Geld & Recht alle pijlers

rechten voor alleenstaande moeder inwonend bij ouders..

24-01-2012 15:23 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,,

ik zit met een probleem .. tenminste ik kom er niet meer uit.

Ik ben zelf 20 heb een dochtertje van bijna 3 , ik woon nog bij mijn moeder in ...

Ik krijg een wij uitkering dat is een bedrag van 468 euro per maand hier boven op krijg ik mijn kindgebonden budget en zorgtoeslag ..

Nu is het het volgende ik had eens een bedrag openstaan bij de belasting wat ik terug moest betalen nu hebben ze dat verekend over mijn zorgtoeslag over 2012 dus ik krjg nu nog maar 13 euro zorgtoeslag...

Ik heb zelf een aantal schulden die ik graag al wil lossen maar ik kan haas eigenlijk niet eens me zorgverzekering betalen ik ben zelf al naar de financiele winkel geweest maar die willen mij niet helpen omdat ik een te laag inkomen heb .

Nou zit ik dus in een cirkel waar ik niet uitkom de vader van die kleine heb dit jaar afstand gedaan van ze kind en die had me dochtertje eerst erkend en hoefde maar aan alimentatie een bedrag vanb 25 euro per maand te betalen en omdat hij dus nu afstaand heeft gedaan betaald hij niks meer...

Ik word eigenlijk door niks geholpen doe me best maar heb alles al geprobeerd en nu weet ik verder ook niet of ik nog op iets van een toeslag recht heb bij de belasting of dat iemand misschien iets weet hoop graag wat te horen ...

groetjes patricia
quote:Starshine schreef op 29 januari 2012 @ 19:10:

Imo krijgt ze zat steun...ze mag met haar kind bij haar moeder inwonen, krijgt een uitkering waar ze niks voor hoeft te doen (vrijstelling van sollicitatieplicht en ze hoeft ook geen opleiding te volgen blijkbaar). Dat laatste snap ik niet helemaal, want ik dacht dat alleenstaande moeders met kinderen onder de 5 de keuze kregen: solliciteren of leren.Dat is ook het allerbeste; werken of leren. Ik hoop zo dat ze tot dat inzicht komt.
quote:mamatriesje schreef op 24 januari 2012 @ 15:32:

[...]

mooi gesproken ja en tegenwoordig kom je daar ook haast niet meer in aanmerking voor een fulltime baan ..... dus dan blijf je het zelfde houdenWeet niet waar jij deze 'waarheid' vandaan haalt, maar bij Aldi kun je zéker per direct voor 40 uur per week aan de slag. ( ik werk er zelf)
Ik kan me hier eigenlijk best een beetje boos over maken. Het is fijn dat we in Nederland uitkeringen en sociale voorzieningen hebben voor mensen die het echt nodig hebben. Maar toch altijd treurig hoe hier misbruik van gemaakt wordt. Hier worden mensen die het echt nodig hebben en niet te lui zijn wel de dupe van. En dan ook nog een partij gaan zitten klagen dat het niet genoeg is? Fijn dat ik ook voor dit soort mensen mag betalen.
Ik heb niet alles gelezen en weet niet wat de situatie van jouw moeder is, maar met de nieuwe regels zijn de ouders met inwonende kind, die ouder dan 18 jaar is, het meest getroffen. Als jouw moeder ouder dan 65 jaar is, krijgt ze, vanaf 01-07-2012 geen aanvulling op haar pension meer. Als ze jonger is en een uitkering van de gemeente krijgt, wordt dit vanaf 01-01-2012 stop gezet. Vraag a.u.b. naar de nieuwe regels en of die in jullie situatie van toepassing zijn.
Hoog tijd dus voor TO om op eigen pootjes te gaan staan.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Of oma moet zelf alsnog een kind gaan baren, dan is oma ook voor de komende vijf jaar ofzo onder de pannen ?

Als oma net zo vlot was als mamatries dan is ze nog geen 45, kan dan nog gemakkelijk.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Vicky schreef op 29 januari 2012 @ 10:03:

Misschien was TO vroeger datzelfde driejarige meisje met wie jij nu medelijden hebt. Eenmaal volwassen verdient ze blijkbaar geen steun meer en moet ze het maar zien te redden? Het is goed om iemand te wijzen op zijn rechten en PLICHTEN, maar je moet iemand wel in zijn waarde laten. Zij ziet door de bomen het bos niet, wordt vanuit maatschappelijk werk geadviseerd om toch vooral maar te wachten op wat er voor haar gedaan kan worden, een uitkering waar je net niet van crepeert, geen steun van huis uit, of van de vader van haar kind. Ze is nog maar 20 hoor.Wat een nonsens zeg! Ze is idd nog maar 20, maar dacht op haar 17e al wel volwassen genoeg te zijn om een kind op de wereld te zetten?! Onder moeders dak wonen, een uitkering krijgen en dan nog klagen? Ze heeft in mijn ogen al genoeg steun gehad, nu wordt het tijd dat ze er zelf voor gaat werken. En ja, ik vind het nog steeds triest voor dat 3 jarig dochtertje voor het geval je mocht denken dat ik geen empathisch vermogen heb........
Wat een hard oordeel. Sommige mensen komen echt uit lousy gezinnen. Het is heel moeilijk om je aan sommige milieus te ontworstelen. Ik denk dat als TO het over mocht doen, ze heus niet weer op haar 17e een kind zal krijgen. Ik zie ze vaak genoeg, die gezinnen, het gaat van generatie op generatie. Misschien wordt men door alle uitkeringen en subsidies etc. ook wel helemaal afhankelijk gemaakt van de overheid hoor, dat zou kunnen. Maar ik ben heel blij dat ik uit een normaal gezin kom, met ouders die me wat hebben bijgebracht. Een beetje empathie is hier echt wel op zijn plaats.
quote:Whympysinger schreef op 26 januari 2012 @ 21:23:

Ik zou eens kijken of je niet in aanmerking komt voor een LMAO-uitkering, bij de gemeente waar je woont. Het is schandalig, maar je wordt er niet altijd op gewezen als je daar recht op hebt. Het scheelt zo een paar tientjes per maand.

Verder kan je bij de Belastingdienst navragen of je een ROFL-korting kunt krijgen op je belastingvrije voet, dan krijg je één keer per jaar een vast bedrag terug.

Het is maar dat je het weet.

Deze moet genomineerd voor post van de eeuw!!!
quote:Vicky schreef op 31 januari 2012 @ 20:52:

Wat een hard oordeel. Sommige mensen komen echt uit lousy gezinnen. Het is heel moeilijk om je aan sommige milieus te ontworstelen. Ik denk dat als TO het over mocht doen, ze heus niet weer op haar 17e een kind zal krijgen. Ik zie ze vaak genoeg, die gezinnen, het gaat van generatie op generatie. Misschien wordt men door alle uitkeringen en subsidies etc. ook wel helemaal afhankelijk gemaakt van de overheid hoor, dat zou kunnen. Maar ik ben heel blij dat ik uit een normaal gezin kom, met ouders die me wat hebben bijgebracht. Een beetje empathie is hier echt wel op zijn plaats.Je mag mijn oordeel dan hard vinden, maar dat is wel zoals ik erover denk afgaande op alle tips die to krijgt en hoe zij daar op heeft gereageerd. Toen zij op haar 17e besloot het kind te krijgen zat zij ook al in deze situatie binnen dit gezin. Oke, je bent nog maar een kind op je 17e, maar hebt toch ook enig verstand op die leeftijd om in te schatten of het wel zo verstandig is om een kind te krijgen binnen de huidige situatie. Als zij toen al zo ongelukkig was thuis, dan werk je eraan om zo snel mogelijk op eigen benen te kunnen staan. Zoals je idd al zelf zegt, vaak krijgen mensen te makkelijk uitkeringen en subsidies waardoor er geen eigen initiatief meer komt om zelf aan de slag te gaan om je eigen broek op te houden. Nogmaals, to krijgt hier echt goeie tips, maar werden allemaal afgewimpeld en ja, dan houdt mijn empathie richting to echt op! Jij vindt dat hard, ik niet. Zou to er meer mee geholpen zijn als iedereen maar meehuilt? En als je mijn bericht goed had gelezen, dan heb ik zeker wel empathie, maar dan voor het dochtertje.........
inderdaad, TO klaagt dat ze zo weinig uitkering krijgt en schulden heeft en vraagt om tips om meer geld binnen te krijgen. Het enige logische advies is dan toch ook: zoek werk!

Haar is ook verteld dat ze dit jaar ws geen recht meer op uitkering heeft omdat het gezinsinkomen te hoog wordt. Weer is dan het enige logische advies om werk te zoeken.

En wat krijg je terug van TO? Een snauw en het lullige smoesje dat er geen werk te krijgen is en het werk dat er wel is, betaalt te weinig volgens haar...

Joh, toen ik op mijn 20ste een bijbaantje had, verdiende ik ook geen drol, maar naarmate je meer dienstjaren heb, gaat je salaris omhoog. Die uitkering gaat alleen maar naar beneden zoals het er naar uitziet.
Er is al drie jaar lang genoeg meegehuild met TO, ze heeft al drie jaar lang op de maatschappij geteerd. En wat heeft ze in die drie jaar gedaan? Schulden gemaakt. Want reken er maar op dat TO een pracht van een mobieltje heeft hoor. Dat soort types ken ik genoeg. Wel mans genoeg om je zwanger te laten schieten, maar zelf je broek ophouden ho maar. Broek aanhouden was al te veel gevraagd. Ik word schijtziek van dit soort wichten. Te dom om na te denken en te bedonderd om de schouders eronder te zetten. Geen opleiding, geen karakter, geen benul. En ik heb diep, diep medelijden met het kindje. Want die heeft amper een toekomst. Geen voorbeeld hoe het wel moet, geen geld voor een gedegen opleiding (áls dat er al in zit). Ik vind dat om te huilen.
En haar ouders maar afzeiken die haar en haar kind weer wel mooi kost en inwoning geven.... sjongejongejonge.
Inderdaad. TO heeft echt geen benul. De maatschappij heeft wel genoeg gedaan lijkt me. Maar bij dit soort uitvreters zal het nooit genoeg zijn.

Als mijn dochter op haar 17e zwanger thuiskomt zal ik haar met alle liefde omringen en haar steunen waar nodig. Maar dat wil dus niet zeggen dat ze lekker op haar luie reet kan blijven zitten en zuchtend en wehkampend schulden kan gaan zitten maken onder mijn dak. Dan trap ik haar echt een krantenwijk in. Of drie.
quote:Vicky schreef op 31 januari 2012 @ 20:52:

Een beetje empathie is hier echt wel op zijn plaats.Precies. Náást die WIJ-uitkering, het kindgebonden budget, de zorgtoeslag, het vreten uit ma's koelkast, het verstrekte Wehkamp-krediet, de LMAO-uitkering én de ROFL-korting is empathie "echt wel" op zijn plaats. Een beetje dan, hè.
nou, ik vind het oprecht heel rot voor TO dat ze nu geen mogelijkheden ziet om eruit te komen, maar dan blijft de oplossing nog steeds werken of je kansen op werk vergroten (opleiding). Als zij dat meteen snauwend afwijst, weet ik het ook niet meer.

Echt, als er een manier bestond om gratis en op de bank hangend 4000 euro per maand te ontvangen, had ik daar allang zelf gebruik van gemaakt

Nou, okay naast werken is er nog een manier om snel veel geld te hebben: trouw met een rijke vent.
Die heb ik. Maar daar heb ik ook hard voor moeten werken hoor. Die kwam niet invliegen toen ik op de bank spullen uit de Wehkamp zat te bestellen.
lol
Zeg, je bent twintig, je bent zelf zo slim geweest je te laten bezwangeren en je vent vervolgens niet achter de broek te zitten voor financiele hulp.

Ga nou maar eens werken, je bent jong dus er is genoeg voor je.
Je hebt het recht om zelf je eigen broek op te houden i.p.v. je handje. En boe fucking hoe, ja, het is de schuld van alles en iedereen en je bent heel zielig, maar dat had je je vast wel kunnen bedenken toen je je op jonge leeftijd vol liet duwen door een lapzwans van een kerel.

Echt waar, grow some balls en neem je verantwoordelijkheid!
Hey maar dames, dit wilde TO helemaal niet horen hoor! Ze wil weten waar ze gratis nog meer geld kan krijgen! Dus hup met zijn allen lief zijn voor TO en nog meer manieren bedenken voor haar om lekker lui te leven. Maar niet heus. Er is op je 20e zonder diploma genoeg werk te krijgen. Je kunt gaan schoonmaken in de avonduren, krantenwijk lopen in de ochtend etc. Genoeg mogelijkheden maarja daar moet wel wat voor gedaan worden. Met je luie reet van de bank af komen bijvoorbeeld en verantwoordelijkheid nemen voor je eigen leven.
Meid ga alsjeblieft eens wat DOEN. Je hebt ervoor gekozen moeder te worden dus je bent ook verantwoordelijk voor je kind.

Een van mijn eerste baantjes was champignons oogsten voor 2,60 gulden (!) per uur. Leuk? Nee. Maar ik wilde nou eenmaal een baantje en zelf centjes verdienen. Als je daar al jong mee begint leer je de waarde van geld wel.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
Joh, ze leest allang niet meer mee.
quote:Bammetjebam schreef op 02 februari 2012 @ 11:21:

Joh, ze leest allang niet meer mee.Denk dat ze nog wel zal meelezen, maar niet meer durft te reageren. Te weinig meehuilers........
veel reacties. men leest goed slecht nederlands

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven