechter.
Gezien je post lijkt het me niet verstandig een relatie aan te gaan. Ik denk dat hij beter professionele hulp kan gaan zoeken.
Maar ja, wie ben ik..misschien moet je het zelf ondervinden.
Ik weet wel dat mijn vriend het soms heel moeilijk vind om zich te kunnen verplaatsen in mij en dat kan ik hem ook niet kwalijk nemen.
Liefs, Lente
Ik heb zelf OCS en zit hiervoor momenteel in een kliniek. Ook heb ik een relatie.
Ten eerste, de ene OCS is de andere niet. Het is een aandoening die in vele vormen voorkomt. De ene dag is ook de andere niet. Soms gaat het beter, soms slechter.
Gezien je post lijkt het me niet verstandig een relatie aan te gaan. Ik denk dat hij beter professionele hulp kan gaan zoeken.
Maar ja, wie ben ik..misschien moet je het zelf ondervinden.
Ik weet wel dat mijn vriend het soms heel moeilijk vind om zich te kunnen verplaatsen in mij en dat kan ik hem ook niet kwalijk nemen.
Liefs, Lente