Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Zeker weten dat er hartjes in overvloed zijn deze tijd van het jaar.

Heb net een kaartje naar Polen geschreven.

Er gaat weer een flessenpost de deur uit, dreef van de week wel lekker door dus daar wagen we het weer maar op.
Goedemorgen ladies!!

Hier gister 2 adresjes aangevraagd. Die naar duitsland is al geschreven en beplakt, die voor USA nog niet. Ik kan niet kiezen... het is voor een 8 jarig meisje. Ze is gek van honden en hoopt kaarten te krijgen waar ze wat van kan leren qua landen. Ik ben al zo lang aan het graven in de kaartendoos, maar kom er gewoon niet uit.... wil iets leuks voor haar. Zo nog even zoeken.

Maarrrrrr........

STEREOOOOOOOOTJE:

Gefeliciteerd!!!

Fijne dag allemaal!!
Kozoo. Ze wil kaarten krijgen waar ze iets van kan leren. Ehh, je woonplaats? Mapkaart?

*slaat zichzelf voor de kop*

Stereo, GEFELICITEERD
Dit weekend drie lege hurrays ontvangen, terwijl de ontvangers toch echt een kaart hebben gekregen uit hun wensenlijst, met mooie zegels erop en een vol beschreven achterkant. Nou ja!

In mijn eigen brievenbus lagen twee absoluut 'no Nef' kaarten, met de standaardzegel van hun land en nauwelijks een praatje erop. Toch krijgen beiden een geschreven bedankje terug (als ik tenminste achter de afzender van de ene kaart kan komen).

@Stereogram > PROFICIAT!

@Anita > laat maar weten of je nog muppetzegels wilt hebben, dan stuur ik je mijn exemplaren wel even op.

@Steph > is de hartjespagina al af?

@Kozoo > ben je voor een hondenkaart bezweken of is het toch iets anders geworden?

Er liggen kaarten klaar voor Japan (Jip & Janneke), Finland (een Egyptische nomade), Wit-Rusland (illustratie van Arthur Rackham), Slovenië (postzegels) en Thailand (koe).
Nou ja 3 lege hurrays, het is wat dat betreft wel jou week he Neferisis.

En ik hou me aanbevolen voor je muppetzegels hoor.

Hoe meer hoe beter want als we hier thuis een set hebben, spaar ik weer door voor school voor de verloting.

Ga dan even kijken of ik mijn baas zo gek krijg dat hij dan die euro betaald, hahaha

Stereo, ook namens mij van Harte met je verjaardag.

Beetje verwend???

Kozoo, heb je iets educatiefs kunnen vinden?

Hier vandaag 1 hurray uit China.

Verder lekker thuis geweest, vanmorgen de badkamer gesopt en vanmiddag met dochter appelflappen gebakken.

Lekker hoor.
Hoi, gisteren kreeg ik een leuke kaart met een afbeelding van een Russische specialiteit. Tekst achterop was in het Russisch maar vast vriendelijk bedoeld.

14 kaarten reizen nog.
Stereo van harte!!! Lekker aan het genieten van een fuifje?

Steph: het is toch een nette kaart geworden (eentje die hij wilde hebben) maar wél volgeschreven. Oké.. dan ook wel in envelop, want daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen.

Hoe is het met je kaak? Ging de demo goed?

Nef: spannend!! Waar is het precies een tentamen voor dan? Wat behaal je ermee? Ga in ieder geval voor je duimen.

Lege hurray maand ofzo... Echt zo jammer is dat! Hopelijk aankomende week weer hoop gezellige kaarten en hurrays!

En mocht Anita uitgespaard zijn, heb je hier nog een muppetzegel adresje. Voor de pleegkinders en dag opvang. Zitten ook fans

Anita: dat gaat een volle kaartenweek worden! Kan niet anders. Zoveel onderweg en dan al die dagen niks.. Zijn vast opgespaard voor je!

Kozoo; Hoe is het? Is het gelukt met de kaart voor het meisje? Is zo leuk om kinderen te treffen vind ik. Wil je inderdaad nog een beetje meer je best voor doen ja.

Hier nog één hurray. Wit-Rusland is het geworden. Maar eens even de laatste drie schrijven. Kunnen ze morgen op de post.

Fijne avond allemaal!

Tja... dan moet je wel op versturen drukken
Ah.. en nieuwe tekst gemist!

Anita, jij spaart dus nog lekker door met de muppet punten. Voorgaande vraag vervalt dus Nef.

Hahaha Liga, dat schiet niet echt op hè.
GEFELICITEERD Stereo
Snjókorn falla, á allt og alla
Ik wil best met je delen hoor Noa!

Zo'n hebbert ben ik nu ook weer niet.

En ik hoop dat je gelijk hebt dat ik de komende week lekker wat kaarten zal ontvangen.

Andere leuke dingen mag ook....just love leuke post he!
Bedankt voor al jullie lieve verjaardagswensen (hier en op hyves)!
Neferisis, ja hartjespagina is af. Ben nu bezig met steeds hetzelfde woord opschrijfpagina aan het maken. Leuk he lege hurrays, doe je zooo je best en dat is de dank. Verder noNef kaarten moeten verboden worden.

Anita, ik wil ook zegels hoor. Dus als je er over hebt.....

Noa78, met de demo ging het goed. Leuk publiek, stoere voetbaljongens die stiekum aan de kant meededen zag er niet uit.Heb je netjes opgelost toch aan de wensen te voldoen.

Graag gedaan Stereo.

Ik heb er maar 5 onderweg, morgen maar weer eens adressen aanvragen.
Al adressen aangevraagt Steph.

En natuurlijk denk ik ook aan jou als ik zover ben, hahaha

Noa, lijkt gelijk te krijgen wat betreft de kaarten.

Gebeurt niet vaak dat hier de brievenbus op maandag van zich laat horen maar er klepperde een kaart van Hong Kong binnen net.
Ook hier klepperde vanmiddag de brievenbus. De opbrengst was twee onverwachte kaarten, maar niet ongewenst.

Door de dwarrelende sneeuw twee exemplaren gepost: een geschilderd portret naar India en een vlinder die de provincie niet hoeft te verlaten.

@Anita > de zegels komen binnenkort jouw kant op. Doe mij dan maar een appelflap. Geintje, mag toch niet van de diëtiste.

@Noa > als ik veel zegels ontvang zal ik ze eerlijk verdelen.

@Steph > welk woord gebruik je voor de 'herhaal' pagina?

De chocolademelk staat hier dampend klaar, ik hoop dat de kinderen zo, zonder al te veel glibberpartijen, thuis komen.

Sorry, ik kom weer even zo binnenvallen. Nog steeds geen tijd om te reageren, want ik ben net thuis en ik moet straks weer weg naar een vergadering. Maar....

Tine, bedankt voor je schattige kaart met Kikker en Varkentje en een verjaardagstaart!

Ligaa, bedankt voor je superleuke kaart van Platvoetje! Die had ik zeker nog niet!

Kozoo, bedankt voor je vrolijke kaarsjeskaart en je mooie wensen!
Anita, ik heb 5adressen aangevraagd. Belarus, NL, USA, Duitsland en Rusland.

Neferisis, ik heb het woord Love gebruikt. Ik dacht even aan postcrossing maar dat vond ik te moeilijk.

Geen kaart vandaag.

Stereo, val wat vaker binnen.
Binnenvallen mag altijd hoor Stereo!!!

Hmm, lekker hoor warme choco, zou perfect bij de appelflap passen he Neferisis.

Kinderen zonder kleerscheuren thuisgekomen?

Hier net 1 kaartje geschreven, een kinderboekillustratie die binnen Nederland blijft.
Vandaag een mwah-kaartje uit Duitsland gekregen en een hurray uit China in m'n mailbox: bedankt voor je kaartje, sorry dat ik 'm zo laat registreer...... na 320 (oke, moet nog even "normale reistijd" vanaf) dagen mag het ook wel eens
Snjókorn falla, á allt og alla
Helleu!

Hier kom ik ook weer eens binnen vallen, heb jullie alweer veel te lang niet gesproken. Ik heb echt een goed voornemen hoor om jullie vaker lastig te vallen met mijn gezwets. Doe mn best maar het wil nog niet helemaal lukken. Ben erg moe de laatste tijd, nu ook weer veel last van mn schouder. Aan de andere kant zijn er ook goede dingen hoor, mn contract gaat verlengd worden MITS ik niet lang ziek ga worden. Mag dus geen benen breken/kneuzen of verstuiken anders is het afgelopen voor Tine.

En... ik heb hem weer gesproken, maandag om precies te zijn. Hij had mn kerstkaartje gehad en hij vond hem erg leuk, hij had alleen niemand een kaartje terug gestuurd. Hij wist nog dat ik naar Londen was geweest, hij vroeg hoe het was. Verder stond hij vreselijk zenuwachtig te doen, was wel schattig:) En nu sprak ik hem eindelijk en nu heb ik nog een date met een andere jongen... Het zal toch niet zo zijn dat ik ze straks voor het uitkiezen heb... pffff that will never happen. Ook heb ik mn vakantie geboekt! 8 dagen Ierland in mei!!! Heb er nu al zi in!!

Geen kaartjes vandaag, heb maar weer eens bedacht om te stoppen met de RRs dus dat worden weer wat minder kaartjes haha!

Steph, ik ga je kaarten opsturen hoor!

Voor nu welterusten!!
Zo ook weer thuis van het werk.

Geen leuke post voor mij helaas, maar wel 2 hurrays.

Helaas ook 1-tje leeg, maar ook een heel enthousiaste dus dat maakt de boel weer goed.

Tine, fijn weer wat van je te horen.

En nu maar geen benen breken dan he.

En lekker genieten van je vakantie-voorpret!

Ga zo lekker hangen op de bank!
Hai Ladies!

Tine wat fijn dat je contract verlengd wordt! Maar ehh... beetje belachelijk dat ze dan eigenlijk eissen dat je niet meer ziek wordt. Alsof je daar wat aan kunt doen. Je bent toch serieus in je werk, gooit er niet met de pet naar, meld je niet zomaar "ziek" . En Alsof je expres een been gaat breken.

Enne... wat een luxe om je heen qua mannen, hahaha. Een date? Tell us more

Snjo: jeetje 320 dagen. Soms.....

Mooi woord Steph, Love... grappig dat het WTJ-en nu weer gaat leven. Mijne ligt nog altijd te slapen, na het intensieve gebruik en de date in Utrecht

Stereo: Leuke verjaardag gehad? Nog iets liefs gehad van de kindjes?

Nef: lekker dat de kaartjes zo binnen blijven stromen!

14 kaarten onderweg Ligaa, das best een hoop. Hurrays zullen wel binnen gaan komen komende dagen. Leuk.

Noa: Gelukt met schrijven? En niet in een ijsje veranderd op weg naar de brievenbus?
BOEM!

Daar kom ik weer even binnenvallen!

Anita, bedankt voor je mooie kaart! Helemaal niet erg hoor, een paar dagen te laat; eigenlijk nog leuker dan alle kaarten op 1 dag!

Kozoo, ja hoor, leuke verjaardag gehad! Niet met de klas gevierd, dat doe ik op juffendag pas.

Tine, jij mannenverslindster!! Ken je die andere jongen al of is het een blind date/downloadman/...? En wat gaaf, naar Ierland! Lijkt me erg mooi!

Steph, ik hoop dat je je niet te hard voor je 'kop' geslagen hebt, met je pijnlijke kaak nog wel!

Naast verjaardagskaarten lagen er de afgelopen dagen ook weer heel wat officials in de bus. Mooie landschappen en dieren met name.

Zelf heb ik 2 kaarten gepost vandaag: een bloemenkaart naar NL en een landschap met regenboog naar de USA.

Straks ga ik denk ik nog een adres aanvragen, maar eerst nog even wat nuttige dingen doen hier.
Vandaag een blijde brievenbus met een fraaie Mucha en een envelop met iets bijzonders: naast een fraaie aurora borealis ook twee kaarten met een mythologische afbeelding. Nou wil ik eigenlijk heel de kaartenset wel hebben...

@Steph > het woord 'love' kan niet vaak genoeg worden gebruikt!

@Anita > net warme bananenmelk met honing en kaneel gemaakt. Yummie! Vandaag wel officials ontvangen?

@Tine > een contract met een vreemde voorwaarde!

Houd ons a.u.b. op de hoogte van de vorderingen op het liefdespad. Misschien wachten je nog leuke verrassingen op Valentijnsdag?

@Snjokorn > oeps, 320 dagen, dat is met recht snailmail.

@Kozoo > nog veel kaartjes onderweg?

@Stereogram > zo, dat was een dreun! Ik zal zo eens bij je buurten om al dat fraais te aanschouwen.

Vanmiddag een Finse een kruidig kaart gestuurd en een uiltje naar een Zwitserse. Na het eten weer eens op de knop drukken voor nieuwe adressen.
Vandaag 3 leuke kaarten gehad.

Allemaal hadden ze iets met eten en recepten, helemaal mijn ding.

Oke, eentje was een gewone Hema-kaart maar ze had er wel een heerlijk recept van een aardappel-curry bij gedaan.

En een van de andere kaarten kwam van de Bahama's.

Gaaf!!!

Neferisis, die melk klinkt lekker.

Wat zijn de verhoudingen of maak je het op gevoel?

Stereo, alle nuttige dingen gedaan?

Dan nu weer kaartjes schrijf tijd he.

Denk dat ik vanavond ook maar ervoor zitten ga.

Heb namelijk vandaag ook weer 2 hurrays ontvangen.

Nu zou het mooi zijn vandaag er nog eentje te krijgen dan heb ik de magische grens van 500 bereikt.

Ga nu eerst de kindjes douchen, voorlezen en zorgen dat ze in bed komen.
28-1-12 Demo Zumba Venray.MP4

Als jullie dit op youtube zoeken dan zie je mij dansen, ergens achterin!!!!

Snjo, dat meen je niet zolang onderweg..Schande.

Tine, Dadelijk heb je twee date's. Meid toch, maar wachten op de buurjongen heeft ook geen zin. RR's, die grote daar doe ik voorlopig ook niet aan. En dan gaat ze in mei op vakantie, goed hoor. Succes op je werk en niets breken alsof je daar iets aan kunt doen. Ik zie de kaarten wel komen.

Stereo, het is niet meer voorgekomen hoor.

Kozoo, iig het lijkt op WTJ. Wrecken mag niet maar wel mooier maken. Wel goed in de liefde??

Neferisis, waar kun je die set met kaarten krijgen?

Love dat kan niet vaak genoeg schrijven. Maar een A4 vol is wel veel werk.

Anita, goede bij het profiel passende kaarten zijn altijd goed. Al de 500ste geregistreerd? Feestje?

Ik kreeg vandaag twee kaarten.Allebei goede kaarten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven