Getting Things Done?
woensdag 1 februari 2012 om 20:49
Op zoek naar een handige manier om mijn werk te ordenen heb ik afgelopen week naar een podcast van Getting Things Done geluisterd. Ik ben ook al half begonnen, vooral met het verzamelen van losse eindjes (genoeg te verzamelen) en projecten. Nou liep ik tegen een paar vragen aan, en vivaforumde GTD. Meestal levert forummen me meteen het goede antwoord op, maar nu zag ik vooral oude topics vol enthousiaste mensen, maar daar leek het weer mee te stoppen.
Loop ik enorm achter en blijkt deze methode al làng achterhaald?
Wie van jullie werkt hier (nog) mee, en werkt het ook echt?
Ik ben benieuwd, want het klinkt erg aanlokkelijk, een leeg hoofd
Loop ik enorm achter en blijkt deze methode al làng achterhaald?
Wie van jullie werkt hier (nog) mee, en werkt het ook echt?
Ik ben benieuwd, want het klinkt erg aanlokkelijk, een leeg hoofd
woensdag 1 februari 2012 om 20:59
Ik heb de Outlookcursus gedaan en ik vind het systeem zeer goed. Heb niet de tijd gehad om het systeem helemaal in te regelen, maar ik werk met de basis en dat werkt voor mij ok. Je moet wel de motivatie hebben om het systeem te blijven gebruiken. Bij mij werkt het echt, je hebt alle mail gelezen, er een beslissing over genomen en een plek gegeven en dat geeft rust.
woensdag 1 februari 2012 om 21:04
woensdag 1 februari 2012 om 21:05
Ik ben al redelijk goed geworden in het sorteren van mail (lege inbox!) in outlook, dus dat gaat mogelijk wel lukken.
Ik worstel alleen nog met de vraag of ik een schrift mee moet zeulen (en hoeveel blaadjes reserveer ik dan voor welk lijstje, en ben ik dan de hele tijd aan het heen en weer bladeren als ik acties goed wil wegzetten), of dat ik gebonden blijf aan outlook (of evernote) wat ik niet altijd bij me heb. Idealiter zou ik ook privé zo werken namelijk..
Maar ik wil ook geen slaaf van het systeem worden... hmm.. is het niet net als met afvallen dat als je een dag gezondigd hebt je niet moet denken dat de hele poging mislukt is?
Ik worstel alleen nog met de vraag of ik een schrift mee moet zeulen (en hoeveel blaadjes reserveer ik dan voor welk lijstje, en ben ik dan de hele tijd aan het heen en weer bladeren als ik acties goed wil wegzetten), of dat ik gebonden blijf aan outlook (of evernote) wat ik niet altijd bij me heb. Idealiter zou ik ook privé zo werken namelijk..
Maar ik wil ook geen slaaf van het systeem worden... hmm.. is het niet net als met afvallen dat als je een dag gezondigd hebt je niet moet denken dat de hele poging mislukt is?
woensdag 1 februari 2012 om 21:14
Geen tips over een schrift, dit gebruik ik niet, maar misschien kan je gewoon een to do boek kopen, daar je acties inzetten en later in de juiste lijst in je Outlook zetten? Misschien wat omslachtig, maar dan heb je alles digitaal (he, volgens mij toch een tip .
En tja, slaaf van het systeem? Het is gewoon een werkwijze, net zoals je nu je eigen werkwijze hebt toch? En als je het een dag niet doet, dan komt het de volgende dag wel, mijn systeem raakt daar niet van in de war, de lijsten blijven hetzelfde.
En tja, slaaf van het systeem? Het is gewoon een werkwijze, net zoals je nu je eigen werkwijze hebt toch? En als je het een dag niet doet, dan komt het de volgende dag wel, mijn systeem raakt daar niet van in de war, de lijsten blijven hetzelfde.