Oktober 2011

29-10-2011 19:19 1717 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn alweer een half jaar moeder!

(o.k., de moeders van een tweede kind al wat langer )

Onze baby's worden echte mensjes zeg ik altijd. Bijvoeding is geïntroduceerd en flessen en borstvoeding worden langzaam minder. Doorslapen hebben sommige oktoberbaby's al helemaal door, anderen helemaal niet. Maar ontwikkelen doen ze zich prima. Zitten, rollen, tijgeren, een enkeling kruipt al.

Hier ons eerste topic.

Naam:Lft:Bijzonderheden: Van:Geboren 7up19856 maanden: 7880g, 67,5cm1e kindje21 september

Zoon J. Elize 8019807,5 maanden: 8300g, 69cm1e kindje19 september

Zoon J. Noerie19775,5 maanden: 8200g, 69cm2e zw, 3e kindje14 oktober

Dochter K. Zotte_quijote19826 maanden: 8500g, 68cm1e kindje13 oktober

Dochter N. Reen326 maanden: 69,5cm, 8280g.1e kindje25 oktober

Dochter M. Lisanne83276 maanden: 7200 gram, 68cm1e kindje23 oktober

Zoon L. Zizaza276 maanden: 68cm,7900gr1e kindje29 oktober

Zoon Sperzieboontje245,5 maanden:8245 gram en 70cm1e kindje30 oktober

Zoon S. Es145019806 maanden: 7400g, 67cm1e kindje17 oktober

Dochter Liesje Fruitfris19816 maanden: 64,5cm, 6420g.

1e kindje23 oktober

Dochter A. Sanloes19786,5 maanden: 8115g, 68cm2e kindje, dochter juli 200922 oktober

Zoon J. Linnepin19816 maanden: 8700g, 72cm2e kindje (1e dochter juli 09)30 oktober

Zoon F. Marie81306 maanden: 66,5cm 7370g1e kindje2 november

Dochter Milobiyu366 maanden . .68 cm 7370 gram2e kindje12 november

Zoon E.
aan sanloes wat vreselijk ik weet hoe t voelt dat heeft oudste hier ook gedaan in t begin

twee stukjes uit zn Wang en je ziet heel vaak nog n litteken god wat was ik boos en

verdrietig.vooral omdat t in t gezicht is en je het niet wat verwacht.

sterkte ermee hopelijk is t snel niet te zien. knuf
ik heb dezlfde wantjes als elize maar Dan bij scapino met bij passend

mutsje en sjaaltje.
Is je dochter wel vaker vervelend tegen je zoon Sanloes? Hopelijk groeit ze er snel overheen.

Verder weinig te melden hier. Ik ga maar eens wandelen met het meisje. Die ligt al in de wagen maar is al in slaap gevallen vandaar dat ik even snel nog achter de pc gekropen ben. Wandelen kan ik ook als ze wakker is. Hebben we weer quality time....
nee, ze is altijd erg lief juist.

nu mag ze van mij niet meer alleen met hem zijn voorlopig.hoop niet dat het jaloezie is
hier is t ook niet meer gebeurd erna. ik let wel extra op dat als ik even snel.na toilet moet ofzo wijss

ik hem er wel op en zeg Dan...pas op he niet je broertje oppakken ofzo.dat gaat nu goed...maar voor

de zekerheid zorg ik altyd dat ik m anders in de box leg ofzo Dan gaat die

miner snel naar m toe....t blijft n kind .
@Elize: Ja, dat ik inderdaad! Ook placenta die bleef zitten en een bloeding. Hoe voel jij je nu? Ik ben er weer helemaal. Na 2 maanden voelde ik me al weer echt goed. Jij?

@Sanloes: Wat naar meid. Kan gebeuren. Ik snap dat je haar even zat was en inderdaad; maar goed in de gaten houden nu.
@ Sanloes, vervelend!! Hier nog nooit gebeurd, kan me voorstellen dat je dr even niet om je heen wilde hebben. Kon ze aangeven waarom ze het had gedaan?

@ elize: mirena laten plaatsen was een eitje!! Binnen een minuutje was het gepiept en nu alleen nog wat lichte krampjes!! Ben zo blij 5 jaar van die hormonale ellende af, word ik een stuk gezelliger van

@ bevallen: denk er nog regelmatig aan terug vooral het laatste stukje waarin ik in een half uur van 4 naar 10 cm ontsluiting ben gegaan tijdens een hele heftige weeenstorm. De verloskundige in het ziekenhuis geloofde me niet totdat ik aangaf persdrang te hebben... oeps... zij toucheren.... euh ja, je zit al op 10 cm...paniek in de tent, alles moest nog klaargezet worden voor de bevalling. F vond het blijkbaar ook niet zo leuk meer daarbinnen, hartslag daalde bij de elke perswee flink. Bij de 2e wee lag er een verpleegkundige van 100+ kg op mn buik wat niet het gewenste effect gaf. Bij de 3e perswee knip, pomp en daar was de kleine F!! Kan gelukkig er nog bij vertellen dat ik dit allemaal niet bewust heb meegekregen, was nog stoned van de pethadine injectie die ik een paar uur daarvoor gekregen had.
Hallo allemaal,

Hier ben ik ook weer even. Steeds net even tijd om bij te lezen, maar niet om uitgebreid te reageren. Ik ben altijd een lang van stof merk ik, dus ik reageer even selectief.

@ Milo: hoe is het met de plasluiers afgelopen? Heb je een andere maat geprobeerd. En wellicht een ander merk?

@ Marie: Leuk dat jij ook voor jezelf werkt. Hoe bevalt het combineren? Bij mij gaat het meestal lekker, maar soms is het even passen en meten. Merk jij dat ook?

@ Sperzie: Fijn dat het met het kolfen weer beter gaat. Mijn productie is ook hoger. Bij mij kan ik merken dat als ik me er druk over maak of even om iets anders gestressed ben, het ook minder goed gaat. Herken je dat?

@ Noerie: Jammer dat je weer een afwijzing binnen hebt. Heb je het idee dat het meespeelt dat je jongere kinderen hebt? Dat ze dat niet aandurven? Bij ons trouwens een sollicitant die aangaf dat ze tot eind juli kon werken op een camping, want ze was in de eerste week van augustus uitgerekend. Heb haar maar even verteld dat het me niet de bedoeling lijkt dat ze tot een week voor de bevalling nog wil werken. En dan ook nog rennen, springen en dansen als recreatiewerker...

Zwangerschapstest: Ik heb getest nadat ik een week overtijd was. Ik vierde namelijk mijn verjaardag toen ik een paar dagen overtijd was en ik was bang dat als ik net daarvoor had getest, ik het niet voor me zou kunnen houden.

Bevalling: Ik denk er nog wel eens aan terug. Ik heb natuurlijk de mazzel dat het allemaal supersnel ging. (direct daarna zei ik al dat ik het zo weer zou doen). Maar ik heb juist geen fijn gevoel aan de tijd net erna overgehouden. Omdat ik me er niet van bewust was dat A die nacht geboren zou worden (bij de persweeën kreeg ik pas het besef ... ), miste ik dat roze-wolk-gevoel. Daarnaast kwam de kraamverzorgster pas binnen en kwam zich voorstellen en moest ik vriend allemaal aanwijzingen geven waar alles lag. Ik was dus meer bezig met 'regelen', dan dat ik me richtte op A.

2e kind: We willen beide wel een tweede, maar dat is nog helemaal niet ter sprake gekomen. Net als Marie natuurlijk een eigen bedrijf dat ook onze aandacht nodig heeft.

Gelukkig slechts 2 nachten achter elkaar een ontroostbare A. Maar was ook onze schuld. Ze was 's avonds moe en wij wilden nog te graag even de schade inhalen door lekker met haar te spelen. Dus veel te veel impulsen gehad.

Afgelopen dagen rond 19:00 laatste voeding. Daarna badje, verhaaltje en mobiel aan. Daarna blijft ze weer slapen tot ongeveer 10:00. Als ze om 08:00 op moet staan voor het kdv, dan moet ik haar echt wakker maken.

Afgelopen weekend trouwens mijn neefje van 3 weken ouder weer gezien. Zo schattig die twee in de box. Ze zaten elkaar leuk aan te kijken en soms elkaar aan te raken. C nieste wel in het gezicht van A, maar ach, dat hoort er ook bij. A was zelf toch ook al verkouden.

Nu weer lekker aan het werk (het is 23:30), want er moeten nog een paar dingen af voor de training. Ik heb alleen net ontdekt dat een pak printpapier uit ons bestelbusje moet halen. Brrrrr.
Fruitfris. leuk toch zo'n uitgebreide post? Wat slaapt jou A lang! Slaapt zij dan overdag nog zoveel?

Ik bedenk mij net dat mijn A er tegenwoordig ook meestal om 9 uur uiterlijk in ligt en om half negen s"ochtends weer wakker wordt, dus niet eens zoveel verschil, maar zij komt dan nog wel tussendoor een paar keer voor voedingen. minimaal twee keer.

Linnepin jij ook al zo'n snelle bevalling.

OK ik moet naar bed. Net alle felicitatiekaartjes voor A. geboorte ingeplakt. Ik had gewoon niet genoeg aan een plakboek. Nu de fotos nog. Ik moet ze eens heel goed terugkijken. We waren op kraamvisite laatst en ik kan gewoon niet geloven dat onze baby óók zo klein was. Het gaat idd hard.

Oh ja en ik heb bedacht dat ik A voortaan Liesje ga noemen hier. Dat is toch mijn koosnaampje voor haar. En vind ik leuker als A. Al heb ik de naam hier ook al wel genoemd, wil ik dat niet steeds doen. Ben al herkenbaar genoeg.
hi goedemorgen allemaal wat is t al koud he...gelukkig hoeft ik t weekend met de kleine rr niet. uit.

mn boodschappen worden gebracht door ah.en oudste gaat zo met papa mee tot morgen avond.

even quality time met de kleine.iedreen al lekker gedoucht en aangekleed.

maar als oudste zo weg is ga ik weer even tukken met uk.

Hij was veel wakker vanacht om de twee uur en wilde ook wat drinken.

hij Is strondverkouden dus daarom zo onrustig steeds ineens met slapen denk ik.

lekker net badje gedaan met dat nieuwe spul van zwitsal. .Adem vrij.
er staat eigenlijk dat t pas vanaf 3 mnd te gebruiken mag maar ja hij is al zo groot als n baby van 3 mnd

dus zie er weinig kwaad in.

luiers. ...nadat ik over die luiers was begonnen heeft die haast niet meer gepoept in de nacht Haha

ook hoeft m amper te verschonen ineens soms helemaal niet meer.

ik heb wel maat drie nu dat zit ook wat hoger waardoor hij minder snel

doorlekt.bedankt voor de tip.stom he werk je bij n creche vergeet je zelf

soms die kleine dingen.

verder gebruik ik pampered huggies. lig eraan welke in de aanbieding is.

vind ze beide lekker om te gebruiken.
aan de bevalling denk ik eigenlijk weinig terug.heb t niet als naar ervaren ofzo

Ben gewoon blij dat ik vd meeste kwalen af Ben dus denk dat ik t snel

wil vergete ofzo Haha.

we zijn weer druk met Kadootjes enzo halen voor de oudste die bijna

jarig is.heb al veel in huis maar moet sowieso nog wat verzinnen

als afscheid voor zn creche.ik denk dat t n knijp fruit word in t kader

van " ik knijp er tussen uit" met n foto van m erop.

iemand anders nog leuke ideeen? moet wel gezond zijn weer iig.

anders krijg je teveel stuiterende peuters. Haha

fijne dag allemaal en succes voor wie eruit moet kijk goed uit!
Ikben ook veel bloed verloren bij de bevalling maar dat is eigenlijk totaallangs me heen gegaan.Ik had opeens een heel medisch team bij het bed maar ik was vooral met mijn baby bezig :D

Mijn positieve test was op 14 februari, eindelijk heeft die dag dan echt een betekenis want valentijn deden we hier niet aan :D

De babyman is in zijn slaap uit zijn co-sleeper aan het kruipen richting mij zo schattig maar niet heel handig want de matrassen liggen nog niet perfect tegen elkaar, er ligt nog een opgerold dekbed tussen. Dat moeten we vandaag maar op gaan lossen want meneer kruipt met slaapzak aan dus gewoon over die rand heen.

Ik vind het trouwens ook rijkelijk vroeg om al zo aan de wandel te gaan. Meneer is 14 weken!!
Grappig Zizaza, onze positieve test op dezelfde datum, en we waren op dezelfde datum uitgerekend! Alleen ben jij 1 dag eerder bevallen!

Wat grappig dat I zo aan de wandel gaat, draait hij dan ook op zijn zij? S kan dat nog niet, hij kan wel heel hard trappelen in bed, en trappelt zich dan met slaapzak en al onder zijn dekentjes vandaan.

In de box gooit S soms zijn beentje in de lucht en naar opzij, is dit een begin van het draaien? Dit wil ik graag weten omdat we dan meteen moeten stoppen met inbakeren!

Vandaag was S lang wakker, hij was om 7 uur wakker geworden, toen heb ik hem lekker met slaapzak en al bij me in bed genomen en laten drinken, hij viel toen weer in slaap en sliep tot 9 uur. Ik vond het nog wat vroeg voor een voeding, en hij leek geen honger te hebben, dus heb hem lekker gewassen en aangekleed en in de box gelegd. Om 9.45 wilde hij toch echt wel drinken, en om 10.30 leek hij moe, dus heb hem in bed gestopt. Toen begon hij 45 minuten te jammeren, niet huilen hoor, dat laat ik hem niet zo lang.

Tussendoor wel even getroost, en uiteindelijk maar weer uit bed gehaald, want hij was klaar wakker. Hem een slokje aan de borst gegeven en toen viel hij in slaap, dus toch maar in bed gelegd, waar hij rustig ging liggen, maar wel weer wakker. Af en toe bij hem gekeken, en ik denk dat hij nu wel slaapt, maar al met al is hij dus 3,5 uur wakker geweest!

Ik weet dat baby's vanaf 3 maanden langer wakker gaan blijven, maar gelijk zooo lang? Haha! Vorige week was hij echt na 1,5 uur wakker weer moe en ging hij slapen. Ik ben benieuwd wat de rest van het weekend ons brengt!
sperzie, volgens mij dénk jij dat jij een moeilijke slaper hebt, maar volgens mij is dat helemaal niet zo. 3,5 uur achter elkaar wakker gebeurt hier regelmatig en ook al toen ze nog heeeeeel klein was. Soms is ze dan gewoon gezellig, soms niet te genieten en natuurlijk probeer ik haar te laten slapen als ze ongezellig is, als ze gezellig is heeft dat toch geen zin. Hét trucje daarvoor hebben wij echter nog niet gevonden. Even op de arm rustig worden of zelfs in slaap vallen en dan in bed verder gaan werkt meestal dus als dat niet werkt dan besluit ik maar dat ze blijkbaar niet moe genoeg is en proberen we het later weer of eventueel idd de borst al is dat ook geen garantie op slapen (daar ben ik trouwens wel blij mee, niets lijkt mij onhandiger dan een kind dat alleen aan de borst in slaap kan vallen).

Geen idee hoe het met dat draaien zit, volgens mij kan het dan ze heel lang in een stadium blijven, maar je was toch al bezig het inbakeren af te bouwen. Gewoon mee doorgaan lijkt mij.
Ok, S heeft 20 minuten geslapen en werd toen huilend wakker. In eens zat ik te denken, misschien is het wel een regeldag!

Es, misschien heb ik wel een kind wat veel slaapt, maar dat is niet altijd zo geweest zoals je weet. Ik zit er ook niet mee dat hij in eens zo lang wakker is, maar het is gewoon even een lastige fase nu. Slaapt hij niet doordat hij niet ingebakerd ligt? Is het een regeldag? Of verandert hij zijn ritme gewoon?

Het laatste wat ik wil is dat hij oververmoeid raakt omdat ik hem zo graag in die slaapzak stop. Maar vooralsnog is hij wel vrolijk, heb hem nu lekker bij me genomen op de bank, in zijn slaapzakje, lekker warm! Hij ligt lekker te drinken. En we zien wel of hij straks nog naar bed wil.
Sinds deze week is mijn mannetje ook langer wakker hoor sperzie. Ik moest daar ook echt even van omschakelen. Hij slaapt dan ook langer. Wel wordt hij eerst binnen 3 kwartier weer wakker maar door zijn slaapliedje te zingen is hij dan snel weer weg en slaapt hij totaal 1,5 tot 2 uur achter elkaar... Is hier ook helemaal nieuw hoor :D

Grappig idd dat we zo gelijk lopen.Is die van jou al uit 62 aan het groeien? Voor zoon is alles te kort, in de breedte nog wel ruimte maar hij is dan ook een lange dunne
S draagt nog wel 62, maar een aantal broekjes beginnen wel kort te worden nu. Vandaag eens een setje 68 aan getrokken, maar daarvan zijn de mouwen en de pijpen nog wat te lang! Hoe groot is jouw kleine man nu? S was met 11 weken, 62cm en 6490 gram

S is zojuist bij mij op de bank in slaap gevallen, klein draakje!
Ik lees net mijn bericht en het staat er misschien nogal verwijtend, maar dat bedoelde ik niet zo (ik dacht ik zeg het er maar even bij). Ik weet dat jij een lastige periode hebt gehad en ik kan mij voorstellen dat je daar nog steeds niet van bekomen bent en dus erg bezorgd. Maar zolang S vrolijk is, zal er niet zo snel iets vervelends gebeuren. Gewoon vandaag eens bezien en hem consequent op bed leggen als hij moe lijkt.

Zizaza, langer wakker gaat gepaard met ook langer slapen? Daar merken we hier weinig van :( Ik ben er ook als de kippen bij als ik merk dat zij na een kort slaapje weer wakker wordt om te proberen haar weer in slaap te sussen, maar helaas werken mijn zangkunsten blijkbaar niet zo goed als de jouwe Ook gewoon laten liggen werkt niet, ze slaapt gewoon niet langer. Gek kind al zijn er geloof ik meer die gewoon een paar korte tukjes doen in plaats van 2-3 lange, Ik leg Liesje zo'n 4-5 keer per dag op bed en meestal slaapt zij dan ook 30-45 minuten. Ben al lang blij dat ik blijkbaar de vermoeidheidssignalen goed zie want we zijn inmiddels al zo ver dat zij redelijk snel gaat slapen zodra ik haar op bed leg.
Es, het geeft niet hoor, ik vatte het niet verwijtend op, vind het wel fijn als mensen mij even vertellen hoe zij het zien, en dat S misschien helemaal niet zo'n slechte slaper is in vergelijking met anderen! Iedere baby heeft zijn/haar eigen ritme. Maar doordat wij zo'n lastige periode hebben gehad, is het nu soms echt even uitvogelen wat S wil. Ik wil het inbakeren afbouwen, maar het is soms lastig te zien of S er aan toe is of niet. Maar ik denk nu ook maar zo, zolang hij vrolijk is zal het wel goed gaan. En inderdaad op bed leggen bij vermoeidheidssignalen.

Een signaal wat S vaak laat zien als hij moe is is wegkijken en contact ontwijken. Hij kletst dan niet meer tegen je en ook kan er geen lachje meer vanaf. Wanneer ik hem dan in bed leg gaat hij vaak wel slapen. Maar ook gapen en in zijn oogjes wrijven zie ik bij S regelmatig.

Hier een nog altijd wakkere S, hij heeft nu 2 keer ongeveer een half uurtje geslapen, en heel veel aan de borst gedronken. Nu net weer in bed gelegd, maar hij ligt me al weer te roepen/jammeren.
Hoe ouder ze worden, hoe minder ze slapen wen er maar aan. Hier eerst keurig ritme met veel slapen, maar sinds paar weken slaapt hij niet veel meer overdag. Hij doet nog wel 2x of 3x tukkie hoor, maar niet meer zoveel als eerst. Weet iemand wanneer een kindje eigenlijk alleen nog maar een middag dutje doet? (1 jaar ofzo? Of eerder of later?). Oja, overdag in bed leggen gaat nu ook gepaard met huilen (was eerst zo makkelijk... Neerleggen in bed, grote glimlach en binnen 30 seconde was hij vertrokken).

Hier probeert hij nog niet te rollen, dus geen idee of benen in de lucht en opzij een teken is van draaien.... Hij is wel paar keer omgedraaid (van buik naar rug) maar altijd als we net even niet keken! Haha.
En zijn er geen sprongetjes met 12 wkn en 19 wkn?? Weet niet hoeveel weken S nu is?

Die van 19 wkn kan al met 15 wkn beginnen geloof ik....
@sanloes: wat vreselijk van je dochter en zoon! Hopelijk zijn de krassen niet te diep. En hoe is het afgelopen?
7up, Dat is wel heel makkelijk zeg! In bed leggen en binnen 30 sec in slaap vallen! Dat hebben wij hier dus echt nog nooit meegemaakt, ik heb nog nooit gezien dat hij in slaap viel terwijl ik bij zijn bedje stond, wij leggen S altijd wakker in bed, en hij is dan echt nog wakker als ik zijn kamertje uit loop. Als het stil blijft slaapt hij wel als ik na een kwartier even stiekem om het hoekje kijk. Maar soms moeten we echt nog een paar keer terug om hem te troosten, maargoed, als dat alles is!

Hier overdag wel een redelijk ritme nu, 's morgens slaapt S hooguit 1,5 uur, dan vaak tussen 10.30 en 12.00 een voeding, daarna slaapt hij vaak vrij lang en moet ik hem soms zelfs wakker maken voor een voeding (ik wijk nog steeds niet af van mijn 4 uur regel) en die is dan tussen 14.30 en 16.00

Daarna doet hij nog een klein tukkie van 45 minuten, en komt hij rond 17.30/18.00 weer voor een voeding. En daarna slaapt hij tot ik hem wakker maak rond 22.00 voor een 'laatste' voeding. En dan hopen dat hij de nacht in gaat, en een lange ruk slaapt, maar dit verschilt dus echt per nacht.

Gisteravond S om 22.00 gevoed, en hij kwam om 1.30, om 4 uur en om 7 uur. Dus dat was weer eens een wat pittiger nachtje. Niet dat ik het een ramp vind, aangezien het heel normaal is, maar ik merk toch dat ik na zo'n nacht minder fit ben! Dacht eerst dat het misschien aan de kou lag 's nachts, maar S zijn kamertje was vannacht om 4 uur nog 17 graden, dus prima. En ook zijn nekje voelde heerlijk warm, alleen die koude knuistjes tegen je borst he :P Haha

Het kan volgens Oei ik groei een sprongetje zijn ja, S is nu volgens dat boek bijna 15 weken, en ik las dat deze sprong tussen 14,5 en 19,5 week begint... Dus een hoop van onze baby's zit volgens dat boek nu in een sprongetje! Misschien hebben we dus in eens allemaal binnenkort poeslieve baby's die hele nachten doorslapen na dit sprongetje

Heb trouwens via marktplaats een Bumbo sitter gekocht, leek mij wel wat voor S! En als het niks is, staat 'ie gauw genoeg weer op marktplaats
Ohja, 7up, dat is meestal vanaf 1 jaar inderdaad, dat ze naar 1 slaapje gaan, meestal is het slapen tot ongeveer een half jaar naar behoefte, daarna naar 's ochtends en 's middags 1 slaapje, en dan vanaf 1 jaar doen ze alleen nog een middagdutje. (ik spreek uit ervaring door mijn werk)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven