Entertainment alle pijlers

Help mijn kind is te dik!!!!!!!!!!!!

04-01-2012 20:53 2582 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat word kijken met een zak chips en dipsaus op tafel.......heerlijk[

Chips en dipsaus...worden wortel en komkommer
quote:mirabile schreef op 25 januari 2012 @ 22:45:

[...]

Ik heb gelukkig geen eetprobleem hoor, maar altijd aan de magere kant geweest. En tijdens een moeilijke tijd veel afgevallen. Nu van 47 weer naar 53 kilo. En daar ben ik heel blij mee, vind mezelf hartstikke mooi zo.

Maar het was wel flink doorvreten om dat gewicht eraan te krijgen.

Je moet doen waar JIJ je goed bijvoelt. En als dat dit gewicht is dan is dat goed.

Flink doorvreten? Gewoon elke dag een zak chips (wel de gigantische ongezonde :puke: ) met een ongezonde :puke: dipsaus.
Maar Kalli - niet om kritiek te hebben - maar ik heb wel eens een lijstje voorbij zien komen in je topic en dat vond ik erg weinig. Is het dan niet veel lastiger vol te houden? Ik denk nu puur uit mijn eigen referentiekader hoor! Ik eet bijv:

O: 1 of 2 boterhammen met pindakaas oid, glas verse jus

T: 2 stuks fruit

L; 2 boterhammen met kaas/vleeswaren, wat rauwkost en soms een cup a soupje

T: Schaaltje yoghurt/kwark

D: Gewoon wat een normaal mens ook eet, niet heel mager niet heel vet

A: Iets van eierkoek, ontbijtkoek. Weet dat dat ook niet heel goed is maar ach, vind het lekker En dan in het weekend mag ik best met een zak M&M's op de bank Als ik daarna maar weer normaal doe met 2 a 3 keer per week sport.
quote:steph schreef op 25 januari 2012 @ 22:47:

[...]

Je moet doen waar JIJ je goed bijvoelt. En als dat dit gewicht is dan is dat goed.

Flink doorvreten? Gewoon elke dag een zak chips (wel de gigantische ongezonde :puke: ) met een ongezonde :puke: dipsaus.

Nee hoor gewoon lekker koken elke dag. En boterhammen met lekker beleg. Gewoon gezond eten, maar dan wat meer. Wel een tijdje volle melk en roomboter en zo.

Ik hou niet van zoet snoepen, maar neem wel vaak een lekker stukje kaas tussendoor, of een harinkje, of noten.
quote:mirabile schreef op 25 januari 2012 @ 22:45:

[...]

Ik heb gelukkig geen eetprobleem hoor, maar altijd aan de magere kant geweest. En tijdens een moeilijke tijd veel afgevallen. Nu van 47 weer naar 53 kilo. En daar ben ik heel blij mee, vind mezelf hartstikke mooi zo.

Maar het was wel flink doorvreten om die kilo's eraan te krijgen.

Wat zij lijven ook eigenlijk maf hè, dat de een moeite moet doen om bij te komen en de ander juist om af te vallen.

Fijn dat je wat bent aangekomen dan!
Oja dat doe ik tussendoor ook wel eens. Stukje kaas met augurkje, of een handje walnoten voor het sporten. En ik wissel heus wel eens af met een uitsmijter, tosti of een pistoletje. Maar gaat mij meer om normale porties te eten én gewoon 3 hoofdmaaltijden en 2 a 3 keer klein tussendoortje. Ik heb dat inmiddels bereikt en ben daar al super teveden mee. Was een tijd dat dat écht heel anders was. Gaat het snel? Neuh, maar is het blijvend? Tot nu toe wel zonder problemen (ja tuurlijk af en toe een baaldag door te weinig motivatie )
quote:S0LEIL schreef op 25 januari 2012 @ 22:51:

[...]

Wat zij lijven ook eigenlijk maf hè, dat de een moeite moet doen om bij te komen en de ander juist om af te vallen.

Fijn dat je wat bent aangekomen dan!Ja, al heb ik nooit overgewicht gehad, ik begrijp goed dat het moeilijk kan zijn om af te vallen. ik stel me zo voor dat het net zo is als voor mij om aan te komen. Ik moet echt bewust opletten dat ik genoeg en de goede dingen eet.
Stiek, mijn problemen liggen voor een groot deel bij ritme. Opeens 5 of 6 keer per dag gaan eten, dat gaat zeker meteen weer mis. Ik zit nu bij een dieetiste en we doen het bewust in stappen. De hoeveelheden op goede dagen spelen nauwelijks een rol.
Liever elitair dan een pauper!
Ja het is ook heel lastig om het juiste patroon te vinden. Is voor iedereen denk ik ook weer anders. Alsnog knap dat je er gewoon wat aan probeert te doen. Het gaat nou eenmaal vallen en opstaan (althans bij mij) maar door niet op te geven kom ik gelukkig niet aan (wel stabiel). Loopt het topic nog een beetje? Haal je daar steun uit? Ik zit ook bij een groepje (100+ naar 100-, ook al zit ik daa met 75 kilo wel onder). Geeft mij echt veel steun in ieder geval. Kan je ook lekker zeuren als het eens misgaat
En knap dat je 5 kilo bent aangekomen mirabile! Mijn zus is ook te dun - en ook geen eetprobleem - dus ik weet van de zijlijn hoe lastig dat is. Jammer genoeg is zij nou juist weer 3 kilo afgevallen.

En nee, ik kan niet wat aan haar geven. Die mogelijkheid hebben we al heel vaak besproken, maar het lijkt toch onmogelijk te zijn.
Kalliope, veel succes, ik hoop voor je dat het je gaat lukken.

Tot de volgende Trash allemaal
Ik ga ook slapen, was gezellig
Ik heb het de laatste tijd zo belachelijk druk gehad dat ik niet meer op mijn topic geweest ben. Daarom ben ik ook weer aangekomen, het is lastig ritme houden als je tot 2 uur en het studeren bent en om 5 uur weer opstaat. (En ja, ik weet dat het dan juist nodig is). Maar het effect is wel suidelijk te merken. De afgelopen 1,5 week weer meerdere keren een vreetbui gehad, en ik voel me meteen weer slomer, kutter en lusteloos. Terwijl het juist zo goed ging. Wel motivatie om het beter te gaan doen, hoewel die opstart lastig is.

Dit is echt gruwelijk offtopic he. Sorry andere mense. Ik post morgen wel in het obesitastopic, anders kom je daar ook eens buurten.
Gaat het hier nog over de show? Zag gisteren iets waar mijn haren recht overeind van gingen staan...

Mama zegt doodleuk in haar brief aan het einde, dat ze het jammer vind dat hij de verkeerde keuzes maakt(e) en stiekem snoept. Hoezo de schuld afschuiven??? Die jongen is 10! Met overal chips en chocolade in huis! En de scheiding niet verwerkt heeft!

Bah, arm joch :(
Vond ik ook aardappelhoofd. Was echt heel erg naar. Alsof het jong er zelf voor gekozen had en schuldig was...
Mams had dus helemaal niks geleerd van het hele programma, volgens mij...
Ik had met het jochie te doen. Zijn ouders lijken er niet veel van te begrijpen.

Overal verleidingen en ongezond eten in huis en hem dan de schuld geven van het stiekem opeten. Terwijl hij emotioneel behoorlijk in de knoop zit.

Natuurlijk moet hij leren wat een gezond eetpatroon is en wat goed is voor zijn lichaam. Maar het is nog maar een ventje van 10 jaar, zijn ouders moeten hier het goede voorbeeld in geven en samenwerken om hem die basis toch nog mee te geven.
Och och arme jongen! Die moeder snapt er inderdaad niks van.

Mijn kinderen zijn helemal niet te dik (jongste zelfs erg tenger), maar ik ben nav dit programma ook weer beter op gaan letten wat ze eten. Niet alleen maar zoet op brood, 1 snoepje/koekje als ze uit school komen en als ze dan nog wat willen nemen ze maar fruit of een boterham (jongste kan in zijn groeiperiodes enorm goed eten, en daarna weer weken 'vegeteren' op erg kleine porties).

Het lijkt me vreselijk als je kind zo ongelukkig is door jouw toedoen.
up.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Ik kijk een keer live mee.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
hoii
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik vind hier dingen van.

Ze is bevallen hè vandaag!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven