Werk & Studie alle pijlers

Moeten stoppen met studie

02-02-2012 15:31 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik ben een 2e jaars Pedagogiek studente aan de Fontys, maar heb nog steeds mijn propedeuse niet. Gisteren de uitslag terug gekregen van een heel belangrijk tentamen, maar dat was helaas weer een onvoldoende..

Ben er dus nu maar rekening mee aan het houden dat ik zal moeten stoppen met de opleiding, maar dat wil ik echt niet!

Heb al wat rond gekeken voor een andere studie en Lerarenopleiding Omgangskunde sprak me wel heel erg aan. Wil (ongeacht met welke opleiding, pedagogiek of wat anders) richting het prO of lesgeven op een mbo school. Dit leek me dan wel een goede weg!

Doet een van jullie/heeft gedaan de lerarenopleiding Omgangskunde en kan je daar wat meer over vertellen? Kan er vrij weinig over vinden en scholen praten toch altijd in rozengeur en manenschijn, weet inmiddels wel hoe dat daar werkt...
Als je pedagogiek al niet haalt, zou je een lerarenopleiding omgangskunde dan wel halen? ... waarom haal je het niet? Ben je laks met leren? ongeorganiseerd? of is de stof gewoon te veel?
..popcorn?
Wat Nola zegt.

Ga eerst een bij jezelf na waarom je de toetsen niet haalt voordat je je weer op een andere opleiding stort
Frankly my dear, I don"t give a damn
Pedagogiek is universitair, de lerarenopleiding is HBO, volgens mij? Dan is het wel een logische stap als je het op de uni niet red, zoiets?
Fontys is toch een Hoge school?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Even een uitleg erbij inderdaad

Ik heb vorig jaar 2 tentamens (en hertentamens) niet gehaal door privéomstandigheden. De rest allemaal gewoon gehaald, dus dat wil wel zeggen dat ik er wel de brains voor heb lijkt me.

Inmiddels is die stof van die 2 tentamens zo lang geleden dat ik het moet doen met aantekeningen van vorig jaar (voor zover ik ze heb kunnen verzamelen van anderen), powerpoints van de eerstejaars en samenvattingen.

Ik mis dus de lessen die daarbij horen, maar kan de lessen niet nu nog volgen.

Het frustrerende is dus ook dat ik alles wel gewoon haal (het ene met een 8, de andere met een 6 maargoed gehaald is gehaald!)...

Geeft dit wat meer inzicht hoe de situatie in elkaar steekt?
Ooh en pedagogiek is HBO, pedagogische wetenschappen zijn universitair

Dus maak geen niveau switch, al is het wel bekend dat pedagogiek zelf al een vrij zware HBO studie is vergeleken met andere HBO studies.
Ga eens praten met de studieadviseur (of hoe zo'n iemand mag heten) en praat over je situatie. Mogelijk dat er nog kansen zijn?
quote:skurar schreef op 02 februari 2012 @ 16:22:

Ga eens praten met de studieadviseur (of hoe zo'n iemand mag heten) en praat over je situatie. Mogelijk dat er nog kansen zijn?Dit. Pedagogiek houdt studenten liever binnenboord dan ze kwijt te raken aan Flot - ook al zitten ze in hetzelfde gebouw. Leg de situatie uit, dan is er vast wel een oplossing te vinden.
quote:kaarsje91 schreef op 02 februari 2012 @ 16:15:

Ik heb vorig jaar 2 tentamens (en hertentamens) niet gehaal door privéomstandigheden.

Soms kun je met een beroep op Bijzondere Omstandigheden onder een BSA uitkomen, daarvoor moet je naar de decaan. Niet als je die BSA krijgt, maar liefst meteen als de omstandigheden zich voordoen. En als je dat niet gedaan hebt, doe het dan nu alsnog.

Verkering uit, tijdje niet zo lekker in je vel en dat soort dingen tellen niet als BO, maar wel als je bijvoorbeeld in het ziekenhuis hebt gelegen, voor je gehandicapte moeder hebt moeten zorgen, etc.

Maar, dan moet je wel ook duidelijk maken wat je hebt gedaan om die vakken te halen, en voor jezelf en de opleiding aannemelijk maken dat het er wél inzit om ze alsnog te halen.

Dus: ben je naar de tentameninzage geweest? Heb je met de docent gesproken?
Loop al een jaar bij de beste man, maar hij heeft natuurlijk ook gewoon z'n regels waar hij zich aan moet houden en de grens is inmiddels zo'n beetje bereikt...

Maar ga het inderdaad nog maar eens voorleggen. Ben pas gaan bedenken wat ik dan wil gaan studeren sinds ik m'n onvoldoende terug heb, daar weet hij dus nog niks van...

Dankje voor de tips
Dat is z'n baan, dus dat kan hij best hebben. En de brutalen hebben de halve wereld, vooral daar . Succes!
Ik zou die studie omgangskunde nog even heroverwegen. Lees dit artikel.

Succes met je beslissing! Ik hoop dat je er toch nog uitkomt met je huidige opleiding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven