F'06

30-01-2008 14:02 4283 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lastig he Dok, als ze niet meer slapen 's middags. Hier slaapt Daan soms ook 's middags niet meer, erg vervelend als je dat niet ingecalculeerd hebt.

En is het geen idee om Lisa 's nachts een maatje groter aan te doen van luier? Scheelt weer (bedden) verschonen.

Eng trouwens, die verhalen. Las vandaag op de site van mijn oude stageschool dat een leerkracht daar met verlof gegaan is, en dat bleek dat het kindje overleden was. Ook geen fijn verhaal.

Nic, misschien wat te laat, maar wij hebben de kaartjes via kaartmix (internet) besteld. Prima service, en je kunt er twee willekeurige kaartjes bestellen voor een jongen of een meisje. Wij hadden uiteindelijk het kaartje wat we nu hebben, en een groene variant voor als het een jongen zou zijn geweest. Dat scheelt dan wel weer met enveloppen schrijven

En voor het ijzer moet je groene groenten eten, en vitamine c bij je eten drinken, geen melkproducten in ieder geval. En in havermout zit ook ijzer.

Josje, beterschap!

Cees, toch nog moeten werken?

Lau

Nitro, 11 maart is al gauw! Alles al geregeld?

Hier gaat het verder wel prima. Moet van man rustig aan doen, terwijl ik me zelf verder wel prima vind, ben alleen nog een beetje moe. Maar het slapen gaat momenteel wel goed 's nachts, dus dat scheelt wel.

Tja, ik wist ook niet dat een borstontsteking een abces kon worden Bij toeval las ik het topic over fulltime kolven, waar iemand het noemde als resultaat van een borstontsteking. En omdat het al niet meer zo voelde als de eerste keer, ben ik maar 's wat verder gaan lezen op het borstvoedingsforum. En toen toch maar actie genomen.

Het voeden gaat nu op zich wel goed, alleen zit er af en toe een stukje tape bij Tessels mond in de weg. De onderste wond zit net boven het randje van de tepelhof, dus daar zit een gaasje overheen vastgeplakt waardoor het tape net niet bij de tepel komt. Aanhappen gaat dus wat minder netjes Maar ik heb wel het idee dat mijn borst verder soepel blijft, dus dat scheelt. En aan twee borsten heeft ze nu weer genoeg, alhoewel ze al wel af en toe een flesje kunstvoeding krijgt. Dus toch maar heel langzaamaan begonnen met afbouwen, alhoewel ik het stiekem wel een beetje jammer begin te vinden, juist omdat het nu wel weer makkelijk gaat. Ik ga in ieder geval wel rustig aan doen met afbouwen, zodat mijn lijf er goed aan kan wennen dat er soms wat meer tijd tussen zit. En als het kan, zou ik puur voor het praktische alleen overdag willen stoppen, en de momenten dat ik thuis ben nog wel willen geven. Hoef ik ook niet moeilijk te doen met kolven voor het kinderdagverblijf, want dat gaat over twee weken ook al beginnen.

Verder lekker relaxed dagje, ben gisteravond begonnen met het inplakken van de laatste kaartjes voor Daan, hoef alleen zijn verjaardagskaarten nog te doen en de kaarten die hij voor de geboorte van Tessel gekregen heeft. En dan de kaartjes voor Tessel nog, dan is de boel weer opgeruimd.

Wel apart hoor, geen kaartjes meer hangen en geen cadeautjes meer uitstaan om het huis weer wat gewoner te hebben, terwijl het erop lijkt dat het bezoek nu pas op gang begint te komen.

Ga nu in ieder geval even eten klaar maken, Tessel ligt nog te slapen, dus dan kan ik even lekker aan de slag. Vanavond misschien nog een sollicitatie de deur uit doen, heb er nu twee lopen.

Tot later!
quote:Nicolette80 schreef op 03 maart 2008 @ 14:10:

Lau, je weet toch wel hoe fotoshop werkt. Is bij mij ook goed gelukt op de foto's Hee! Dat is een goed idee! Was ik nog helemaal niet op gekomen Misschien lijkt het dan nog wat...meer een zwangere Angelina Jolie
Fijn dat het alweer beter gaat Tieg, en dat je je goed voelt. Maar nu niet jezelf voorbijhobbelen he!
goedemorgen,

Tieg, fijn dat het weer beter gaat! Maar wel goed in de gaten houden he! En kan me voorstellen dat je het lastig vindt om te stoppen, als alles goed gaat is het leuk, maar na zo'n ervaring... gewooon lekker je tijd nemen om af te bouwen!

Lau, balen van je vakantie. Hoop dat het toch nog wel ene beetje leuk was.

DOk, niet te hard werken he!

ga zo weer naar t cb om milan te laten wegen, ben benieuwd. Als ie nu weer goed gegroeid is vind ik dat ie ook wel weer eens ;s nachts door mag gaan slapen!!
Goedemorgen! Ja hoor, weekje vrij was heus nog wel leuk, alleen liep het gewoon even anders dan ik in gedachten had. Maar vind het natuurlijk ook leuk om lekker met mijn meiske op de bank te zitten, dat ze zo lekker met haar duim in de mond tegen me aanhangt

Eerst even koffie drinken nu...
Goedemorgen!!

Inderdaad nieuwe maand, nieuwe kansen. Kom maar op!!! Hbe niet alles teruggelezen, dus alvast sorry!!

Kan trouwens ook een smiley's plaasten, raar!

Josje, balen en beterschap!

Tieg, fijn dat alles beter is

Lau, ben benieuwd naar je foto (gephotoshopt of niet) en balen dat Nina zo ziek was. Komt altijd als je het net niet kan hebben..

Weet niet meer wie het zei, B geweest en voor de statistieken. HIj is 89 cm en 12,7 kilo... een kleintje dus. Verder deed hij alles boven gemiddeld (had ook niet anders verwacht met zo'n intelligente moeder )

Ga eens even een boterham maken voor Marius en dan gooi ik hem heerlijk in bed. Kan ik nog even werken...
Heel stuk tekst ook weg... Wilde zeggen dat Marius gelukkig nog doorslaapt en dat ik naar CB geweest was... Laptop doet heel raar
Nou, heb ik tijd om te reageren ligt viva er een uurtje uit. Grrr. Probeer dan maar even uit mijn hoofd te reageren (woehaa, dat gaat een zooitje worden).

Dok, wat een nare verhalen. Hoop inderdaad dat niemand in onze omgeving met zoiets te maken krijgt. Je bent wel echt een bikkel hoor om zo snel weer te werken. Kom je ook wel aan je rust toe? Ook omdat Lisa niet altijd slaapt ’s middags.

Ben stiekem wel blij om te horen dat Tim niet de enige is die ’s middags niet meer slaapt (behalve bij de opvang dan, die kleine boef). Merk wel dat het lastig is om dan zelf aan je rust toe te komen want ze zijn erg actief op moment ook al spelen ze ook lekker zelf, het geklets gaat de hele dag door, haha.

Marlee, is Marius alweer opgeknapt? Hoop dat deze maand beter gaat voor jullie.

Allemachtig, wat is mijn geheugen slecht, het kraakt hier enorm om te bedenken wie wat heeft geschreven.

Tieg, fijn dat het beter gaat. Kan je de pleister niet iets anders plakken zodat Tessel beter kan aanhappen? Kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt om te stoppen maar nog een keer borstontsteking of erger lijkt me ook niet de bedoeling. Blijkbaar ben je er nu toch wel erg gevoelig voor. Kost enorm veel energie zeker als je 2 kids moet entertainen. Vind het wel super van je dat je dan eigenlijk toch wilt doorgaan, helemaal top. En over 2 weken alweer einde verlof, wat gaat dat snel zeg.

Oja, over de zuivel en vitamine C (vruchtensap) wist ik inderdaad al en ik dronk al heel lang geen zuivel meer ’s middags bij het brood maar vruchtensap. Groene groenten eten we heel vaak en volkorenbrood moet ook goed zijn maar dat eet ik al altijd zodat ik kan blijven poepen. Kan dus niet zoveel extra doen behalve roosvicee drinken. Dat doe ik nu iedere dag en eet er dan een sinasappel bij voor de vitamine C. Verder maak ik nu extra spinaziesalade voor mezelf voor bij het avondeten en appelstroop eet ik nu trouw iedere dag. De volgende keer maar eens zien of het al beter is en anders toch maar even die tabletten van Cees gaan proberen.

Cees, hoe is het trouwens nu bij jullie. Vriend weer een beetje geslonken? Is hij alweer een beetje opgeknapt?

Lau, ben je al aan het fotoshoppen geweest? Wat vervelend dat je niet lekker in je (zwangere) vel zit. Je bent ook erg druk geweest met de verhuizing en met de pubergrillen van Nina. Heb je al een zwangerschapscursus geregeld. Misschien is het nu juist wel even lekker om echt even tijd voor jezelf (en je zwangerschap) te hebben. En dat loslaten is ook een goed idee maar is vaak veel moeilijker dan het klinkt. En die foto’s gewoon maken hoor, je hoeft ze niet uitvergroot op het raam te plakken. Je kan ze altijd nog goed verstoppen maar later niet alsnog maken. Ik maak ze nu ook niet iedere week maar vind het wel leuk om er straks wat te hebben. Mijn hoofd hoeft er dan niet perse bij op maar die kan ik er altijd nog vanaf knippen. Vind mezelf er boven mijn schouders niet leuk uitzien, futloos haar, slechte huid en dan ook nog eens spierwit. Ben allang blij dat mijn buik de aandacht een beetje afleid.

Zo nu moet ik eerst weer aan het werk, is toch al een heel boekwerk geworden zo.

Ben gisteren in huis wel lekker opgeschoten. Moest nog een kastje op de kamer van Tim schoonmaken. Meteen daar zijn kleren ingelegd (en die dus uitgezocht, alhoewel bedenk me nu dat er in een andere kast nog een stapel ligt). De commode leeggeruimd, schoongemaakt en babykleertjes ingelegd. Ruimt echt enorm op, vooral in mijn hoofd. Donderdag heb ik lekker een dagje vrij om de gordijnen voor beide kamers af te maken en nog wat verder te rommelen in huis. Aantal geboortekaartjes tellen die we nodig hebben. Is wel fijn om wat dingen af te maken. R gaat donderdag het bed van Tim in elkaar zetten en nog wat dingen ophangen, dan kunnen we tenminste ook zien dat er vooruitgang in zit, ook al is er nog tijd genoeg.

Nu moet ik echt ophouden en weer aan de slag.

Leuk die nieuwe versie, nu kan ik geen kleurtje doen.
Oh Nic, jij bent wel goed (en gezond) bezig zo hoor, moet toch goed komen lijkt me zo. En lekker is dat he, om de boel een beetje op orde te krijgen zo. Zoals je al zegt, dat ruimt lekker op, ook in je hoofd. Dat herken ik wel.

Heb me nog niet aangemeld voor zwangerschapscursus, wil ik vandaag even gaan doen. Toch weer het liefste yoga, dat is me vorige keer ook goed bevallen. Ik heb wel een paar telefoonnummers opgezocht op internet dus ga er straks even achteraan. Ben vandaag thuis aan het werk dus kan wel even tussendoor.

Marlee, ik had juist altijd in gedachten dat Marius aan de grote kant was maar dat is dus helemaal niet zo. Ik heb nogsteeds niets gehoord van CB hier trouwens, moet eigenlijk even gaan bellen maar weet niet zo goed waarheen. Misschein even bij de gemeente navragen ofzo.
Dat gezond compenseer ik wel weer met voldoende chocola hoor. Moet niet te gek worden natuurlijk.

Marlee, Marius is toch helemaal niet klein. Dan zou Tim ook klein zijn en die was volgens mij gewoon gemiddeld. En iedereen roept maar dat hij zo lang is en hij is nog wel 1 cm korter dan Marius (wel weer een onsje zwaarder).

Daan, vergeef me alvast als ik straks vergeet om het kaartje voor 6 uur op de bus te doen. Als ik thuis kom heb ik een half uur om eraan te denken want heb nu dus geen kaartjes bij de hand.

Volgens mij moest ik aan nog iets denken maar kan er echt niet opkomen. Dat is irritant. (en dat de kleurtjes het niet doen ook).
Oh, dat is goed dat je dat nog even zegt Nic, kaartje voor Lars...heb m hier wel liggen maar zou het zo weer vergeten zijn.
Zegt Tim tijdens het avondeten even tussen neus en lippen door na een korte blik op mij: Mama mooi!
Liefff!

En Tieg; klinkt beter zo!

Vandaag naar CB geweest, wurm is goedgekeurd en groeit lekker. (Nu 4250 gram, dus ruim 900 boven geboortegewicht, Lisa was toen al 1600 gram aangekomen dus misschien gaat deze wat minder richting Michelin-poppetje )

Maandag had ik haar bij me en heeft ze in de kantine in de wagen liggen slapen terwijl ik aan het opereren was. Toen heb ik maar 2 uur gewerkt. Dus het valt wel mee hoor! Thuis proberen wat in het huishouden te doen met een aandacht vragende peuter en een baby van 5 weken valt me zwaarder .

Gisteren heeft Maartje trouwens 's nachts ineens 9 uur geslapen (ipv 6, waar we ook al tevreden mee waren)! Was wel eenmalig denk ik. CB arts vond het geen punt omdat ze boven de 4 kilo is en niet sloom was toen ze wakker werd maar gewoon meteen ging drinken.

Ik vind het trouwens wel raar dat Lisa een van de grootsten blijft hier, terwijl wij allebei helemaal niet groot zijn. Maar mijn zwager is wel 20 cm langer dan mijn vriend, dus het zit wel in de familie.

Lisa is namelijk nu ongeveer 91 cm en 14,5 kilo. (Had ik geloof ik al eens gemeld)
HIEP HIEP HOEWA voor Lars!!!!!
Ik moet nodig met Nina naar de kapper. Marlee, jij misschien een goede (kinder)kapper tip in de buurt?

een vraagje over dekbedden...hebben jullie een synthetisch dekbed voor de kids? Ik vind synthetisch altijd zo zweterig, maar vraag me af of een donzen dekbed wel te krijgen is in juniorformaat en of dat nog een beetje normaal betaalbaar is enzo. Bij jullie geen zwetende kindjes? Aan de andere kant, die gevoerde slaapzakken zijn natuurlijk ook gewoon synthetisch, daar slaapt ze nu ook in.

Eerst maar eens even lekker bakje yoghurt met cruesli eten...
Goedemorgen!!!

Lars Gefeliciteerd! Nu zijn ze allemaal 2!

Tim slaapt nog niet onder een dekbed maar volgens mij is diegene die we voor hem hebben liggen wel synthetisch. Heb dus nog geen idee of hij ervan gaat zweten.

Dok, was me al opgevallen dat Lisa zo groot was, zelfs groter dan de jongens.

Kan me voorstellen dat huishouden een hele toer is met 2 kids (nu ben ik dubbel blij met mijn poets, die nu lekker ons huis weer schoon aan het maken is).

Laatste dagje werken deze week en dan alweer weekend. Daarna nog maar 4 weken werken, ben wel een beetje aan het aftellen.

(kleur doet het nog steeds niet)

Lars, gefeliciteerd!!!

Goedemorgen allen!!!

Weet geen goede kinderkapper helaas. Marius gaat met R. mee en die gaat nog steeds naar zijn oude kapper. Ik ga wel bij ons in het winkelcentrum naar de kapper. Is een hizihair kapper. Vind ze wel goed knippen en je kan er naar toe zonder afspraak, vind ik altijd wel fijn. Ze knippen ook kinderen...

Wij hebben voor Marius een 4 seizoenen deken, maar dan in een dekbedhoes (wel geschikt voor maat van ledikantje). Die had ik al gekocht toen hij net geboren was (heeft hij ook onder gelegen), maar op een gegeven moment hebben we hem in een slaapzak gelegd.

Zo en nu eerst eens even koffie.... Het is al bijna half tien en nog geen koffie gehad...
Hieperdepiep voor onze hekkesluiter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fijne dag!!

Als je loslaat, heb je twee handen vrij.

Gefeliciteerd Lars!!!
oeps, beetje groot.

Kom later even buurten, ga nu shoppen voor leuk jurkje voor trouwen. Laters!
Leuk Nitro, hoop dat je wat moois kan vinden.

Marlee, nog een vraagje...zit er een beetje leuke kinderboerderij in de buurt?
Je hebt in De Meern een kinderboerderij, maar die stelt niet heel veel voor. Is wel leuk om een keer naar toe te gaan. In Vleuten schijn je ook een kinderboerderij te hebben, maar die heb ik nooit kunnen vinden .

Je hebt in Kamerik een hele leuke kinderboerderij (ben er nooit geweest, maar vriendin wel). Het heet het Oortjespad (.net erachter en je hebt de website). Je hebt er ook speeltoestellen etc. Schijnt heel leuk te zijn omdat het in de weilanden ligt..

Wij hebben bij ons achter een vrijstaand huis met een grote tuin en die hebben een geit, kippen, konijnen en andere dieren in de tuin dus daar ga ik met Marius wel eens heen.

Helaas hebben de nieuwbouwijken bij ons weinig tot geen voorzieningen en ben je snel aangewezen op omliggende dorpen..
Nitro nog aan het shoppen. Ben benieuwd wat je gaat kopen.

Pffff, houd het werken deze week slecht vol. Na de middag heb ik gewoon de knollen op. Ben blij dat ik morgen vrij ben. Vanavond eerst nog verjaardag van mijn oma, altijd leuk op een doordeweekse dag.
Hieperdepieperdepiep Hoeraa!!! Voor Lars, want die is 2 jaar! Gefeliciteerd jongen, en pa&ma natuurlijk ook, en de grote en kleine broer!

Hier gaat het wel goed, vanmorgen controle gehad van mijn borst, moet weer gaan spoelen en volgende week weer terugkomen Straks dus nog maar even bellen voor een afspraak.

Verder vanmiddag lekker geshopt bij Ikea, nieuw beddengoed gehaald. We lopen altijd te prutsen welke kant van het hoeslaken er nu bij het voeteneinde moet, en het past nooit, dus ik heb vanmorgen het bed maar eens opgemeten en nieuw spul gekocht. Alleen ook een rare molton met een soort plastic laagje eronder, dus dat wordt even uitproberen hoe het slaapt.

Lau, nog gelukt met de kapper? Ik ging met Daan altijd naar een gewone kapper, en sinds mijn verjaardag heb ik een tondeuse, dus kan ik het zelf gaan doen. Is de laatste keer ook best aardig gelukt. Maar dat is met een meisje natuurlijk wat lastiger.

Nitro, leuk jurkje gevonden?

Nic, voel je je al wat beter? Niet meer zoveel last van je ijzer, is dat al wat hoger?

Dok, lekker dat Maartje zo goed groeit. Volgens mij heeft ze Tessel al ingehaald met haar gewicht Zal dat kind van ons eens wat beter voeden...

Pff, verder weet ik het even niet meer. Ga zo maar eens een was opvouwen, en een was in de droger stoppen. Hopelijk wil Tessel een beetje slapen, kan ik even wat eten voor vanavond klaarmaken. En hopelijk lukt het vanavond wel om richting zwembad te gaan om eens bij te kletsen met mn teamgenootjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven