De pil

03-02-2012 09:17 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Sorry als ik het in de verkeerde topic plaats, maar ik weet niet goed waar dit onder valt.

Ik heb een vraagje over de pil, aangezien ik stukken minder menstrueer dan voorheen.

Ik heb voorheen altijd de microgynon20 geslikt, maar afgelopen maand kreeg ik de Ethinylestradiol/Levonorgestrel mee. Dit is de vervanger van de microgynon20 die wel vergoed wordt. Deze zou de zelfde werkzame stoffen hebben, alleen enkele hulpstoffen zijn anders.

Aangezien ik wat te laat was met de pil halen, heb ik een reserve strip gebruikt (microgynon). Daar waren al twee pilletjes uit en die heb ik dus opgevuld met 2 pillen van de Ethinylestradiol/Levonorgestrel. Dit heb ik in de derde week van mijn cyclus gedaan. Daarna heb ik de stopweek ingelast, maar het viel me op dat ik bijna geen tot weinig menstruatie heb.

Kan dit een bijwerking zijn? Hebben meer mensen hier "last" van? Of moet ik toch maar een test halen? Ik moet morgen weer beginnen met de nieuwe strip.

Alvast bedankt voor de reacties.
Lijkt mij niet dat dit een bijwerking kan zijn.

Heb je van de ethinylestradiol/levonorgestrel wel de 20/100 gekregen?

Of het nou de microgynon 20 (merknaam) of de ethinylestradiol/levonorestrel is, het kan zonder problemen bij elkaar worden gebruikt. Ze bevatten namelijk beide een vaste hoeveelheid progestageen en oestrogeen.
Kruidvat 2 testen voor 5 euro. Daarmee kan je dus zwangerschap uitsluiten en jezelf geruststellen. Het lijkt me niet dat er iets mis is mits je de pillen natuurlijk wel op de juiste manier hebt gebruikt. en anders even contact opnemen met de apotheek. Wij zijn geen dokters enzo.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik kreeg van die levondinges juist veel sneller doorbraakbloedingen en zit nu weer terug op de originele microgynon en voel me weer 'n stuk beter so far. Belachelijk dat ze je die goedkopere rommel door de strot willen duwen.
Bedankt voor de reacties.

@vravm zal straks als ik thuis ben op het doosje welke sterkte het precies is. Het kan dus ook zijn dat ik een zwaardere pil heb gekregen, waardoor dit invloed heeft op de hoeveelheid van menstrueren?

@Fame Het lijkt mij ook nogal onwaarschijnlijk dat ik zwanger ben, aangezien ik geen andere klachten heb. Heb mijn strip ook nog even nagekeken vanmorgen, maar was ook echt geen pillen vergeten. Daarbij heb ik altijd geleerd dat als je de pil goed gebruikt, je niet zwanger kunt worden tenzij je ziek wordt en veel vocht verliest.

Maar zal straks even kijken voor de zekerheid naar die testen voor 5 euro, dan zijn we weer gerust gesteld aangezien het nu niet echt uit zou komen.
Ik kreeg van die levondinges ook heftigere bloedingen, net als Nien. Meh van de pil zou dat minder moeten worden, maar ik heb in de stopweek meer buikpijn dan als ik geen pil gebruik... Misschien is even met de dokter praten niet eens zo'n slecht idee bedenk ik net
Elninjoo en rozenbloem jullie hebben weer het tegenovergestelde probleem. Gaat goed zo!

Misschien is het inderdaad geen slecht idee om dit eens aan te kaarten bij de dokter. Meestal zou je door de pil er toch minder last van moeten krijgen?
Als de werkzame stoffen hetzelfde zijn, hoe kan je er dan meer of juist minder bloedingen van krijgen?

Ik ben ook overgestapt en ik merk totaal geen verschil.
quote:pyridine schreef op 03 februari 2012 @ 10:17:

Als de werkzame stoffen hetzelfde zijn, hoe kan je er dan meer of juist minder bloedingen van krijgen?

Ik ben ook overgestapt en ik merk totaal geen verschil.

Gelukkig maar dat je er niets van merkt, ik heb er verder ook geen last van. Behalve dat het minder bloed, maar dacht dat het misschien kwam omdat ik verschillende pillen gebruikte. Of misschien dat je dat af en toe weleens hebt, maar dat het mij nog niet overkomen was. Vandaar die vraag.

Lijkt me niet dat als je precies dezelfde pillen hebt het invloed heeft over je bloedingen. Maar misschien heeft het te maken met de hulpstoffen, die schijnen wel te verschillen. Maar ik weet er ook het fijne niet van, dus voor zekerheid kun je het beter aan een arts vragen.
Apothekers geven graag goedkoper spul mee, omdat de winstmarge hoger is. Zo beweerden ze eens dat trigynon niet meer verkrijgbaar zou zijn en kreeg ik trgnordiol mee, waar ik al eerder klachten van kreeg. Na een maand wilde ik absoluut weer trigynon hebben. Nadat ik verklaarde dat ik het dan maar in Frankrijk of Duitsland ging bestellen bleek het ineens wel weer leverbaar ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven